Geplaatst door: cimeroni
Datum: 24.08.2008 15:24
He die Mar. Ja The Wall,van Pink Floyd, was in Hengelo. Het was geweldig. En wij gaan dus niet meer met de caravan op vakantie,auto en caravan zijn te koop. We gaan dus met de koffer en vouwfiets. In die koffer, groot model, zit dus alles in. De een heeft er de tent enz. in zitten en de ander, de slaapzakken e.d. De vouwfiets "haken" we aan de koffer. En daar gaan we mee op vakantie.
Geplaatst door: Mar
Datum: 24.08.2008 20:24
Aha je haakt de fiets aan de koffer. ZO had ik het nog niet bekeken. Ik dacht eerder al dat "koffer" spraakverwarring was. (van ach ze bedoelt vast fietstassen, maar toen zat ik me voor te stellen hoe je dat allemaal ging vouwen in de trein en wat voor prachtige beelden dat zou opleveren op perrons en dergelijke ;-)
Maar ook dan met vouwfiets in de TGV naar Frankrijk?
Leuk. Ik zou denk ik de vouwfiets en koffer in de auto doen. Ha ha.
Na jaren met alleen rugzak en met allerlei lokale bussen te hebben gereisd is een auto wel erg fijn. Alhoewel: na de vakantie veel meer op te ruimen!
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 24.08.2008 21:19
Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.08.2008 00:33
Niet gek Dick die koe!Verschillende varianten mogelijk.Ik moest ze natuurlijk allemaal even uitproberen! :)
Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.08.2008 00:39
Datum: 25.08.2008 10:39
Met de koffer en de vouwfiets in de trein en de lokale bus naar de camping. Dit in Duitsland, Frankrijk etc. Alleen die lokale bus, daar kan ik nog geen informatie over vinden. Websites e.d. En het past niet in de auto.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 25.08.2008 12:33
Hallo, hallo..
Ik hoor net op de radio weer een bericht over dat echtpaar dat nabij Rome in hun tentje is overvallen en mishandeld. Afgrijselijk, je moet er niet aan denken en het zou ook nooit mogen gebeuren zoiets dat staat als een paal boven water.
Maar... wat vinden jullie er van? Ik kan me niet voorstellen hoe je het in je hoofd haalt om op zo'n plek je tentje op te zetten en lekker te gaan slapen! Wij willen niet eens met onze caravan overnachten op een grote parkeerplaats.. nou, ik heb een foto gezien van het tentje.. no way.. mij niet gezien.. Wat is jullie mening hierover?
Datum: 25.08.2008 12:40
Die mensen waren doodmoe. En goed van vertrouwen. Ze hebben aan die herders gevraagd of ze hun tentje daar op mochten zetten.
Dat was goed. Het zal voor hen op dat moment goed hebben gevoeld.
Misschien hebben ze 10 keer eerder zo gekampeerd, zonder probleem. Misschien was dit de eerste keer dat ze van vermoeidheid de camping niet hebben gehaald. Heel sneu ze waren nl bijna aan het einde van hun reis, dus heel wat kilometers getrapt zonder problemen. Althans niet van het type die de krant halen.
Gelukkig zijn de daders gepakt.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 25.08.2008 14:33
"Ben er weer" moest vanmorgen even naar Gasseltenijveen
Zaterdagavond ook nog een half uurtje Di-rekt gekeken maar we moesten ook nog op visite...gelukkig was het droog
Van the Wall staan op you tube ook nog wat filmpjes dus we kunnen nog nagenieten.
Van dat echtpaar in Rome heb ik ook gelezen en gehoord en ik weet dat Italie problemen heeft met illegalen Roemenen ed ...hoeft er niets mee te maken te hebben.
Ook toen in mei toen wij een weekje met een camper op pad zijn geweest toch altijd overnacht op een camping..camperplaatsen in steden en dorpen waren ook leeg en net zoals we dit jaar zagen in Tournon dat het propvol stond vonden wij dit ook niet prettig.
Rome schijnt een nieuwe burgervader te hebben die kritiek gaf op de vorige burgemeester (criminaliteit) en hij zou Rome wel veiliger maken en overkomt dit....
Jammer dat Rivi weg is had graag meegegaan maar we zullen het wel zien of horen
Datum: 25.08.2008 14:50
De nieuwe burgervader schuift het af op die mensen "hadden ze maar niet zo stom moeten zijn om daar wild te camperen; eigen schuld dikke bult" Tja...Volgens mij had de nieuwe burgervader helemaal niets moeten zeggen. Je kunt zoiets wel vinden/denken maar in die functie dit hardop uitspreken is weer wat anders.
