Geplaatst door: InekeH
Datum: 05.07.2008 19:54
Ha Rivi, weer terug in Nl. Hoe hebben jullie het gehad aan de Cote d'Azur?
En nu maar weer de bubs opruimen en schoonmaken :-(
Geplaatst door: lili@n
Datum: 06.07.2008 01:21
Ze heeft vast alles al weer in de kast, Ineke! Gestreken en al.:))
Hallooooo Ria, fijn dat je terug bent. Nu op naar het volgende avontuur! Nog bekenden tegengekomen?
Geplaatst door: Rivi
Datum: 06.07.2008 19:34
Ooooh, kennen jullie dit ...........
Een heel verhaal getypt en je drukt op het verkeerde knoppie, weg story ....
Moeten nu weg, helaas, volgende keer beter, doei !
Datum: 08.07.2008 01:20
Rivi, wil je dan a.u.b. het een volgende keer opnieuw proberen...
Het lijkt me interessant. En jongens dit kan echt niet, de pagina was al naar de 4e bladzijde "afgezakt".
Ik ben benieuwd naar alle vakantie verhalen straks. Ik hoop toch echt
dat er hier nog wat anekdotes komen.
Wat een hondenweer weer trouwens vandaag. Hoop toch dat het weer beter wordt. Vanmiddag caravan opgehaald. Maar met zulk weer...brr.
Jan als je nog niet met vakantie bent,laat nog eens wat van je horen.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 08.07.2008 11:26
Ria, ik ken het.. als je het verteld moet ik er al van zuchten.. en altijd met een lang verhaal.. Door schade en schande wijs geworden tik ik lange verhalen tegenwoordig in 'Word', daarna even knippen en plakken.. Geeft net iets minder risico op uitglijers..;-))
Hoe'st Lilian, al kriebels? Ben je mal, die regen doen we niets op uit hoor! Dat zijn buitjes voor het stof, voor de tuin, voor je nieuwe appelboompjes.. Ons Kippie staat ook weer naast de deur.. lekker kalmpjes inpakken.. Nou ja, kalmpjes, er komt natuurlijk altijd weer van alles tussen...
Datum: 08.07.2008 15:18
't Weer is prut, dus maar weer even achter de pc.
Nou en daar gaat ie dan maar weer . . . . . .
Op weg naar de C^te d'Azur is toch op weg naar het zonnige zuiden ? ? ? ?
Ondanks de weersverwachtingen hadden we "en route" heel goed weer en was het superrustig langs de weg, waardoor we de eerste dag al in Macon waren. Dan de volgende dag al om half 2 op de camping aankomen is voor ons luxe.
Maar, we hadden de voortent er nog maar net aanzitten toen het begon te regenen en voor m'n gevoel heeft het wel 2 weken geregend ! In ieder geval was het pas de laatste 2 weken echt stabiel, strakblauwe luchten, zoals het hoort.
Maar, we hebben toch weer een hele mooie periode gehad, mede dankzij de EK-voetbal. Er was op de camping een "tv-zaal" waar alle wedstrijden gekeken konden worden. Ondanks het feit, dat velen zelf een schotel bij zich hadden, gingen de meesten toch de belangrijke wedstrijden daar kijken. De wedstrijd Holland-Frankrijk zat er zeker 100 "man" in Oranje én Bleu-Blanc-Rouge. Omdat de laatste wedstrijen tegelijk uitgezonden werden en de franse zender uiteraard de franse wedstrijd uitzond, hebben wij voor onze caravan een "Oranje-tv-terras" gecreëerd met een wat grotere tv, daar zat toen zo'n 35 man, wat een sfeertje ! Jammer van de totaal-uitslag, maar nu waren we tijdens de finale allemaal supporters van Spanje, gewoon omdat we hoopten dat de duitsers zouden verliezen en we kregen onze zin, hoera ! (ik won zelfs de poule met de juiste uitslag)
Tussen de bedrijven door werden er (2 x per week) jeu-de-boule-toernooitjes georganiseerd en daar zat "moi" toch maar mooi 1 keer in de halve- en 1 keer in de finale.
