Geplaatst door: lili@n
Datum: 19.11.2010 01:58
Ik vind het een prima aanbieding en een goed idee!
Hier is er nog zo'n één in Spanje: http://www.locloso.com/kinderopvang-vakantie.htm
Datum: 20.11.2010 23:24
Nu de Kerstmarkten in Duitsland vanwege "aanslagengevaar" in grote getale gemeden worden en diverse busreizen geannuleerd worden is het misschien tijd de kleine markten in de regio aan
te prijzen ;-)
http://www.kerstmarktzenderen.nl/
http://www.kerstmarkten.net/index.php?page=1&pagina=overzicht&land=Nederland&provincie=Overijssel
Nu maar hopen dat er hier geen "netwerken" zijn die verkeerde contacten hebben. :-))))))
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 20.11.2010 23:52
Leuk:
1.Ga naar Google Maps. 2. Klik op 'Routebeschrijving' 3. Type Japan als startpunt' en China als 'bestemming'. 4. Ga naar punt 43 in de routebeschrijving.
Geplaatst door: tineke
Datum: 21.11.2010 00:06
haha, Brend@, hoe verzinnen ze het.....;))
Leuk!!!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 21.11.2010 08:32
Ha dat is lachen. Je kunt het altijd uitproberen.
Datum: 21.11.2010 22:10
Ja, uitproberen....;)
Mijn dochter is onderweg van Tokio naar San Francisco ;)
Volgens Google is dat 12.143 km en gaat dat 34 dagen en 21 uur duren.
Zij is nu bij punt 21 beland.
Als ik lees wat daar staat, ben ik bang, dat zij dit NOOIT binnen 35 dagen gaat halen ;(( ........
want bij punt 32 moet ze weer zoiets gaan doen:
http://tinyurl.com/3772bdz
Hellup.....wanneer zie ik mijn dochter weer terug.....????
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 21.11.2010 23:36
Ben er bang voor Tineke, zeker omdat ze punt 21 ook al heeft gehad dan. ;-)
Datum: 22.11.2010 01:11
Vandaag stapt mijn bijna schoondochter in het vliegtuig om voor
drie maanden naar Australië te gaan. Wat is dat toch met de dames
van tegenwoordig dat ze allemaal zo graag willen trekken aan de
andere kant van de wereld?
Hadden jullie daar ook behoefte aan toen jullie jong waren?
Of is het een soort modegrill? Wat mij opvalt dat vooral meisjes
die wens hebben.Trekt hen het onbekende?
Frankrijk zou voor mij ver genoeg zijn :-))
Geplaatst door: ® yeoman
Datum: 22.11.2010 15:07
Leven is veranderen Lilian. En de jeugd van tegenwoordig kan het ook makkelijker doen als wij destijds (oef wat klinkt dat al oud). En als ze het kunnen doen, moeten ze het zeer zeker doen. Ze doen ervaringen op waar ze hun hele leven wat aan hebben.
Voor mij is Europa thans ver genoeg.
"Varen voor hen die varen lusten.......Ik heb gevaren laat mij rusten"
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 22.11.2010 15:43
Ik had dat vroeger ook wel willen doen maar ik had er geen geld voor. En toen deed men dat ook niet zoveeel. De laatste jaren kun je voor een paar cent vliegen naar vele bestemmingen.
Datum: 24.11.2010 00:08
Da's waar Gerrit.
Voor een 'paar cent'kun je al ver komen tegenwoordig.
Zijn er nog nieuwtjes of wetenwaardigheden van de één of ander?
Jan schittert hier tegenwoordig ook door afwezigheid :-))
Geplaatst door: javi
Datum: 24.11.2010 13:34
welke Jan
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 24.11.2010 22:51
Niet jij Jan, andere Jan.. je weet wel.. die Jan..;-))
Geplaatst door: mar
Datum: 24.11.2010 23:25
Tussen 1994 en 2003 maakten we van die reizen. (is dat vroeger? ;-) ha ha)
Dat was ook toen best veel geld. Rondreis VS was 10.000 gulden voor 2 en Equador met de Galapagos kwam dicht in de buurt daarvan. We spaarden al onze vakantiedagen op om 4 weken weg te kunnen. Van Indonesie kan ik me alleen herinneren dat het vliegticket 1800 gulden was. Vond ik toen waanzinnig veel geld.
Jaren later toen we een huis gingen kopen hebben we wel eens gezegd: "als we in die jaren gewoon in Europa waren gebleven dan hadden we nu toch flink meer te besteden gehad;-)"
Nu hebben we nog de foto's. En we wonen ook goed; alleen de tuin had groter gemogen;-)...
Datum: 25.11.2010 01:33
't is allemaal betrekkelijk Mar,je hebt in ieder geval heel wat gezien! Dat is ook een hele ervaring.Wij hebben vroeger toen we pas getrouwd waren een busje laten ombouwen tot campertje.
