Geplaatst door: Bonasera
Datum: 04.08.2008 19:54
Even een fotoke van het strandje in het dorpje Labeaume.
http://www.flickr.com/photos/lawbrokke/
Heb nog niet veel tijd,de tuin is een oerwoud in 15 dagen amaai.
Groetjes
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 05.08.2008 09:20
Rivi, wij gaan in het vervolg met de tent en de vouwfiets op vakantie. We pakken dan de bus en de trein. En laten ons overal naar toe rijden. Op de plaats van bestemming,de uitgezochte camping ligt niet verder dan 5 km van t station, kunnen we de vouwfiets gebruiken, voor t fietsen. Verre afstanden fietsen lukt voor mij niet meer. En de trein rijdt op vele plaatsen in vele landen. We worden op onze "oude" dag nog globetrotters :)
Geplaatst door: gerrit
Datum: 06.08.2008 00:40
Wij zijn ook terug. Drie weken Engeland. Oversteek Calais Dover en vandaar naar Devon, zuidwesten.
Prachtige streek, heel veel gezien, vriendelijke mensen. En opgevallen dat er weinig Nederlanders die richting op gaan. Engeland is niet duur, zoals wij dachten. Prijzen in supermarkten en andere winkels gelijk aan hier, benzine zelfs goedkoper. En overal waar je kwam, campings, openbare toiletgebouwen, brand en brand schoon. We hebben een nieuw vakantieland ontdekt. (Oei, mag ik dat hier op deze site wel zeggen?)
Geplaatst door: lili@n
Datum: 06.08.2008 01:07
Gerrit wat ben jij nog laat op voor jouw doen, haha! Fijn dat je terug bent en dat je een heerlijke vakantie hebt gehad! Engeland is inderdaad
prachtig! Maar heeft ook net als Nederland soms een dak nodig.
Frank ik wens je sterkte en beterschap en misschien is het inderdaad
een optie om aan een operatie te denken als dat mogelijk is in jouw geval.Die pijn is vaak niet te harden en na zo'n operatie zijn, zoals
Ineke al vertelde de meeste mensen van die gruwelijke pijn af.
Ook mevr.Frank sterkte met uw man thuis :-)en misschien doen een lekker
hapje en drankje op zijn tijd ook wel wonderen.
Cimeroni wat dacht je er van om met de spartamet te gaan? Misschien een idee? Wij willen met die dingen eigenlijk nog wel eens richting
Santiago de C. gaan. Proberen althans, er is veel voorbereiding voor
nodig en misschien haalt zo;n ding een berg soms niet, dan maar een stuk wandelen.Ach misschien ook wel een crazy idee.
Bona ook hartelijk welkom terug op de basis. Is de tuin inmiddels
weer omgetoverd tot een waar eldorado?
Mooie foto van het strandje, o ik kan er zo naar uitkijken om ook
eens weer aan zo'n strandje te zitten en dan het liefst in een lekkere
ligstoel met de voeten in het water en een mooi boek en iets lekkers
in het glas.
Datum: 06.08.2008 21:51
Nou Lilli@n, met de spartamet hebben we ook wel eens aan gedacht. Maar dan mag je wel 4 maanden weggaan. Als dat genoeg is tenminste;) We gaan vrijdag "proef"kamperen in de buurt. Nou ja buurt, een stukkie met de bus, een stukkie met de trein en nog n langer stukkie met de bus. Maar we willen zondag graag naar de Breugheliaanse feesten. Vandaar dat we n "kleine" camping in de buurt hebben gezocht.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 08.08.2008 14:09
Wij zijn ook weer terug op de "basis" en zal proberen om binnenkort wat te schrijven.
Heb wel even gelezen wat cimeroni geschreven heeft en moest direkt terugdenken aan de file bij de tunnel van Lyon waar we ingestaan hebben
Datum: 10.08.2008 00:14
Theo heb je het een beetje naar je zin gehad?
In ieder geval mooi dat je weer terug bent.
Ben benieuwd naar je verhaal.
