Geplaatst door: lili@n
Datum: 14.12.2007 21:07
Andrea, om even op jouw berichtje terug te komen:
Deze topic is ooit in het leven geroepen door Gerrit, die vond dat er op andere topics wel eens wat afgepraat werd over het één en ander,dat weinig of niets met kamperen te maken had en toen heeft hij de webmaster voorgesteld deze topic in het leven te roepen.Zoals de titel al aangeeft kan een ieder zijn of haar ei kwijt over dingen en kwesties die niet over kamperen in Frankrijk gaan, daarom dus Andrea.
Al de mensen die een topic over het één en ander openen, wat niets te maken heeft met kamperen en Frankrijk zouden dus eigelijk hier hun verhaal "moeten" plaatsen.
En als men met dit topic moeite heeft, dan slaat men het toch over.
Toch maar de kerstboom gezet.Anders wel een beetje kaal.
Echter geen spullen voor de boom van boven gehaald,gewoon maar gekocht
voor weinig.Anders kan ik straks twee keer met dat spul heen en weer blijven rennen.
Geplaatst door: Loes O
Datum: 14.12.2007 21:14
Wie bewaart er nu nog zijn kerstspullen?! Gewoon de hele opgetuigde boom straks bij het grofvuil en volgend jaar lekker alles nieuw kopen volgens de laatste trends.
Mijn moeder zou zich omdraaien in haar graf als ze dit hoorde. :-))
Datum: 14.12.2007 21:29
Heb jij geld teveel Loes? haha, ja boom en al bij de vuilnis, wel handig. Maar elk jaar een nieuwe trend volgen, nou nee bedankt, hoeft voor mij niet.
Er komen wel steeds leukere dingen bij dat wel, en er zijn ook steeds leukere dingen te koop. Ik maak wel een mix van alles. Eigen creatie
en dus uniek, haha.
Trouwens ook zo met de mode, men bepaalt voor ons wat wij moeten dragen,eigenlijk onzin toch? Normaliter willen we niet worden gedirigeerd in een bepaalde richting, maar met mode klaarblijkelijk wel. De modejongens hebben het voor het zeggen.
Maar als ik iets leuk vind, ook al is het wat ouder, trek ik het toch gewoon aan hoor.
Daarbij komt nog dat een paar honderd kilometer verderop mensen vergaan van de kou, soms geen eten en drinken hebben en zich afvragen wat ze van hun pensioentje zullen gebruiken, hout voor de kachel of een beetje eten, maar allebei kan niet.
Daar maakt men zich niet druk over mode en wat men aanmoet.
Of de kleuren er wel bij passen en of je wel een passende make-up
ophebt.
Ik heb niks tegen make-up hoor en ook niet tegen leuke kleren, maar het is allemaal zo betrekkelijk.
Sorry Loes, haha en dat allemaal vanwege een kerstboom :-)
Datum: 14.12.2007 21:38
Lili@an, ik kan niet anders dan je onvoorwaardelijk gelijk geven!!
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 14.12.2007 22:06
Heerlijk hè Lilian, zo'n 'rommelboom'met die door de jaren heen aangeschafte spullen? Bijna elke bal of ander ornamentje heeft zijn eigen geschiedenis of verhaal! Het één heeft de oudste gekregen van oma, het ander heb je in een raar winkeltje gekocht en zo hang je stukje bij beetje een heel stuk geschiedenis in de boom.
Sommige dingen zijn echt niet mooi meer, blijven achter in de grote doos, maar weggooien.. Nee hoor, ik kan er niet toe komen. Ben ik een sentimentele kwast? Misschien, maar dat mut dan maar..
Goed hoor Lilian dat je toch een kerstboom zet, groot gelijk, hou het nog maar een poosje knus in huis!
Cimeroni en Ineke, hoe is het met jullie 'kwetsuren'? Knapt het al weer een beetje op?
Geplaatst door: frank
Datum: 15.12.2007 15:12
Wij hebben van de week weer eens een platenspeler gekocht bij de Kijkshop, in de aanbieding zie laatste bladzijde:
http://www.e-folders.nl/nl-Folders-Single.php?folder_id=142&branch_id=13
Hadden nog een kleine 100 LP's en 200 singletjes op zolder liggen, mijn vrouw wilde dat allemaal maar eens gaan branden, wat met dat ding kan. Alleen nou hebben we de boel aangesloten op de versterker en het klinkt zo ook allemaal prima.
Wij hebben inmiddels onze eigen top 2000 van dit jaar al gehad deze week, alleen ligt het hier nu vol met platen die we niet kwijt kunnen:-)
Datum: 15.12.2007 15:16
Ik had er nog bij willen zetten, misschien nog een idee voor een ander!
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 15.12.2007 15:33
Voor Loes en voor Frank...
Loes een beetje kennende (en vooral niet te vergeten de smily) gooit de echt de oude kerstversiering niet weg. Onze kinderen/klinkinderen genieten elk jaar van onze nostalgische kerstversiering. Alles wit en zilver, dus lekker tijdloos. We hebben bovenin 12 echte kaarsjes die - onder toezicht - ook echt aan gaan. Onze zoon en dochter (36 en 42 jaar) speuren weer naar de oude versierseringen (ballen/figuurtjes) van vroeger, die zelfs nog van mijn moeder zijn geweest. Het gekleurde engeltje heeft mijn dochter destijds gehad, het houten treintje is van onze zoon (de enige gekleurde dingen de boom).
