Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 12.09.2008 09:26
Beterschap toegewenst Frank!
Neem de tijd en hou je haaks..
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 12.09.2008 11:49
Heb gelukkig geen ervaring met een hernia maar gezien in mijn omgeving dat het inderdaad heel heftig kan zijn maar Frank van harte beterschap en hopenlijk ben je binnenkort zo ver dat je weer mee kunt doen ...maakt niet uit met of zonder morfine (grapje)
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 12.09.2008 17:51
Aan onze beste Frank
gelukkig godzijdank
(horen) wij weer iets van jou
En doe je best om in de winterkou
Het forum weer op te fleuren
Om deze topic weer mee te sleuren
Naar die hoogtepunten van weleer
Want je bent hier een grote meneer
Je reactie's zijn van hoog niveau
Ik denk soms dat je werkt voor een adviesbureau
Nog een goede beterschap
En binnenkort misschien naar een hooggebergtelandschap
Groetjes
Bonasera
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 14.09.2008 19:50
Hallo Frank, vanuit het koude Formerum, Terschelling, van Harte Beterschap.
Datum: 16.09.2008 23:07
Zo ik ben weer terug van Formerum,Terschelling. Mooie week gehad. Prima camping, Nieuw Formerum. Zie meningen.Het is daar erg relaxt. Was nog nooit op de eilanden geweest. De treinen reden op tijd en hadden goede aansluitingen. Ik hoor wel eens andere verhalen. Maar vanuit Almelo naar Harlingen-Haven via Zwolle en Leeuwarden ging perfect en ook de terugreis verliep prima. Maar ook op de veerboot was het goed vertoeven.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 16.09.2008 23:26
Leuk, Cimeroni dat je ons op de hoogte stelt van je ervaringen.
Was het ook nog goed weer? Wij hadden niet zo'n succes met de treinreis
onlangs naar Utrecht. De heenreis ging prima, maar op de terugreis,
was er ergens een ongeluk gebeurd en moesten we overstappen in Amersfoort om vervolgens via Zwolle weer naar Hengelo te reizen.
Het was een hele onderneming.Ze adviseerden om van Zwolle naar Deventer te reizen, maar daar hebben we niet voor gekozen.Dan toch liever het boemeltje van Zwolle naar Enschede.
Ik heb dit net ontvangen, misschien wel aardig om jullie vocabulaire
op te halen met deze site:http://nl.franceguide.com/Accommodatie/Campings/Frans-voor-op-de-camping.html?nodeID=851&EditoID=193831
http://nl.franceguide.com/Accommodatie/Campings/Hallo-buurman.html?nodeID=851&EditoID=89912
http://nl.franceguide.com/Accommodatie/Campings/Jeu-de-boules-of-Petanque.html?nodeID=851&EditoID=91791
Theo als je hier kijkt, ga je nog naar de "Hengeler Keerms", tegenwoordig omgedoopt tot Lambertus kermis.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 16.09.2008 23:28
Datum: 17.09.2008 00:16
Er was een paar maanden geleden een vraag op het forum over de tolpoortjes op de franse snelwegen. Op deze site krijg je een aardig antwoord:
http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/transport/naar-frankrijk/Betalen-bij-de-tolpoortjes.html?nodeID=126&EditoID=89081
Datum: 17.09.2008 00:52
http://nl.franceguide.com/Nieuwtjes/Parijs-rally.html?nodeID=404&EditoID=197077
Voor wie nog een "Deux Chevaux" in de schuur heeft staan en daar een
rally mee wil rijden.Lijkt me geweldig, helaas mijn "Eend" al jaren geleden weggedaan.Had ik hem maar ergens gestald en bewaard.
Datum: 18.09.2008 09:58
Lilli@n, het weer was overdag goed. 's Nachts had het iets warmer gekund. Het was 7 graden. En dat in n tent. We hebben nu afgesproken alleen weg te gaan als het 's nachts 10 graden of meer is.
Geplaatst door: mar
Datum: 18.09.2008 10:32
errug leuk filmpje Dik Trom. Heb er hartelijk om kunnen lachen.
Cimeroni goed dat je het zo naar de zin hebt gehad op de wadden. Ik vind het ook heerlijk daar. Afgelopen jaar op Schiermonnikoog geweest ook een erg mooi eiland. (qua afwisseling bossen, duinen, stranden, leuk dorpje). Texel ook eens geweest. Was ook leuk en mooi, maar iets minder vond ik, leek beetje op Noord Holland. (sorry voor alle West-Friezen) maar dat vind ik altijd zo desolaat daar. Polderlandschap, kou en wind, en dan boemmelt er een trein doorheen..
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 18.09.2008 11:32
Digi-Oma, Peter[Van Frankrijk in Beeld] en mijn persoontje en nog veel meer West-Friezen zijn ZEER zwaar beledigd met jouw uitspraak Mar.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 18.09.2008 11:56
Maar cimeroni, dan kun je nooit langer dan een dag of vijf weg, op langere termijn zijn de weersvoorspellingen niet zo betrouwbaar.
En dan nog: voor vannacht was 7 gr voorspeld en het blijkt 2 gr geweest te zijn. Brrrrrr.
Datum: 18.09.2008 12:01
5 dagen weg? Nee hoor, je kijkt gewoon waar t warmer is en dan trek je daar heen.Dat deden we met de caravan ook. En vanaf mei tot september is 4 maanden. Dan kun je lang of vaak gaan.
