Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.07.2008 22:41
Leuk Lili@an, dat je ook vanaf de camping kunt internetten. Een mens kan ook eigenlijk niet meer zonder.
Tot nu toe hebben jullie nog best goed weer gehad.
Fijn dat de "meisjes" zich ook goed vermaken. Gaan jullie morgen naar de Efteling?
En wat muizen betreft: die liggen ook wel eens achter in mijn tuin/terras, maar dan als buit voor het vrouwtje :-) Ik hoef dus niet bang te zijn dat ze binnen komen.
En cimeroni nog steeds lekker op reis. Nu in de prachtige Vogezen. Nog veel plezier en we horen later je resiverslag wel.
Lili@an natuurlijk ook nog fijne vakantie.
Datum: 17.07.2008 19:13
Even omhoog halen.
Iemand nog iets leuks/interessants te melden?,of is iedereen met vakantie?
Geplaatst door: Rivi
Datum: 17.07.2008 19:53
InekeH,
Hoever zijn jullie met inpakken, of gaan jullie nog niet deze week weg ?
Wij hebben inmiddels onze spulen gepakt, gaan zaterdag met z'n vieren naar Colmar, overnachten daar in een B&B-hotel en rijden zondag door naar de Alpe d'Huez !!
We zullen niet al het "moois" van de TOUR af kijken, anders blijft er voor jullie niks over in Parijs, daar gaan jullie toch naar toe ????
't Is me het "tourtje" wel weer, vandaag 3e dopings-geval. Zou om een nieuw soort EPO gaan, waarvan je geen sporen in de urine terugvindt, de sukkels.
Toch hebben we zin in de "Alpe" . . . . .
Lili@n, hoest in Broabaant, köj't nog een betje dreuge hoal'n ? Volgens mie ist oarig metteval'n ! As die dearntjes zich ma vemaakt hebt, dan hebt jullie 't vaste ok wè noar de zin ehad !
Zou Annechie aan de Rijn gebleven zijn, misschien zit ze wel in Heidelberg, kan ze haar hart (weer) verliezen !!
Datum: 17.07.2008 21:21
Rivi gaan jullie naar de Alpe d'Huez? Lijkt me geweldig om daar ook eens bij te zijn. Heeft Jan deze bult ook al eens bedwongen? En gaan jullie de dag ervoor al met een tentje op de berg kamperen. Dat is toch een feest op zich :-) In ieder geval heel veel plezier gewenst.
Wij gaan volgend weekend, vrijdag met de trein naar Parijs en maandag weer terug. Ik ben benieuwd of er op de Champs Elysées nog iets van de renners te zien is. Zal er wel rijen dik staan. Ik heb er veel zin in. Is voor het eerst in 3 jaar dat ik weer naar Frankrijk ga, helaas niet meer met caravan, maar ben er nu wel weer aan toe om te gaan.
Ja, wat een enorme sukkels die coureurs die toch nog epo gebruiken. Maar goed dat ze in Frankrijk van die geavanceerde opsporingsapparatuur hebben. Ze moeten al die lui oppakken en verbieden ooit weer aan een wedstrijd mee te doen.
Ik kijk nu naar de reportage over Michael Boogerd. Wij waren er in 1996 bij toen hij de etappe naar Aix les Bains won. Jammer dat hij gestopt is.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 18.07.2008 10:48
Allemaal de groeten uit Kaysersberg. We gaan zondag naar Augsburg. Hebben daar n feest(elijke) week; en heb veel te vertellen.
Datum: 18.07.2008 17:06
Brenda, hoest ie, ook al je koffers gepakt ?
Een hele fijne vakantie toegewenst !
InekeH
Wij hebben een (7 persoons)appartement gehuurd boven op de Alpe.
We hebben die etappe sinds 1978 al diverse keren meegemaakt !
De eerste keren kon je 's morgens nog met de auto naar boven, later de avond vantevoren met 2 tentjes naar boven en weer later (met z'n tweeën) geslapen in de auto, maar nu willen we het helemaal meemaken ! Als het weer maar meewerkt, we hebben al die keren nog nooit regen gehad, maar dit keer . . . ik weet het niet ! We zijn wel op alles voorbereid, maar dan is het toch minder leuk !
We proberen er in ieder geval een leuke week van te maken. Mijn schoonzus en zwager (die wij dit uitsapje aanbieden) hebben het nog nooit "beleefd" dus da's ook al spannend, hoe die het zullen vinden.
We nemen een hééle grote vlag mee met ZWOLLE erop, dus mocht je kijken, wij zijn dan daar in de buurt !
