Geplaatst door: InekeH
Datum: 29.07.2008 21:41
Lili@n, mag ik ook mee? Daar bovenop die Alpe wil ik ook wel eens staan.
We hebben de aankomst van de Tour in Parijs zondag gezien. Was een heel spektakel met de reclamekaravaan. Wel jammer dat daar niets meer werd "uitgedeeld" zoals bij andere etappes wel gebeurd. Het was trouwens ontzettend druk en erg warm. Maar leuk om daar eens bij te zijn en verder nog een paar leuke dagen in Parijs doorgebracht.
Die woorden van cimeroni klinken niet erg best. Waarom voortaan met de tent en de trein?? Ik dacht dat jullie zulke fervente caravanners waren.
En fijn dat Annechie het goed heeft in Boppard.
Hoe is het jullie op de camping vergaan Lili@n? Hebben jullie je daar een beetje vermaakt?
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 30.07.2008 19:20
Tja aan alles komt een einde. Zo ook aan ons auto-caravan tijdperk.
Mijn man heeft er niet meer zo veel puf aan om hele einden te rijden. Dus hebben we besloten om onze auto+caravan te verkopen. We hebben inmiddels n tent gekocht, Khyam Freelander, en gaan voortaan met de trein op vakantie.
Dat lijkt ons leuker. Is weer eens iets anders.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 31.07.2008 01:12
Met de trein is gezellig, vooral de (auto)slaaptrein, dat heeft iets bijzonders.Maar als je ter plekke bent,is het wel handig dat je vervoer
hebt, dus daar misschien een auto huren?
Gaan jullie nu helemaal over op het "zonder auto zijn" Cimeroni?
Dus lekker op de spartametten rondtuffen?
Aanstaand weekend,2 dagen maken ze er dit jaar van: http://www.oldtimerdag.nl/
Ineke het was heel gezellig in Brabant en de nachten zijn daar ook zo lang!! :-))
De meisjes hadden het onzettend naar hun zin,ze willen volgend jaar
zo weer terug!
Onze plek was geweldig!Kortom een geslaagd weekje, maar het was veel te kort. Voor herhaling vatbaar.
Datum: 31.07.2008 09:28
Auto huren kan altijd. Maar dat is niet onze bedoeling. We hebben vouwfietsen en nemen die mee.
Helaas kan ik dit jaar niet naar de Oldtimerdagen.
Lilli@n, fijn dat jullie t zo leuk hebben gehad in Brabant.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 01.08.2008 20:48
Cimeroni,
Ik begrijp het niet zo goed, willen jullie volgend jaar kamperen en dan met de vouwfiets en kampeerspullen in de trein ? Of gaan jullie dan met de rugzak op pad, worden jullie backpackers ?? :-)
Lili@n,
Hebt jullie ok zoiets bedach, of goat jullie toch ma met óóns met noar de Alpe (as de toer doar wear kump) ? Ie weet wè dat Annechie nie völle anmoediging neudig hef !!
Annechie,
Hoest, bij wear terugge op't nös ?
Noe nog hoesen en proesen teeng dèn bult wasgood !
Sukses !
Geplaatst door: lili@n
Datum: 02.08.2008 00:22
Cimeroni, volgens mij is er met jouw man hetzelfde gebeurd als met die van mij een jaar of wat geleden.....al rijdende met de caravan rond
Lyon, waar het vreselijk druk was, vier banen dik en alles prop vol,kwamen wij ineens tussen de rijdende
en "stampende" vrachtwagens terecht,waarvan de chauffeurs door hun hoge zit een prachtig uitzicht hebben en precies weten waar de weg naartoe draait, wij daarentegen maar moesten afwachten welke kant het opging en dan ook nog met een aardige snelheid. Mijn man is niet gauw
bang of paniekerig, maar had het klamme zweet in de handen en zei, hier
ga ik nooit meer langs.Volgens mij heeft mijn man daar een dikke fobie
opgelopen......want zo gauw ik over Lyon spreek, begint hij al te roepen, dat hem dat te ver is.
