Geplaatst door: cimeroni
Datum: 27.05.2008 22:31
Nou moe, ik zie nu pas wat een raar verhaaltje ik heb neergetikt.
Er had natuurlijk een stukje "enter" tussen gemoeten ;)
Datum: 28.05.2008 10:04
Of tussen vakantie en een het woordje Theo.
Zo is het berichtje een beetje onsamenhangend.
Wat is het "drukkend" weer. Warm en benauwd. Pffffff. En ik ben zo druk vandaag :)
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 28.05.2008 11:13
@Cimeroni maakt niet uit en je bent weer terug
Warm ja/nee ben vanmorgen alleen maar buiten geweest om de hond tegen een boom te parkeren en ben daarna gaan werken(en nog...ben dus aan het spijbelen)en zit op de "koudste" kamer van ons huis.
Onze dochter en "schoonzoon" /vriend gaan dit jaar zeer waarschijnlijk een weekje met ons mee en gaan dan hetzij met de trein(Zonthalys) of met een vliegtuig terug...pff ga dit vanavond eens uitzoeken en wij willen graag Le Tour gaan bekijken in APT dus zal wel Avignon,Marseille of Nice worden maar als iemand goedkope reistips heeft om vanuit die streken naar Nederland te komen scheelt mij dat zoeken...alvast bedankt(Ga ook even naar oude topics kijken wellicht zit daar wat tussen)
Geplaatst door: gerrit
Datum: 28.05.2008 15:41
Theo, vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Fréjus met de bus. Vertrek Amstelstation. Ik weet niet meer welke maatschappij.
Datum: 28.05.2008 20:58
Een heel ander onderwerp. Vandaag was het de Nationale Straatspeeldag. Heb het enkele jaren geleden georganiseerd. 10 jaar lang. Met de wijkburen een geweldig evenement opgezet.Ruim 80 kinderen konden een middag ongestoord op straat spelen.
Met de nodige sponsoren, die ons voorzagen van eten en drinken, werd het altijd een gezellig feestje voor de kids.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 29.05.2008 00:00
Hallo mensen, ik ben weer terug van weggeweest.Soms zijn er momenten
dat je even een time-out moet nemen. Ik heb het hier wel een beetje gevolgd, dus ben wel op de hoogte gebleven van het wel en wee op de topic van Gerrit.Het feestje van Jan en Ria was erg gezellig en we hebben ons ...... gelachen om de schetches die gedaan werden.
Cimeroni, bij mijn ouders in de straat werd ook ieder jaar de straatspeeldag georganiseerd en het was altijd een groot succes.
Jammergenoeg ging het dit jaar niet door, door gebrek aan medewerkers.
De bewoners van de straat houden wel een alternatief in de vorm van een gezellige middag voor kinderen in het buurthuis.
's avonds na de speeldag als alles opgeruimd was hielden de volwassenen
een straat barbeque met hier en daar vuurkorven en stonden er verspreid door de straat zitjes. Was altijd erg gezellig!
Het was inderdaad vandaag erg broeierig en nu ik hier zit te tikken
achter het computertje heb ik het zweet dik op mijn voorhoofd staan.;0
Zit op de hoogste etage en daar is het erg warm.
De wasmachine staat ook nog te centrifugeren en als ik de droger straks nog aanzet is het hier helemaal niet meer te houden, dan verdwijn ik een etage lager.:-)) Het is weer tijd voor een ventilator!
Was er nog onweer bij jullie?
Theo hoe is je de camper bevallen? Voor herhaling vatbaar?
