Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.04.2011 00:14
Wat leuk! Hartelijk gefeliciteerd!
Geplaatst door: D.
Datum: 26.04.2011 17:25
Deze info is wellicht een beetje illegaal maar gaat in ieder geval niet over kamperen en toch wil ik jullie dit nieuwsfeitje even mededelen.. wil je je als god in Frankrijk voelen maar dan op een grote sfeervolle boerderij net over de grens in België... het oudste huis van Achel staat te koop. 5 km van het gezellige Valkenswaard in Noord-Brabant. www.deteut.eu
Geplaatst door: Jen
Datum: 26.04.2011 20:30
Relax, op dit topic is niets illegaal.
Datum: 26.04.2011 23:21
Misschien iets voor Luc! Connie als je hier langs komt, kun jij het misschien aan hem doorgeven :-)))
Het volgende is misschien iets voor Moederdag om te maken:
http://www.wat.tv/video/clafoutis-aux-pommes-14prc_2hemj_.html
Geplaatst door: mar
Datum: 27.04.2011 00:01
Nou D. heb je die website zelf gemaakt om je huis te verkopen? Dat ziet er goed uit met zeer uitgebreide info!! Wie weet.
(helaas niet voor mij, ik woon al op steenworp afstand van de Belgische grens en blijf graag aan de "goeie" kant ;-))
Maar wie heeft er voor mij toeristische informatie - zo uit de losse pols - voor het gebied rondom Dinant. Zeg maar tussen Dinant en Namen?
Dus iemand die al eens in die buurt is geweest en roept: dat kasteel, of die tuinen, of...
Heb een waanzinnig mooi vakantiehuis gezien daar in de buurt..maar om toch nog beetje omgekeerd in jan van i te blijven wil ik ook wel weten wat er te doen is ;-))
Geplaatst door: tineke
Datum: 27.04.2011 00:08
Mar, jaren geleden zijn we met onze kinderen naar de Citadel van Dinant geweest.
Je kon daar met een kabelbaantje naar boven.
Onze kinderen vonden de citadel erg spannend en de kabelbaan leuk!
http://www.citadellededinant.be/nl/welkom
http://www.ardennen.nl/sub2.php?id=118&subid=1&id2=558
http://www.uitmetkinderen.be/belgie/pages/Citadel-van-Dinant.htm
Geplaatst door: tineke
Datum: 27.04.2011 22:33
Datum: 27.04.2011 23:22
Tineke bedankt. Kabelbaan: Ben ik dol op! (echt waar!!)
Geplaatst door: ® connie
Datum: 28.04.2011 00:49
hai Lilian,
clavotie maak ik vaak met kersen,echt heerlijk en gemakkelijk te maken en met....slagroom.Nog asperges gegeten?;-))
groet connie
Datum: 29.04.2011 00:06
Hallo Connie! Ik heb wel asperges gegeten,dit keer zaten ze in de soep. Heerlijk! Ik ben niet goed in het maken van asperges
daar ben jij expert in! Dus ik zou zeggen, kom deze kant op en
leef je uit in mijn keuken........
Jij zult zeggen heel gemakkelijk en ik heb het recept ook van jou, maar het lukt me maar niet die dingen lekker te krijgen, zoals ze horen te zijn.
Dan de taart, het lijkt me heerlijk!
Datum: 29.04.2011 09:49
in kader van hoog tut gehalte: ik moest boodschappenlijstje maken en dacht..wat eten...en ziehier de eerste tip: asperges!!
Lilian ik koop ze altijd bij de boer, en dan ook al geschild, hoef je alleen nog maar te koken..dat moet toch lukken?? ;-)
(ik snijd alleen nog altijd even een klein stukje van het einde af)
Koken: even water laten koken, beetje koken, en dan de pit klein en langzaam laten garen. Soms duurt dat wel een half uur, heb het ook wel eens langer gehad.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 29.04.2011 10:13
Aansluitend bij het hogetut gehalte verplaats ik een kletsdraadje hierheen ;-)
Ilse heeft in Liessel de 2e prijs gewonnen met hun asperges. En bovendien is ze zondag 12,5 jaar getrouwd. Proficiat!
Ik had het idd uit de krant gehaald Ilse. Ga je het nog leuk vieren zondag?
Geplaatst door: ® ilse
Datum: 29.04.2011 10:31
Hoi Irene, ja idd. het werd een beetje een kletspraatje....
Waren het eigenlijk niet van plan te vieren op dit moment. Komt niet echt uit in deze drukte, maar misschien maar wat gebak in huis halen kan geen kwaad. Ik denk dat er toch wel een aantal mensen verwachten iets te krijgen bij ons, hahaha. Misschien van de zomer een klein feestje.
Datum: 29.04.2011 10:37
Nog even over de Asperges, we hebben de top gehaald met lekkerste Brabantse asperges 2011!
Over de bereidingstip,
Asperges opzetten in koud water met een snufje zout en klontje roomboter. 10 minuutjes koken, pit uitdraaien en nog ongeveer 15 minuutjes na laten garen.
Traditioneel met een botersausje, gekookte eieren, ham en krietjes. Ook heerlijk met zalm, in een quiche, roerbakken in wat ketjap enz.
Succes en smakelijk!
Datum: 29.04.2011 13:02
Heel eerlijk, ik heb nog nooit asperges bereid. Mijn schoonmoeder is er dol op, maar ik minder. Mijn man krijgt ze gelukkig af en toe thuis voorgeschoteld, dus hij komt niets tekort ;-)
Datum: 29.04.2011 14:28
Goh Irene, ik zou zeggen.....
Datum: 29.04.2011 14:50
Ja?...:-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 29.04.2011 15:57
Ilse van Harte Gefeliciteerd.
Asperges, mmmmm het is voor mij een verslaving. Ik eet het wel 3-4x per week en elke keer anders bereid.
En inderdaad, die van de aspergeteler vind ik het lekkerst. Er zitten ook goede telers in het Zwarte Woud. Daar heb ik ze vorig jaar van gegeten. Net of er een engeltje.... sorry ik word helemaal lyrisch;)
Datum: 29.04.2011 16:38
mijn ouders hebben hun eigen aspergebedje, dat betekent dat ze met dit weer heeeeeel veeeeeel asperges eten; en nouja wie langskomt krijgt bosje mee. Ik vind het zo heerlijk met lekkere goeie ham, eieren, nootmuskaat en roomboter..En ik kan echt grrrrrr worden als ik in een restaurant bent en ze zijn niet goed genoeg gekookt. Ben ik helemaal happy als mijn bord komt, en dat duurt dan totdat je ze gaat eten.
Enige nadeel aan aspgerges: je urine gaat er zo van stinken. Echt buuh ik ruik het al van 1 stengeltje..
Datum: 01.05.2011 01:10
De pit er uit halen, waar zit de pit van de asperge?
Dat is misschien de clou waarom het niet lukt en het nergens naar smaakt.
Van harte gefeliciteerd met het behaalde succes! Altijd
fijn, dat hetgene waarvoor je hard werkt, waardering krijgt!!
Ik had nog een mooie toeristische tip,maar dat duurt me nu te lang, morgen maar, bij leven en welzijn.