Elke morgens om 8 uur met een vriendin 50 minuten stevig lopen, dan pootjebaden in de zee en zwemmen tot een uur of 10. Als je dan thuiskomt en de koffie staat klaar . . . . jongens wat kan het leven toch mooi zijn !
Jan heeft 2 keer een fietstocht gemaakt vanaf de camping met medekampeerders, ook weer eens iets anders dan alléén de bulten op . . .
Voor het eerst hebben we de caravan daar achter gelaten in een stalling. Dus reden we met solo-auto terug ! We hadden tante Julia (ons GPSje) vertelt dat ze alle tol- en autosnelwegen moest vermijden tot Eindhoven. Jongens, wat hebben we een mooie route gemaakt. De eerste nacht overnacht langs de Route Napoleon in een Chambr d'Hôte en de tweed nacht in een B&B-hotel bij Nancy. De tweede dag hebben we wel de hele dag in de regen gereden, maar dat is op die gewone tussendoorwegen toch minder erg, dan op de tolweg. Je rijdt zowieso rustiger.
Het achterlaten van de caravan heeft als enig nadeel, dat je op de camping al aan het "poetsen" moet, maar dat hoef je dan thuis lekker niet meer te doen. Nu was het auto uitpakken, wassen, drogen, vouwen en inpakken. Overigens, niet alles direkt in de kast, want volgende week zaterdag gáán we weer. Maar dat wordt een héél ander verhaal !
Lili@n en Annechie, het is nu wel moeilijk om te bedenken wat je in zult pakken. Stel, dat je dit weer hebt . . . . maar stel dat de mussen weer dood van het dak vallen . . . . Gewoon met "laagjes" werken !!
Doeiiiiiii !!!
Geplaatst door: youtube
Datum: 08.07.2008 21:51
Datum: 10.07.2008 22:46
Niet te geloven, pagina 4 !!
Lili@n en Annechie, zijn jullie er nog steeds zeker van dat je niet nar het zonnige zuiden trekt ! Brrrrrrrrrrrrrr
Datum: 10.07.2008 22:58
Lili@an en Annechie, alvast een hele fijne vakantie gewenst. Hopelijk wordt het weer beter dan het nu is. Het lijkt begin volgende week iets op te knappen.
Geniet ervan en heel weel terugkomen.
Datum: 11.07.2008 00:24
Bedankt Ineke ! Maar voorlopig blijven we gewoon nog thuis.
Ik moet er niet aan denken om tot aan de enkels dor het natte gras te moeten. En dan ook nog een bijzettentje opzetten voor de meisjes.
Brr. Rivi je hebt helemaal gelijk, het ware beter de zon op te zoeken.
Het schijnt op meer plaatsen in Europa vreemd weer te zijn.
Even dus nog 2 dagen afwachten,wel balen voor de meisjes,maar die zullen nog wel eens meer teleurstellingen moeten incasseren in hun leven.:)
Annechie en ik kunnen misschien samen ergens overdekt kamperen?
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 11.07.2008 07:13
Niet zo pessimistisch dames... We hebben nog twee dagen en.. het kan alleen maar beter worden!!!
Geplaatst door: frank
Datum: 11.07.2008 23:16
Aha! Dopinggeval nummer 1.
Weet niet wat jullie van de tour vinden dit jaar, maar hier gemengde gevoelens, wel erg weinig favorieten en nog steeds beetje vervelende bijsmaak van vorig jaar op de een of andere manier.
Neemt niet weg dat ik nog steeds stinkjaloers ben op Javi en Rivi:-) jullie in ieder geval heel veel plezier en laat even weten hoe het daar op die berg was!
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 12.07.2008 15:30
Even op de tanden bijten Uur H nadert.
Caravan heeft nieuwe schoenen gekregen,de lagers nieuw vet ,de smeernippels enkele slierten vet gekregen,de frigo geprobeerd,de gasinstalatie gecontroleerd,enfin de keuring is in orde.
De ronde van Frankrijk begint morgen ,eindelijk de echte bergen,hopelijk is er een aanvaller bij van de classementsrenners wan t die Cadel Evans is een kleurloze figuur die erg vervelend overkomt.
Geef mij maar renners zoals Pantani,Rasmussen ,Contador die het wielrennen naar een hoger niveau tillen.al met al heb ik toch al genoten van de mooie plaatsjes die ik al in het echt gezien heb.