Die voorpret alleen al . . . .
Leuke uitzending trouwens gisteravond, dat protret van Boogerd en later Leontien (het idool van onze wielrennende kleindochter) bij Mart Smeets . . . .
En hoe vond je de reaktie van Bram Tankink op de dopingsaffaire, uit het hart gegrepen . . . . .
Datum: 18.07.2008 19:19
Rivi, ik zal zondag op de vlag letten, dan weet ik dat jullie daar staan !!
Heel veel plezier en inderdaad maar hopen dat het weer mee werkt.
Tot nu toe heb ik 's middags nog maar weinig live-uitzendingen van de tour op de televisie gezien, hoop het dit weekend goed te maken.
Bram Tankink vind ik een leuke spontane vent, hij schrijft ook columns in de regionale krant Tubantia. Hij kan het leuk vertellen en maakt van zijn hart geen moordkuil.
En wat Leontien betreft: ik vond dat ze een heel erg mager koppie had, een beetje té. Ze zal toch niet weer met haar etenpatroon aan het knoeien zijn....
Datum: 18.07.2008 19:36
InekeH
De aankomst op de Alpe is pas woensdag 23 juli !!!!!
Wij gaan al zondag, omdat het op die alpe al dáágen vantevoren "leeft".
Jan heeft die alpe trouwens al diverse keren "bedwongen", de eerste keer met onze zoon, die toen net 16 was. Dus hij kent bijna ieder bochie.
Wist je dat elke bocht van de Alpe d'Huez een naam heeft van een renner die daar ooit een Tour-etappe gewonnen heeft, zoals Hennie Kuiper, Joop Zoetemelk, Peter Winnen, Steven Rooks en Gertjan Teunissen, leuk hè.
Leontien is op dit moment een heel erg druk moedertje én nog steeds sportvrouw ! De kilo's die ze (in onze ogen) tekort komt, kan ze wel van mij krijgen :-))
Datum: 18.07.2008 19:51
Oeps, hoe kom ik erbij om te denken dat die etappe zondag verreden wordt ?? Geen idee, ben een beetje dom :-(
Maar dan gaat de live reportage woensdag weer aan mijn neus voorbij, moet dan werken.
Dat de bochten een naam hebben wist ik niet. Ben benieuwd wie er dit jaar gaat winnen.
Een paar jaar geleden is er door Hennie Kuiper in samenwerking met Tubantia een beklimming van de L'Alpe georganiseerd waaraan lezers konden meedoen. Was een groot succes.
Laten we inderdaad hopen dat Leontien druk is met moederen en daardoor kilootjes kwijt is. Enne, van mij mag ze er ook wel een paar hebben hoor!!
Geplaatst door: ® visje
Datum: 18.07.2008 23:43
Ja, we zijn er klaar voor. Morgen vertrekken.
We zien wel hoe ver we komen en waar we overnachten.
Erg leuk idee Rivi om op de Alpe te bivakkeren. Wie weet doen wij het ook nog eens. Ik zag vandaag in de Tour dat het mooi weer was in Z-Frankrijk. Over een week hier ook las ik, het is jullie gegund.
Tot over een week of wat.
Geplaatst door: Irene
Datum: 19.07.2008 00:01
Net mijn zoon gesproken, (trekt met de tour mee ivm werk.) Vandaag daar 30 graden gehad! Wij kunnen niet wachten tot we weg kunnen gaan over 12 dagen.
Het magere bij Leontien ging nog wel die haardos deed haar geen goed. Iets meer puur natuur zou mooier zijn en vast de helft gezonder ogen. De helft plamuur eraf, haren fris gewassen in een staartje.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 24.07.2008 01:22
Wat zullen Rivi en Javi genoten hebben vandaag of liever gezegd inmiddels al weer gisteren op dé Berg!
Vandaag en gisteren was hier nog geen straaltje zon te zien. Pas vanavond liet die zich zien.Ben benieuwd of het morgen hier nu zulk mooi weer wordt als voorspeld is.Het lijkt wel of het met het weer net zo is gesteld als met mensen tegenwoordig, totaal onvoorspelbaar :-)
Vorige week tijdens onze vakantie week in het Brabantse, hebben we ook
een bezoek gebracht aan Postel net over de grens. Interessant om daar
de abdij te bezoeken en de kruidentuin.In de Abdijwinkel een stuk lekkere jonge kaas gekocht.Voor belangstellenden:http://www.abdijpostel.be/
Datum: 25.07.2008 13:37
Hallo mensen, vanuit n zonovergoten Augsburg. Morgen ga ik met man en kids naar Munich, o.a naar t Hofbrauhaus en dan zondag richting huis. Groeten.
