Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.10.2010 09:40
Dik Trom, Anneke maakt geweldige foto's. Je wordt er stil van. Prachtig gewoon.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 09.10.2010 12:00
Prachtige foto's zitten ertussen. Mooi hoor!
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 10.10.2010 18:53
Geplaatst door: tineke
Datum: 13.10.2010 00:35
Geplaatst door: Theo
Datum: 13.10.2010 09:05
Geplaatst door: lili@n
Datum: 13.10.2010 14:01
Datum: 13.10.2010 14:02
Datum: 14.10.2010 01:24
VeKaBo Logeergids.
De nieuwe kampeer- en logeergidsen van 2011 zijn voor het eerst te verkrijgen op de Kampeer- en Caravan Jaarbeurs in Utrecht . Deze beurs begint op vrijdag 22 oktober en duurt tot en met dinsdag 26 oktober. Gaat u niet naar deze beurs, maar wilt u de nieuwe gids(en) wel op korte termijn in uw bezit hebben, dan kun u ze ook aanschaffen bij een van onze leden, bij een VVV kantoor of ANWB winkel bij u in de buurt. Het is ook mogelijk ze te bestellen via onze website. De gids(en) worden u dan per post toegezonden. Cadeautip: indien u niet te lang wacht met bestellen, heeft u de gids(en) ruimschoots voor de Sint of Kerst in huis. Rond de kerstboom of bij de oliebollen kunt u dan alvast met elkaar bespreken wat uw vakantiebestemming in 2011 wordt. Ons ledenbestand biedt u meer dan 1.600 accommodaties; zowel in Nederland als in het buitenland. Dus voor elk wat wils!
Geplaatst door: twentefan
Datum: 16.10.2010 12:16
Herfstwandeltocht met folklore en oude ambachten.
Folkloristische Dansgroep Twentsche Leu, houdt op zondag 7 november voor de vierde keer een herfstwandeltocht.
Er zijn twee routes: één van vijf en één van tien kilometer.
Vertrekken is mogelijk vanaf 10.30 uur tot 14.00 uur bij de Zorgboerderij De Tukkerij, Sluitersdijk42 in Beckum
Datum: 17.10.2010 23:46
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 18.10.2010 01:43
Heeft iemand de laatste tijd nog wat gehoord van digi-oma?
Ze zou in september naar Frankrijk gaan voor enkele weken maar het is nu al half oktober.
Geplaatst door: tineke
Datum: 18.10.2010 06:31
Ze zou ongeveer 7 weken wegblijven....
Geplaatst door: mar
Datum: 18.10.2010 16:00
Digi-oma welkom thuis. Vertel je nog langs welke mooie plekken die 6500 km is gegaan?
Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 18.10.2010 17:19
Welkom thuis Digi-Oma. Fijne vakantie gehad?
Datum: 18.10.2010 17:58
Digi-oma is half augustus vertrokken en zou ongeveer 8 weken wegblijven. Ik verwacht ze binnenkort terug, maar dan ook vlug genoeg on-line.
Datum: 18.10.2010 17:59
Over het hoofd gezien dat ze vandaag weer van zich heeft laten horen. leuk dat je er weer bent Thea! Alle details horen we graag ;-)
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 18.10.2010 18:14
Dank voor de welkomswoorden en jawel, behoorlijk actieve vakantie gehad. Begonnen in Charny sur Meuse en o.a. de abdij van Orval (in Belgie) bezocht. Daarna naar Pont d'Ain om een dubbele verjaardag te vieren met Franse en Nederlandse vrienden. Ooit was er in die buurt (nou ja, 80 km afstand) een hondenmuseum, dus helemaal wezenloos gezocht, maar dat museum was volgens een streekbewoner al lang opgedoekt. Jammer dus.
Daarna naar Lagogne; camping aan een mooi meer en o.a. Le Puy en Velay weer eens bezocht. Getuige geweest van een verhuizing vlak bij de kathedraal, wat inhield dat alle meubels en verdere huishoudelijk attributen handmatig door de smalle steile straatjes en steegjes werd gezeuld door een groep mannen.
Daarna richting Nant en terecht gekomen op de camping waar we in 1988 het Europeese voetbalkampioenschap hebben zien behalen door Nederland. Wel ingrijpend veranderd, maar aangenaam verblijf, mede dankzij het mooie zwembad. Vanuit Nant eindelijk het Cirque de Navacelles bezocht, helemaal naar beneden gereden en aan de andere kant weer omhoog. Zeker een aanrader.
