Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.02.2008 22:28
Bonasera, fijn dat je zelf niet ziek bent. Maar inderdaad er is veel leed op de wereld. En als je in Lourdes bent, is het soms onvoorstelbaar wat je daar ziet.Inderdaad, als je dan nog zelf redelijk gezond bent...
Geplaatst door: bonasera
Datum: 09.02.2008 22:51
Opgelet ,veel mensen beloven naar Lourdes te gaan voor het onmogelijke wanneer het te laat is.Heel je leven niet geloven en dan maar denken dat ik ga naar Lourdes en ik zal geholpen worden.
Iedereen moet op een een dag zijn lot aanvaarden,en niemand kan dat.
Ik ook niet(dus ik verwacht voor mij ook geen wonderen).De toekomst is geheim,maar nu gaan er veel lachen.
Maar de eerste maal toen ik op het domein was en de grot naderde had ik het gevoel dat gans mijn lichaam afgetast was en de volgende keren is dat niet meer teruggekomen.(daarom die magneet om dat gevoel terug mee te maken)
Enne Lourdes is een uitvalbasis voor een mooie vakantie,de regio is een onuitputtelijke bron van ontdekkingen.
Cimeroni is dit voldoende?
Datum: 10.02.2008 10:57
Bonasera, dit is voldoende. Inderdaad je kunt er een mooie vakantie houden. Want de campings zijn goed en de natuur is daar prachtig.
Datum: 11.02.2008 09:23
Annechie, hef Lilli@n de verhuuzing nog steeds nig good achter zich loaten?
Of hef ze vul te verhuzen? Of is de elektriciteit nog steeds nig good?
Wat zal ze veul te vertellen heb'n:)
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 11.02.2008 11:01
Door allerlei tegenslagen en misverstanden is Lilian nog steeds verstoken van bijna alle communicatiemiddelen, ze is ons echter nog lang niet vergeten en zal zich zo vlug mogelijk weer melden als dat mogelijk is...!
Geplaatst door: tineke
Datum: 11.02.2008 12:12
Annechie, wil je haar de groeten doen?
Datum: 11.02.2008 12:38
Annechie, doe Lillian de hartelijke groeten en ik leef met haar mee.
Maar er is een lichtpuntje. Ze hef t straks mooi veur mekaa.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 11.02.2008 15:28
Wanneer we in de buurt van Lourdes zijn gaan we altijd een middag of avond daar naar toe. De commercie laten we links liggen en wanneer we zo door de smalle straatjes schuifelen achter zo'n roetbrakende bus aan vragen we ons af of we daar niet zieker van worden dan we mogelijk zijn. Maar bij de middagprocessie - met al die hondenden rolstoelen - realiseren we ons weer dat we ons ondanks allerlei narigheid en tegenslag die we hebben ondervonden toch heel, heel tevreden mogen zijn met het feit dat we op onze eigedn benen lopen, zonder extra flessen kunnen ademen en in elk geval nog in staat zijn zelfstandig naar Lourdes te reizen.
En verder kun je er schitterende foto's maken... niet van zieke mensen want dat vind ik ongepast, maar wel van alle andere extremiteiten.
Gelovig of niet, gewoon een keertje gaan; pas dan kun je e echt een mening vormen.
Geplaatst door: Hetty
Datum: 11.02.2008 16:02
Was ook heel sceptich wat lourdes betreft en wilde zeker niet naar de processie. Op aanraden van medekampeerders toch gegaan en wat ben ik blij dat we gegaan zijn. Ongeloofelijk indrukwekkend gebeuren. Al die mensen die er dus al 150 jaar iedere keer weer met zovelen naar toe gaan.Ongeloofelijk en die sfeer , het pakt je en beroert je. Doen als je daar bent. Die kans krijg je anders misschien nooit meer.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 13.02.2008 20:04
Ons "nieuwe" huis begint er op te lijken . . . . vandaag zijn de eerste laminaatstroken gelegd. Ja, we hebben zelfs heel optimistich al tegels voor in de patio besteld. Als dat zonnetje zo af en toe om de hoek komt kijken, wil je toch naar buiten !
Aan "vakantie" mogen we éven nog niet denken, alhoewel . . . .
