Geplaatst door: Zonnetje
Datum: 20.08.2010 22:32
Zitten hier wel gezellige mensen, of komen die stumpers hier ook lezen en verkeerd reageren?
Geplaatst door: javi
Datum: 20.08.2010 22:56
Aan deze kant van de lijn zitten alleen maar gezellige mensen.
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 20.08.2010 23:12
Zonnetje, hier kwamen/komen (!) altijd leuke mensen!! Soms komen ze nog wel eens langs, maar ze zijn te druk, hebben geen tijd en
weten soms niets meer te schrijven.Maarrrrr......er kwamen/komen altijd leuke berichten en hier werd/wordt niemand afge......om maar een modern woord te gebruiken.We hebben er ook een leuke groep aan over gehouden en die komen een keer in het jaar bij elkaar.
Sommigen van hen zijn echte vrienden van elkaar geworden.
Dus de contacten onderling zijn zeer goed.
Ook was er een jaar of wat geleden voor het eerst een CF-campingweekend.Dat was een ontmoeting van mensen die elkaar via de chat hadden leren kennen en via dit topic.
Daar zijn ook enkele vriendschappen door ontstaan.
Helaas was na drie keer zo'n CF-dag de animo niet meer groot en
is het afgeschaft.Op de zaterdag van zo'n weekend was het ook
bezoekersdag, van mensen die gewoon een dagje langs wilden komen en die ook veel op het forum waren.
Een kopje koffie met wat lekkers,drinken,eten en een praatje met vaak wildvreemde mensen die je voor het 't eerst zag.
Jammergenoeg zijn er ook contacten weer verloren gegaan.
De webmaster en zijn vrouw van CF waren ook altijd van de partij!
Er hebben ook "ergens" foto's gestaan van die dagen, maar weet
niet zo gauw waar ik die zou moeten vinden.
Dus het merendeel wat hier langs komt is "den gezelligen mensch"
We deelden hier in het verleden wel af en toe ons medeleven met
deze of gene.
Wij zijn hier misschien wel stumpers, maar dan op een heeeele
andere manier :-))
Ik zou zeggen: kom er gezellig bij!
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 20.08.2010 23:51
Zonnetje... 95% gezellige mensen. Veel leuke contacten overgehouden met mede-forumbezoekers. We zijn door een echtpaar bij hen thuis uitgenodigd en gegaan... natuurlijk! Best wel eng, omdat je totaal niet weet of het echt klikt. Was uitermate plezierig en de tijd is omgevlogen; wat wil je met dezelfde interesses. Met anderen ook via privé mail af en toe een berichtje over van alles en nog wat; soms tamelijk diepgaand.
Je kent elkaars adres, gezicht, familie en buren niet en dat kan bevrijdend zijn om over iets te schrijven waarmee je de mensen dichtbij niet wilt lastig vallen. Gebeurt beslist niet elke maand maar is wel eens voorgekomen. Verder gewoon tips of - als erom gevraagd wordt - foto's uitwisselen.
Dat ik me wel eens erger, dat is normaal en zal wederzijds zijn.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 20.08.2010 23:55
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 21.08.2010 00:00
Fotoclub Niedorp exposeert in de Maurits in Nieuwe Niedorp. Website ligt er helaas uit. Het is niet anders.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 21.08.2010 01:18
Dik... ken alle dorpen, behalve Haringhuizen! Weer wat geleerd.
Heb je het Dik Trompad bij de molen van Etersheim nou al gelopen... je eigen padje! Kan helaas wegens tijdgebrek niet naar de fototentoonstelling komen, anders was ik zeker komen kijken. Goed weekend.
Datum: 22.08.2010 01:02
Het gaat er hier af in de straat, een eind verderop hebben ze
straat feest. Best gezellig voor de mensen in kwestie. Wat mij opvalt is dat de mannen het hardst voor de microfoon van zo'n karaokegeval staan de blèren.
Er wordt ook gedacht dat de hele buurt mee moet genieten
en dan flink de muziek hard.Ik gun iedereen zijn of haar feestje,
maar waarom moet het toch altijd zo luid?
Dat is ook het geval met een muziekband tijdens een bruiloft of ander feest, De band speelt en het geluid staat keihard afgesteld.
Denkt men iedereen is al doof? Hebben ze een deal met Schoonenberg?:-) Een gesprek kun je niet voeren en aan het eind van de avond toeteren je oren nog een tijd na.
Heb ik daar nou alleen last van of zijn er nog meer mensen die met hetzelfde probleem kampen?
Normaliter wil ik geen zeurkous zijn, want ik hou zelf ook van
een feest op zijn tijd, maar altijd dat kabaal.