Datum: 26.07.2008 22:21
Onze “tourtrip” was een zéér geslaagde onderneming . . . .
We hebben de heen- en terugreis in twee dagen gedaan.
Op de heenweg hebben we Riquewir en Colmar bezocht, beide plaatsen zijn zéér de moeite waard, alhoewel ze (voor mij) geen Frans beeld oproepen en in Colmar overnacht.
Op de terugreis hebben we in Metz overnacht, om daar vrienden te bezoeken én te shoppen bij de diverse sportwinkels en de “marques-avenue”.
Beide keren in een B&B-hotel, die zéér verschillend waren, die in Metz was n.l. net gerenoveerd.
Toen we zondagmiddag op de Alpe d”Huez aankwamen, stond deze al driekwart vol met tentjes, campers en auto’s (enkele zelf mét caravan), onvoorstelbaar ! Dan moet je weten, dat het die avond regende, onweerde en koud was, brrr.
Om onze “gasten” (die we deze trip aanboden omdat hij ons zo veel geholpen had bij de verbouwing) een indruk te geven, wat de renners ‘s woensdag te wachten stond, hebben we ‘s maandags de rondrit Lautaret-Galibier-Col de la Croix du Fer gemaakt. Ook op die route stonden er al honderden . . .Het was die dag nog wel fris maar mooi helder.
Op de etappedag was het prachtig weer en er heerste een hele goede sfeer. Er waren weer -tig nationaliteiten, natuurlijk veel landgenoten, maar vooral heel veel Luxemburgers. We hadden een mooi plekje, tussen bocht 1 en 2, met uitzicht op het dal.
Om een uur of elf kwamen er ook nog 20 BN-ers, o.a. 2 Boogerds, Knaven, van Heeswijk, Willy v.d. Kerkhof, Jan v. Dalen en Aad de Mos, naar boven, die de Alpe beklommen voor een goed doel: “Right to Play”. Die waren niet allemaal even gelukkig, want hij is natuurlijk zwáár !
De reclamekaravaan was langer, dan we ons van vorige keren herinnerden en ook waren er meer “Gendarmes” op de been.
Onze gasten, die nog nooit eerder een touretappe meegemaakt hadden, waren erg enthousiast en onder de indruk van het hele spektakel, wat ons natuurlijk een goed gevoel gaf.
Als dan de laatste renner, met achter de zich de bezemwagen, naar boven komt, denk je niet aan dopingperikelen . . . . . We hebben genóten en niet uitgesloten, dat we dit nog wel eens weer doen op déze manier, het was geweldig !
Datum: 27.07.2008 01:38
Mag ik de volgende keer ook mee Rivi?
Datum: 27.07.2008 15:34
Lili@n, daar valt natúúrlijk over te praten .-)
Datum: 27.07.2008 19:35
Hallo, ik ben er weer. Het was n andere vakantie dan "normaal". We hebben bijna alleen maar "peage" gereden. Is weer iets anders.Leuke dingen meegemaakt, vreemde landgenoten gezien enz. Maar het was onze laatste auto-caravan vakantie. We gaan in het vervolg met de tent en de trein. Auto-caravan zijn te koop.
Tot zover....
Datum: 28.07.2008 01:49
O, jeetje dat klinkt niet zo best Cimeroni,toch niet teveel stress opgelopen op de "peage"? Mijn man wil ook niet meer met auto en caravan.Althans niet meer zo'n afstand. Hij wil ook alleen nog met de trein en dan het liefst de auto-slaaptrein.
Verder heb je het wel leuk gehad?En nu de boel weer wassen,uitruimen,
schoonmaken,strijken en opruimen.Fijn dat je weer heelhuids terug bent!
Jan heb je genoten van het zomercarnaval?
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 28.07.2008 12:48
Allemaal de groeten vanuit een snikheet Boppard am Rhein!
We hebben een daaldersplaats hier en hebben geen kans om ons te vervelen. Donderdag weer naar huis.. aan alles komt een eind!
Datum: 29.07.2008 00:23
Ja,snikheet hebben we het hier ook! :-)Zo heb je regen en 15 graden, zo heb je dertig graden.Zwembad weer!
Hei de kotte boks nog wa anhad dus Annechie :-) Goi,volgend joar bie lèv'n en welzijn, ok met noar de Alpe d'Huez? Wie könt 't met Rivi en Javi op 'n akkoordje gooi'n.