In de zomer is er een speciale Thalys verbinding die rechtstreeks naar het zuiden van Frankrijk rijdt. Deze TGV verbinding naar Zuid-Frankrijk wordt de "Zon-Thalys" genoemd, dit is de langste HST verbinding ter wereld, de tocht duurt 7,5 uur. In de winter is er ook een speciale "Ski-Thalys", een verbinding rechtstreeks tot Bourg-Saint-Maurice in de Franse Alpen.
http://goedkoopopreisk, .blogspot.com/2008/04/met-tgv-naar-zuid-frankrijk.html
Of kijk eens op de volgende site:http://www.eurolines.nl
En deze is ook nog een optie, je hoeft niet persé een auto mee te nemen
http://www.autoslaaptrein.nl/nl/frame.php?land=frankrijk&subject=autoslaaptrein&taal=nl
Op de volgende staan ze allemaal op een rijtje:
http://www.travelbrokers.nl/treinreizen
En hier de vliegmaatschappijen:http://www.travelbrokers.nl/vliegtickets
http://www.vliegwijzer.com/
http://www.directhit.nl/tickets/RYANAIR-CRLFNI/
zie ook topic Nr: 18537)
En dit las ik net op een campingsite:
Met het openbaar vervoer
Vanuit Belgie en Nederland kunt u met de hogesnelheidstrein naar Valence TGV.
De TGV rijdt rechtstreeks van Brussel naar Valence TGV in slechts 4,5 uur. Zie de TGV website voor meer informatie.
In de zomer (?? juni tot ?? augustus 2008) rijdt de Thalys ook naar Valence vanaf Rotterdam, den Haag en Amsterdam in 6 uur tijd. Deze trein heet Zon-Thalys en rijdt alleen op de zaterdagen. Meer info: NS Internationaal.
Overigens is het niet mogelijk met de "gewone" trein in één dag aan te komen.
De Eurolines bus rijdt in juli en augustus dagelijks naar Valence. Daarbuiten tot 4 keer per week. De bus rijdt meestal 's nachts en doet er 15 uur over.
En met deze pagina kun je je helemaal uitleven:
http://www.infofrankrijk.com/pagina/Per+trein+in+Frankrijk/415/
Misschien hebben jullie iets aan deze informatie!
Waar zit Frank eigenlijk? Is hij al met vakantie?
En Jan is hier ook vreemdeling geworden helaas. Veel te druk met zijn foto's natuurlijk.
Voor vandaag weer genoeg gepraat, groetjes!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 29.05.2008 00:14
Hallo Lili@n,
Frank zit ergens in Le Normandie!!
En ik?? Tja, ik ben d'r wel op het forum maar zoals je zegt druk met de fotootjes! Schandelijk eigenlijk om deze topic te verwaarlozen!
Komt na mijn vakantie verbetering in! Dat beloof ik!
Op 8 juni vertrekken we voor 4 weken naar het zuiden. Had zo'n beetje een route gepland maar daar komt weer niks van terecht. In onze eerste vakantieweek zit mijn broer ook in Frankrijk en hij wilde ons ergens ontmoeten. Leuk natuurlijk maar hij zit in het zuidwesten en ik had gepland voor het zuidoosten.
Het zuidwesten zat ook in mijn planning maar dan veel later dus gooi ik maar alles overhoop en starten we in het zuidwesten.
Eh, de wasmachine was hartstikke leuk!
Datum: 29.05.2008 10:51
Hallo Lili@n leuk dat je er weer bent
Jaaaaaaah camper was heel leuk en heb wat op het forum geschreven.
We hebben die week ca 2100 km gereden en van stad(camping) naar stad(camping) getrokken door gebieden waar wij normaal niet stoppen en wat achteraf schande is wij vonden Noord-Oost Frankrijk ook heel mooi.
In het voor en najaar lijkt het ons heel leuk omdat de nachten wat kouder kunnen zijn naar in de zomer pakken wij toch liever de tent(Als je geen fietsen bij je hebt moet je alles met de camper doen of lopend )Ook was het de eerste keer dat we de hond hebben meegenomen en volgens ons vond hij het wel leuk maar is liever thuis ..met zijn vaste regelmaat.
Ja wat het reizen van mijn dochter en vriend betreft was ik misschien niet duidelijk maar ze gaan heen met ons mee en na ca een week gaan ze weer terug en de bedoeling is dat we richting Luberon en Cote Azur gaan en van daar weer teruggaan naar Twente.
