Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 12.12.2010 21:33
Moet ik de hond uitlaten en is het glad dan heb ik altijd spikes onder de schoenen. Bij de ANWB, een paar jaar geleden gekocht voor 5 euro. Elastisch rubber met spikes. Geen last van de gladheid.
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 13.12.2010 21:09
Zijn uitverkocht en niet leverbaar.
Pas week 51 zeggen ze
Ik moet ook met de hond op pad en dat is geen lolletje met die ijsbanen.
Geplaatst door: javi
Datum: 13.12.2010 21:11
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 13.12.2010 23:51
Hebben die dingen - spikes met elastiek - al jaren (inderdaad, vanwege de honden) en volgens mij destijds gekocht bij Halfords. Misschien bij sportzaken/outdoorcentra?
Geplaatst door: javi
Datum: 14.12.2010 00:16
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 16.12.2010 12:04
Die hebben we nu wel nodig.Zou dit weer doorgaan tot juni 2011;)?
Het is zo vroeg begonnen.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 16.12.2010 12:17
Ach Cimeroni... wij hebben hier in het Westen al de hele dag stortregen en wind. Dan liever wat vorst en zon. "Ze zeggen" dat bij strenge langdurige vorst de larven van muggen etc. doodvriezen.. zou het? Overigens staat m'n Camelia in knop... is die even voorbarig; dat zijn weer bruine dode knoppen in het voorjaar!
Oh ja... wij hebben hier nog helemaal niets gemerkt van TNT-stakingen; vorige week ook niet; gewoon iedere dag post.
Alvast fijne dagen en een voortreffelijk 2011 voor jou en alle andere forummers!
Datum: 17.12.2010 07:39
Wat jammer van je camelia's. Ik had er ook 3. Prachtige bloemen kwamen er aan.Mooi donkerrood.
Wat de post betreft, ik wachtte op zeer belangrijke post. Gisteravond om 7 uur werd het bezorgd.En ik er maar van uitgaan dat het niet kwam. De afzender al gemaild. Maar wie verwacht er ook post op dat late tijdstip.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 17.12.2010 23:54
Heb je alle kerstmarkten al gezien? Dan is de expositie "Vroolijk Kerstfeest" leuk om te bezichtigen!
Van 12 december tot en met 9 januari 2011 zie je hier heel veel glazen kerstballen daterend van 1900 tot 1960.
Ook kaarsen,kerstmannen van porcelein,celluloid of papier-maché en kerstkaarten zijn te bewonderen.
Allemaal te zien in Apeldoorn in museum "in de Zevende Hemel".
www.museumindezevendehemel.nl
Datum: 18.12.2010 10:57
Kerstmarkten bezoek ik niet zoveel.Het is allemaal te commercieel.En ik heb niets met het geloof. Maar dat museum lijkt me wel leuk om te bezoeken. Ik wil trouwens nog een keer naar Paleis het Loo. Kan het dan mooi combineren.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 18.12.2010 14:06
Datum: 18.12.2010 17:31
Bedankt voor de internationale kerstwens. Heel leuk, Franse taal, Engelse muziek en Nederlandse groet.
Van mij ook, voor iedereen: een fijn kerstfeest en een goed 2011.
Geplaatst door: mar
Datum: 18.12.2010 19:43
ik denk dat mijn man nog nooit bedacht heeft om de gladheid te trotseren met zijn spikes ;-). Hij is een hardloper heeft ze in soorten en maten (voor op de baan of het bos zeg maar) dus bij hardloopzaken zeker te koop. Moet je alleen ook de schoenen kopen waar je de spikepuntjes in kunt draaien...
Maar met goeie snowboots glij je toch ook niet uit?
Datum: 18.12.2010 20:57
Dank je Ria voor je mooie muzikale kaart!
Heb meteen eentje naar vrienden in Frankrijk gestuurd.
Ik vond een prachtig exemplaar om te versturen!
Als je de juiste zolen onder de schoenen hebt, hoef je niet
uit te glijden is mijn ervaring.Behalve bij ijzel, daar is niets tegen bestand!
Belangrijk: Kijken waar je loopt!:-))
Is altijd wel belangrijk,:-)) maar nu wel extra belangrijk!
Geplaatst door: tineke
Datum: 19.12.2010 15:54
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 19.12.2010 18:24
Tineke ik zag in de jury een van oorsprong Nederlandse zanger. Ik kan zo gauw niet op z,n naam komen. Misschien anderen?????????
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 19.12.2010 18:28
Wouter Otto Levenbach. Artiestennaam DAVE. Zo was het. Woont al sinds de jaren zestig in Frankrijk.
Datum: 20.12.2010 02:04
Peuleschil Tineke! Jij hebt het Johan natuurlijk een keer voorgedaan!! :-))
Datum: 20.12.2010 15:46
Vleessoorten – morceaux de viande
Wel eens vertwijfeld staan kijken voor de koelvitrine van een boucherie-charcuterie in een supermarkt? Je wist niet wat al die benamingen op de etiketten betekenden, laat staan of het om viande tendre (mals) of viande coriace (taai) ging. We proberen je in deze les wat te helpen zodat je in het vervolg beter weet wat voor vlees je in de kuip hebt. De verschillende vleessoorten zijn: viande de boeuf (rundvlees), viande de veau (kalfsvlees) viande de porc (varkensvlees), viande d'agneau (lamsvlees) en volaille (gevogelte). Het woord viande wordt trouwens meestal weggelaten en men spreekt dan van du boeuf, du veau,
du porc en de l'agneau. Verder vind je vaak nog een vak voor de abats. Daarmee wordt dan orgaanvlees aangeduid zoals lever (du foie) en niertjes (des rognons). Tenslotte moeten we erop wijzen dat in Frankrijk het vlees door slagers anders wordt
"versneden" dan in Nederland, zodat het soms moeilijk is om aan te geven over welk stuk vlees het nu precies gaat. Hieronder staat een lijst afgebeeld. We pikken er een aantal benamingen uit:
tournedos filet biefstuk van de haas
faux filet contrefilet lendenstuk
romsteak lendebiefstuk
côte de boeuf fijne rib
tende de tranche dik middenbilstuk
gîte de noix runderlende
bavette klapstuk
basse côte onderrib
collier à braiser doorregen braadvlees
paleron schouderstuk
bifteck haché tartaar
jarret schenkel