Geplaatst door: ® yeoman
Datum: 14.10.2008 23:20
Bliede da'j weer onder ons bint.....enne....we zien mekare al gauw...
Geplaatst door: gerrit
Datum: 15.10.2008 00:37
Hé Ria en Jan, welkom tuus. Tot de 22e op de appeltaartparty
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 15.10.2008 01:33
Hallo iedereen!!
Voor de compleet gestoorden onder ons! Of ik daar bij hoor laat ik even in het midden. Ik heb een minuut of 10 met verbijstering ziten kijken.
De Tour de France op TGV-snelheid! Op het scherm staat zelfs de kaart geprojecteerd zodat je kan zien of bv een brug eraan komt of dat er dorp onderweg is. Compleet krankzinnig.
Als ik dit wil bekijken dan moet het stiekum!
Mijn vrouw weet dat ik een Tourfreak ben maar als ze merkt dat dit ga bekijken dan gaat ze echt aan me twijfelen.
De eerste etappe is nu 20 minuten ver maar ik betrap me erop dat ik geobsedeerd zit te kijken.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 15.10.2008 01:34
Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.10.2008 19:10
Ha Jan en Ria, welkom thuis. Het zal wel tegenvallen in het herfstige Nederland.
Fijn gehad aan de Côte??
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 16.10.2008 08:40
Ik kon het ook niet laten om op you tube de tour de France te gaan kijken en speciaal naar de etappe die door Apt gaat ...dacht de 13e vanuit nimes maar de TGV wordt ingehaald door een auto..en ik was het niet maar wel heel leuk
Geplaatst door: Rivi
Datum: 18.10.2008 17:37
'k Moet toch echt weer effe wenne . . . had het gisteren weer:
epistel getypt - plaats reactie - wijzigen - weg - auw !
We hebben weer een hele fijne tijd gehad in Le Lavandou, met zeker 95% mooi weer !
Maar eigenlijk hebben we niets spectaculairs beleefd.
Nou ja, we hebben een "diner spectacle" gehad met een "show transformistes" en daarna disco . . . . Mooie meiden waren dat, die jongens, alles d'r op en niks meer d'r an, was toch eigenlijk wel apart. Ze droegen hele mooie jurken, die ze zonder gêne van zich af gooiden, met recht een "spectacle". Het diner was trouwens ook heel goed . . . en de disco duurde tot 5 uur, maar zo lang hebben we het niet volgehouden. Wat wil je ook, als je met een seniorencluppie op pad bent.
Het was jammer dat m'n loopvriendin het na 2 weken liet afweten (knieproblemen), zodat ik m'n dagelijkse wandelingen alleen moest maken, wat op zich niet zo erg is, maar daarna ('s morgen om 9 uur) alleen de zee is niet zo gezellig.
Natuurlijk hebben we weer de nodige JeuDeBoule-toernooien georganiseerd, gespeeld én gewonnen. Jan werd de "superbouliste" van de maand september et moi 2e :((
Op de heenreis hebben we St Remy de Provence bezocht. Daar hadden we waarschijnlijk te veel van verwacht, want we vonden het nou niet zó byzonder, althans niet voor een dagje, en waren er dan ook al gauw "uitgekeken".
Op de terugreis hadden we Millau willen bezoeken, maar dat bewaren we voor een volgende keer, want we zijn nu toch maar rechtstreeks gegaan.
Omdat we weggingen met het idee van: het kan wel eens wat koeler zijn in oktober, hadden we "dubbele" kleding mee en dat moest nu natuurlijk allemaal gewassen. Doe ik mezelf aan, want gedragen of niet, hup - alles wat je ziet - in de . . . .
Wel een droger, maar waren het 9 of 10 machines vol ??
We rollen hier zo de "donkere dagen voor . . " in, want toen we gisteren even een nieuwe plant gingen kopen bij Tuinland, omdat de orchidee al z'n bloemen kwijt was, was de kerstafdeling al bijna helemaal ingericht ! Wel gezellig hoor.
We zijn weer thuis en dat is ook weer goed !
We kunnen ons gaan voorbereiden op ándere festiviteiten . . . .
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 19.10.2008 00:41
Ja Ria, op de appeltaart bijvoorbeeld... Mooi verhaal hoor, we genieten zo mee van jullie pleziertjes!
Geplaatst door: ® visje
Datum: 19.10.2008 00:51
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en het naar jullie zin hebben gehad. Goed gedaan met boulen! Spreek je weer snel.
Datum: 19.10.2008 11:03
Ha Ria, jullie hebben dus weer een relaxte tijd gehad daar. Op toch wel opwindend door die bijzondere show ;-)
En wat die kerstballen etc betreft: zijn ze daar in die Franse supers en hypers niet zo vroeg mee? Of worden daar geen kerstversieringen verkocht? Ik ben er nog nooit om deze tijd geweest.
Wil nog wel steeds een keer in december naar Roncq bij Lille http://www.auchanroncq.com/ Dat moet een groot luiklekkerland zijn in december.
Ik zag trouwens een maand geleden bij de Action al kerstspullen liggen.
En de aanbiedingen met kerstkaarten 2 halen 1 betalen vliegen je ook al om de oren.
En dan heb ik het maar niet over de chocoladeletters en de pepernoten...
