Geplaatst door: Brenda
Datum: 21.01.2011 13:10
Wel lang rijden voor een paar dagen lijkt me. Wij zijn eens in de meivakantie 5 dagen naar Barcelona geweest, vliegen vanaf Weeze met Ryanair. Prima bevallen, is toch vermoeiend in zo'n stad. Veel plezier.
Geplaatst door: tineke
Datum: 21.01.2011 13:46
Zoek eens op http://www.cheaptickets.nl/
Veel informatie over van alles en nog wat kan je vinden op:
http://www.barcelonagids.com/
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 21.01.2011 18:22
Diana, wij hebben verschillende malen met onderstaande reisorganisatie stedentrips gemaakt (vliegreizen). Is uitermate goed bevallen. Goed hotel, Nederlandse reisleiding die veel vertelde en voldoende vrije tijd om zelf op speurtocht te gaan. Als je zo de prijs bekijkt (zomaar een periode uitgekozen) kun je er zelf eigenlijk niet voor heen en weer rijden en onderweg eten en slapen. Bovendien zorgt de reisleiding voor tickets van allerlei bezienswaardigheden waarvoor je zelf anders uren bij de kassa moet staan.
Ook bedrijven kiezen deze reisroganisatie; ooit met werkgever en deel personeel paar maal naar Praag geweest voor bezoek en steun aan ons zusterbedrijf aldaar, dit geldt ook voor Londen. Na werktijd was ook daar voor tickets (en busvervoer) naar theaters gezorgd. Je kunt me eventueel mailen voor foto's en inlichtingen.
http://www.src-cultuurvakanties.nl/reis/117513/SPANJE.html?context=Home_zoek¤tPage=1¤tRow=1&date=22-10-2011&duration=8&price=698&searchContextId=be158a0b1eaa92b1e011812540010796
Geplaatst door: lili@n
Datum: 24.01.2011 01:40
Datum: 24.01.2011 13:19
Prachtige "omwegen" hier te vinden:
http://www.plusbeauxdetours.com/
Geplaatst door: mar
Datum: 25.01.2011 13:36
Diana: Barcelona "doen" we met Ryanair vanuit Eindhoven. Er zijn twee vliegvelden waar je kunt landen: Girona en Reus. Beiden liggen nog wel een eind van barcelona af, maar je kunt met trein barcelona wel bereiken. Afgelopen jaar is mijn man teruggevlogen van reus. De vertrektijden waren daar net wat beter (ergens in de loop van de middag ipv de eerste vlucht heel vroeg)
Maar als je de tijd aan jezelf hebt en je wat kun schuiven met dagen dan maakt het niet uit, dan loont het om te kijken wat goedkoopste/handigste vliegen is.
Ik heb wel begrepen dat Girona ook een prachtig stadje is. Dus eventueel kun je een verblijf daar koppelen met Barcelona!
Hotels zoeken we via booking.com maar ook via Zoover.nl en kijken dan wat goede beoordelingen heeft.
Datum: 26.01.2011 00:10
Geplaatst door: diana
Datum: 26.01.2011 11:49
Bedankt allemaal voor de reacties. We gaan in ieder geval niet met de auto, maar welke vliegmaatschappij gaan we nog even uitzoeken.
Datum: 27.01.2011 00:22
Diana,ik wens je een goede en gezellige reis!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 27.01.2011 15:15
Diana, ik wens je ook een fijne reis en een geweldige tijd in Spanje. Ik ben in 2008 in Barcelona geweest. Zeer indrukwekkend.
Geplaatst door: ® connie
Datum: 31.01.2011 23:31
Ja kom ff naar boven jullie,wat is dat nu?Waar zijn die ouwetjes?Lillian ?Heb je het te druk?
groet van connie
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 31.01.2011 23:47
Afgelopen week even noodzakelijk naar Groet (hier in Noord-Holland). Via een omweg terug want het was net die ene zonnige dag.
Immense teleurstelling: dat het schattige bronzen beeldje van de strandjutter aan het begin op de Hondsbosche Zeewering bij zijn voetjes was afgezaagd en gestolen. Stond er al jaren en is veel gefotografeerd.
Verrassend: richting Calantsoog achter de Hondsbosche langs, naast het poeltje rechts vier kamelen... jawel, vier kamelen!
In Sint Maartensvlotbrug de welbekende drijvende vlotbrug overgestoken.
