Geplaatst door: ® visje
Datum: 18.06.2008 23:55
:-) Ik krijg net een mail van Maison de la France dat ik een boek heb gewonnen met de EK prijsvraag van hun. Ik die nooit wat win haha.
Ben benieuwd wat het voor boek is, waarschijnlijk over Frankrijk.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 19.06.2008 11:23
Visje, gefeliciteerd met je prijs!! Een boek over Frankrijk is altijd leuk.
De forummers hier vallen wel in de prijzen: eerst Lili@n en nu jij :-))
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 19.06.2008 11:46
Gefeliciteerd visje! Ik geloof dat ik ook maar eens ergens aan mee moet doen, wie weet is al dat geluk besmettelijk... Ik win dus ook nooit iets, alleen ooit in het verleden een levende kip gewonnen! Ik bedoel maar... wat een geluk..
Ineke nog baas in eigen huis?
Datum: 19.06.2008 14:27
Annechie: ben je weer bijgekomen van de festiviteiten rondom je verjaardag?
En wat bedoel je met baas in eigen huis??
Datum: 19.06.2008 16:47
Ja hoor, 't was een oergezellige, knusse dag! Gistermorgen om een uur of negen stond ik al kleren te passen...;-)) Uitverkoop in een winkel waar ik erg graag kom. Nu zullen er ongetwijfeld weer mensen zijn die dit kneuterig of burgerlijk vinden.. oké, dat mag.. ik heb lekker mijn voordeel mee gedaan..
Baas in eigen huis.. Als ze bij mij in huis gaan rommelen en trekken heb ik altijd het gevoel dat de regie overgenomen wordt, dat ik geen baas meer ben in mijn eigen huis.....
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 19.06.2008 18:35
Geplaatst door: frank
Datum: 19.06.2008 20:24
Jaja da's een kenner die vent van de Telegraaf, poneert wel vaker stellingen en wijsheden van de koude grond zonder enige onderbouwing, best vermakelijk.
Zo'n soort stelling kan ik ook wel neerzetten: De uitstraling van deze man zal wel zodanig "prettig" zijn dat hij bejegend wordt zoals volgens dit verhaal gebeurd. Of: ze zitten dit jaar toevalling allemaal in Bern en Basel.
Hij heeft overigens wel 1 terecht punt, de serviceverlening van veel (uiteraard niet alle) nederlanders in de toeristebranche in Frankrijk vind ik ook matig. Heb wel een paar keer meegemaakt dat men bepaald niet staat te springen om een oplossing te zoeken, waar dit bij Fransen wel degelijk gebeurd.
En dames wat betreft al dit winnend geluk, al een staatslot aangeschaft? Lijkt mij dat jullie maar zo in aanmerking komen voor die 25 miljoen:-)
Datum: 19.06.2008 21:05
Je zou me bijna in verleiding brengen.. ;-))
Datum: 19.06.2008 21:43
Zo bedoel je dat Annechie. Ik dacht al: een vrouw is toch altijd baas in eigen huis ;-)
Maar het gaat zaterdag beginnen, en dan in ieder geval tot volgende week vrijdag behelpen. Verder is het dan wachten op de nieuwe spullen.
Wat heb je trouwens met die levende kip gedaan, was het een leg- of soepkip?
En tja, een staatslot kopen: ik ben niet zo'n gokker en wat moet een mens met 25 miljoen???
Datum: 20.06.2008 00:01
Ik doe al jaren mee met de postcode en staatsloterij, maar meer dan €10 zit er niet in. Ik wil die 25 miljoen wel hebben hoor, kan er een hoop mensen blij mee maken, komt wel op.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 20.06.2008 01:54
Ik wist wel raad met 25 miljoen....:-)Krijgen jullie van mij allemaal een zak patat met mayonaise, roept mijn man dan altijd....`
Het was reuze gezellig Annechie!En met schoonmoeder viel het reuze mee!
Datum: 20.06.2008 21:49
Die kip, ja dat was wat! Het was nog een mooie kip ook, alleen wist ik me er geen raad mee! Waar laat je zo'n ding..
Na een overnachting in een kartonnen doos -geen succes natuurlijk- heb ik haar naar een pleegadres gebracht bij mensen die meer kippen hebben. Ik dacht het arme dier daar een plezier mee te doen maar helaas.. er werd gediscrimineerd in het kippenkamp, ze werd gepikt en verstoten. Waar kip geeindigd is.. ik wil het niet weten...
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 21.06.2008 18:32
Vanavond na de vooetbal N-R NOG EENS BRULLEN;De film L'aile ou la cuisse .
Louis de Funes als auteur van een gerenomeerde culinaire gids is goddelijk.Mijn vakantie pret na deze film kan niet meer stuk.En weet je waarom?
Ik heb al dikwijls de sommelier verrast met de wijnkeuze.
Je vois que vous êtes un connaisseur, Monsieur .hihiihihih
Enfin de meeste Nederlanders kennen Rosé wijn .
Maar in een restaurant met betekenis bestel je dit niet.Alleen in bepaalde gevallen,die niet moeilijk te raden zijn hé.
Groetjes
Geplaatst door: Jack
Datum: 21.06.2008 18:53
Ken ook wel een Petrus hoor Bona.
Maar een platte rose kan ook lekker zijn hoor.
Geplaatst door: connie
Datum: 21.06.2008 19:24
C:\Documents and Settings\Connie\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\55N43LXS\ATT00026.htm
kan ook best lekker zijn
Geplaatst door: connie
Datum: 21.06.2008 19:31
gaat niet goed geloof ik:-)
Datum: 22.06.2008 00:53
Boek is binnen: Da's nou Frans! Nederfranse tongvallen en taaltuimelingen van Marion Everink, schrijfster van hiervoor Nog meer sjans met Frans.
Echt een boek voor mij, veel uitdrukkingen in het Frans die je dus anders moet vertalen dan letterlijk uit het Nederlands. Ben nog al gek van dit soort weetjes, dus boek is goed op zijn plaats :-)
En verder wil ik het vanavond niet over voetbal hebben.
Geplaatst door: frank
Datum: 23.06.2008 21:45
En ik maar denken dat we er helemaal voor naar Venetie moeten:
http://www.degondeliervanutrecht.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=38&Itemid=26
Zag van de week zo'n ding hier door de grachten schuiven, bijzonder fraai exemplaar trouwens, dacht nog dat het iets eenmaligs was maar niet dus.
Leuk voor de romantici onder ons lijkt me zo.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 25.06.2008 14:46
Hallo we zijn nu in Mataro, Spanje. Zaterdag weer terug naar t mooie Frankrijk. Groeten.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 26.06.2008 01:30
O, leuk Cimeroni. Je moet daar beslist gaan kijken in zo'n mega super
wel met 75 kassa's. Alleen bij een beetje bewolkt weer, anders jammer van binnen lopen natuurlijk, haha.Ze hebben daar zoveel spullen daar kun je wel een dag rondkijken.
Gezellig dat je hier nog even keek.Fijne vakantie verder.
Afgelopen weekend las ik een artikeltje in de krant dat je in Frankrijk een ª paardekracht" alias een Eend kunt huren. Dat lijkt me nog wel wat. Met zo'n eend door de Provence. Super!
www.huureeneend.nl
Deze week is de laatste week dat de kinderen hier naar school moeten.
Dan breekt de zomervakantie aan. Hoop nu maar dat het een beetje goed
weer blijft.
Is Jan al met vakantie?