Geplaatst door: lili@n
Datum: 13.06.2008 00:12
Nee, ik zit nog niet in Brabant.Heb de afgelopen week en deze week een logéé en dan ga ik niet de hele avond achter of voor (zoals jullie willen):-) de pc zitten,tenzij je misschien een laptop hebt en die al zittend op de bank kunt bedienen.:-))
Morgenvroeg brengen we haar weer naar haar voormalige ouderlijke woning
en dan gaat ze volgende week woensdag terug naar Australië.
We hebben vanavond wel een tijdje samen naar wat plaatjes gekeken
via Google Earth en dan is het frappant hoe dichtbij je hun huis vanuit de lucht kunt bekijken.Wij zijn daar nog niet geweest en dan is het leuk toch wat foto's en een plattegrond te bekijken.
We hebben natuurlijk wel foto's van hun huis en van de omgeving door de jaren heen verzameld, maar op de computer heeft het ook wel wat om één en ander te bekijken.
En dan zijn we van de week al twee keer naar een jeu de boules club
geweest en daar wat "balletjes" gegooid.
Tsja, als je man sinds 14 dagen is gepensioneerd, dan doe je wat hè?
Ha, ha, hij is er al behoorlijk bedreven in.En fanatiek dat die lui zijn,niet maar zo een spelletje zoals op de camping, nee hoor,
met de meetlat,handdoekje en de juiste spelregels gaat het er flink van.
Je moet ook nog goed opletten, anders gooi je het hele spel in het honderd en dan is men niet blij.
Dus ik denk dat mijn man een fervente speler wordt en dat ik iets anders zoek, meer figuurzagen en dan het rechte eind, hihi
En wat de kinderen betreft, waarover het gaat in de topics hiervoor.
Onze kinderen wonen allemaal nog thuis en nu ook mijn man overdag
er weer bij, haha het hele stel compleet.Wordt tijd dat ik zelf misschien iets anders zoek.
Onze tienerdochter van bijna 14 houdt ons zeer jong en we blijven met "alles" op de hoogte van de ontwikkelingen.
Dus zoals jullie zien "van vele markten thuis" en je in "veel bochten" gooien, ik vind het wel gezellig met de hele "meute".
De jongens zijn een stuk ouder, maar nog geen italiaanse toestanden,
straks zijn ze misschien wel alle twee tegelijk de deur uit.
Tot zolang wonen ze allemaal in "hotel stoot je hoofd niet",maar heb
er veel humor en gezelligheid van.
Cimeroni, alvast een hele fijne vakantie gewenst en doot hènig an op de weg en kom gezond weer terug.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 13.06.2008 13:38
Vanavond met z`n allen voetbal kijken ..wordt weer gezellig maar ga bijtijds goed zitten anders ben ik mijn plaats kwijt.
Cimeroni een hele prettige vakantie met mooi weer en gezond weer komen
Geplaatst door: ® visje
Datum: 14.06.2008 00:37
Kunnen we na deze uitslag nog wel rustig vakantie vieren in Frankrijk ;-)
Wat een verrassing is deze Nederlandse ploeg ineens. Niemand had er hoop op dat het zou lukken in de poule des doods.
Sorry dat ik zo weinig aanwezig ben, maar heb andere dingen te doen nu 's avonds.
Geplaatst door: connie
Datum: 14.06.2008 00:41
Zoals wat Brenda?Ben niet nieuwschierig hoor :-)
groetjes Connie.
Datum: 14.06.2008 00:53
Er schijnt (volgens ene Nitwit) een volleybalwedstrijd te zijn. ;-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 14.06.2008 16:37
Theo, InekeH en Lilli@n, bedankt voor jullie goede reiswensen.
Alles is ingepakt. We hebben afscheid genomen van familie, vrienden en buren.
Dus de reis kan morgen beginnen. Rustig aan vertrekken. Zodra we de deur op slot hebben gedaan, begint de vakantie.
Voor iedereen, n fijne zomer gewenst.
Datum: 14.06.2008 21:40
... Nieuw! Het Betere BoerenBed nu ook in Frankrijk.Wie wil logeren in een soort van tenthuis kan dus nu ook naar Frankrijk.
Voor belangstellenden:http://www.boerenbed.nl/boerenbed.nl/Frankrijk/
Visje,ik heb het idee dat je tegenwoordig een soort van avondwerk doet.En ik ga nu vissen:-) Telefoniste/receptioniste in een verzorgingshuis? ha,ha het is maar een gok.
Datum: 15.06.2008 00:33
Ha Lilian, welnee ik ben 's avonds druk met voetbal kijken. Ik schijn één van de weinige vrouwen te zijn die het wel leuk vinden. Zit vaak met de dochters te kijken en heb een man die het maar matig kan interesseren. Als het goed gaat en leuk voetbal is komt ie even kijken.