Mijn man zou zeggen: de kop valt oe vanzelf veur de veut,met zo;n herrie :-))
Geplaatst door: Rivi
Datum: 22.08.2010 01:16
Kom net thuis van zo'n feest, waar het volume ook op volle toeren draaide, speciaal voor de line-dancers. Voor die dansers natuurlijk geweldig, maar voor de "muurbloempjes" net iets te veel van het goede. 'k Zal morgen dan ook wel flink schor zijn !
Was trouwens niet zover bij jullie vandaan, in B..broek,in de Country Barn.
Gelukkig maken we het toch ook wel eens anders mee. Dan denk je: "wat wordt er weinig gedanst" maar dan kunnen ze wel met elkaar práten !
Lil, dan merk je ook: de jáááren tellen mééé !
Fijne zondag !
Geplaatst door: lili@n
Datum: 22.08.2010 22:06
Dat laatste zal het zijn Ria! De jaren gaan tellen!
Ik heb hier nog iets leuks, jullie zijn dan in de buurt denk ik:
http://nl.franceguide.com/Les-Voiles-de-Saint-Tropez-2010.html?nodeID=121&EditoID=217378
Datum: 23.08.2010 00:43
http://nl.franceguide.com/voor-iedereen/jongeren/Frans-voor-op-de-camping.html?nodeID=118&EditoID=193831
http://nl.franceguide.com/voor-iedereen/jongeren/Hallo-buurman.html?nodeID=118&EditoID=89912
Kakkers en Sjonnies
Groepen in de Franse samenleving
De wereld is betrekkelijk eenvoudig, als je mensen in hokjes weet te plaatsen. Komt iemand uit het Gooi, speelt diegene hockey, en heet hij/ zij Roderick of Bloeme, dan is dit vast en zeker een kakker. In Frankrijk is de wereld gelukkig net zo makkelijk in te delen. Hieronder een overzicht van drie belangrijke groepen...
Les Bourgeois
De Franse term voor kakker is 'bourgeois'. Deze term is afkomstig van het begrip bourgeoisie, waar de (gegoede) burgerij mee wordt aangeduid. Een Franse kakker komt vaak uit een groot en welgesteld gezin. De Bourgeois zijn meestal goed opgevoed en degelijk opgeleid en zij hebben namen als Constance, Jean Pierre (spreek uit: JP), Anne Marie, of andere klassieke namen. Je vindt de bourgeois voornamelijk in streken als Normandie of Champagne. Zij verplaatsen zich meestal in een Renault Espace.
Les Beauf
Naast de jongerengroep van de bourgeois, heb je natuurlijk nog meerdere groepen. Zo heb je een groep die wordt aangeduid met de term: beauf. Deze term komt van het woord beau-frère (zwager). In Nederland duiden wij deze groep aan met: Sjonnies of Barries. De beauf is dol op voetbal, maar beoefent dit zelf niet. Een typische beaufnaam is Damien. Damien komt uit een dorpje in Zuid-Frankrijk of Nord-pas-de-calais, waar hij rondrijdt in zijn Golf met Cindy en Priscillia op de achterbank. De muziek uit zijn speakers blaast zo hard dat de geblindeerde ramen er bijna uit trillen.
Les bobos
De derde en laatste spraakmakende groep, die eigenlijk een combinatie vormt van de bovengenoemde groepen, wordt aangeduid met 'bobos'. 'Bobos' is een afkorting van bourgeois-bohème. In het Nederlands wordt deze groep ook wel aangeduid met: 'juppen'. Het leven van de bobos Lola en Theo is haastig, maar tegelijkertijd wel gemakkelijk. De bobos zitten vaak in de steden en dan vooral in de welvarende gebieden. Komen zij uit Parijs, dan mag het nummer van hun arrondissement niet op meer dan een hand te tellen zijn. Naast veel geld verdienen in de informatica, fietst Theo door de stad met zijn dochtertje Zoe, en werken zij samen aan persoonlijke en culturele ontwikkeling.
Sites
De Franse zanger Renaud bezingt de bobos:
www.paroles.net/chansons/39593
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 23.08.2010 10:40
Geplaatst door: ® Yvonne2
Datum: 23.08.2010 12:05
Hallo allemaal! Dit is de eerste keer dat ik eigenlijk deze topic lees. Ik kom al langer op het forum, maar heb dit altijd overgeslagen. Nu lees ik wat berichten (ondoenlijk om alles te lezen; dan ben ik een dag bezig), maar het komt op mij gezellig over. Hier gaat men een beetje als oude vrienden met elkaar om. Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik ineens tussen een groep bekenden kom, maar het lijkt me hartstikke gezellig!
Ik lees dat het een beetje een "oost-Nederland"-topic is. Ik kom ook uit het oosten van Nederland (Losser, vlakbij Enschede). Cimeroni, ik zag dat je op Breugel bent geweest? Niets voor mij: veel te druk. Ik kon in huis van de muziek meegenieten. Mijn man en kinderen zijn wel geweest.
Datum: 23.08.2010 17:04
Je bent van harte welkom Yvonne!