Geplaatst door: gerrit
Datum: 25.08.2008 14:51
Misschien waren ze wel te goed van vertrouwen. En als je op deze manier gaat kamperen dan denk je vaak niet aan het gevaar. Maar het is niet onze manier van kamperen. Met de caravan onderweg zoeken wij ook een camping op en blijven niet op parkeerplaatsen o.i.d. overnachten. Ik denk echter wel: Is dit het noodlot tarten?
Datum: 25.08.2008 15:12
En zo hebben we allemaal wel n mening over dit vervelende incident.Maar ik vind, als je moe bent, en geen puf meer hebt, zoek dan n hotelletje.Want die vermoeidheid komt niet ineens opzetten. Lijkt me. Wij waren dit jaar in Saint Remeze. Op n camping. Er stonden nog maar 2 koppels meer. Was ook niet zo fijn. En dat half juni.
En ik lees vandaag in de regionale krant, dat n echtpaar uit Enter, ook te fiets naar Rome gaat. Hopelijk zijn ze goed voorbereid.
Datum: 25.08.2008 15:37
InekeH hoe is het met de knie?
Voor wat Rome betreft hebben we denk ik dezelfde mening alleen vind de burgermeester van Rome wel erg bot en hij heeft de uitspraak van dikke bult eigen schuld weer teruggenomen
Vanaf woensdag Twente Ballooning.....schrijf ik dit goed?
Datum: 25.08.2008 16:37
Ja vanaf woensdag de Twente Ballooning. Georganiseerd door Rien Jurg. Die dit jaar met zijn bedrijf 25 jaar bestaat. Woensdag ben ik er ook. Bij de doe-afdeling.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 25.08.2008 22:15
Hebben ze mooi geluk dat het na woensdag goed weer wordt!
Toevallig heb ik net vandaag geboekt voor een vaart a.s. maandag (niet in Twente). Hoop dat het t/m maandag nog mooi blijft en geen onweer in de avond.
Datum: 25.08.2008 22:31
visje, dat is leuk zo'n ballonvaart. En als t slecht weer is wordt er n andere datum afgesproken. Ik heb er 1 gemaakt op 7 april 2007. Maar dat was n ochtendvaart. En dan ga je tussen half 8 en 8 uur de lucht in. Na die tijd n champagneontbijt. Heeel lekker. Zie foto's op http://www.rienjurg.nl/
Geplaatst door: Theo
Datum: 26.08.2008 09:02
Brr ik vind het heel mooi als ze overvaren maar ik durf het niet.
Als ik zo naar de weersvoorspellingen kijk krijgen we dus mooi weer in Nederland...dus visje veel plezier
Geplaatst door: InekeH
Datum: 26.08.2008 12:37
Wat betreft die overval bij Rome lees ik nu dat die Roemenen door Italië het land uitgezet worden. En dan??? Waar zoeken ze dan hun volgende slachtoffers en komen ze er zo makkelijk mee weg??
Ik vond het zelfs nooit prettig om dichtbij de in- of uitgang van een camping te staan, ook al stonden er verder genoeg mensen. Ik sliep altijd het fijnst als het koud genoeg was zodat de ramen van de caravan dicht konden.
Mijn knie wil nog niet erg, is dik en pijnlijk. Het valt eigenlijk wel tegen, er was vooraf gezegd dat het een simpele kijkoperatie zou zijn, pijnstillers niet nodig...
Hopelijk zakt het snel wat af, want ik wil uiteraard nog wel even Mèlbuul'n.
Javi en Rivi nu alweer naar Zuid Frankrijk? Volgens mij zijn ze nog maar net terug. Ben wel jaloers op ze, zou heel graag mee willen.
Datum: 26.08.2008 13:36
Onze dochter heeft een paar maanden geleden een kijkoperatie gehad aan haar enkel...wel pijnstillers gekregen..en geslikt maar na een 3-4 dagen ging het al goed... dus InekeH er is misschien nog hoop en als je het niet vertrouwt teruggaan..Eeh hoe laat vertrekken we dan maar geen Twente Ballooning !
Wel iets met camperen te maken moeten je dit eens lezen ..die houden hun forum bij de meningen
Heb wel gemerkt dat men in de Vaucluse niet zo op kinderen hebben
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=587469
Geplaatst door: Marjolijn
Datum: 26.08.2008 14:21
Hihi Theo, nou dat moet daar een gezellige boel geweest zijn op die camping......