Geplaatst door: cimeroni
Datum: 07.06.2008 22:04
Lilli@n, bevalt de schutting?? Kun je er mooie planten tegen aan laten groeien? Bv een klimhortensia. Mooi met die witte bloemen.
We zijn vandaag nog in H'lo geweest. Er was daar een "korendag". Wat een drukte. Maar wel gezellig.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 08.06.2008 23:12
Leuke camping Lilian, je kunt er mooi snorkelen zie ik, maar de prijs is me toch echt te hoog.
Nog een paar dagen genieten van het mooie weer hier en dan schijnt het toch echt weer koeler (zeg maar koud) te worden helaas.
Datum: 10.06.2008 09:39
Ja, nog maar hooguit 2 dagen warm. En dan volgt er n afkoelingsperiode.
t Schijnt zondag 15 graden te worden. Mooi reisweer. Ik hou niet van dat warme weer tijdens t rijden. Regen is ook niet alles, maar koelte kan ons passen. Ondanks de airco.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 10.06.2008 15:48
Het blijft toch je kind(en haar vriendje...nou ja vriendje) maar wij dachten die gaan niet meer mee maar de laatste weken rommelde het...allerlei ideeen want haar vriend speelt in de band(niet mijn muziek) en gaan touren in Duitsland en dan kopen we een camper enz enz.dus gaan niet mee echter zondagmiddag ...we gaan toch graag een week mee om ook de tour te gaan kijken in Apt en gaan dan maandag 21 juli weer terug naar Nederland.Bij Ryanair gekeken en samen ca Euro 85,= maar heel vroeg vertrekken vanuit Marseille dus ga verder zoeken
Geplaatst door: InekeH
Datum: 10.06.2008 18:15
Ja Theo, zo is het, het blijft altijd je kind :-) En jij nu maar aan het zoeken hoe ze zo voordelig mogelijk naar jullie toe kan komen. Maar toch leuk en gezellig dat ze toch nog komt. Mijn dochter is jaren geleden eens met Easyjet naar Nice gevlogen. Wij zaten toen in de buurt van St Tropez. Was goed te doen met halen en brengen naar het vliegveld.
Cimeroni, gaat jullie vakantie dit weekend beginnen? Waar gaat de reis deze keer naar toe? Het is niet zul best weer in Zuidoost Frankrijk.
Mijn vakantie is deze week ook begonnen. Heb vandaag een lekker relaxt dagje gehad. Paar boeken bij de Bruna gehaald en lekker in de tuin zitten lezen. Is bijna net zo leuk als in Zuid Frankrijk op de camping.
Het wordt een beetje een werkvakantie: zaterdag gaan mijn ouders verhuizen naar een verzorgingstehuis. En al kan/hoef ik zelf niet te sjouwen, ik ben al weken druk met alles regelen. En vrijdag zullen er toch wat spulletjes ingepakt moeten worden. En nou maar hopen, dat ze daar hun draai weer een beetje kunnen vinden.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 10.06.2008 18:27
De simpelste oplossing ,je ouders naar een tehuis sturen kwestie van geen problemen te bebben.
Ik zou daar niet zo trots op zijn.
Datum: 10.06.2008 22:13
Bonasera, ik zou er eigenlijk niet op moeten reageren. Svp eerst nadenken voordat je een dergelijke reactie plaatst. Je doet me verdriet. Een kind is heeft niet altijd de mogelijkheden en is niet altijd in staat zijn ouders de juiste zorg te geven.
Er is geen sprake van dat ik mijn ouders stuur. Maar ze stonden voor de keuze: na 62 jaar huwelijk gescheiden worden omdat een van de twee naar een verpleegtehuis moet of samen naar een verzorgingstehuis met verpleegmogelijkheid voor mijn vader.
Datum: 10.06.2008 22:15
Ja zondag begint onze vakantie. We gaan eerst naar Obernai en zakken dan af om via le Boulou naar Mataro te gaan. Dat is in de buurt van Barcelona.We willen daar 5 dagen blijven en dan wil ik dolgraag weer terug naar Frankrijk. We gaan dan via Elne, Nant, Issoire richting Bayern. Augsburg om precies te zijn.
