Geplaatst door: lili@n
Datum: 02.12.2010 00:57
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 02.12.2010 01:06
Datum: 02.12.2010 01:12
Is ook leuk, maar ik prefereer toch de andere!
http://www.solex-vakantie-frankrijk.com/
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 02.12.2010 01:19
Nog zo'n krankzinnige uitvoering van een klassiek stuk.
Werd toen (1962) schande over gesproken.
http://www.youtube.com/watch?v=mIkgR6yRmWM
Jeetje, ik was toen 17 jaar oud!!
Als de kleindochters bij ons zijn dan horen we hele dag Lady Gaga. Of Ke$ha.
Ik vind het alleen maar saaie muziek.
Zo hoort de Liebestraum trouwens te klinken....
http://www.youtube.com/watch?v=ejXPcv9MS7s
Datum: 03.12.2010 00:49
Ik vond de eerste uitvoering wel grappig!
Geplaatst door: van a naar b
Datum: 03.12.2010 01:39
Geplaatst door: mopperpot
Datum: 04.12.2010 23:52
De nieuwe website van Frankrijk in Beeld ziet er prachtig uit, vinden jullie ook niet? Je krijgt zo zin om op stap te gaan, weg van die kou,sneeuw en gladheid.
Vooral dat laatste vind ik het meest vervelende.Om weg te komen uit de binnenstraten vind ik een crime. Eenmaal op de gestrooide wegen is het wel oké.
Hebben jullie inmiddels ook al winterbanden op jullie auto's?
Dat wordt straks weer een nieuwe melkkoe van de overheid. Nu nog vrijwillig maar straks weer verplicht.
Hebben we vroeger toch altijd zonder gereden en dat ging ook evenals vroeger de treinen altijd reden,ondanks sneeuw of nattigheid.
Sinds al die privatiseringen is het er niet beter op geworden.
Nu moet je ook al betalen als je meer dan 6 keer per jaar geld wilt storten op je eigen rekening.Het is toch van de gekke.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 05.12.2010 10:35
Voor sommige mensen is het glas half leeg, voor anderen is het half vol... .
En ja, we hebben al jaren winterbanden en die twee weken geleden weer onder de auto gezet en we zijn blij dat we nog steeds in staat zijn auto te KUNNEN rijden. De door jou verfoeide winter is al weer bijna voorbij; de zon schijnt hier, ik kan m'n huur en stookkosten nog betalen ondanks dat we er volgend jaar zo'n 80 euro per maand op achteruit gaan (en dat is voor ons heel veel..) en het enige wat me echt zorgen geeft zijn een dierbare vriendin en een buurman die beiden forse chemokuren volgen met onbekend resultaat. Relativeren heet zoiets...
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 05.12.2010 11:55
Goede reactie digi-oma. Die azijndrinkende negatievelingen moeten het leven eens nemen zo als het komt.
Winterbanden mogen ze van mij verplichten, hoewel ik geen auto heb. Ik doe alles op de spartamet of met de benenwagen. Ik ben ook blij met een dak boven mijn hoofd, ik heb elke dag genoeg te eten.
Maar goed, klagen zit de Nederlanders blijkbaar in het bloed.
Geplaatst door: tineke
Datum: 05.12.2010 12:41
Ik vind die sneeuw wel leuk, kreeg enorm de kriebels om een sneeuwpop te gaan maken. Deed ik vroeger altijd met de kinders, maar die zijn groot en wonen niet meer thuis. Sta ik daar in m'n uppie in de sneeuw te 'spelen', de buren zullen wel denken dat ik gek ben geworden ;)
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 05.12.2010 22:56
Digi-oma, ik weet van de hoed en de rand, echt waar. Maar ook al zit je hoofd vol met reële zorgen over de dingen die over leven of dood gaan, dan wil dat nog niet zeggen dat je die paptroep op de wegen ineens niet erg meer vind.. Het een sluit het ander echt niet uit. Mijn glas is over het algemeen chronisch half-vol, maar zo af en toe lucht het echt gigantisch op om even flink te mopperen.. daarna de zon weer zoeken hoor.. ;-))
Geplaatst door: InekeH
Datum: 05.12.2010 23:44
Dan wil ik ook nog wel even kwijt dat, als gevolg van die sneeuwtroep, mijn auto (2 mnd oud) vanmiddag flink in de kreukels is gereden door een tegenligger die door de gladheid de bocht uit vloog. Gelukkig alleen blikschade, maar bij mijn dochter die in de auto reed zit de schrik er flink in.
Datum: 06.12.2010 01:21
Ineke dat is toch ook wat. Ze is dus met de schrik vrijgekomen om zo maar eens te zeggen.Verder geen klachten bij haar?