Och Annechie, wat betreft dat tipje . . . . . sommigen zijn tevreden met een lekker "bakkie" de ander wacht met ongeduld op "prosit" of wil de beentjes van de vloer. Nou, ik kan je wel vertellen: bie oons hoale wie van alles achtermekaa of meschien wè tegelieke, aj ma leut hebt en 't hele stel metbrengt . . . . an oons zal 't nie ling en Gerrit hef ok al ezeg dat 'n an heur ok nie zal ling . . . . . Ik dèènke trouwns dat de appelbeume dan volop in bluui sint, wat dach ie ?? .-)) En hoe mooier die beume in bluui stoat, hoe mear appels as d'r komt, lekker veur 'n taarte !
Geplaatst door: lili@n
Datum: 14.02.2008 00:53
Eindelijk, daar ben ik weer. Tsjonge het heeft er voor gehouden,
en dan zonder telefoon.De tv heb ik nog het minst gemist en het internet, nou ja, wel lastig, maar niet echt noodzakelijk, of het moeten ook al mailtjes zijn, en die zaten er genoeg in de mailbox,ik heb ze niet geteld, maar ik ben er wel een tijdje zoet mee geweest.
Ik kan wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is gegaan en dat sommige dingen uiteindelijk beter er uit zijn gekomen dan oorspronkelijk de bedoeling was.Een afzuigkap heb ik nog steeds niet,
dat is zo ongeveer het enigste wat nu nog ontbreekt.
Bedankt Annechie dat je me "vertegenwoordigd" hebt hier op ons "huiskamerforum" zoals je dat zo mooi verwoordde.
Heb vanavond al even op de chatbox "gezeten", of eigenlijk was dat
alweer gisteren,want laat is het natuurlijk en dat is het al die
tijd ook gebleven, dus niks vroeg naar bed, ook zonder computer
en tv bleef ik laat in bed komen.
Na al dat "geworstel" met schoonmaakmiddelen en stofzuiger en dat gepak
en gezak, was ik even toe aan wat bijkomen, met gevolg weer laat.
Enfin we zitten nu in een mooi nieuw huis. Alles netjes en alles redelijk op orde en op zijn plaats.
Elk moment kan er weer een doosje in de kamer gezet worden........
Wat een "geklei" en geslèp naar de Kringloop en naar de Dump, wat kan een mens verzamelen in 20 jaar.
We waren het op een keer zó zat, dat we tegen elkaar zeiden, we verkopen de hele handel en gaan met de caravan naar Frankrijk, gewoon op een camping. Dak boven je hoofd en wandelen op de hei tussen de schapen.Meer heb je niet nodig.
Eigenlijk zijn het allemaal luxe problemen als je het op de keper beschouwd.
Het lachwekkendste was nog wel dat we op een gegeven moment, de aanhanger volgeladen hadden met daarboven op een oude matras. ondanks
dat dat ding wel was vast gesjord, sloeg de wind er toch onder,zodat de matras rechtop stond, zo tuften wij door het dorp, want we moesten
ook nog pinnen, ik kreeg ineens de slappe lach en zei dat we zo toch precies op de fam.Flodder leken of op oud ijzer handelaren.
We zagen er ook nog niet uit.Mijn man met een pet op en zijn haren
daar van achteren onderuit als een soort van Beethoven, en ik ook geen tijd voor de kapper gehad en de oudste klof aan, maar dat moet maar kunnen.
Gelukkig kun je in drukke omstandigheden ook nog lachen en dat maakt al het gemopper over de vele huisraad, geregel en georganiseer weer goed.
De verhuizing zelf ging van een leien dakje. Het regende de hele dag pijpestelen.Mijn broodkast was van binnen net zo nat als van buiten
en het liep heerlijk in.Gelukkig hadden we oude vloerbedekking over
de nieuwe vloeren gelegd.
We hadden goede hulp en ik hoefde alleen maar te delegeren.(degenen die mij kennen weten dat ik daar geen moeilijkheden mee heb :-))
Mijn man was ook in zijn element.
Op tijd koffie en broodjes.
De volgende zaterdag erop zijn we weer een hele dag aan de sjouw geweest met de schuurspullen, nu hoofdzakelijk met zijn tweeën.
De daarop volgende zaterdag weer bezig geweest om de laatste spullen
en die van de jongens eruit te halen en de brommers/fietsen/spartametten over te rijden.
Toen hadden we het ook wel helemaal gehad hoor. En dan zeggen ze dat vrouwen veel spullen hebben.
De spullen waar ik 2 zaterdagen mee heb liggen te trekken zijn van de mannen!!