En wat het weer betreft. Overal waar ik kom gaat de zon schijnen ;)
Maar alle gekheid op n stokje. Dat slechte weer is hopenlijk van korte duur. En anders hebben we pech gehad. We hebben in Nederland mooi weer gehad. Een mens kan niet alles hebben :)
Datum: 11.06.2008 08:02
Sorry InekeH,het was meer de inhoud van je bericht dat mij op een dwaalspoor bracht..
Na Uw uitleg over de werkelijke reden is er eigenlijk geen andere keuze.(Die U eigenlijk niet moest geven)
Hierbij nogmaals mijn verontschuldigingen.
Bonasera
Datum: 11.06.2008 09:08
Sorry doordat ik toch even snel wat wilde schrijven en niet duidelijk was kun je dus misverstanden krijgen ...ik bedoelde daar helemaal niets negatiefs mee en omgekeerd zeggen onze dochters over ons " dat zijn toch onze ouders ...." geef toe het is soms voor anderen een vreemd soort humor zo ook omdat onze andere dochter die niet meer thuis woont vorig jaar met haar vriend een week bij ons in Frankrijk gekomen zijn gaat onze "kleine" dit jaar vanaf het begin mee dwz vanuit huis mee en een week later weer terug ..en voor haar is dit iets speciaals want het wordt voor haar de eerste keer vliegen.
Zoals ook mijn vrouw laatst tegen mij zei(met trots) we komen nooit van onze kinderen af.
Cimeroni Aaaaaah Elzas wij hebben in de buurt van Obernai gestaan in Scherrwiller omdat daar een heel goed restaurant zou zijn ......en die was echt goed en zijn hier ook later nog vaker geweest.
Is ook maar een grap maar in Turchheim heb je een "cave" en die heet Franz Bauer en wij kopen hier wel eens wijn maar ik kan slecht tegen wijn(Vooral uit de Elzas) want krijg last van mijn maag
Datum: 11.06.2008 09:54
Ik hou niet van Frans Bauer. Brrrrr. Maar dat restaurant hou ik in de gaten. Bedankt voor de tip Theo.
En over de kids. Ik zeg altijd het is fijn dat ze komen, maar ook prima dat ze weer gaan. Ik heb de kids getrouwd. Maar Italiaanse toestanden hoeft voor mij ook niet. Dat ze tot hun 40e thuis blijven wonen ;(
InekeH. Sterkte de komende dagen. Dat geregel kan heel wat stress meebrengen.
Lilli@n, ben je al in Brabant??
Datum: 11.06.2008 10:41
Bonasera, je excuses zijn geaccepteerd.
Theo, ik bedoelde niets negatiefs hoor met mijn opmerkingen. Het is juist dat het mij zo bekend voor komt, dat je als ouder toch graag alles voor je kind doet, dus ook dat "geregel".
Mijn dochter is nu in Italië met vakantie. Ze stuurde gisteravond een berichtje dat ze in het ziekenhuis zat omdat ze zeer waarschijnlijk gestoken is door een tijgermug. Injecie gehad en aan het infuus.....Laatste bericht was dat ze wel terug mocht naar de camping. Hopelijk valt het allemaal mee.
Cimeroni, de Elzas, een prachtig gebied. Wij zijn er vaak geweest en hebben onze laatste vakantie daar doorgebracht, vlakbij Colmar. En het weer zal vast wel beter worden, het is er nu al zo lang slecht, dat blijft vast niet zo.
Datum: 11.06.2008 11:04
Nou ik houd ook niet van Frans alleen was een beetje komisch dat er ook een Cave was.
Elzas is ook ons gebied vooral bij Colmar maar zitten ook wel te denken aan het gebied waar Jan(van I) komt.
