Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 12.03.2008 06:30
Hier ok.., nog steeds.. 't joelt hier ok um't huus, maar dan niet van de sirene... wat 'n meertse buu'jn zeg!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 12.03.2008 12:57
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 12.03.2008 15:09
T is inderdaad behoorlijk biester weer. Het dondert hier ok a wier. Goddank hoof ik er vandaag nig oet. Bin mooi in hoes aan t poetsen en zo noe en dan kroep ik achter de pc :)
Geplaatst door: frank
Datum: 12.03.2008 21:40
Morgen de beklimming van de Ventoux bij Sporza:
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/sporza%2Btv
Weliswaar "slechts" in Parijs-Nice maar toch!
Datum: 12.03.2008 22:52
Maar ze nemen wel de "makkelijke" kant en ze gaan niet helemaal naar boven. Maar ik zit toch aan de buis gekluisterd hoor!
Jammer genoeg niks te zien van het begin van de etappe: de Drome.
Datum: 14.03.2008 10:03
Zoals ik het heb gelezen is die rit gewonnen door iemand oet de Achterhoek. Oet Aalten.He, woont daar ook geen lid van AC/DC ?
Geplaatst door: gerrit
Datum: 14.03.2008 23:39
Hoe gaat het bij jullie? Komt de caravan zo langzamerhand uit de winterstalling? Begint het al te kriebelen na zo'n mooie dag? Al met pasen naar de camping?
Geplaatst door: lili@n
Datum: 15.03.2008 16:10
Niet met Pasen naar de camping Gerrit, veel te koud en te nat.
Maar het begint wel te komen, kan niet afwachten wanneer er weer blad aan de bomen komt.En dan geen caravan uit de stalling, maar eerst de tuin in orde maken,zodat we daar met z'n allen kunnen zitten.
Of gaan we dit jaar met z'n allen naar Friesland? :-))
Er is een kudde schapen tijdelijk bij ons aan de overkant "gestationeerd". Van die mooie drentse heideschapen, die moeten straks zo'n park hier in de buurt kaal houden. Leuk initiatief
en het geeft toch ook weer wat landelijkheid.Ze hebben lange haren,leuke beesten. http://www.drentsheideschaap.nl/
Geplaatst door: frank
Datum: 15.03.2008 22:01
We zijn nog aan het zoeken en boeken Gerrit.
Bijzonder gemoedelijk het rechtstreeks boeken via internet kan ik wel vaststellen, maar het kost wel heel veel tijd!! De een meldt dat ie "zeer binnekort" terugkomt op een en ander. We zitten nu nog te wachten. De ander wil alles per post doen. Niks mis mee maar kost wel veel tijd.
Oftewel het hobbelt maar niets is nog definitief. Krijg er wel veel zin in ja!!
Datum: 16.03.2008 18:42
Gerrit,kriebelen dut t al een tiedje. Ik heb de routes gepland en de campings uitgezocht. Het is alleen nog wachten op 15 juni. De dag van vertrek.
Geplaatst door: gerrit
Datum: 16.03.2008 21:47
Dan heb je nog net tijd om op het kampeerweekend van C-Fr te komen Cimeroni, 6,7 en 8 juni.
Datum: 16.03.2008 22:00
Leuk aanbod Gerrit, maar ik bedank er voor. Ik blijf liever anoniem :)
Datum: 16.03.2008 22:16
Ik wou dat ik WEL kon.......
Ja, ik kan en wil wel maar ik krijg mijn vrouw met geen tien paarden naar zo'n bijeenkomst. Gezellig met z'n allen onder elkaar....
Alleen het woord "gezellig" komt wat snerend uit haar mond.
Dus vertrekken we dat weekend maar richting Frankrijk....
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 16.03.2008 22:42
Jammer Jan
Datum: 16.03.2008 23:05
Ik ben bezig met een boek:
http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=rotterdam&style=0&ppn=&isbn=9789058977410&lid=&aut=&ti=
Daarin stond oa een stukje over de Vrijdijk in Denekamp.
Leek me interessant dus even het net op.
Ik kwam dit tegen:
http://www.natuurlijk.nl/twente/denekamp/tankenbergroute.htm
Het opvallende dat onderstaande zin (van de site) bijna letterlijk in het boek staat.
