Geplaatst door: Jack
Datum: 29.04.2008 23:26
Hallo Theo.
Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien,maar als je maar een week de beschikking hebt over de camper zou ik het bij een gebied houden.
Via de Elzas naar Normandie lijkt mij een verschrikkelijke berg kilometers voor een week,je bent dan constant onderweg.
Als je de Elzas al goed kent,zou je kunnen overwegen om het westen te verkennen,via Belgie naar Picardie en dan Normandie,meer dan genoeg te zien en te doen.
Wat het ook wordt,veel plezier.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 30.04.2008 00:16
Tjonge wat een raar weer. Vanmorgen regen terwijl ze droog hadden voorspeld en vanaf half 1 zon. Weerbericht klopt niet echt zelfs in zo'n klein landje als dit.
Met een camper kijk je waar het mooi en mooi weer is en anders ga je verder toch? Fijne vakantie! Ook voor iedereen die zich nu in Frankrijk bevindt.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 30.04.2008 08:03
Wat het weer betreft. Ik kijk altijd naar buiten. Nu schijnt hier de zon. Het kan om 10 uur wel regenen. Niets is zo onbetrouwbaar als het weer :)
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 30.04.2008 11:09
Jack gisterenavond daarover gesproken want ik voel er inderdaad niet veel voor om voor die ene week een hele berg kilometers te gaan maken dus ga zo op een routeplanner kijken maar denk dat wij ons hetzij op de oostkant(Elzas) moeten richten of op de westkant(Normandie)en misschien via Reims omhoog
Voor wat de Vaucluse betreft wij zijn daar voor het eerst met vrienden in 2005 geweest en wij vonden het heel mooi,leuke plaatsen en steden en redelijk rustig(Ook op de campings.....in Apt was men wel een erg streng tegen sommige gasten...met kinderen)
Datum: 01.05.2008 13:07
Als ik nu het weer in Oost of West Frankrijk vergelijk, is het in het oosten een paar graden warmer.Theo,veul plezier.En verget t wierkommen nig. Goodgoan.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 01.05.2008 16:53
Er is niets zo veranderlijker dan het weer, dat blijkt vandaag maar weer eens.Ik kwam gisteren nog een paar aardige websites tegen voor fietsliefhebbers.
www.stichtingopwielen.nl
www.zeeuwsefietsdag.nl
www.kasteelovernachtingen.nl
www.loireavelo.fr
www.chateuaxavelo.com
http://fietsvakantiekinderen.startpagina.nl
www.visaloire.com
http://fietsvakantie-frankrijk.startpagina.nl/
www.fietsvakantiewinkel.nl
www.hanzefietsroute.nl
Geplaatst door: frank
Datum: 01.05.2008 21:41
Misschien dat jullie het allemaal al wisten, maar ik kwam er van de week opeens achter dat Michelin de bekende gele "local" serie heeft "gemoderniseerd".
http://www.mapsworldwide.com/sku_2237.htm
Wegens een aanstaande vakantie had ik er eentje nodig, alleen al voor de voorpret zeg maar en oh help, deze serie is afgedrukt op kranten- of wc-papier zo u wil. Heeft een grauwige uitstraling zonder duidelijk herkenbare elementen als bos en bergen. Wat een deceptie.
Gelukkig heb ik nog een andere, minder bekende leverancier als de ANWB en die had nog aardig wat oud spul liggen, gelijk maar wat extra ingeslagen van mogelijke gebieden voor volgend jaar.
Tja hoe dat daarna moet? Misschien toch maar een TomTom:-)
Datum: 02.05.2008 10:13
Voor mij geen tom-tom. In Frankrijk gebruik ik de "atlas routier".Ideaal. Voor Duitsland heb ik ook een soortgelijke atlas. En als ik er niet uitkom, vraag ik de weg ;)
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 02.05.2008 15:56
Zo de camper staat voor de deur(steht veur de deure!) en hebben de spullen en morgenochtend "trapt wie em an"
Bedankt en we kunnen over een ruime week meer schrijven over het hoe en wat (Was vandaag wel even wennen...groot...diesel...schakelen)
Datum: 02.05.2008 16:17
Theo, dat is mooi. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier.
Geplaatst door: frank
Datum: 02.05.2008 23:05
@Lili@n,
Ik weet niet of je nog ideeen voor de tuin nodig hebt, maar hier zou je ook eens rond kunnen kijken:
http://www.appeltern.nl/
Datum: 04.05.2008 13:12
En je kunt uiteraard naar
www.emsflower.de
Datum: 04.05.2008 13:14
De vorige link werkt niet. Kijken of het zo beter gaat.
http://www.emsflower.de/
Datum: 05.05.2008 10:00
Hallo is iedereen op vakantie?? JaRiVi al weer terug?? En Annechie, bin ie d'r al wier vd eilanden? InekeH reageert nig meer en Lilli@n is ok n betke stille.Of zijn jullie allemaal met de tuin bezig??
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 05.05.2008 15:35
Back in town, oftewel terugge op't nös!!
'T was weer heerlijk op Texel.. jongens wat genieten we daar toch steeds weer, het is dan ook vast niet de laatste keer geweest dat we daar lekker gaan uitwaaien. Nu eerst maar weer even de worsteling doorstaan om alles weer een beetje op orde te krijgen..
Geplaatst door: InekeH
Datum: 05.05.2008 20:10
Ha die Annechie, welkom terug. Fijn dat jullie zo genoten hebben. En ja, ook al ga je maar een week, je komt toch altjd met een hoop zooi terug. Dus laat die wasmachine maar draaien.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 06.05.2008 17:54
Ik ben 'n beetje stil omdat er dingen gebeuren waar
je geen vat op hebt en die altijd tegelijkertijd blijken te gebeuren.
Normaal heb ik nog wel veel "aan de lip" maar nu val ik even stil.
Zo is er niks aan de hand en zo zit je midden in toestanden.
Gelukkig is het mooi weer en spartametten we momenteel en gaan ergens
op een bankje zitten genieten van de prachtige natuur om even op andere gedachten te komen.
Datum: 06.05.2008 19:29
Hallo Lilli@n, wat vervelend. Dan is het spartametten inderdaad een uitkomst. Vooral met dit weer. Wij gaan ook veel weg. Ook om even "ander verstand" te krijgen. Sterkte.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 09.05.2008 17:55
Afgezakt naar de tweede pagina, dat kan natuurlijk niet :-(
Lilian wat zijn dat voor trieste woorden? Kop op meid, positief blijven denken!!
Geplaatst door: connie
Datum: 09.05.2008 18:02
vind ik ook Lilian,praat het maar van je af,
groet connie.