Geplaatst door: ® tineke
Datum: 23.10.2010 09:38
Topic van Cora verplaatst naar dit topic.
Hier zijn de reacties op het topic DONORWEEK:
---- (Geplaatst door: Nic, Datum: 21-10-2010 7:21)
-------------------------------------------------------------------
http://www.donorregister.nl/
Bij diverse ziektekostenverzekeraars krijg je korting als je een donorregistratie hebt ingevuld:
http://www.donorpolis.nl/
---- (Geplaatst door: mar, Datum: 21-10-2010 16:24)
-----------------------------------------------------------------
sommigen zijn heel behendig met het "omhoog gooien" van belangrijke topics. Dan mag deze ook wel.
Helaas vind ik het een gemiste kans dat Klink destijds niet wilde dat iedereen donor werd tenzij daarvan schriftelijk melding van werd gemaakt. (ipv nu dat je alleen donor bent na dat schriftelijk aangegeven te hebben)
Dus je moet zelf "even" wat moeite doen om je te registreren. En dat niet alleen, praat er over met je partner, kinderen of andere naaste familie.
Dat ze op de hoogte zijn van je wensen als er wat gebeurt en zij voor die keuze staan.
---- (Geplaatst door: Irene 1 , Datum: 21-10-2010 18:42)
-----------------------------------------------------------------------
Jammer, onze verzekeraar stond er nog niet bij. Wij zijn al sinds onze trouwdag donor. "cadeautje" aan de wereld op die mooie dag.
---- (Geplaatst door: Cora , Datum: 22-10-2010 0:04)
--------------------------------------------------------------------
Fijne reactie's. Het is inderdaad jammer dat Klink toen het voorstel verworpen heeft. Het invullen van het register duurt niet langer dan 10 minuten. Wat is 10 minuten op je hele leven?
Voor dat ik ziek werd was ik al donor. Het is zo gigantisch belangrijk, dus mensen denk er over na.
Don't take away you'r organs to heaven, Heaven's know we need them here.
---- (Geplaatst door: Peter, Datum: 22-10-2010 0:43)
--------------------------------------------------------------------
Niks, behalve dan dat 10 minuten voor het invullen van een digitaal donorformulier bezopen is als je het oude papieren donorformuliertje in 1 minuut in kon vullen. Dat formuliertje draag ik dus trouw bij me. Tweede voordeel, als ik onverhoopt het leven laat hoeft degene die me vindt niet eerst mijn naam op zijn iphone in te tikken (oeps, tikfoutje, nog een keer), die weet gewoon direct dat ik donor wil zijn.
---- (Geplaatst door: Loraine , Datum: 22-10-2010 7:51)
----------------------------------------------------------------------
Denken jullie dan er ook aan dat het Borstkankermaand is. Daar ik het gehad heb.....Spulletjes te koop, steun Pink Ribbon.
Zo kunnen we het natuurlijk allemaal onder de aandacht brengen. Denk niet dat het de bedoeling zou zijn.
Snap wel dat het voor het goede doel is...
---- (Geplaatst door: bernadette, Datum: 22-10-2010 12:11)
--------------------------------------------------------------------------
De donorweek probeert nieuwe donoren te werven dmv populaire media. Is een zinnige zaak. Niemand verdiend hier geld aan. Er worden gelukkig veel nieuwe donoren ingeschreven.
Pink Ribbon is heel wat anders. Dat is zó commercieel geworden. (spulletjes te koop, je zegt het zelf al) Het wordt zó uitgemolken, dat me dat erg tegen is gaan staan.
---- (Geplaatst door: Loraine , Datum: 22-10-2010 12:49)
Het overkwam mij in 2007 op 33 jarige leeftijd, dus ben ik blij met Pink Ribbon, die het zo onder de aandacht brengt. Het geld gaat naar borstkankeronderzoek. Ben IK blij om, ter voorkoming bij andere vrouwen of op tijd ingrijpen. Zo zie je, de een staat het tegen om te kopen, vandaar dat ik typ......dit is campingfrankijk forum......
Zo kunnen we alles hierop gooien (niet negatief bedoeld).
---- (Geplaatst door: els, Datum: 22-10-2010 15:27)
-------------------------------------------------------------------
Pink ribbon irriteert me vreselijk. Commercieel, veel glitter en glamour. De echte doelgroep wordt vergeten.
---- (Geplaatst door: tineke , Datum: 22-10-2010 15:44)
Gelieve geen discussie over de verschillende organisaties.
---- (Geplaatst door: Loraine , Datum: 22-10-2010 17:54)
------------------------------------------------------------------------
Dat snap ik Tineke, maar geef een voorbeeld, dat we dan alles van organisaties hier kunnen plaatsen. Beide zitten op hyves. Beiden gaan over ziekten en herstellen, nog niet eens Pink Ribbon, maar borstkankervereniging.
