Geplaatst door: cimeroni
Datum: 10.04.2008 11:31
Joa, hengeler weend, Ik mag vrijdag nog noar die stad hen. Ze hebt mie veur miene verjoardag lid maakt van zo'n family, bie zo'n Zweeds woarenhoes. En noe is doar een "theemiddag" en doar goa ik dan hen.
Geplaatst door: ® theo
Datum: 10.04.2008 13:27
Proat mie nich over I..A ben of moest gisterenavond met mien vrouw en dochter wes kieken naor een kast balen ie mut de hele winkel doorlopen en dan heb ie nog die koopjeshook....zo leuk!!!
Was blie dat ik weer thuus was (inderdaad weend met een d en niet t)
Geplaatst door: ® Bianca
Datum: 10.04.2008 13:57
Gieder ziet feitelik goed!!Je klapt gieder in junder dialect mo nie iederjien verstot da..kzeggn bie mezelve :o kik nu e ki i mien toale van west-vloandren begun kun ze ziedr dr oak gi baln va verston dus met ndezen is da nu oak in orde gekomn é..ken nu nietn en olles gezeid en ata nu me nen d of men een t is ..kanne mie nie sjhjielen zi..
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 10.04.2008 14:25
@Bianca ...Bijna..... maar sjhjielen si ?
Datum: 10.04.2008 14:52
Bianca, dat laatste betekend dat "schelen" ?
Geplaatst door: Rivi
Datum: 10.04.2008 19:44
Cimeroni,
Haha, da't was mien aandre helfte die nie plat kan proat'n en helemoal nie schriev'n. Den armen jong is geboarn in de stad en hef nooit gin plat eheurd tötdat e noar Nijverdal kwam en mie learn kenn'n. Da's trouw'ns a wè gloep'ns lange léén. Gelukkig vestiet e't wè .-)
Völle wille bie I..a, ik vin't doar altied wè gezellig . . . .
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 10.04.2008 20:58
Datum: 10.04.2008 21:57
He Jan van I, ook weer eens aanwezig? Dat is lang geleden.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 10.04.2008 23:30
Bianca wat leuk da'j ok iets hebt verteld in oew'n spraok. Ik kon 't nog aardig volg'n. Mu'j is wat vaker doan.Vrogger was t'r ok is ene den sprak in 't plat haags. Jammer dat den vot is bleev'n.En Jan kan nog wa 'n aardig mondje brabants dach ik zo.Ik mis ziene bijdraag'n.Meer ja hee is ok völ te drok met ziene foto oetzeukerie.
En dan hew waarachtig ok nog 'n Hengeler weend in oons midd'n. A'k all'ns dach har, meer dat nig.Kò'w mekaar de haand geev´n.
Hebt jullie trouw´ns al vakaansie plan´n? Of hei allemaol al op de rie'je woar a'j hen goat.
Javi ik wol geern wet'n of d'r nog nieje ontwikkeling'n wa'n op fietsgebied noar aanleiding van veurig joar met al den heisa van ie weet wa met dat spul.
Geplaatst door: ® Bianca
Datum: 11.04.2008 09:29
Betekend idd 'schelen'
Wiendr gon ip vacanse mo nie i frankriek..me gon verzekers ipnieuw nor e folkfestival da vier dagen deurt iere in t heuvelland..das enurtje rien van wo dan kik weune..me gon t nog ollemale wel zien..bitje chilln é in t verlof..no worry s
Datum: 11.04.2008 09:50
Bianca, dan wens ik oe veul pleziere biej t festival.
Wij hebben de vakantie gepland. Op 15 juni vertrekken we naar Obernai en vandaaruit trekken we zuidwaarts. We willen dit jaar Barcelona aandoen. Maar dat wil ik al 3 jaar. Maar door allerlei omstandigheden is t nog niet gelukt.
Daarom, plannen is leuk, moar of t allemoal oetkomp dat is nen 2e.
Geplaatst door: ® theo
Datum: 11.04.2008 10:21
wol ff zeg`n mien vrouw hef alles met Hengel(o) en ik ben er moar in Hengel komen wonen (bina 30 joar en blief mooi in Hengelo wonen....OK een betje Hengeler weend dan)
Vanavond goat wie met vrienden(Echt hengeler weend) naar Boekel van vrienden die hebt daor een boerderie en wie goat een biertje drink`n en muziek luster`n want die hef een platenspeler kocht en over vakantie (Frankriek) proat`n
Datum: 11.04.2008 16:05
Zo, ik ben er weer. Het schwedish teagebeuren achter de rug. Allemaal hapjes. Taart en hartige hapjes. t Kon niet op. Er was een overvloed.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 12.04.2008 00:01
Theo, hebben ze een platenspeler gekocht? Dus gaan jullie weer ouderwets platen afdraaien, van die grote zwarte? :-)
Moet kunnen natuurlijk, niet voor niets terug in de jaren 60!
Toen was het trouwens ook héél mooi in Frankrijk!
Leuk cimeroni dat het goed was en zeker veel te smikkelen zo te lezen, dat wordt dan morgen een "balansdag" :-)
Datum: 12.04.2008 11:20
Het wordt een balansweekend :(
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 12.04.2008 14:04
Waren om half 3 thuis gezellig bier uit een huistap(Grolsch natuurlijk)
met z`n 6en Top 40 spel gedaan maar geen plaatjes gedraaid(alleen CD`s)maar weer heel gezellig over de vakantieplannen gesproken(Maar daar komt bij ons bijna niets van uit...vaak alleen het begin klopt het nog)
De vrienden gaan naar Italie en Spanje
Vannacht toen wij thuis kwamen nog even een LP gedraaid
Moesten de taxichauffeur helpen want het is bij ons in de "stad" een puinhoop met al die wegen die afgesloten zijn
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 12.04.2008 15:48
Voor degenenen die cols in Frankrijk te zwaar vinden.
De Nederlandse Toppen Top-40.
http://www.denederlandsetoppentop40.nl/
Datum: 12.04.2008 21:57
Ja, het begint echt een doolhof te worden in Hengel. Maar goed, zolang er benzine in de tank zit, kun je een heel eind komen :) En dekens, water en eten mee helpt ook wel ;) Nee, maar zonder gekheid. Het is vervelend, maar van tijdelijke aard. En het moet eerst slechter worden, voordat het beter wordt.
Geplaatst door: connie
Datum: 12.04.2008 22:04
Tussen twee()de asperges komen er weer aan,mmmmmmm
:-))
connie.
Datum: 13.04.2008 18:57
Ja, het witte goud komt eraan. Mijn balansweekend is voorbij. Dus op naar de volgende vr..t partij :) Duurt nog 1 week. En dan heb ik weer een "grote" verjaardag. Mijn menneke wordt dan 60.