We zijn gisteren naar het Spoorwegmuseum geweest. Hs.interessant,had ik niet verwacht.En wat is het prachtig "aangelegd" en veel authentieke
dingen. Zelfs de toiletten in het hoofdgebouw waren "oud" nieuw ingericht, een echt "poepdoos".
Prachtige oude locomotieven.
En in het hoofdgebouw de prachtige wachtkamer voor de koninklijke familie.Veel in oude luister hersteld. Een echte aanrader om daar eens te gaan kijken.
http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/planuwbezoek/index.html
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 10.08.2008 01:22
Geplaatst door: Rivi
Datum: 11.08.2008 00:16
Leuk Jan,
Dat PeperbusProfSpektakel missen we eigenlijk nooit (als we in het land zijn) ! Hebben meestal een mooi plekje t.o. de jurywagen, dus we maken het helemaal mee.
Onze kleindochters rijden zelfs met hun wielervereniging "Hanzerenners" mee in de reklamecaravaan.
Omdat dit festijn midden op de middag begint, maken we er altijd onze jaarlijkse "patatdag" van met een héérlijke, grote, ordinaire zak patat met mayonaise van La Bamba . . . .
Datum: 11.08.2008 10:05
Ik ben niet goed in verhalen en verslagen te schrijven maar omdat ik ook genoten heb van andere verhalen waag ik ook een poging en wellicht hebben jullie er iets aan.
De laatste jaren gaan de kinderen eigenlijk niet meer mee maar net zoals vorig jaar bieden wij het wel aan en dit jaar wilde de andere dochter(wij hebben er 2 ...een van 23 en de ander 19)...de jongste 1 week mee(van de 3).
Elk jaar maken we weer plannen en dit jaar wilde we graag de Tour de France gaan zien en Oradour sur Glane staat al jaren op ons lijstje
Onze dochter wilde graag naar Goudargues (Le Mas de Rome) dus we besloten om eerst(Met tussenstop) naar Goudargues te rijden dan naar Apt en via Toulon(vliegveld ze vlogen met Transavia terug) richting Oradour sur Glane te gaan rijden en via de Loire weer terug.
Op 13.07 zijn we vertrokken ..auto vol met dakkoffer vanuit Twente via Duitsland langs ons geliefde Elzas met als doel Lons le Saunier ....vele zullen denken wat een giga omweg maar de A31 (Metz..Nancy...Langres..enz zie ik niet zitten en ik rij en mijn vrouw wil niet rijden)en onderweg giga buien gehad en we besloten om een hotel in Lons te gaan nemen ...en zo gezegd zo gedaan.
De volgende dag naar Goudargues gereden en voor ons is en blijft Goudargues een hele leuke plaats waar we ons thuis voelen.
Le Mas de Rome (camping) blijft ook zoals hij is met vrij veel Nederlanders en Belgen ...de Ceze het sanitair in de Mas ...de "kampwinkel" en de natuur en natuurlijk de giga plaatsen en het ploppen van de kurken.
Daarnaast lekker lezen,spelletjes doen en kijken hoe een mier een stukje brood meeneemt!
Donderdag zijn we naar Apt gegaan en deze camping ligt bijna in het centrum van de stad en hier waren onze dochter en vriend dus nog nooit geweest dus we wilden hun de stad en de Luberon laten zien en niet alleen de steden en dorpen maar ook de omgeving met de Lavendelvelden de provencaalse marktjes enz.
Zaterdag was er dus een markt en vanaf 13.00 uur kwam dus de karavaan voorbij(Voor mij altijd leuk .....volwassen mannen die achter een sleutelhanger aan rennen enz!)en later de wielrenners ...en dat vonden de anderen ook heel leuk...ik bleef in de schaduw op een afstandje staan en had een mooi overzicht.