Geplaatst door: Fonzie35
Datum: 19.10.2008 13:58
Ik ga mezelf niet uitnodigen als noorderling voor de appeltaartparty.Ik sta mijn plaats wel af aan diegene die zichzelf wel uitnodigd..Ben zelf helaas verhinderd.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 19.10.2008 17:13
InekeH,
Wij zijn daar de laatste weken niet in een groot warenhuis geweest, ik kan me voorstellen dat daar ook wel kerstartikelen verkocht worden, maar of ze van die groots-opgezette shows hebben zoals hier ??
Sowieso kan ik me daar in het zuiden niks bij voorstellen !
'k Ben eens in Parijs geweest in december, daar kennen ze het absoluut. Maar het mooiste moet het zijn (zeggen ze) in de Elzas, rondom Mulhouse, o.a. in Colmar. Deze zomer waren we in Riquewir, daar is zelfs het hele jaar door een kerstwinkel, wel leuk hoor.
Op één van m'n wandelingen langs het strand heb ik het fototoestel meegenomen om een indruk te geven van Le Lavandou.
Wel ben ik toen terug dwars door het dorpje gelopen, wat ik anders niet doe. Voor wie geïnteresseerd is, kijk in mijn album - http://www.mijnalbum.nl/Album=KXKNOUXX
En ben je nieuwsgierig naar de "Show Transformistes", kijk in mijn andere album - http://www.mijnalbum.nl/Album=7VLXASBR
Veel kijkplezier !
Datum: 19.10.2008 18:40
Ria, mooie foto's uit le Lavandou. Er komen weer allerlei herinneringen naar boven. Toch een voorrecht dat je daar zo lang hebt mogen verblijven.
Ja, die kerstwinkel in Riquewihr ken ik, daar ben ik ook al eens geweest.
Om nog even terug te komen op je eerdere verhaal dat je iets wilde wijzigen in je vorige bijdrage en dat toen alles weg was: dat is mij ook wel eens gebeurt. Volgens mij ligt het niet aan jou, maar komt het door "iets anders" waardoor het weg is. Misschien weet Johan raad.
Door schade en schande wijs geworden kopieer ik de tekst nu altjd even voordat ik op de "wijzig" knop druk. Mocht ie dan weg zijn, dan kan ik de tekst er zo weer inplakken.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 20.10.2008 00:31
Fonzie proef ik hier toch iets van jaloezie? :-)
Hoe dat zit met die appeltaartenparty hebben we als eens uitgelegd op dit forum, je zou dan even terug moeten zoeken op dit topic.
Volgens mij heb ik het Frank ook al eens uitgelegd, dus het moet terug te vinden zijn.
Ria wat leuk al die foto's, krijg ik toch een indruk.
En wat leuk dat jullie boulen, dat wist ik niet.Dan moeten we toch
eens een potje samen doen. Wij zijn sinds kort ook fanatieke boulers
geworden, dus we kunnen nog wel wat leren.
Over kerstmarkten gesproken, bij het bekende tuincentrum in Deurningen
zijn ze ook al ver gevorderd met de aankleding.
Ze hebben daar een paar creatievelingen in dienst die maken er altijd
iets moois van. Niet kitcherig of zo, maar echt smaakvol.
In Duitsland in de plaats Rothenburg aan de Tauber zijn ook permanent kerstartikelen te koop.
https://shop.wohlfahrt.com/wohlfahrt/pages/index.php?show=rothenburg&pSessionSessionID=49589263-de-3913893520102008;eshop;2&pSessionKundenID=0&pSessionSprachID=1&pFolderFrom=World2004&pWAIdentID=eshop&pWAStufeID=2
Je kunt leuk "rondsnuffelen" op deze site,als je van kerstspullen houdt.
Het stadje is ook leuk om eens doorheen te wandelen.Ze hebben er ook heerlijke "sneeuwballen" (streekgebak)Je moet ze hebben geprobeerd.
In allerlei smaken,heerlijk!!
http://www.rothenburg.de/index.php?get=121
Geplaatst door: lili@n
Datum: 20.10.2008 01:18
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 20.10.2008 14:09
Och Lilian.. dat 'winkeltje' in Rothenburg.. daar zijn wij ook ooit geweest! Wij waren daar samen met vrienden op vakantie(midden in de zomer, keiheet...) en ik wilde samen met mijn vriendin wel 'even' binnenkijken, in de verwachting dat het gewoon 'een winkeltje' was...
De mannen moesten maar even op de kinderen passen.. Pas binnen kwamen we er achter hoe uitgestrekt het interieur was.. Onze heren moeten gedacht hebben dat we hem gesmeerd waren toen we nog maar steeds niet weer buiten kwamen... ze waren ons in ieder geval niet erg dankbaar toen we weer voor de dag kwamen..;-)))
Geplaatst door: gerrit
Datum: 20.10.2008 17:11
Waarom zouden mannen toch zo'n hekel aan winkelen hebben?;-))
Geplaatst door: ® yeoman
Datum: 20.10.2008 17:55
Toevallig houd ik erg van winkelen gerrit.....zou ik geen echte zijn dan..........?
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 20.10.2008 19:23
Gerrit, mijn man houdt ook van winkelen. Nog meer dan ikke :)
Geplaatst door: mar
Datum: 20.10.2008 19:47
het winkelen is ook niet het probleem. Maar het wachten/ondertussen entertainen van je kinderen terwijl m/v-lief uitgebreidt aan het passen of snuffelen is...