Als het even kan kijk ik alle wedstrijden.
In juli kom ik weer vroeger aanwaaien hoor.
Geplaatst door: frank
Datum: 15.06.2008 20:42
Eindelijk eens even tijd om wat vakantiebelevenissen neer te zetten. Vorig jaar vond ik het leuk om te doen en kreeg de indruk dat het ook wel op prijs gesteld werd, dus dit jaar maar weer zolang niemand klaagt.
Noordelijk deel van Normandie bezocht, leuk stuk Frankrijk en is eigenlijk een soort tuinen- en stedentrip geworden. Plan was in ieder geval een aantal tuinen te bezoeken. Begonnen in le bois de Moutiers in Varengeville sur mer http://hortiauray.com/moutiers.htm Stond al op het lijstje voordat Jan een en ander op de foto-topic publiceerde. Een bijzonder fraai groot parkachtig terrein met vooral veel bloeiende rodondendrons en magnolia's in alle mogelijke kleuren, rond een fraai huis. Vlakbij een prachtig kerkje aan de kust met divers gebrandschilderde ramen van Braque http://la-mouette.over-blog.net/categorie-1254826.html Dagje genieten.
In Fecamp naar de Jardin de Louanne geweest http://www.lesjardinsdelouanne.com/ viel enorm tegen. Conclusie een veredeld tuincentrum, jammer maar kan gebeuren.
We keken vooral uit naar een bezoek aan les Jardins de Giverny om eens te kijken waar Monet al die schitterende schilderijen vandaan had http://giverny.org/gardens/jardins.htm Werd een beetje een fiasco, enorme rijen bij de ingang zodat we dit maar hebben laten schieten. Wel het musee d’arts amercain bezocht met bijbehorende tuin http://www.maag.org/ Iets te druk om echt van te kunnen genieten, maar het museum heeft wel een paar prachtige stukken. Nooit verdiept in de Amerikaanse schilders uit het impressionisme-tijdperk maar daar zitten wel een paar toppers tussen. Vlakbij in Vernon nog wat rondgewandeld en zelfs nog een uurtje gratis met een rondvaartboot over de Seine mogen zwalken omdat men een of andere feestdag had.
Heel apart is de tuin van het chateau Vascoeil http://www.chateauvascoeuil.com/ Is een beeldentuin met veel werk van Dali. Veel fraaie kunstwerken te zien in een overigens niet al te speciale tuin. Kasteel en duiventil zijn te bezichtigen en ingericht als tentoonstellingsruimten. Ook een klein museum geweid aan Jules Michelet op het terrein.
Gezien het weer, weliswaar zelden regen maar wel vrij dreigend, toch wat meer steden en stadjes uitgebreider bezocht als gepland.
Fecamp, persoonlijk vind ik dat een heerlijk plaatsje, niet al te toeristisch ingesteld, levendig en rommelig, precies waar ik voor val. Groot haventerrein wat uiteraard altijd leven geeft. Een centrum met aardig wat winkels maar ook de nodige fraaie panden zoals de Abbatiale de la Trinite en het palais Benedictine http://www.benedictine.fr/lepalais_frame.html Boeiende bouwwerken, de laatste is in de 19e eeuw opgebouwd in zowel neogothische als neorenaissance bouwstijl waardoor het wat kitscherig wordt maar wel intirgerend blijft. De kerk is vanaf de 11e eeuw neergezet en vervolgens in de 13e, 15e en 18e eeuw deels verbouwd waardoor het momenteel een hoogst merkwaardig bouwwerk is, waar ook gewoon een gemeentelijke instelling tegen aan is gebouwd. Het Palais heeft ook nog eens een aardige collectie kunst en andere attributen binnen haar muren plus ook nog eens een proeverij van het gelijknamige vocht. Mijn smaak is het niet maar daar zullen anderen geheel anders over denken. Al rondstruinend nog een fraai Art Nouveau huis tegengekomen: Villa Emilie en een heel leuk stadsparkje als je langs de entree van het musee d’art d’enfance loopt. Museum is inmiddels al een paar jaar buiten gebruik dus veel toeristen vind je hier niet.
Etretat, Op een zondagmorgen aan te raden. Het plaatsje is op dat moment allervriendelijkst en je wandelt tussen de Fransen uit de omgeving naar de falaise d’Aval en la Manneporte. Indrukwekkend stukje natuur waar de plaatselijke bevolking kennelijk net zo over denkt. Aan de noordkant van het dorp heb je de falaise d’Amont nog maar die hebben we maar per auto bezocht, daarboven vindt je ook de Notre dame de la Garde en het monument voor Nungesser en Coli. Hoe je er ook allemaal tegen aankijkt vanuit toeristisch oogpunt is hier volgens mij niet belangrijk, de natuur doet hier zijn werk en is werkelijk indrukwekkend.