Dit is toch een vakantie/frankrijk forum!
---- (Geplaatst door: Weg ermee!, Datum: 22-10-2010 22:37)
--------------------------------------------------------------------------
Jen zal wel gruwelen bij dit topic.
Inderdaad wat een grote onzin hier weer.
VERWIJDEREN, hier gaat het over vakantievieren!!!!!!!!!!!!
---- (Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids, Datum: 22-10-2010 23:45)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is het forum van Tineke, zij vindt dit overduidelijk goed en dus mag het. Gezien het goede doel kan ik me daar best iets bij voorstellen, ook al is het off-topic. Dit is geen garantie dat ik het op mijn eigen forum ook zou accepteren, maar je komt hier omdat je vindt dat de webmaster van camping-frankrijk iets nuttigs, moois of leuks heeft gemaakt. Heb je geen behoefte aan dit draadje, zap je gewoon snel door. Simpel toch?
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 23.10.2010 11:49
@Lilian,
Bedankt voor je info, ik ga straks eens rustig kijken.
Je hebt gelijk met de ligging!. Maar als je op het kaartje met CCA-campings kijkt, zie je dat Markelo er in vage letters nog net op staat. Vandaar mijn verwijzing waar we al waren.
Het gebied rondom Winterswijk is inderdaad prachtig. Ik twijfel op dit moment erg met zuid-Limburg. En over het weer. Mooi weer wordt zeker gaan, bij regen blijven we lekker thuis, waarschijnlijk.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 24.10.2010 01:01
Kom nu maar gezellig deze kant op!
Het blijft "angstvallig" stil rond Jan (javi) met zijn toeristische informatie :-)) Kom op Jan, er zijn ook mooie plekken rondom
jouw woonplaats!:-)
Vertel wat ze mist als ze niet komt :-))
http://www.ville-lattes.fr/maisondelanature/index.asp
Geplaatst door: javi
Datum: 24.10.2010 14:39
Hoi Lilian en Irene 1
Natuurlijk durf ik de uitdaging aan om onze stad te promoten.
Ik denk dat als je met de caravan komt naar Camping Terra Nautic moet,andere camping is reeds gesloten.
Vanaf de camping kun je het Rondje Zwolle fietsen(+/- 44Km).
Je fietst dan rond deze mooie stad.
Ook de Zwolse binnenstad is meer dan een bezoek waard,allereerst om zijn monumentale gebouwen.
De Peperbus,Sassenpoort en de Grote-Kerk midden in het centrum. Daarna een dagje winkelen.Bij Dunnink(naast/tegenover C&A) ga je dan een kop koffie drinken met een Zwolse-bol eventueel met een speciaal likeurtje.Bij deze bol krijg je mes en vork,kun je nagaan hoe groot die bollen zijn.
Koop ook nog de Zwolse ballelletjes(steken) bij de echte stekenwinkel.
Om de week af te sluiten ga je naar het stadion om de topper FC Zwolle tegen Almere City te bekijken,aanvang 20.00 uur.
Kortom genoeg te beleven in deze Hanzestad.
Geplaatst door: connie
Datum: 24.10.2010 17:05
Grappig....ik reed met de trein gisteren door Zwolle op weg naar....
gr.connie
Datum: 24.10.2010 19:52
Het wordt Noorbeek, Limburg. Met dank voor de tips!
Zwolle en Ommen waren te ver, er blijven kinderen thuis.
Omgeving Winterswijk hadden we drie campings gezien, De Blokke, Vreehorst en ten Hagen.
Ik had graag Obelink bezocht en de natuur daar is mooi. Maar het aantal te bezoeken steden was naar mijn beleving wat minder. Voor het voorjaar gaan we dit onthouden.
Rondom Noorbeek willen we zeker naar Aken en Tongeren en evt. naar Valkenburg.Ook het wandelen is hier mooi en de horeca is erg gezellig en op loopafstand van de camping, alhoewel een zware klim terug ;-) Net iets meer plannen daar dus, en dat gaf de doorslag.
Bedankt voor de tips!
Geplaatst door: mar
Datum: 24.10.2010 19:58
Irene in het gehucht Lemiers ligt een kapelletje. Van buiten ziet het er heel "authentiek" uit. Van binnen lijkt alsof herman brood aan de slag is geweest. Mijn mond viel open toen ik het zag..
Overigens is het een andere schilder geweest. Volgens mij heet het het catharine kappeltje of kerkje. Het is niet zomaar voor publiek geopend dacht ik, maar op de deur staat een telefoonnr van de beheerder.
Een blauwe paaltjes route komt er langs ;-) Lemiers schurkt tegen Vaals aan.
Als je het niet gevonden kan krijgen via google dan zoek ik nog wel even voor je.
Datum: 24.10.2010 22:25
http://www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=932
Dit is wat jij bedoelt Mar. Leuk!
