Geplaatst door: bonasera
Datum: 18.02.2008 17:41
Een goed idee is .
Een pregola maken en druiven aanplanten,lekket schaduw en je eigen wijn maken.In mijn tuin geen bomen meer ,alleen fruitbomen.
Geplaatst door: bona
Datum: 18.02.2008 18:30
Pergola,lekker,amaai sorry!!!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 18.02.2008 22:21
Lilli@n, tuintips geven is moeilijk. Want hoe groot is je tuin? Is het een voor en/of achtertuin? Ligt de tuin op het zuiden? Wat wil je in de tuin? Wil je een gemakstuin? Een vijver, terrasje, fruitbomen enz enz.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 19.02.2008 00:04
Hoofdzakelijk achtertuin op het zuiden en ik wil graag twee zitjes en
ja een pergola heb ik ook over nagedacht en ja mijn druivenstruik komt er ook weer in!
Maar ik wil wel graag een gemakstuin,maar ook wel weer wat om te tuinieren. En één of twee appelboompjes erin.Ik heb al gedacht om wat borders verhoogd aan te leggen met het oog op het ouder worden :-))
dan hoef je niet zo te bukken, een beetje op werkhoogte,haha
Dan heeft mijn man nog een verharde werkplek nodig als het mooi weer is,om met de brommers en spartametten buiten te "prutsen".Dus achterste gedeelte wordt wel betegeld denk ik,dan kan de aanhanger
of de auto er ook nog staan, mocht dat nodig zijn.
Datum: 19.02.2008 08:35
Datum: 19.02.2008 08:37
Geplaatst door: tineke
Datum: 19.02.2008 09:16
Hoi Lilian!
Leuk dat je er weer bent!
Misschien heb je wat aan deze website:
http://www.goedgroen.com/index.html
Succes met je tuin!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 19.02.2008 21:38
Lilli@n, Wat jij wilt hebben wij. We hebben een gedeelte vd tuin verhoogd, voor het geval we ouder worden. We hebben 2 appelbomen, 1 terras voor in de achtertuin en 1 achter in de achtertuin. Daartussendoor slingert een perceel grond met allerlei soorten bloemen, die afwisselend bloeien. Dus in alle jaargetijden bloeit er wel iets. Dan hebben we een mooie ruimte voor het "knoeien" met de "brommers". Gedeeltelijk overdekt. In de voortuin hebben we een vijver. En we hebben een haag van hibiscus.
Maar we hebben geen druiven.
Geplaatst door: gerrit
Datum: 19.02.2008 22:13
Lilian, gewoon alles betegelen. Geen onderhoud plegen .......en het gras komt vanzelf.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.02.2008 00:10
Tuinen!! Waarom heb ik een hekel aan tuinen??
Geen hekel aan tuinen "an sich" maar een hekel aan onderhoud.
Heb 't al eens meer geschreven maar ik vind werken in een tuin helemaal niks. Erin zitten is prima maar daar stopt 't bij mij.
Mijn vrouw zit altijd te klojen in haar "tuin" op het balcon maar ik heb er niks mee. Een plantje in een pot wurmen. Een bloempje bemesten.
't Zal wel maar.....
Onze huiskamer staat ook vol met de prachtigste planten. Ik moet toegeven dat alles groeit en bloeit zoals 't hoort maar als ze weg waren?? Zou ik ze missen?? Ben bang van niet...
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.02.2008 00:44
Tis weer bijna Parijs-Nice...!!!
Zitten interessante plaatsen tussen!
http://www.letour.fr/2008/PNC/COURSE/fr/le_parcours.html
Datum: 20.02.2008 01:05
Allen hartelijk dank voor jullie reacties!
Cimeroni,misschien wordt het tijd voor een fotootje!
Of een bezoekje!
Gerrit jij bent ook een lekker lid van de familie, als het trouwens aan
mijn husband ligt asfalteert hij het rondom.
Waar zit Annechie toch? Al een paar dagen niks van haar vernomen!
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 20.02.2008 09:35
Zo af en toe ben ik ook wel eens stil hoor..'-))
Ik had gewoon efkes niks te vertellen en bovendien ben ik met mijn Hyves aan het 'behangen' en dan weet je het wel, ik vind het weer veel te leuk.. was ik al bang voor..