Maandag richting Toulon en ik wilde niet aan de kust staan maar wel zo dat het vliegveld op ca 45 min. van de camping was en het werd dus St.Annastasie(Waarschijnlijk fout geschreven)en we besloten hier een paar dagen te verblijven maar s`avonds ging om 20.45 uur het vliegtuig ri Rotterdam ...na de vakantie is weer de conclusie dat dit type campings niet de onze is ...zwembad...was wel mooi geloof ik ...animatie overdag en s`nachts tot 2 uur en de ontvangst op de receptie ...hadden nog maar een plek vrij en moest deze maar nemen maar we wilden toch kijken(desnoods zelfs)maar zie mijn reactie tussen de meningen(moet ik nog schrijven)
Dorpje was zoals alle dorpjes in dit gebied.
Vanuit hier zijn we dus vertrokken naar de Herault en kwamen op een camping tussen Laroque en Ganges ..camping heel leuk tussen de Fransen,Duitsers en Nederlandse buren ...een een geweldig uitzicht...elke morgen als we weer de tent uitstapten.
Heel mooi natuur en mooie en gezellige stadjes ... marktjes en brocantes natuurlijk
Hier gingen de plannen weer overboord want we hadden geen zin om een grote etape te gaan maken waarop we besloten om zondag(we hebben hier 4 nachten gestaan) ri Ardech te gaan en via de FFCC gids hebben we wat campings(3) uitgezocht(zonder zwembad ed.) en zijn lekker via de route national ri Privas gaan rijden met de bedoeling rond te gaan kijken(Vals le Bains en daarboven ...geweldig...) en te stoppen en ondertussen ook de campings te gaan bekijken maar geen van de campings was iets voor ons (echt afgebakerde plaatsen caravan aan caravan ...schreeuwende mensen ) dus we zijn in Tournon s. Rhone aangekomen.
We waren ooit in Tournon geweest en vonden het een leuk stadje en wisten dat er ook een camping in de stad was.
Ook hier ontvangst was zeer goed en kregen veel informatie over de stad een de omgeving mee en het uitzicht...... de Rhone met zijn schepen een plezier jachten en cruiseschepen van Zwitsers die van Macon in 7 dagen naar Arles varen.
Hier is dit jaar eigenlijk het tussen de middag eten echt begonnen daarnaast hebben we de omgeving bekeken en o.a. het kasteel bezocht,een distilleerderij Eaux de Vie gedronken...verschrikkelijk!
lekker rustig zoals het hoort.
Omdat wij in mei met de Camper in de Yonne waren geweest en omdat daar vrij veel kloosters en kastelen zijn besloten we die richting op te gaan ook al omdat we toen de hond bij ons hadden dus niet bezocht hebben.
Zijn deels binnendoor gegaan en pas bij Vienne de snelweg op gereden.... was redelijk druk en hebben in de file voor de tunnel van Lyon gestaan maar het navigatiesysteem had geen beter alternatief oook al omdat op de A42 geloof ik ook een file stond van 10 km
Wij hebben die dag ook een stuk langs de Yonne gereden en omdat er zeer slecht weer op komst was hebben op een camping gevraagd of ze ook mobilhomes per nacht verhuurden en dat deden ze ...dus wij in een Mobilhome ...in het begin leuk en zeker als het slecht weer is maar later minder ...wat zijn die dingen krap ...maar was er ook nog nooit in geweest..
Hier ook grote plannen gemaakt en hadden 3 kastelen en een klooster uitgezocht die we wilden gaan bezoeken maar onderweg gestopt bij bv. Chablis en ..daar weer gestopt dus het is uiteindelijk 1 kasteel geworden ...en mooi ...dom maar ben de naam vergeten...moet mijn vrouw vragen die weet het wel
Vanuit hier zijn we op zaterdag(02.08) naar Verdun gereden want we wilden daar ook het museum gaan bezoeken in de catacomben en wat bleek toen we aankwamen in het zomerseizoen worden in de haven(ook centrum) live concerten gegeven van die avond was er Latin/ Jazz van Soha(Wij kenden deze band niet maar achteraf wel!)
Datum: 11.08.2008 10:17
Ben dus weer te langdradig maar hebben dus hier via het hoetel du tourisme een hotel geboekt zodat we konden genieten van het concert zonder dat we s àvonds terug naar de camping moesten lopen en 2 sterren in het centrum van Verdun Euro 42,=
Het museum in de catacomben was heel mooi maar ook koud en gelukkig hadden we onze vesten meegenomen ..en het museum gaf een mooi beeld(via een karretje waar je in zat) hoe men tijdens de oorlog onder de grond leefden .