Favoriete bezigheid is zomaar willekeurig weggetje inslaan en kijken waar je uitkomt... kwam ik in 't Rijpje, dorpje waar ik nooit van gehoord had (wel De Rijp, maar dat ligt in de Beemster). Is wel eens leuk in je eigen provincie; gewoon een willekeurige smalle dijkweg of polderweg inslaan en geen TomTom meenemen natuurlijk!
Weten jullie wel dat hier in het voorjaar ongelofelijk veel bollenvelden zijn; voornamelijk tulpen. Gewoon direct langs de (vent)weg en niks filerijden. Zo mooi...
Datum: 01.02.2011 02:32
Digi-oma, ik weet helemaal wat je bedoeld! Ik vind mijn streek niet alleen mooi maar er zijn er zo vele. Maar....namen van de
dorpen die je hierboven noemt, die zijn me niet vreemd.
We gingen een aantal jaren geleden regelmatig naar Callantsoog.
Omdat we het leuk vinden om de omgeving te verkennen zijn wij
dus ook op de bonnefooi gaan rijden. Prachtig! Ik hou van het
mooie vlakke Noord-Hollandse land achter de duinen.Inderdaad als
je mooie bollenvelden wilt zien, kun je daar gaan kijken.
Weet je wat ik ook een leuk dorp vind? Daar houden ze één keer in het jaar een nachtmarkt of misschien wel 2 nachten achter elkaar. http://www.youtube.com/watch?v=rT2Htg2mrvs
Het is Kolhorn.
Op 9 januari was er in Winkel een orgeldag (draaiorgels)
(Ook een vlek op de kaart :-)
In Breezand is er begin maart: http://www.lentetuin.nl/
Gelderse Buurt ligt ook in de buurt :-) Winkel,Wieringerwaard,
Dirkshorn.
Misschien is het volgende iets voor je:
Bonbonworkshop Julianadorp aan Zee 14/02/2011
Connie even "ter uwer" informatie: Ik zat in de lappenmand.
Begon met keelpijn,toen verkouden,hoesten,koorts,spierpijn,was
even afwezig.
Geplaatst door: ® kea
Datum: 01.02.2011 11:15
We gaan binnenkort weer vertrekken. We zijn al veel te lang thuis geweest. Op 16 februari gaan we naar de Algarve, drie weken aan de westkust en 3 weken aan de oostkant. Dan zijn we in april thuis en gaan we in mei een stad bezoeken, Dit jaar Lissabon 10 dagen.
Eind mei vertrekken we met de caravan 3 maanden naar het zuiden. We gaan naar de Alpes de Haute Provence en daarna misschien nog naar Italie de Cinque terras. Half september komen we weer naar dit koude kikkerland. Ik kan slecht tegen het winterweer. Als we geen kinderen had bleven we de hele winter in het zuiden. Maar vooral de kleinkinderen missen ons heel erg. Als we weg zijn komen er smsjes van hoe lang blijven jullie nog weg.
Geplaatst door: javi
Datum: 01.02.2011 12:54
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 01.02.2011 17:03
Als Parijs-Nice begint krijg ik een lentegevoel. Duurt niet meer zo lang, het is gelukkig al weer februari.
Geplaatst door: javi
Datum: 01.02.2011 17:09
Parijs -Nice heeft ook niet voor niets de biinaam:
"Rit naar de Zon"
Geplaatst door: InekeH
Datum: 01.02.2011 17:18
Gelukkig is die vervelende maand januari weer voorbij, ik kreeg zowaar wat last van de winterblues. Het is al best wat langer licht 's middags.
Maar ik vind het vandaag wel vies koud buiten, brrr.
Heerlijk als het wielrennen met de voorjaarsklassiekers weer beginnen. Javi, jij weet vast wel wanneer de eerste is.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 01.02.2011 23:10
Dat bedoel ik Javi, de Primavera!
Heerlijk om te zien hoe de natuur daar vast ontwaakt.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 01.02.2011 23:23
Geen geintje.
Kleinkind Minoek van 13 jaar (2e klas hoger onderwijs) belt vanavond op:
"Oom, jij bent redelijk goed in Nederlands en mama weet 't niet.. waarom zeg je plus 1 graad en min 1 graad als het bijna of net vriest en spreek je over 2 of 3 graden als het meer is en waarom zeg je dan weer 0 graden... dat zou dan toch 0 graad moeten zijn"
Ik heb iets gemompeld over bepalende telwoorden met een vaste waarde enz. Sloeg denkelijk nergens op, maar wie het weet mag 't zeggen. Oh ja... onze kleindochters hebben het over Oom en Oop als ze ons bedoelen; is zo gegroeid in de loop der jaren.