Dat heeft ook heel wat geld gekost. We zijn er veel mee op stap geweest en dat was prachtig. Achteraf zeggen we wel eens, we hadden het ook anders kunnen doen.Maar dat is allemaal achteraf
en dat kun je niet terugdraaien. We waren jong en we wilden wat.
Die mooie landschappen en natuur die we hebben gezien neemt niemand ons meer af.
Nu kan ik via dit "kastje" heel wat opzoeken en bekijken, wat
vroeger niet kon en wat nu een hele oplossing is, haha
Ria ik bedoel niet jouw Jan, maar de andere Jan, je weet wel:-))
Sorry, dat je dat misschien even dacht.
Datum: 25.11.2010 10:04
ja maar zo zijn die verre reizen ook maar betrekkelijk. Ik zie me nog zitten in Indonesië en op het terras allemaal van die blanke stelletjes met een lonely planet in de hand. Je ging backpackend achter elkaar aan als het ware. Ik herinner me nog een vriendin: een dag achter op een vrachtautootje gezeten van de thaise grens naar de tempels van angkor wat. (boemeldeboemel) ze zei "mar het is prachtig, maar het is pas 800 jaar oud, Sta ik hier de oudheid op te zoeken maar in Europa is veel meer en daar heb ik nog niks gezien waar ben ik mee bezig"
Wel naar Nepal afreizen voor de Annapurna maar nooit de Mont Blanc een blik waardig gekeurd zoiets ;-)
Wat ik destijds het meest "gekke" vond van de VS is dat iedereen gewoon was zoals jij en ik (nou vooruit 4 keer meer in omvang) en dus veel minder kleurrijk als de bevolking van Indonesie of Equador. Dat was het meest wennen zo in die auto rondrijdend ipv met het openbaar vervoer. Maar zo was ik "gewoon" in Griekenland ook verbaasd van de armoede, de tandeloze oude vrouwtjes met een takkenbos op een ezel, de hoeveelheid bebaarde mannen die vrouwen geen hand geven vanwege hun streng orthodoxe geloof. Zo dichtbij en al zo heel anders. Enfin volgens mij is het meest interessante land ter wereld Albanië ;-) Er is een film "wag the dog" om de aandacht van de amerikaanse president af te leiden (affaire gehad) bedenkt men een fictieve oorlog met een land wat toch geen hond kent: Albanië. Er zou binnenkort volgens mij een serie op tv beginnen over oost-europa. Maar ben even kwijt hoe en wat en wanneer precies.
Datum: 26.11.2010 02:10
Bedoel je deze: http://www.radost.nl/2010/11/nieuwe-oost-europa-serie-oostwaarts-vpro/
Je hebt gelijk Mar, er zijn mensen die overal in de wereld hebben rondgekeken, maar bijvoorbeeld nog nooit in de provincie
Groningen of Friesland zijn geweest om maar een voorbeeld te noemen. Ook dicht bij huis zijn interessante dingen te zien,waar
van je soms niet eens het bestaan weet.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 26.11.2010 10:17
Inderdaad Lillian... afgelopen zondag sedert 36 jaar weer eens in het buurtje (Spaarndammerdijk/Zaanhof voor de Amsterdammers) rondgekeken waar we 40 jaar geleden zijn gaan wonen en na vier jaar weer zijn weggegaan. Mijn man is daar geboren en opgegroeid. We waren er nooit meer terug geweest.
De hele buurt vanaf de Hemweg tot in Amsterdam Oost was onherkenbaar veranderd. Echt of we in een andere stad waren terechtgekomen. Weg oude pakhuizen en houtveem; overal flats en een hele nieuwe woonwijk. Heel vervreemdend; wel erg interessant. Misschien een tip om ook eens naar je oude geboortestad terug te gaan.
Datum: 26.11.2010 10:28
Is inderdaad heel leuk om eens te doen: teruggaan naar je oude woonplaats. Dat heb ik zelf ook al een paar keer gedaan (ik ben meerdere keren verhuisd) en ik kwam er onlangs achter, dat ons huis, waar ik als klein meisje gewoond heb, te koop staat.
Heel erg leuk om eens terug te kijken in 'mijn' oude huis(waar trouwens niet zo heel veel veranderd is):
http://www.funda.nl/koop/zutphen/huis-47608395-coehoornsingel-78/fotos/
Datum: 26.11.2010 11:45
Lilian, ik schreef net nog in een ander topic dat ik eigenlijk nooit in Friesland ben geweest behalve dan de boot van Harlingen naar Schiermonnikoog heb genomen...en in Groningen heb ik de paden ook niet echt plat gelopen. De Achterhoek ook niet eigenlijk...
Een vriendin is naar Overijssel verhuisd nou kom ik daar net iets vaker (2 keer per jaar?? en afgelopen mei vakantie voor het eerst daar op een camping)
Volgens mij dacht ik vroeger altijd: daar kan ik altijd nog heen. Als ik oud ben ;-)