Sàvonds weer genoten van het eten en het concert.
De volgende morgen(03.08) in alle rust weer teruggereden naar ons geliefde Twente en kwamen om 15.00 uur aan en om 17.00 uur draaide de wasmachine volop en was de tent weer opgeborgen
Moest helaas woensdag weer naar Stuttgart voor een vergadering en onderweg druk,druk druk met vakantiegangers.
Zitten alweer te denken aan de herfstvakantie omdat de dochters en een vriendin van ons graag een lang weekend ergens heel willen.
Het idee kwam om naar Ieper te gaan dus als jullie wat tips hebben (Graag goedkoop) waar we met z`n 6en kunnen overnachten graag..
Dit is mijn verslag en let niet op de schrijffouten en zinsopbouw want ik heb het zo tussendoor geschreven zonder het te controleren
Datum: 11.08.2008 17:59
Mijn geboortestad Ieper,Een prachtige streek rond Ieper.
Welke overnachting zoek je Theo?
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 11.08.2008 19:31
Mooi verhaal Theo, altijd leuk om te lezen wat een ander beleefd heeft!
Geplaatst door: ® theo
Datum: 11.08.2008 20:42
Hallo Bonasera.
Wij willen graag de stad en de omgeving verkennen in het weekend van 17.10 en we gaan met z´n 6en (2 dochters +1 vriend van onze dochter en een vriendin van ons en wij natuurlijk)dus als je iets voor een redelijke prijs weet want we gaan niet kamperen maar iets van een vakantiehuisje of grote caravan...maar niet aan de kust indien mogelijk
Geplaatst door: connie
Datum: 11.08.2008 20:48
Jammer Theo dat Oradour dit jaar niet lukte.Wij bezochten het wel en is heel indrukwekkend.Laat het vooral op je lijstje staan.
groet connie.
Datum: 12.08.2008 00:46
Dank je wel Theo dat je ons deelgenoot hebt gemaakt van je belevenissen
tijdens je vakantie.Altijd leuk om te lezen en om ideën op te doen.
Het was nog al een reis zo te lezen en heel wat campings gezien.
Het lijkt me inderdaad een afknapper dat je dan kort daarop voor je werk op die drukke autobahnen moet in Duitsland.
Wij hebben vorige week woensdag nog een uitstapje gemaakt met de spartamet naar Gelselaar.Was ook leuk.En wat is het toch mooi in de natuur!In Gelselaar bezochten wij Erve Brooks. Voor wie ook een kijkje wil nemen: http://www.erve-brooks.nl/
Datum: 12.08.2008 07:22
Datum: 12.08.2008 09:46
Beste Bonasera,
Hartelijk dank en heb even gekeken maar ben aan het werk maar ga vanavond met mijn ega samen kijken en genieten
Groeten
Voor wat bv Oradour betreft deze blijft op ons lijstje enne we trekken altijd (vrij) veel
Geplaatst door: Rivi
Datum: 13.08.2008 23:08
Zo, het spel is weer gespeeld: het 10e PeperbusProfSpektakel.
Schleck werd uitgeroepen tot de strijdlustigste renner, Kohl mocht eerste worden en onze eigen Bram Tankink mocht de tweede plaats innemen op het podium. Wetend dat het eigenlijk allemaal vooraf geregeld is, is het toch iedere keer weer mooi om naar te kijken !
Jammer dat Pluvius ook iedere keer meedeed en het meest aanwezig was bij de dameskoers. Er waren trouwens opvallend veel dames aan de start, een goede zaak !
Theo, jij kunt toch weer een hele geschiedenis aan je vakantie-ervaringen toevoegen. Heb je onderweg nog wel eens gedacht aan hoe die reis geweest zou zijn met de camper ??
Datum: 14.08.2008 09:55
rivi, Schleck komt 29 augustus ook naar Almelo. Naar de Profronde. Dat wordt weer een heel spektakel.