Bij jullie ook zo veel last van muggen? Het volkje steekt er hier aardig op los.
Annechie hei de kotte boks wa anhad?
Datum: 02.08.2008 15:51
We zijn inderdaad door Lyon heengereden. Het was wel spannend, maar mijn man zei dat ie er weinig last van had. Gewoon tussen de strepen blijven, zegt ie altijd.
We gaan dus met 2 koffers en 2 vouwfietsen met het o.v. op vakantie.
Van muggen hebben we geen last. We hadden in Augsburg wel last. Toen werden we biekans oppegetten deur die rotkrengen.
Datum: 02.08.2008 21:20
Annechie, laat eens horen hoe jullie het gehad hebben am Rhein? Of ben je zo druk met alles uitpakken en opruimen?
Lili@n, hier (nog) geen last van muggen, terwijl de buren toch een tamelijk grote vijver hebben en er soms ook wel regenwater blijft staan op het dak van de garage. Maar ik kan ze missen als kiespijn hoor.
Cimeroni, wel een heel drastisch besluit hoor. En sjouwen met bagage en vouwfietsen in de trein lijkt me toch ook wel lastig. En hoe doen jullie het dan met boodschappen enzo? Met vouwfietsen rijden in een heuvelig-/bergachtig gebied is toch niet zo gemakkelijk.
Geplaatst door: vrouw van frank
Datum: 02.08.2008 22:28
Hallo allemaal,
Moet van frank doorgeven dat hij uit de running is met een hernia. Volgens hem is er niets zo erg als niets van je laten horen op een site als je er normaal gesproken regelmatig komt.
Ik weet niet of ik het allemaal goed doe. Ken hem al 31 jaar en kan wel beamen dat het niet goed met hem gaat. Nooit eerder meegemaakt dat hij geen mening of antwoord meer had, is nu wel het geval.
Vakantie in de Cevennen over 3 weken heeft ie geannuleerd. Verteld ie aan mijn moeder dat ie dat nog het ergste voor mij vond, wat een ........ is het toch, zal mij een zorg wezen. Als we maar weer samen kunnen.
Geplaatst door: Jack
Datum: 02.08.2008 22:48
Wens Frank van harte beterschap.
Komt wel weer goed,heb er zelf meerdere gehad. Vertel hem wel zo snel mogelijk van eventuele ontspannende/versuffende medicijnen af te blijven zoals diazepam etc.,daarga je echt achteruit van fietsen.
Geplaatst door: vrouw van frank
Datum: 02.08.2008 22:56
mijnheer Jack
Hij heeft een paar dagen diclofenac geslikt maar is daar een week geleden mee gestopt. Hoe ben jij er vanaf gekomen?
Geplaatst door: Jack
Datum: 02.08.2008 23:23
Je hoeft mij geen mijnheer te noemen hoor.
Dat Frank is gestopt met de diclofenac is op zich een goed teken,de pest voor je maag dat spul.
Paracetamol met codeine hielp beter bij mij,maar wel slechts gebruikt tot je jezelf door de pijn kon bijten,dus ook zo snel mogelijk mee stoppen.
Proberen in beweging te blijven,afgewisseld met plat liggen.Fysiotherapie gericht op juist gebruik van spieren hebben mij er ver vanaf geholpen,klop het even af op hout.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 03.08.2008 11:59
Geplaatst door: tineke
Datum: 03.08.2008 12:17
Beste vrouw van Frank,
Wens Frank ook namens mij veel sterkte.
Ook ik heb sinds augustus vorig jaar een hernia laag in mijn rug.
Paracetamol helpt goed, bij erge pijn gebruik ik paracetamol met codeine.
Heb zelf fysiotherapie gehad, maar dat hielp niet.