Als je wilt weten waarom het hier lijkt op "oude jongens krentebrood" dan zou je even mijn verhaaltje kunnen lezen over of er hier ook gezellige mensen langskomen, dan weet je hoe het gekomen is.Het is ook ondoenlijk alles te lezen.Als je bedenkt
dat in het eerste deel van deze topic er 7171 reacties waren en een tweede deel is gestart met al weer 3512 reacties!
Zelf zet ik hier graag wat toeristische informatie op.
De tijd van "kletsen" is een beetje voorbij, maar misschien komt
dat tegen de tijd terug wanneer de dagen beginnen te korten.
In eerste isntantie was deze topic ook bedoeld om hier alles op
te zetten wat niet met kamperen in frankrijk te maken had.
Maar mensen houden zich daar helaas niet aan.Ze starten liever iedere keer weer een nieuw topic.
Hou je van goederen- rommel- en braderiemarkten?
http://nl.franceguide.com/Braderie-de-Lille.html?nodeID=404&EditoID=59162
Datum: 23.08.2010 17:55
Lili@n,
zeker hou ik van antiek/rommelmarkten en dit in Lille ziet er ook heel goed uit. Maar dat weekend gaan we naar Uden om de verjaardag van mijn zwager en schoonzus te vieren. We komen er al niet zoveel, dus dat wil ik niet overslaan. Bovendien is dat een kans om de hele familie van mijn man weer eens te zien. We zien ze meestal alleen met verjaardagen.
We gaan vaak als we een weekend vrij zijn naar onze caravan die het hele jaar (m.u.v. onze vakantie) in Zuschen staat. We vinden het heerlijk. Eerst hadden we alleen een winterseizoenplaats, maar het klungelen met zo'n wintertent en het krappe gevoel als je met 4 mensen in alleen een caravan moet zitten benauwde ons. Daarom hebben we vorig jaar een blokhut laten bouwen. Nu kunnen we er dus 's-zomers en 's-winters heen. Heerlijk!
Nou, ik hoop dat het topic straks toch weer wat drukker wordt met zaken die niets met kamperen in Frankrijk te maken hebben. Ik zal het verder wel volgen (ik zit toch bijna dagelijks op het forum) en doe graag mee!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 23.08.2010 19:21
Welkom Yvonne2.
Ik ben inderdaad in Losser geweest bij Breughel. Ik ga daar elk jaar heen. Mijn zus en zwager wonen in Losser. Zelfs mijn ouders, resp. 84 en 82 jaar zijn er meestal bij. We staan vaak bij de Mariakerk.
Ik heb nog een tip vergeten:
http://www.glasrijk.nl/
Het grootste glasevenement van Nederland.
Datum: 23.08.2010 19:46
Cimeroni, jullie hadden wel geluk met het weer. Toen ik vanmorgen opstond goot het uit de lucht. Knap dat je ouders ook nog meegaan. Maar elders in dit topic las ik dat ze nog goed te pas zijn. Fijn is dat, he! Volgens mijn man en kinderen was het weer een mooi feest. Maar zij gaan dan ook 's-avonds naar de tent en niet overdag langs de kraampjes.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 24.08.2010 01:38
Je schreef dit:
"Damien komt uit een dorpje in Zuid-Frankrijk of Nord-pas-de-calais, waar hij rondrijdt in zijn Golf met Cindy en Priscillia op de achterbank."
Of was het meer kopiëren en plakken?
Dat verschijnsel was me al jaren geleden opgevallen.
Zie je een Golf dan zit er een jongere in.....
Dikwijls met een extra stel uitlaten. Waarom?? Geen idee!!
Staan ze naast je bij een verkeerslicht dan hoor je een gebonk van de muziek + het gebrul van de motor.
Licht op groen en weg issie......
Alleen, nu heb ik het over 20 jaar geleden!
Zouden ze nog steeds in een Golf rijden?
Is me de laatste jaren niet opgevallen.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 24.08.2010 14:24
HAHAHAHAHA Jan, Wij rijden inderdaad WEER in een Golf !!!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.08.2010 01:21
Jan,als ik het goed begrijp doel je op mij als je het over het
"stukje" hebt wat ik heb geplaatst over de "figuren" in een Golf.
Natuurlijk heb ik dat gekopieerd en geplakt.Het stond op franceguide, dat heb ik er ook bijgezet (goed lezen Jan :-)
Bovendien heb ik geen zicht op al die culturen in Frankrijk en
ik vond deze wel leuk om te vermelden.Je zou eens op die website
kunnen "rondsurven", er staan leuke wetenswaardigheden op.Je weet
al veel, maar misschien steek je nog wat nieuws op!
Aanstaande donderdag,vrijdag en zaterdag is er weer het stadstoernooi jeu de boulen in het centrum van Hengelo.
Dan wordt er weer een stukje van de stad omgetoverd in franse
stijl.