Frank: Wij hebben onze pickup nooit weggedaan want hebben zo'n 300 oude LP's. Het geheel staat op de grote zolderkamer, samen met het logeerbed, oude kinderboeken, een paar luie stoelen en daar hangt het dartbord. Niks leuker dan darten met muziek van Cornelis Vreeswijk, Dimitri van Toorn, Peter Schaap en de oude conferances van Neerlands Hoop in Bange Dagen! Fijne dagen allemaal!
Geplaatst door: tineke
Datum: 15.12.2007 15:35
Frank, wat is jouw top 10?
Datum: 15.12.2007 20:18
Digi-oma, dat had ik ook niet van Loes verwacht hoor.De smiley had ik wel degelijk gezien.Maar toch mooi dat jij even voor haar in de pen bent geklommen :-)
Zo nu wil ik even naar het "shoppen by candle-light".Kijken of ik nog
een leuk dingetje op de kop kan tikken.
Misschien kom ik Ineke nog tegen.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.12.2007 21:10
Lilian, als ik geweten had dat jij hier komt shoppen, was ik misschien nog wel even gegaan.Is altijd erg gezellig. Maar ik heb van de struikelpartij een erg pijnlijke schouder overgehouden, heb zelfs morfine-achtige pijnstillers gekregen, dus even geen zin in candlelight.
En wat betreft de nostalgie van de kerstboomversiering: een aantal jaren geleden heb ik alle ballen in één kleur (zilver) aangeschaft. De "oude" ballen etc in allerlei kleurtjes hangen nu bij mijn dochter in de boom, daar kleven eigenlijk de meeste herinneringen aan.
Datum: 15.12.2007 21:11
Dat is zo ontzettend moeilijk Tineke,
Jan heeft ook wel eens aangegeven dat dat per dag kan verschillen en dat is ook zo.
Wat er altijd in voorkomt, mogelijk in wisselende volgorde of uitvoering is het volgende lijstje:
- Motown
- Bruce Springsteen
- Gino Vanelli
- The Stones
- America
- Tom Petty
- Thin Lizzy
- Led Zeppelin
- John Hiatt
- Johnny Cash
- Metallica
En dat zijn er al te veel:-) Ook The Smiths, The Allman Brothers, Omar & The Howlers en Ozark Henry kunnen maar zo op eens in de top 10 staan en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog 10!!
Niets zo heerlijk als muziek!
Datum: 15.12.2007 21:18
Digi-oma, ik wist niet dat ik zo'n open boek was! D))
Datum: 15.12.2007 22:35
Heeft ze ook nog Tears of a Clown van Smokey Robinson van d'r broer gejat!!
Wat een nummer!!!!!!!!
Geplaatst door: bonasera
Datum: 16.12.2007 18:05
Muziek die mij nog altijd kippevel bezorgt
Amazing graze van Andre Rieu en van Nana Mouskouri.
Liedjes die in je hoofd blijven steken.
Mull of kintire -De wings
Take my home -John Denver
Ne me quitte pas -Jacques Brel
Un canto a galicia -De spaanse charme zanger
What a wonderful world-Louis Armstrong
Pretty woman - Roy orbison
Alexandrie Alexandra -Claude François (eeeehh aaaaaaaaaahhhhhhhh)
Buddy Holly - O boy
En zo zijn er nog duizend.
Geplaatst door: bonasera
Datum: 16.12.2007 18:37
Geplaatst door: Rivi
Datum: 16.12.2007 20:02
Wat kan je dat goed doen, is je man al meer dan 3 jaar in de VUT en dan krijg je voor de derde keer 6 van z'n beste collega's de hele dag op bezoek met hun partners, geweldig !
Eén van hen is ook reeds in de VUT, de andere 5 nog fulltime aan het werk en die zijn alle vier gezond jaloers op het luxe leven van een gezonde vutter.
Heerlijk, om die koppels dan een dag te verwennen en die mannen weer helemaal horen "bijpraten" over dat éne bedrijf . . .
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 17.12.2007 09:05
Bij ons staat de platenspeler in de woonkamer aangesloten en wij hebben ca 700 LP en 4 singles.
Enige tijd geleden hebben we nog een nieuw element gekocht en het valt op dat de LP vaak mooier klinkt als de CD.Wij hebben ook om de LP te sparen deze op CD gebrand maar klinkt minder mooi en je mist in sommige gevallen het "kampvuurtje"
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 17.12.2007 21:25
InekeH, gaat het al beter met je??? Met mij weer redelijk. Ik loop nog niet als nen hazen, maar dat dee ik veur die tied ok nig :)
Geplaatst door: InekeH
Datum: 17.12.2007 22:28
Leuk Rivi, dat het contact zo blijft bestaan. Meestal gaat het anders: uit het oog, uit het hart.
Lilian hoe is het met je nieuwe huis, is het allemaal nog in orde gekomen? Je hebt maakt hopelijk nog wel even tijd om ons aller CF forum te kijken? Succes met alles.
Goed te horen cimeroni dat je weer aardig uit de voeten kunt. Met mijn schouder gaat het nog niet best. Ik had al een paar maanden last en die val heet het er niet beter op gemaakt. Moet deze week naar de neuroloog :-(