Rouen, een schitterende grote stad. Uren hebben we er lopen dwalen en prachtige dingen gezien, de kathedraal, het place Jeanne d’Arc, de eglise Saint Maclou, de eglise Saint Ouen, de antiekwijk. Toevallig was het ook nog “fete de Jeanne d´arc” wat het idee gaf alsof het koninginnendag was. ’s Middags het musee des beaux-arts bezocht http://www.musees-haute-normandie.fr/fiche.php3?lang=fr&id_article=15 Grote collectie met als hoogtepunt 4 zalen impressionisme en nog een zaal kubisme, heerlijke dag ’s avonds wel een beetje op, de enige keer deze vakantie.
Les Andelys, gek plaatsje bestaand uit Petit Andely en Grand Andely en boven het stadje torent het Chateau Gaillard uit, neergezet door Richard Leeuwenhart http://les-andelys.com/chateau-gaillard/gaillard.htm Om met het laatste te beginnen, ruïne met resten van een donjon waar je om mij volkomen onduidelijke redenen voor moet betalen om te bekijken. Onzin niet doen, de ruïne is niet echt geweldig van dichtbij maar de vergezichten zijn fenomenaal. Het stadje zelf kent Petit Andely, oud en aan de Seine met fraaie vakwerkhuizen en een heerlijk wandelpad langs de Seine. Grand Andely is modern met een fraaie kerk en een leuk plein. Stadje heeft 2 musea, 1 geweid aan Poussin wat niet mijn favoriet is, zeker niet toen ik begreep dat er met name reproducties hingen en het musee Normandie-Niemen http://normandieniemen.free.fr/ Dit hebben we wel bezocht en met behulp van een Engelstalige dictafoon kennis mogen nemen van een stukje 2e wereldoorlog geschiedenis wat bij veel Fransen ook onbekend is, volgens het meisje aan de balie. Verrassend en absoluut de moeite waard.
Boeiend en levendig gebied. Ook nog eens heerlijk gegeten tegen zeer redelijke prijzen. Met name in Fecamp buitengewoon lekkere mosselen en vis genuttigd!
Datum: 15.06.2008 23:45
Ik vind het in elk geval leuk hoor. We wilden altijd die kant al eens op, maar is er nooit van gekomen. Onverwacht kunnen we toch nog een week of 2 weg, dus wie weet.
Ik heb ook nog een leuke camping in de archieven staan in Veules-Les-Roses ;-)
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 16.06.2008 09:25
Les Mouettes zeker! Heerlijk, hebben wij ook zo van genoten..
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 16.06.2008 10:38
Hallo allemaal vanuit Obernai. Het weer is hier op dit moment zonnig. Giseren veel regen gehad. Straks gaan we t stadje in. Elzasser Vin. MMMMMmm. Groeten.
Datum: 16.06.2008 11:44
Pas maar op Cimeroni.. Komt mar neet an't struukeln met al die 'vin'... Völle wille trouwens!
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 16.06.2008 15:50
heb ie de putter metnommen? enne genieten van de Pinot Blanc...krieg altied last van mien mage
Datum: 17.06.2008 00:45
Cimeroni wat leuk dat je vanaf de camping reageert! Ie könt nig zonder oons,mooi :-))
Ie könt de kachel wa weer an hebb'n, brr wat 'n verschil van temperatuur.Zo hei zowat 30 gr., zo hei d'r 15 minder.Ie hebt hier 'n lichaam nödig zo sterk as 'n peerd.
Hoe sol rivi en javi het hebb'n? Bin wa benie'jd.
Nu het toch al over twaalven is, wil ik Annechie van harte feliciteren
met haar verjaardag! Ik wens je een fijne dag en een gelukkig en vooral gezond nieuw levensjaar!
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 17.06.2008 08:27
Datum: 17.06.2008 08:32
Dank je wel!!! Hartstikke lief.. Ik ben de dag al met en heleboel felicitatiemail begonnen, heerlijk...
;-) Groeten, Annechie
Geplaatst door: InekeH
Datum: 17.06.2008 11:26
Annechie, van harte gefeliciteerd!! De zon schijnt vandaag ter ere van jouw verjaardag.
Aan de Cote d'Azur schijnt de zon ook, heb net mijn dochter gesproken die inmiddels daarheen verkast is. Dus hebben Javi en Rivi nu ook beter weer. Volgens mij is het de afgelopen tijd niet echt best geweest daar, althans niet zoals je zou verwachten.
Geplaatst door: frank
Datum: 17.06.2008 19:14
@Annechie,
Hieperdepiep en nog vele jaren!!
Datum: 17.06.2008 23:37
Ja Annechie, die bedoelde ik nav jou mening :-)
Fijne dag gehad of moest je gewoon werken?