In Noorbeek ligt Herberg Brigida. Onder de verwarming staat een hele rij wandelschoenen van passanten en overnachters. Binnen is het knus en gezellig. Vorig jaar zijn we de eerste wandeling misgelopen omdat het daar al te gezellig was;-)
Morgen gaan we dan maar eerst wandelen en daarna de herberg in.
Het wemelt daar overigens van de kapelletjes en kruizen langs de wegen. Erg leuk.
Datum: 24.10.2010 23:44
ja irene dat is ie.
eigenlijk is in dit geval internet heel jammerlijk. Ik wist nl totaal niet wat me te wachten stond toen ik binnen ging kijken en schrok echt even.
Mocht je er tijd vinden om er heen te gaan: dan schrik je vast niet meer zo hard als ik toen omdat je de foto's op internet al gezien hebt ;-)
Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.10.2010 00:01
Dit is de schilder van het geheel: http://www.hanstruijen.nl/ht/cv.html
Het is inderdaad een andere stijl dan je zou verwachten in een kerk.Het is wel een vrolijke en kleurrijke stijl.
Jan ik heb van je rondleiding genoten en zal er een paar bij mijn favorieten zetten, zodat ik ze misschien ooit nog eens kan bezoeken.:-)
Datum: 25.10.2010 09:19
Nee hoor Mar, de kans is nu heel groot dat we er even voor stoppen. Onderweg zou zo'n kerkje er een van de velen zijn. Inderdaad, de verrassing is kleiner, maar de verwondering vast niet.
Tot over enkele dagen ;-)
Voor het gilde dat mee kan lezen: er zijn nog drie man thuis.
Datum: 27.10.2010 21:29
Helaas, het kerkje gemist. We hebben een paar super dagen gehad. Mooi en droog weer, lekker gewandeld, heerlijk gegeten, fijne terrassen en leuke steden/dorpen. En een prettige camping!s Ochtends de ramen van de auto nog moeten krabben en een paar uur later zaten we in de zon voor de caravan, dat heet dan echt Vakantie!
We zijn nog gestopt in Lemiers, maar het was een ander kerkje. We hadden waarschijnlijk de afslag net na Aken moeten hebben en we zijn nu in Lemiers zelf van de rijksweg afgegaan.
Ik onthou hem zeker, we willen hier zeker weer terug.
Datum: 27.10.2010 21:47
heeft lemiers nog meer dan 1 kerk? ;-)
In mijn beleving zat het midden in het dorp..nee dat klopt niet helemaal we gingen stukje van de weg af, ik zie nog heel veel groen om me heen van een soort parkje waar we de auto moesten parkeren, toen stukje lopen en voila.
Limburg is altijd een goede reden om terug te gaan toch..
Datum: 28.10.2010 12:41
Blijkbaar wel. De foto in de link is een heel andere, dan de kerk in het gehucht zelf. Lemiers ligt pal aan de rijksweg en dat kerkje ook. De kapel die jij bedoelt, ligt meer achteraf.
Geplaatst door: Jen
Datum: 28.10.2010 14:42
Wederom een controversieel onderwerp op het forum met persoonlijke problemen die op zich niets met kamperen in Frankrijk te maken hebben, dat eventueel hier op dit topic thuis hoort. Dan moet je niet raar opkijken dat er irritaties gaan volgen en vervolgens mensen zich weer gaan afvragen waarom dit telkens gebeurt.
Datum: 28.10.2010 15:24
ha ha jen wil je iets kwijt? Maar idd stiefkinderen die met stiefpapa's en mama's op vakantie moeten horen hier thuis of op het forum van J/M magazine ;-)
Maar irene de link van het kerkje staat toch een adres bij klopte dat dan niet?
Geplaatst door: Jen
Datum: 28.10.2010 15:30
Inderdaad Mar, maar mijn eerste reactie op het onderwerp is verwijderd, net als de eerst zin van de reactie van Loes waarin stond dat ze het met me eens was.
Datum: 28.10.2010 17:47
Het adres had ik niet bij me, Mar. In zo'n gehucht verwachtte ik ook niet meer kerken. Of een bordje waar de kapel te vinden is.
Goede reden om terug te gaan ;-)
Voor de liefhebbers: cp Grensheuvel in Noorbeek is een prima stek. lekker op de zuidkant van een heuvel, goed sanitair en gastvrij beheer.
Datum: 28.10.2010 19:32
Het zal wel aan mijn gebrekkig kennis hebben gelegen, maar toen ik destijds bij Noorbeek (wandelend) de grens overstak naar Belgie was ik erg verrast in een Franstalig deel van Belgie te komen. Ik had altijd gedacht dat het allemaal "vlaamssprakig" was tegen de grens aan. Enfin dat geeft je dan helemaal het gevoel dat je "weg bent van thuis"
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 28.10.2010 19:44
Wat ik mis op de website Irene zijn de prijzen van deze camping.