Heb gisterenavond al iets gevonden met Transavia vanaf Nice en heb gekeken bij de Zonthalys vanuit Avignon maar daar zagen we alleen retourtickets (Of wij doen iets fout...waarschijnlijk)
Ook Eurolines heb ik bekeken maar die prijzen vielen tegen en ze willen graag vliegen.
Ga zo even naar de tips van Lili@n kijken.
Volgens mij heeft het vannacht bij ons geregend en het nu ook warm en klammig
Datum: 29.05.2008 13:02
Hallo Lilli@n, fijn dat je d'r weer bent.
Geplaatst door: javi
Datum: 29.05.2008 23:03
Hoi Theo,is Rotterdam-Toulon geen optie met Transavia?
Groet
Geplaatst door: ® visje
Datum: 29.05.2008 23:31
Theo kijk eens op de site van Ryanair.
Ik heb bv als terugvlucht 30-7 genomen en dan kom je op:
Vertrek:
Marseille Provence MP2 18:05
Aankomst:
Eindhoven 19:55
1 x Adult 39,99 EUR
Tarief: 39,99 EUR
Belastingen/ toeslagen: 26,16 EUR
Totale prijs: 66,15 EUR
We hebben zelf met Ryanair gevlogen deze maand en het was prima. 2 x 5 minuten te vroeg geland. Er komt nog wel wat bij voor bagage en evt. betalen per creditcard, maar dan nog vind ik het niet duur.
Datum: 30.05.2008 09:59
Hallo Javi en visje ...gisterenavond hebben wij inderdaad deze beide als optie en waarschijnlijk gaan we bij Ryanair boeken(is goedkoper) maar wil eerst zeker weten dat je wel meegaan.
Bedankt
Datum: 30.05.2008 15:42
Datum: 30.05.2008 16:47
Ach Jan, zie het als een geinig dingske :(
De mens weet niet meer wat ie moet "uitvinden".En dan zijn zulke dingen echt een "must". En straks met de E.K. in zicht is het toch ideaal :)
Datum: 30.05.2008 17:57
Datum: 30.05.2008 18:01
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 30.05.2008 18:08
Ik verwacht toch minstens dat je je oranje klompen meeneem naar frankrijk Jan.
Datum: 30.05.2008 18:18
En dit voor op de WC......
http://www.pressalit.dk/pressalit/nl-NL/Inspiratie/Toiletzittingen+in+duroplast/Football/Pressalit+Football.htm
Oranje klompen??? Mogen het ook oranje crocs zijn?
Zat mijn vrouw wat te treiteren met de opmerking dat we wel eens toevallig op een camping terecht zouden kunnen komen waar een TV in de bar/restaurant zou kunnen staan.
En......dat er een voetbalwedstrijd te volgen zou kunnen zijn tijdens onze maaltijd of bij het nuttigen van een drankje.
Opmerking viel niet goede aarde.....
Geplaatst door: Rivi
Datum: 30.05.2008 23:05
Jan,
Je doet nu wel "negatief" over al die oranje/voetbal-artikelen, maar je zoekt ze wél op, ik kom ze niet tegen !!
Wij zitten in die periode ook (lekker) in Frankrijk en doen niet écht gék, maar we hebben wel allebei een oranje shirt bij ons.
De meesten hebben een schotel bij zich, maar als Nederland en/of Frankrijk voetbalt, zitten we wel allemaal bij elkaar in één zaaltje te kijken. Gezellig hoor.
Wist je trouwens, dat een camping eigenaar daarvoor moet betalen als hij een tv plaatst in een ruimte waar de gasten kunnen kijken ?
Datum: 30.05.2008 23:17
Tja, dan moet ik ook maar schuld bekennen. Ik heb, als Oranje speelt, een oranje overall aan, een oranje t-shirt, een oranje pet op, Oranje sokken aan en zelfs een oranje "bloemenslinger" om. En ik geef niet veel om voetbal. Maar ik ben wel trots op Oranje. Trouwens mijn achternaam heeft als initialen O.N.
En ik schaam me er niet voor. Zo 4 ik ook altijd koninginnedag. Maar dan heb ik op mijn wangen nog r.w.b.vlaggetjes.