Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 25.08.2010 11:32
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 26.08.2010 00:54
Nou Dik Trom dat is een grapje zeker,dat je dat spel leuker vindt.
Lijkt toch nergens op,zit niks geen spanningselement in.
Je kunt de tegenstander ook niet dwars zitten.Hoogstens hem of haar met zo'n stok voor de "kanis" gooien.(sorry) :-)kon het even niet laten.
Leuk spelletje,voor als je eens iets anders wilt.Je kunt net zo goed gaan koekhappen,of figuurzagen en dan een recht eind.:-)
Geplaatst door: Rivi
Datum: 26.08.2010 01:12
'k Vind het net zo iets als "schipper mag ik overvaren", zoniet dan gooi ik jou met een stuk hout !
Maar . . . . . 't is wel véél minder gevaarlijk dan jeu-de-boulen en véél goedkoper. Zeker uitgevonden door onze landgenoten ? ? :-)
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 26.08.2010 11:05
http://www.kubbhw.nl/watiskubb/index.html
Wat de Fransen doen met een kogel doen de Zweden met een stuk hout. Heb liever een stuk hout voor m,n kop dan een kogel maar dat even terzijde.
Datum: 26.08.2010 22:33
Een stuk hout voor je kanis is ook geen pretje!
Het nieuwe kamperen is trouwens ook iets om uit te proberen:
Glampen is het nieuwe kamperen,volgens het volgende artikel:
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/kamperen/51584-glampen-is-het-nieuwe-kamperen.html
Speciaal programma voor één ouder gezinnen.
Alleen met de kinderen op vakantie?
Kamperen op het één ouder gezinnen veld.
http://www.kuierpad.nl/?gclid=CLqz6Yf916MCFQQE3godWiVYOg
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 27.08.2010 22:26
Hallo allemaal. We zijn weer terug. Ruim 3½ week in Fr. Creuse, camping La Perle en Dordogne camping Le Mondou. Geweldig naar onze zin gehad, veel gezien en prachtig weer.
Datum: 28.08.2010 12:25
Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 28.08.2010 14:21
Gerrit, fijn dat jullie gezond terug zijn.En nu maar uitkijken naar de volgende vakantie.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 29.08.2010 21:44
Zo langzaamaan keert iedereen weer terug, zo ook wij.
Maar wat zag ik nog een caravans richting zuiden gaan vandaag.
Korte vakantie dit keer via Ardennen, Metz, Bourgondië naar de Drôme. Vorig jaar voor het eerst in de Drôme gekampeerd, heerlijke streek waar we zeker vaker gaan komen.
Geplaatst door: ® Yvonne2
Datum: 29.08.2010 21:52
Wij waren dit jaar ook in de Drome. Geweldig gebied. Maar wat mij opvalt is dat bijna niemand in mijn omgeving (buiten de echte Frankrijkgangers dan) de Drome kent. Nou, houden zo! Dan blijft het er misschien zo heerlijk rustig.
Even wat anders: iemand nog last gehad van de overvloedige regen? Wij hebben een split-level woning en in onze berging en de slaapkamer die erachter ligt stond een hele laag water.
Losser was zelfs in het nieuws met de overstroomde Dinkel. Is het bij jullie ook zo erg?
Geplaatst door: mar
Datum: 29.08.2010 21:53
Lilian dat Glamping gebeurt allang bij jou in de provincie hoor. Volgens mij heeft de Beerse Bulten allemaal van die hippe alternatieven? Anders was het een andere camping.
En de Zandstuve bij hardenberg biedt van die hele luxe tenten van 45 m2 met bad op pootjes. En ook een 1-ouderveld!
Vond het eerst vreemd, bij nader inzien niet. Moest denken aan een collega die je een "stoot" zou kunnen noemen, maar ze was wel alleenstaande moeder met twee kinderen. Leuk lachen of praatje met de buren werd eigenlijk nooit gewaardeerd door echtgenotes!! Ze zat zelf echt niet te wachten op een vakantieliefde, maar voelde zich soms ook wel erg eenzaam. Op zo'n veld kun je natuurlijk gewoon de buurman of vrouw even vragen op je kinderen te letten als je zelf ook eens naar het toilet wil of wilt douchen. Of je kunt gewoon nog eens samen een borrel drinken zonder dat gedacht wordt dat je iemands echtgenoot gaat inpikken...
Datum: 31.08.2010 17:38
De Dinkel treedt wel vaker buiten haar oevers. Maar dit keer is het wel heel erg. Mijn ouders wonen al ruim 57 jaar in dezelfde woning, maar hebben ook te maken gehad met een ondergelopen kelder.
Vanmiddag zijn ze nog bij me geweest. Mijn moeder heeft voor mij haar Passap M201 meegebracht. Die mag ik dus hebben. Maar dat wordt nog puzzelen, want ik heb er nog nooit mee gewerkt.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 31.08.2010 22:18
Ik moest even googelen wat een passap is Cimeroni. Heb je wat te doen van de winter. Gelukkig staat de vaart hier niet zo hoog, was wel even spannend thuiskomen. We zijn net verhuisd en geen idee hoe hoog het zou komen.
Datum: 01.09.2010 01:33
Cimeroni, ik heb ook even "gegoogeld", want ik zou echt niet weten wat het voor een ding was, maar het lijkt mij een breimachine,klopt dat? Daarmee ben je inderdaad onder de pannen,
het lijkt me nogal wat om dat onder de knie te krijgen, ;-)
Mar,bedankt voor je berichtje!
En Brenda,droog gehouden? Ik kijk wel even op je Hyves,daar zal wel het één en ander op staan denk ik.Wasgoed al droog?
Aanstaande zaterdag is er een kunstmarkt op het plein voor het Kulturhus Hasselo, in Hengelo
De vijfde(!) kunstmarkt Hasselo is dit jaar op zaterdag 4 september. 125 kramen kunst.
Tevens fijne levende muziek, Slamcc, treintje, spellen, ballonnenclown, tekenwedstrijd, horecaterras. Info www.wijkwegwijs.nl
Datum: 02.09.2010 00:58
Datum: 02.09.2010 01:04
Datum: 02.09.2010 16:45
De Passap M201 is inderdaad een breimachine. Ik heb er n bult garen bijgekregen. Goh, daar kan ik de komende jaren mee uit de voeten.Maar ik moet het eerst nog leren. En dat doe ik als het weer omslaat. Ik ben nu nog met een trui op pennen bezig.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 02.09.2010 17:49
Datum: 03.09.2010 10:10
Gerrit, bedankt!!
Datum: 05.09.2010 02:05
Er waren weer prachtige kunstwerken en snuisterijen te zien op
de kunstmarkt!Het mooie weer werkte ook mee,zodat het druk en gezellig was op het plein.
De volgende foto's kun je ook als digitale kaart versturen.
Heb deze site als eens eerder vermeld,maar hij blijft interessant.http://www.france-voyage.com/nl/