Geplaatst door: Mar
Datum: 18.09.2008 12:51
Dik Trom, ik bood ook al op voorhand mijn sorry aan....Ik kan er niks aan doen, maar als ik naar Castricum rijdt, of nog verder daar naar het noorden..nee ik vind er helemaal niks aan...Ik woon in het zuiden, van de natuur hier houd ik toch meer. En ik woon geeneens in Zuid-Limburg, maar daar vind ik het nog mooier, dat heuvelachtige... Gewoon net de andere kant van het land waar mijn voorkeur ligt;-)
Datum: 18.09.2008 13:26
Nou de kermis in Hengelo ....wat moet schrijven..hoorde gisteren van mijn ega en dochter dat ie er weer is en dat er nieuw spookhuis is en als we de hond uitlaten zien we een paal die nog horen is als de paal van Lemstra(onze oude burgermeester).
Maar wie gaot wel even kieken en volgende week zondag gaan we naar mijn moeder in Bathmen ....en...Battumse Kermis ...!!
Datum: 18.09.2008 16:29
Theo... kom ie uut Battum...???? Dan kump 't toch aarig noader heur..;-))
Datum: 18.09.2008 23:14
Theo je bedoeld toch niet die achterlijke lelijke reclamezuil daar
op het marktplein? Die hele hoek daar is één aanfluiting vind ik.Ten eerste dat tochtgat van een Brink en dan daarom heen die afzichtelijke
vierkante hoogbouw. Waarom niet een leuk overdekt winkelcentrum.
En dan is Hengelo natuurlijk het dorp met de pleinen, het lijkt China wel, mijn man noemt het plein voor het station het plein van de vrede,
ook totaal niet functioneel of leuk, geen van beide.Gelukkig dat de
gewone burger in het voorjaar eindelijk ook inspraak had. Nu gaat er
dan toch iets gebeuren voor het station qua inrichting. Wat een kapitaal vernietiging van wat er nog niet eens zo lang is.
Dan de stenen die gebruikt zijn, ook zo iets.Er zijn al "tig" mensen
over uitgegleden, maar het ligt altijd aan de mens, niet aan de gekozen
stenen of "de gemeente".Hè, hè, eindelijk de frustratie van mijn
geboortestad afgeschreven. En het was vroeger nog wel aardig.Veel te veel oude gebouwen zijn er afgebroken in het verleden. Eeuwig jammer.
Wat hadden ze van het oude Gemeentehuis iets leuks kunnen maken en
wat dacht je van het oude klooster van vroeger.
De Thiemsbrug was destijds al een rotonde, waarom daar nu ook niet voor gekozen, het verkeer stroomt dan veel beter door.
De oude synagoge,het oude postkantoor,daarnaast zo'n oud gebouw waar
vroeger de HBS of lyceum in had gezeten. Allemaal weg.
Ze willen nu rondom het stadhuis een terrasjes terrein maken.Het begin
is er en daar hangt tenminste nog iets sfeer.
Van die bomen die ze in Frankrijk hebben moeten ze daar planten,ik noem
ze wel camouflage bomen,de stam is gemeleerd licht en donkergroen.
Ik denk dat het deze is:http://www.bomenstichting.nl/bomencd/index.html
Ze doen het goed in stedelijke gebieden.
Zo nu genoeg gal gespuwd.(Verder gaat het goed,haha)
Ik begrijp Theo dat je dus niet zo van "kèrms" gecharmeerd bent, ik ook niet.
Gisteren is er nog een meisje met haar nek/hals onder zo'n beugel geschoten.
Brr. ik moet er niet aan denken. Ze had wel gekeeld kunnen worden.
Gelukkig is het nog goed afgelopen, de ambulance was al gebeld en stond
al klaar. Ze heeft één grote blauwe plek aan de zijkant van haar hals.
Annechie hei nog post oet Frankriek ekreeg'n?
Frank hoe gaat het met je naar omstandigheden?
Datum: 19.09.2008 09:21
Lilli@an toch !!! wat een frustratie maar eerlijk gezegd ook zo herkenbaar als ik naar mijzelf kijk...maar ik ben niet in Hengelo geboren maar ben wel blij dat die wethouder weg is en vind het onbegrijplijk dat die man burgermeester geworden is.
Het marktplein je weet wel bij de paal van Lemstra(met die windwijzer of is ie al weer weg?)noemen wij ook de Sahara...jammer de Hengelose binnenstad had zoveel mooier kunnen zijn als de politiek eens naar de burgers zouden luisteren maar ook bij het binnenstad debat/inspraak groep schijnt bijna elk idee van tafel gesabeld te worden ...zo dit was mijn frustratie!!
Nu Bathmen de parel van Salland !! ben in 1971 in Bathmen komen wonen (met mijn ouders) maar ben van orgine een "westenling" en toen vond ik het verschrikkelijk maar heb 6 jaar met plezier in Bathmen gewoond
Datum: 19.09.2008 10:16
@Lilian.. Ja zeg, wa'j mie stiekem zo 'n eind weg'egoane.. en dan denk ie ok nog da'k doar wal met oe kan koffiedrink'n.. Had dat noe eerder ezegd, dan hadd'n wie d'r ok met mekare hin könn'n goan.. dan was dat koffiedrink'n völ makkelijker ewest! Mar ik vun't wel 'n mooi grapje...
Theo, ie hebt toch niet toevallig ok nog op de Waerdenborch ezètt'n toen ie zo'n opschötteling waar'n..???