Datum: 20.02.2008 15:10
Dus je wordt ons hier een beetje ontrouw.......:-)met je Hyves-gedoe:-)
Het zal vast prachtig worden, daar niet van, maarre,..............
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 20.02.2008 15:58
Niks hoor, ik zou heimwee naar jullie krijgen zeg.. ik ben hier heus wel zeeeeer regelmatig, ik heb alleen niet altijd iets te vertellen!
Ik zie Rivi hier trouwens ook niet vaak op het moment.. zouden ze soms al druk aan het verhuizen zijn.. of zouden ze net als jij laatst zonder internet zitten?
Geplaatst door: Rivi
Datum: 20.02.2008 19:53
Inderdaad Annechie, net als jij - ben ik ook wel eens éven stil . . . . stil . . . . st . .
Maar het gaat goed hier, we lopen aardig op schema. De "internetverhuizing" staat gepland op 4 maart. Het zou me niets verbazen als dat hier óók mis gaat, we doen immers alles in twee keer. Gelukkig hoeven we alles maar één keer te betalen :-), anders waren we inmiddels failliet geweest, oei - oei
Zelf denken we de 1e of 2e week van maart over te gaan.
We treffen het trouwens geweldig met 't weer (en de overkapping) want dat in- en uitgeloop brengt anders wat met zich mee !
Lili@n, op Hyves kun je je best wel uitleven. Kom 's kijken, er is zelfs een Hyve van C-F.
Trouw'ns, oe beukske kump d'r an !
Geplaatst door: frank
Datum: 20.02.2008 22:34
Door een ander topic over wat drankjes moest ik opeens denken aan afgelopen zomer toen wij Absinth hebben gedronken:
http://www.distilleries-provence.com/fiche_produit.php?produit=10
Jaja, niet dus. Zou ook een beetje vreemd zijn.
Ze gebruiken tegenwoordig een ander plantje van de bijvoet als vroeger werd gebruikt, waarin bepaalde schadelijke stoffen niet aanwezig zijn.
Een tip, koop Pastis. Heb weinig verschil geproefd en is beduidend goedkoper.
Beetje volksverlakkerij vonden we het eigenlijk, maar ja je bent toch wel nieuwsgierig als je het dan tegenkomt:-)
Geplaatst door: connie
Datum: 20.02.2008 23:26
http://www.groenefee.nl/
Dat ene lettertje doet het hem mss.?
Datum: 21.02.2008 21:26
Het valt wel op dat de hele meute op "stap" is kennelijk.
Wat een saaie beweging is dat hier momenteel, buiten de heren om,die
doen nog een poging het hier op peil te houden.
Rivi en Javi zijn te druk met hun verhuizing denk ik.
En waar zijn de chatters van weleer?
Iedereen is zeker naar de koopavond.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 21.02.2008 22:37
Lili@n, je gelooft het niet, maar ik ben vanavond naar een "tuinparty" geweest. D.w.z. een dame die een rijdend winkeltje heeft in decoraties voor binnen en buiten, kwam haar artikelen promoten én verkopen. Het was totaal niet onze stijl, veel te klassiek, maar het was wel gezellig. Om de gastvrouw niet teleur te stellen heb ik maar een paar paaskippies gekocht, tijd- en stijlloos (?).
Wat de verhuizing betreft, we (Jan met zwager) zijn vandaag begonnen met tegels te leggen in de patio. Niet dat het huis al klaar is, maar we moeten (nu nog) omlopen van het huis naar de garage en dan is een betegels pad wel zo praktisch. We maken trouwens "gewone" werkdagen, d.w.z. van 8 tot 18 uur en 's avond relaxt plannen maken voor de volgende dag.
Dat jij het nu stil vindt op deze topic (?), kun je nagaan hoe het was toen jij ook nog eens ontbrak. Natuurlijk zijn er ook nog een stel wat afgedwaald naar het fotospelletje, maar die komen nog wel weer terug.
Loate wie dan den kop van dissin topic mar boam water hoaln !