Zwem nu 1x per week 50 banen in het zwembad en dat doet me erg goed (zou ik eigenlijk vaker moeten doen, maar de tijd ontbreekt helaas...).
Ik heb net ergens gelezen dat acupunctuur ook goed kan helpen bij een hernia, dus dat ga ik binnenkort proberen.
Doe Frank de groeten!
Geplaatst door: frank
Datum: 03.08.2008 20:28
Even zelf omdat mijn vrouw zei dat jullie wat tips hadden, die ik met belangstelling gelezen heb.
Probleem is een beetje ge-escaleerd ik liep al bij een fysiotherapeut maar dat hielp niet, kom nu bij een manueel therapeut wat in eerste instantie verlichting gaf maar later kreeg ik veel meer pijn. Pijn is nu te doen maar wel overheersend en zeer vermoeiend. Werk en beweeg zo veel mogelijk, vooral fietsen doet me goed heb ik de indruk.
Heb momenteel de fut niet om me met veel dingen zoals dit forum bezig te houden, mocht het weer wat beter gaan dan verschijn ik wel weer.
Bedankt voor de goede wensen.
Datum: 03.08.2008 21:55
Frank van Harte Beterschap. Mijn laatste hernia was 24 jaar geleden. Toen moest men nog platliggen. Dat hielp niet en dus ben ik "geholpen". Niet via n operatie maar met n inspuiting met o.a. papaya-extracten. Dit heeft geholpen, werd wel gedaan in t ziekenhuis. Maar niet iedere hernia is hetzelfde.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 04.08.2008 09:48
Ach Frank, wat beroerd zeg! Hou de moed erin hoor, om ons standaardspreekwoord hier te gebruiken: 'N kop d'r veur en de schoolders d'r oonder hool'n!!
Ja dus, Annechien is weer op 't nös, jammer, 't is maar zo weer op! We hadden een daaldersplaats echt pal op de oever van de Rijn, konden vanaf ons 'terras', vanuit de caravan, zelfs vanuit ons bed naar het scheepvaartverkeer kijken als we dat wilden, echt heel leuk. Dagje Koblenz gedaan, beetje rondgetoerd, gewandeld en genoeg bekeken, vooral de echt gruwelijke souvernirwinkeltjes hebben we ons een deuk om gelachen. Lekker gegeten ook trouwens, voor weinig geld ook, dat kan daar nog.
De laatste week hebben we vooral veel geluierd omdat het zo gruwelijk heet was! Mijn echtgenoor mat 51° in de zon en het meeste koele plekje had nog steeds zo'n 36°.. Nou, dan wordt het echt luieren hoor.. Al met al een heerlijke vakantie, ik heb maar één ding gemist..: De kust! Het ruimtelijke, de heerlijke frisse zeelucht.. Volgend jaar misschien maar weer eens naar Normandië? Nu al voorpret!
Groeten!
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 04.08.2008 11:15
Bonasera est arrivé-é-é en Belgi-i-que.
Groetjes aan de bende en steun aan de lijdenden!!!!
Datum: 04.08.2008 13:41
Annechie en Bonasera, fijn dat jullie weer thuis zijn. En zo te lezen, hebben jullie n fijne vakantie gehad.
Dan kunnen we dus weer gauw genieten van jullie bijdrage op deze site.
Datum: 04.08.2008 19:08
Annechie en Bona welkom terug. Zo nemen jullei afscheid hier en zo is het alweer voorbij.
Frank, van harte beterschap, ik weet uit ervaring hoeveel pijn een nekhernia kan doen, dat overheerst dan inderdaad alles.
Mocht het niet vanzelf overgaan: in de tijd dat ik na de operatie in het ziekenhuis lag (1 maand) heb ik heel wat mensen met een rughernia zien komen die 4 à 5 dagen na de operatie weer naar huis konden. Leek dus lopende band werk. En ze waren van de pijn af.