"Ter nadere markering van de grens werd een bepaald gebied als niemandsland beschouwd, dat niet mocht worden bewoond en bebouwd."
Is me wel eens meer opgevallen dat schrijvers van reisgidsen iets letterlijk overschrijven.
In een van de Dominicus-reisgidsen stond een zin die letterlijk in een Michelin-reisgids stond. Ben alleen vergeten welke....
Geplaatst door: ® visje
Datum: 16.03.2008 23:13
Jonge jonge, wat was het mooi weer in Zuid-Frankrijk vandaag. Zag een stuk Parijs-Nice, blauwe lucht en mensen in blote benen! Nog even doorbijten hier met kans op hagel en sneeuw.
Zit toch hard te denken over een huisje in Spanje of Z-Frankrijk als we met pensioen zijn!
gr. Brenda
Datum: 16.03.2008 23:50
Naar Frankrijk verhuizen voor de zon??
Klinkt aanlokkelijk maar er zijn volgens mij wel nadelen aan verbonden.
Ik weet 't alleen van horen zeggen.....
Nummer 1
De ouders van onze schoonzoon hadden in camping in de Dordogne.
Prachtig gedurende de zomermaanden maar in de winter was het afzien.
Volgens mijn schoonzoon was in de winter alles compleet dood. In winterslaap zogezegd.....
Kil, vochtig, koud en vooral geen mensen! Behalve dan de lokale boerenbevolking.
Nummer 2
Jaren geleden hebben we een paar jaar achter elkaar een huisje gehuurd van een Nederlandse kunstschilder die in de Var woonde.
Prachtig, schitterend, noem maar op....
Een jaar of vijf geleden zagen we hun dochter lopen in Cotignac.
Pa was overleden en ma zat te vereenzamen in haar prachtige huis.
Ze was "vergeten" de taal te leren want haar man sprak zo goed Frans.
Nog een geluk dat ze een dochter in de buurt had.
Nummer 3
Pontarlier sur Saone.
's Morgensvroeg vanaf de camping naar het stadje voor de bakker.
Komen terug bij de auto en worden aangesproken door een oudere Nederlandse dame. Ze had onze auto zien staan en stond gewoon te wachten op de eigenaars. Wij dus....
Toen begon het: getrouwd met een Fransman, man overleden, contacten met Fransen waren minimaal, terug naar Nederland ging niet...
Ze was helemaal overstuur maar wat konden wij er aan doen? Niks dus!
Heb vandaag waarschijnlijk mijn zwartgallige dag :-)
Datum: 17.03.2008 09:19
Kampeerweekend.
Ook ik zou er graag heen gaan, maar net als bij Jan van I, mijn man krijg je er niet heen. We hebben al kennissen genoeg zijn z'n woorden.
Daar heeft hij wel een punt, maar t leek me zo leuk.
Jan van I, leuk die Tankenbergtocht. Bij nr. 7 in de buurt is mijn oma geboren. Bij nummer 11, heb ik heel wat kattekwaad uitgehaald. O.a een dubbeltje op de rails leggen. En dan anderen wijsmaken, dat als de trein er overreed het dan n kwartje werd.
En bij nummer 11 in de buurt ben ik geboren.
Geplaatst door: visje
Datum: 17.03.2008 11:09
Wb. nr. 1: Dordogne is geen optie, te nat en te koud. Spaanse kust wel, maar dan geen Nederlandse enclave. In een kleiner dorp sneller contacten.
2. Taal leren is een eerste vereiste, we hebben toch tijd genoeg :-)
Door het spreken van de taal meer contact met lokale bevolking, gezelliger in het café.
3. Tja, geen reden om niet te gaan. Aangesproken worden kun je overal.
Cimeroni, je mag ook alleen komen zonder man hoor!
Datum: 17.03.2008 11:14
Helaas, heb ik geen rijbewijs. Maar ik kan altijd proberen om met de spartamet de caravan te trekken ;0. Ik ben er toe in staat. Nee dat is natuurlijk maar gekkigheid. Ik zie het al gebeuren. Met de spartamet met caravan over de wegen naar de camping. Ik word zo opgesloten.