Sterkte met de afwikkelingen!
Kijk en daarom hou ik dus niet bijster van de winter.
Ik vind sneeuw en ijs prachtig om te zien, maar geef me toch maar de zon.
Annechie ik ben het volkomen met je eens.Een mens moet ook eens
zijn of haar gal kunnen spugen.Bovendien zegt men dat de één geboren is als optimist en de ander als pessimist.Als je bij de eersten hoort mag je blij zijn dat de natuur je dat gegeven geeft!
Er zijn ook mensen die doen net alsof het altijd koek en ei is,
maar hun echte ik niet durven laten zien.
Dat behoeft niet te betekenen dat ze met al hun wel en wee te koop moeten lopen.
En....hebben jullie nog een cadeautje ontvangen van sinterklaas?
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 06.12.2010 13:37
Prachtig, al dat wit! Samen met mijn hond genieten we er o.h.a. erg van. Maar nu het begint te dooien en weer opnieuw aanvriest, zijn de wegen en stoepen geen lolletje meer.
Vanmorgen heb ik ruim een uur geschoven en stapje voor stapje geschuifeld over een stuk waar ik normaal 25 minuten over doe. En dat met een net iets te enthousiaste hond aan de lijn ;-(
Ik begrijp er niets van dat mensen hun stoep niet proberen schoon te maken en van ondernemers kan ik het al helemaal niet te volgen. Het is je broodwinning als mensen je zaak kunnen bereiken. Nou, hier in Deurne glibber je lekker door. Loop je over straat, krijg je af en toe nog een middelvinger toegezwaaid ook.
De EHBO draait overuren met alle breuken. De zorgpremies stijgen alweer. Waarom niet een borstelwagen inzetten en burgerplicht om te ruimen?? Dat lijkt mij voordeliger dan het oplossen van breuken en blikschades of erger aan mensen en auto's.
Oh ja, ik heb nu wel een extra frisse neus, dat dan weer wel ;-))
Geplaatst door: mar
Datum: 06.12.2010 14:15
Geen sintkadootjes gekregen, maar ach dat hoeft ook niet. De buidel is weer leeg na 3 kinderen die sintkadootjes hebben gekregen ;-)
Heb ooit een stukje in de krant gelezen van een moeder die helemaal niet blij was dat mensen hun stoepje veegde: zij kon haar kinderen mooi met de slee naar school slepen omdat lopen met het grut veel lastiger was (en fiets en auto helemaal) maar door al die geschraapte stoepjes werd ook sleeën een crime..ha ha zo zie je maar je kunt het nooit goed doen. Het klopt wel een beetje. Ik woon in een ijverige straat en dat betekent dat ze pas in de gangetjes op de slee kunnen, dan weer af moeten stappen, dan weer er op...
De winterbanden gaan er morgen op. We hebben nog een tweedehands paar van Vredestein kunnen vinden met 5 -6 cm dik profiel voor 60 euro! Daar konden we deze winter nog wel mee op vooruit en dan volgende winter tijdig die dingen bestellen (augustus net als de handschoenen!! die waren dit jaar ook in augustus uitverkocht bij de H&M toen de wintercollectie op de site kwam!!)
Enfin dat is voor 1 auto, voor de andere auto lijkt het schier onmogelijk om aan winterbanden te komen... Maar mochten we naar Duitsland willen dan MAG dat vanaf morgen ha ha.
Maar dat de treinen vroeger altijd reden?? Ik weet niet hoelang vroeger is gereden voor mopperpot maar ik heb 8 jaar lang dagelijks ruim 2,5 uur heen en weer naar Utrecht "getreind" maar ook in 1996 had de NS last van sneeuw en vallende blaadjes...Maar daar kun je je op voorbereiden: boek mee, drinken en voedsel (ooit uren IN een trein vastgezeten terwijl het buiten bloedje heet was en ooit uren vast gezeten IN de trein net rond etenstijd met nog maar een halve liga).
Als ik al ergens om zou mopperen mopperpot is dat de treinen "vroeger" wc's hadden!! En de nieuwste "sprinters" helemaal niet. Alsof daar niet iemand voor kan springen/kapot kan gaan ook dan zit je uren vast!
Datum: 06.12.2010 14:25
Dat is een mooi prijsje, voor 60 euro!
Ik moet eind januari mijn zoon naar Duuseldorf brengen en heb geen winterbanden.Ik moet nog eens uitvogelen hoe dat zit met eenmalige bezoekjes aan onze buren.
Leuk dat je de andere kant van de sneeuwpret ook benadrukt ;-) Nu, hier in Deurne lijkt het me een walhalla voor de jeugd: er is zeer slecht geruimd, je hoeft niet te twijfelen tussen weg of stoep: de wijken zijn 1 grote ijsbaan.