Zover als kleinkinderen zijn we nog niet maar zoals ik had een Italiaanse moeder en heb 2 zussen (totaal 3) waarvan er 2 in Italie wonen en bij mijn oudste zus haar zoon(mijn neef dus) is 33 jaar heeft verkering,woont nog thuis,gaat trouwen en ze hebben een huis gekocht op ca 55 km van mijn zuster en omdat hij zijn werk in de buurt van zijn ouderlijk huis heeft gaat hij door de week thuis(bij pappa en mamma) slapen en in het weekend bij zijn toekomstige vrouw want anders moet hij per dag ca 110 km rijden!!! zeg of schrijf niets en ga er ook geen oordeel aan geven want.....het is en blijft je zuster!!
Datum: 11.06.2008 11:20
InekeH, wat vervelend voor je dochter. Dan wil je er zo naar toe.Ik hoop voor jullie dat t meevalt. Dat kon je er ook nog wel bijhebben.
Datum: 12.06.2008 09:41
Ja Theo, je vrienden kun je uitzoeken. Je familie niet.
Datum: 12.06.2008 09:42
InekeH ..hopenlijk is de tijgervlieg bestreden...moest eerst even op Google kijken wat het nou precies is ..altijd zeer vervelend als dit tijdens de vakantie gebeurd
Cimeroni doet de PC het nog goed na jou laatste topic(trage site)
Gisterenavond even voor de kinderen gekeken naar de terugreis op 21 juli en waarschijnlijk gaan ze vanaf Toulon naar Rotterdam (Transavia)...voor hun heel spannend
Schoot ons gisteren ook binnen dat wij vertrekken op 13.07 naar Frankrijk en was toch helemaal 14.07 vergeten!iets om rekening mee te houden(eten ed.)
Datum: 12.06.2008 11:02
De tijgermug is aardig bedwongen. Met nog wat medicijnen (prednison) moet het helemaal goedkomen. De mug heeft toegeslagen in de buurt van Venetië en ze zitten nu in de buurt van Rome, hopelijk is ie niet meegevlogen.
Ik had er wel eens van gehoord, maar heb ook even moeten googlen om de bijzonderheden op te zoeken. Het is dus wel oppassen geblazen voor dit steekbeest.
Datum: 12.06.2008 12:34
Ja, de pc doet t weer. t Was wel vreemd. Als ik van t ene onderwerp naar t andere wilde duurde t n poosje, ook als ik naar forum wilde. En ik was bezig met t fotospelletje. Maar daar ben ik maar mee gestopt.
InekeH, goddank dat de tijgermug is bedwongen. Maar Prednison is ook geen fijn middel. Maar als t helpt.
Datum: 12.06.2008 13:44
Slakkenplaag.
De tuin is nat,de tuin is nat
die bruine slijmerige dingen
alles maken ze stuk
wat er tegen beginnen
Men wordt het toch zo zat
hoe kan je ze bedwingen
wat een vraagstuk
kan niks meer verzinnen
Al geprobeerd met gerstenat
en met heksenkringen
toen gedaan in één ruk
toch maar die verfoeide korrels verzinnen
durf het bijna niet uit te spreken
reeds bijna duizend lijken geteld
nog zijn ze niet verdwenen
er komt geen einde aan dit geweld
Ik ben dierenvriend
zou geen vlieg kwaad doen
maar het is wel verdiend
wil ik nog in mijn tuin wat groenten zien
slakken doe het volgend jaar met fatsoen
neem een blaadje hier en daar
dan wordt ik niet zo grijs vandaar.
Bonasera
Datum: 12.06.2008 21:54
Mooi gedicht Bonasera.
Maar n waarheid als n koe. Ook ik heb veel last van slakken. Ik heb n schutting van bamboe en daar zaten er onlangs wel zo'n 25 op. Ik heb ze er allemaal afgehaald. In een potje gedaan en dat leeggegooid in de gftbak. Maar och jee, ze kwamen allemaal weer naar boven kruipen. Ik laat ze nu hun gang maar gaan.Ik heb dan hoofdzakelijk n bloementuin. En tomatenplanten.