Vanafd Nant via Saint Affrique, Albi en Mende dwars doorgestoken naar de Hoge Pyreneën. Prima weg om te rijden (langs de zonnebloemvelden) en bijna geen rotonde's of dorpjes. In Vielle Aure veel oude Franse vrienden ontmoet, vaak samen gegeten, bosbessen geplukt en jam gemaakt en daarbij natuurlijk het bekende landschap weer bewonderd. Col d'Aspin, Col de Peyresourde, Col d'Azet en de Col de Tourmalet en ook Super-Bagneres en een uurtje door naar Spanje. Erg veel bos verwoest door stormen. Ook nog een tentoonstelling van echte Pyreneese hondenrassen bezocht en weer 14 dagen voorbij. Daarna richting St. Pons, waar de camping erg tegenviel (recensie volgt nog) maar wel Minerve weer eens bekeken. Te toeristisch, maar St. Salvetat en de omgeving daar is zonder meer prachtig. Verder het Europeesch Patchwork Centrum bezocht en lang het Canal du Midi gereden (blijft mooi!). Uiteraard ook langs het Oppidum d'Enserune. Omdat het weer daar beter was dan in St. Pons doorgereden naar Marseillan-Plage, in de buurt van Cap d'Agde. Camping wel goed; direct aan zee, maar eind september/begin oktober is het gehucht echt hopeloos. Alles potdicht en erg armoedig en verlopen. Twee dagen Tramontane en alles was gezandstraald. Het weer was verder prima, dus gewoon lekker een week in het zonnetje. Dagje Sete bezocht en de zee op met een boot. Was wel heftig na de storm met alle golven.
Nog een punt op het verlanglijstje was de Cascade de Sautedet en daarom door naar Roque sur Ceze. Bizar... camping schijnt in de zomer vol te zijn maar wij stonden er eerst met twee Duitse motorhome's en toen helemaal alleen. Leuk strandje en de Cascade(s) heel bijzonder en mooi en voor ons alleen. Watertemperatuur was zowaar aangenaam. Uzes is het bezoeken meer dan waard; leuke levendige interessante stad en subtiel gerestaureerd. Veel terrasjes en goede winkels. Toch weer eens richting Noorden en daarom naar de camping in Champagnat (tot eind oktober open). Heel goede camping aan een mooi meer en ook in het hoogseizoen heel redelijk geprijsd. Kano's en waterfietsen alsmede mountainbike's gratis ter beschikking en zeker voor honden prima plek omdat je rondom het meer kunt wandelen. Baume les Messieurs voor de derde maal bekeken, maar zonder toeristen en met een beetje mist en zon heel apart. Uiteindelijk naar Xonrupt-Longemer, daar veel mist /Vogezen/ en koud. ´s Nacht regen-hagel en richting Hohneck sneeuw. Zelf gecontroleerd en dan is de zomervakanie wel ten einde. Nog even naar de snoepfabiek in Plainfaing en tanken in Gerardmer en uiteindelijk zondag 17 oktober naar huis. ´t Is mooi geweest. Prima weer gehad en geen garage´s of dokters bezocht. Ik zal nog meningen bij de campings plaatsen.
Geplaatst door: ® Miep Kniep
Datum: 18.10.2010 19:12
Fijn dat je weer terug bent, digi-oma. Heerlijk als je de tijd hebt om te trekken. Als ik lees dat je zonder toeristen Baume-les-Messieurs kon bezoeken, krijg ik helemaal de kriebels. Dat lijkt me geweldig fotogeniek: herfstkleuren, mist en zon. Ik hoop dat ik de weersomstandigheden net zo tref in de herfstvakantie ;-). Als de stakers niet te veel roet in het eten gooien, tenminste.....
Datum: 18.10.2010 19:49
Leuke plaatsen heb je bezocht, enkele bekende en heel wat onbekende. Le Puy blijft bijzonder, Albi heeft sfeer.
Hebben jullie geen last gehad van de stakingen en brandstoftekorten? Ik ben benieuwd of je weer speciale campings hebt gevonden.
Geplaatst door: mar
Datum: 18.10.2010 20:22
ha ha er was even een kort moment dat ik verzuchte dat ik weer uit de kinderen was...en ook zo lekker kon rondrijden. Maar daar moet ik niet te lang over denken en al helemaal niet wensen. De jongste is net 1..en als ie 20 is dan snotter ik vast dat het zoveel gezelliger was met hen dan zonder ;-)
Maar je reis klinkt goed, ik dacht dat je allang in de cirque de navacelles geweest was (dacht zelfs dat ik de tip van jou had! of van Jan van I. dat is ook goed mogelijk)
Geniet maar weer van het thuis zijn!