Wat de muggen betreft, die blijven ons achtervolgen, het wemelt hier al
van de muggen, maar dat komt zeker omdat we een wadi voor de deur hebben, dat kan nog lekker worden in de zomer met die beesten.
Bovendien is het nog één bouwput om de deur dus zand, zand en nog eens zand,een inloop er is bijna geen ontkomen aan en zo te zien blijft dat ook nog wel enige tijd zo.
Nu straks nog de tuin en daar wil ik toch wel graag een appelboompje in!! Want hoe moet dat nu straks zonder appels?
Even wat anders, ik las dat Ineke in het ziekenhuis lag?ligt?
Ik had me er al over verbaasd dat ik nog niets van haar gehoord had,
hoe zou het nu met haar gaan? Iemand al iets gehoord?
Anders mail ik morgen zelf wel even.
Indrukwekkend stukje van Bona gelezen. Het is die kanten op , prachtig mooi.
Mensen die zin in koffie hebben,hartelijk welkom, maar........
voeten vegen :-))
Datum: 14.02.2008 06:48
Bij ons is het de gewoonte bij het betrekken van een nieuwe woonst het volgende te doen.
Via internet kan je er meer dan ééntje aanbieden.
Dus Lili@n proficiat !!
http://www.deseranno.centerall.com/gallery2.php
Geplaatst door: Rivi
Datum: 14.02.2008 08:05
Lili@n !!!
Welkom, welkom, welkom terug op dit forum
'k Ben blij dat je weer "horen" . . .
Doe de groeten aan man en kinderen
Die zul je nu 's avonds niet meer "hinderen"
Want jij kunt weer lekker voor de buis
Zo went iedereen aan jullie nieuwe huis
Met straks een appelboom in jullie tuin
Vergeet je alle ellende en puin
Met een stoeltje, lekker in de zon
Bekijk je dan wat je allemaal overwon
Datum: 14.02.2008 09:04
Lilli@n, fijn dat je er weer bent. Nou ja je was niet weg, maar ik heb toch je gezellige regeltjes gemist. Als straks alles picobello in orde is, dan kun je zeggen, het was t weerd.
Rivi, mooi geschreven.
Geplaatst door: connie
Datum: 14.02.2008 09:34
Hai Lilian,
welkom terug,na je gedwongen afwezigheid ;-))
Nu kun je weer gezellig meepraten op dit forum.Veel geluk in jullie nieuwe huis al zal het nog niet helemaal....af zijn.
groetjes Connie.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 14.02.2008 14:16
Joohooo..!!!! Lilian, wat fijn da'j d'r weer bint.. Meid, wat he'w oe emist.. Ku'j noagoan, Rivi werd d'r al dichterlijk van.. Mooi heur Rivi!
Hoe'st bie jullie trouwens? De eindspurt al in zicht? By the way..97 daage nog.. den bedoeln ie toch laatst..'-))..?
Datum: 14.02.2008 22:25
Juni, was het maar vast zover. Vakantie, mooi weer, tenminste daar gaan we vanuit.Maar ik mot nog ff geduld hebben. Mien man zol zegge, doot toch kalm an ie verlangt noar oene eigen dood.:(
Datum: 15.02.2008 20:49
Camping-Frankrijk .nl
Ik kijk dikwijls door mijn zonnebril
Wanneer het lachen wordt geblazen
Zijn ze zich weer aan het verbazen
Dat bonasera weer is van de partij
Want met deze maatschappij
Waar ze niks meer kunnen verdragen
En steeds maar weer dat klagen
Dat een een mens eens wil aantonen
Dat we allen samenwonen
In een stad dat heet De aarde
En ben ik nu geen fijnbesnaarde
Al wat ik wil is heerlijk praten
Dat mijn nazaten
Kunnen vertellen wat een -fantast-
En ook nog een leuke gast
Niet verlegen om een grap
En zet je nu maar schrap
Nu zullen velen denken wat een dikke nek
Maar misschien ben ik wel knettergek
Groetjes Bonasera
Geplaatst door: lili@n
Datum: 16.02.2008 00:45
Ik wil op dit uur van de nieuwe dag alvast ons aller "Visje" van harte feliciteren met haar verjaardag.Ik wens je een gezellige dag en voor je komende levensjaar veel liefde en gezondheid!
Geplaatst door: ® visje
Datum: 16.02.2008 00:51
Dank je Lilian, weet je alle verjaardagen uit je hoofd?
Neem allemaal een wijntje van mij!
gr. Brenda