Maandag de Tourmalet waar we nog gepicnict hebben ,wij hadden geen zonnecreme mee en daar een goed lesje geleerd,boven de 1500 meter verbrand je huid 3 maal zo vlug.
En op de overnachtingscamping gaan we niet vieren,lekker rusten en eigen potje klaarmaken om de volgende dagen erin te vliegen.
Groetjes
Datum: 12.07.2008 18:46
Bona, je gaat dus ook op vakantie: goede reis en heel veel plezier. Waar gaat de reis naartoe?
Tja de tour van dit jaar wil nog niet echt beginnen. Misschien dat bij de komende bergtappes de vlam in de pan slaat.
In ieder geval sta ik zondag de 27ste aan de finish in Parijs :-)
Datum: 12.07.2008 19:07
Annechie en Bonasera,
Beide een héle fijne vakantie toegewenst ! Geniet ervan . . . .
Annechie, hier schijnt nu de zon, zou dat een goed voorteken zijn ?
We hopen i.i.g. dat jullie het droog houden !
Bona, een fijn gevoel, dat het technische gedeelte weer in orde is.
Ook voor jullie héél veel mooi weer en een hele goede sfeer !
Zul je trouwens je kleine, grappige, kereltje niet missen ??
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 12.07.2008 19:34
Dank voor de steun.
Programma.
Hoofdbrok Ardeche de onontdekte plaatjes.
Bijdoelen !!
Avignon in de straling(hihi) nog nooit vangekomen
Troyes ook nog nooit van gekomen.
En als alles goed verloopt een stevig reisverhaal hier nadien.
En de kleinkinderen kunnen wel 14 dagen zonder hun ouwe opa want langer kan ik niet weg (teveel heimwee) ook niet alles als vutter you now die ziekte om thuis te zijn.
Datum: 14.07.2008 20:39
Op bladzijde 3 dat kan toch niet.......hier vanaf de camping, het is al drie dagen mooi weer, hoe is het mogelijk, haha
We hebben een mooie plaats en het is hier een prachtige omgeving om te fietsen.
De jongedames hebben het hier ook ontzettend naar hun zin,dus kan het niet meer stuk.
Is Cimeroni al terug? Ben benieuwd naar haar belevenissen.
Bona prettige vakantie! Annechie, jullie ook.Rivi en Javi veel kijkplezier
daarginds op die hoge berg!
Geplaatst door: ® visje
Datum: 14.07.2008 22:17
Ha die Lilian, kon je het niet laten vanaf de camping even te internetten?
Fijn dat jullie je vermaken, veel plezier nog.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 15.07.2008 14:47
Hallo allemaal. We zijn nog in Frankrijk. In Kaysersberg. We blijven tot de 20e; Dan gaan we nog n week naar Augsburg. Heb veel te vertellen maar nu nog niet. Dag allemaal.
Datum: 15.07.2008 22:12
Inderdaad kan ik het niet laten,visje, om vanaf de camping te internetten, ik vind dat iets geweldigs, dat dat kan.Kijk dat zijn nu de positieve uitvindingen
van de mens.Maar zoals je weet zit aan elke positieve uitvinding ook een negatieve en andersom volgens ene Cruijf.
Morgen, bij leven en welzijn gaan we ons storten in een zeer turbulente wereld
van vermaak, dat de jongedames graag willen.Duizelingwekkende hoogtes en laagtes
worden daar bereikt.Wij gaan onze seniorenlichamen daar ook nog aan wagen.
Je doet wat voor je tieners.
Het wemelt hier links en rechts van de muizen,de buren hebben er al wat in de tent gehad.Overal aan geknabbeld, zelfs aan de nieuwe luiers.
Ook struikel je hier over de konijnen 's avonds.Maar goed dat er voldoende
verlichting op de camping is.:-)
Je vraagt je af waar we zijn beland,maar het is toch heus een zoveel sterren
camping, haha
Ook het jeu de boules spelletje wordt hier uiterst serieus gespeeld.
Wat dat betreft doet het erg frans aan.De banen zijn zelfs verlicht!
Wat leuk cimeroni dat je wat van je liet horen.Geniet er nog even van.