Omstreeks 1977 deden we op de schaats boodschappen voor ouderen in de buurt, dus ook toen hadden we dit soort winters al te pakken. Bij voorkeur gingen we op pad voor de eigenaar van de bioscoop: dan kreeg je van hem vrijkaartjes :-)
Geplaatst door: mar
Datum: 06.12.2010 14:42
Ja dat vonden wij ook die 60 euro. We konden ook nieuwe kopen van een B merk die waren dan 400-500 euro geloof ik. Dan ga je op internet lezen en dan zijn sommigen tevreden en veel zeer ontevreden.... Toen leek me een tweedehands Vredestein band voor 60 euro en dan volgend jaar tijdig goede (nieuwe vredestein bv ;-)) een betere optie.
Gisteren hoorde ik op het journaal hoe het zat met duitsland en geen winterbanden. Volgens mij is de boete 40 euro en er was nog iets als je betrokken was bij een ongeluk...(je werd niet gesleept ofzo??) Enfin ik ben nu een duidelijk voorbeeld van klepel en klok ;-)..volgens mij heb ik nog maar met een kwart oor geluisterd omdat ik dacht "ach ik heb ze" ha ha
Hoe heb je het nog geregeld met je zoon die naar Zweden gaat met skateboard?
Datum: 06.12.2010 18:20
Daar is het voor ;-) Hij gaat dan voor anderhalve week naar Malmö.
Sinds kort heeft hij er een internationale sponsor bij, een kledingmerk dat uit diverse landen boarders voor zich laat rijden. En de Zweedse jongen reageerde heel spontaan dat hij daar mag blijven. Na wat contacten heen en weer, hebben we vorige week eindelijk de knoop door kunnen hakken en is het ticket geboekt.
Nu maar hopen dat we geen 600 euro voor winterbanden op hoeven hoesten, anders wordt het een erg duur tripje ;-) Mijn schoonvader is al op zoek voor zijn eigen auto, zou mooi zijn als hij er heeft voor die tijd.
Vredestein is prima, wellicht kun je er nog een jaar langer mee vooruit?
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 06.12.2010 20:53
Ha dat probleem met de slee ken ik. Heb het opgelost door maar de helft van de stoep te vegen in de lengte. Is breed genoeg voor 1 persoon om te lopen en andere deel is voor de sleeërs.
Het leek vanmorgen aardig sneeuwvrij voor de deur, maar lag bijna onderuit door de ijzel. Gevaarlijk weer dus.
Zaterdag 7 graden en voor volgende week weer vorst voorspeld.
We zijn er nog lang niet vanaf.
Ik moet voor mijn werk ook met de trein, maar het ging afgelopen week bijzonder goed. Max. 5 min. vertaging.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 06.12.2010 23:12
Volgens ANWB:
Wet winterbanden Duitsland aangescherpt
Automobilisten die door Duitsland rijden moeten sinds maandag 6 december winterbanden onder bij sneeuw of ijzel. Een Duitse rechter oordeelde deze zomer dat de geldende wetgeving betreffende winterbanden te vaag was. Deze onduidelijkheid is nu weggenomen.
De Bundesrat heeft ingestemd met een verordening van verkeersminister Peter Ramsauer. Daarin staat nu een definitie opgenomen van de begrippen ‘winterbanden’ en van ‘winterse omstandigheden’. Het gaat niet om nieuwe wetgeving maar om verduidelijking van de al bestaande wet. Wel worden de boetes verdubbeld: 40 euro voor het rijden in winterse omstandigheden met zomerbanden, 80 euro als het verkeer wordt gehinderd.
Omdat het hier om een gedragsregel gaat (geen voertuigeis) die verplicht is voor alle motorvoertuigen, is hij ook verplicht voor Nederlandse voertuigen. Ook motorfietsen moeten winterbanden hebben bij winterse omstandigheden. Dat er weinig aanbod is van winterbanden voor motorfietsen maakt geen verschil.
.Winterse omstandigheden
Winterse omstandigheden zijn ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
.Winterbanden
Winterbanden zijn in de Duitse wet banden met het sneeuwvlok symbool. All weatherbanden (of vier seizoenenbanden) zijn ook toegestaan. Volgens de Duitse wet geldt dat ook voor banden met logo M+S banden.
Uit de ANWB winterbandentest blijkt echter dat alleen het M+S logo (modder en sneeuw) niet in alle gevallen iets zegt over de wintereigenschappen van een band. Het logo is niet beschermd en kan ook voorkomen op een zomerband.
Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt 4 mm.