Geplaatst door: mar
Datum: 20.11.2008 22:04
ik vind het wel grappig: omdat Rotterdam zo dicht bij Zeeland ligt, en er dus een snelle terugkeer is van de tour naar Frankrijk????
Dat is toch niet de snelste route, of gaan ze met de boot? ;-)
Geplaatst door: javi
Datum: 21.11.2008 00:12
ROTTERDAM - De Tour de France start in 2010 in Rotterdam. Op donderdag 1 juli is de presentatie van de ploegen, op zaterdag 3 juli de proloog. Een dag later vertrekt de karavaan vanuit de Maasstad richting België.
In de strijd om het Grand Départ versloeg Rotterdam donderdag Utrecht. Het Duitse Düsseldorf was al eerder afgevallen.
Christian Prudhomme en zijn kompaan Cyrille Tricart kwamen donderdagmorgen het heugelijke nieuws persoonlijk aan de vertrekkende Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten vertellen.
Utrecht werd later vanmiddag ‘bedankt voor de moeite’. Donderdag 11 december wordt in het Nieuwe Luxor in Rotterdam de route en het logo gepresenteerd.
Over de omloop van de proloog zijn de Tourdirectie en de gemeente Rotterdam het nog niet helemaal eens, maar het is zeker dat de route over maar liefst zeven bruggen voert.
,,De keuze tussen Rotterdam en Utrecht was een heel zware,’’ zegt Tourdirecteur Christian Prudhomme. ,,Het waren twee werkelijk uitstekende kandidaten. Het was ook voor het eerst dat het tussen twee steden uit één land ging die zo dicht bij elkaar liggen.’’
Wat voor de Tour-organisatie grotendeels de doorslag heeft gegeven is het ‘klimaatlabel’ dat Rotterdam aan zijn kandidatuur mee gaf en dat de werktitel New Energy kreeg. Prudhomme wil als opvolger van Jean-Marie Leblanc een frisse wind door de Tour laten waaien. Hij streeft ernaar dat zijn wedstrijd niet alleen op dopinggebied de uitstraling van een ‘schoon’ evenement krijgt. Het klimaatthema, water-environment; het sprak Prudhomme allemaal bijzonder aan.
‘’Óok politiek gezien was Rotterdam een uitstekende kandidaat, die ons deed denken aan Londen, vorig jaar. Ik kan me voorstellen dat Utrecht heel erg teleurgesteld is, maar hoop toch dat ze nu niet definitief afhaken en het later nog een keer proberen. Er zat achttien jaar tussen de Tourstart in Leiden en die in Den Bosch. Na Den Bosch duurt het nu weer veertien jaar voor we naar Nederland en deze keer dus Rotterdam komen. Maar ik kan Utrecht zeggen dat ze op veel kortere termijn weer een kans maken. Nederland is voor ons als wielerland heel belangrijk. Niet voor niets was de eerste Tourstart buiten Frankrijk, in 1954, in Amsterdam. Ik denk dat het uiteindelijk ook zal lonen als Utrecht kandidaat blijft.’’
Volgend jaar begint ’s werelds grootste wielerwedstrijd in Monaco. Eerder in 2010 start ook de Ronde van Italië waarschijnlijk in Nederland, in Amsterdam. De Ronde van Spanje komt volgend jaar al naar ons land, met de start in Drenthe.
Geplaatst door: javi
Datum: 21.11.2008 00:19
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 21.11.2008 19:45
Heel iets anders. Ik las net op n duitse txt dat de Moutarde fabrique van Dijon wordt gesloten. De medewerkers worden ontslagen. Het bedrijf is al enkele 100en jaren oud. Maar sinds 2000 in handen van Unilever.
Datum: 21.11.2008 19:48
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 21.11.2008 23:02
Ach, cimeroni, Unilever wil zo'n bedrijf niet omdat ze iets bijzonders in handen willen hebben. Iets traditioneels of zoiets....
Welnee, 't gaat om de centen!!
Nog zoiets: Grolsch moest zonodig naar Enschede terwijl het uit het dorp Groenlo komt.
En wat moest er verhuizen van Delft naar Rotterdam?
En de directie + alles wat eromheen zit van Philips moest zonodig van Eindhoven naar Amsterdam! Waarom??
Zo kweek je dus files: iedere dag van Brabant naar Amsterdam! En andersom natuurlijk!
Geplaatst door: ® visje
Datum: 21.11.2008 23:39
Zo, de appeltaart staat eindelijk in de oven! Nog even opblijven tot ie gaar is.
Geplaatst door: connie
Datum: 21.11.2008 23:43
hahahaha
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 21.11.2008 23:53
Waarom lukt het ons maar niet om een taart in elkaar de flansen?
Bij ons lukt bijna alles behalve zo'n koleretaart!
Simpel, een kant-en-klaar-cakeje uit een pakje. Nada, een blok beton!
Maar een konijn in bier gaat prima! De gasten vraten bijna hun vingers op.
Of een lamsbout met knoflook!! Perfect!!
Maar een een simpel cakeje lukt ons niet!
Ik startte deze topic op voor het volgende filmpje..
http://nl.youtube.com/watch?v=r2VEZltSYbs
Geplaatst door: Rivi
Datum: 22.11.2008 00:07
Pas je wel op dat je niet in slaapt valt en de taart aangebrand-en-niet-gaar is ?
Datum: 22.11.2008 00:40
Ja, daar zeg je wat. Ziet er aardig donker uit. Gerrit slagroom mee? Ben ik vergeten te halen.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 22.11.2008 09:38
Dat wordt dus verse appeltaart zo meteen...
Datum: 22.11.2008 11:22
Ik wens de mensen op de appeltaartparty veel plezier.
Jan jammer dat het gebak niet lukt. Ik bak al jaren de heerlijkste taarten. Probleemloos.O.a. Schwarzwalderkirsch, hazelnootmocca, appeltaart, sachertorte en mijn "beroemde" ananaskokostaart.En nog veel meer.
1 goede raad, blijven proberen.
Datum: 22.11.2008 13:39
in de oven staat nu de speculaastaart met peren uit de Allerhande. Ben benieuwd..
Jan misschien moet je eens de bokkepootjes-ijstaart proberen. Moet in de diepvries ipv de oven. En die is heeeeerlijk. (mits je van bokkepootjes en gember houdt)
Maar grappig ik begreep dat de appeltaart-party is ontstaan uit de chatbox van vroeger. Met hoeveel mensen zijn jullie dan nu? En zijn het vooral noorder- en oosterlingen? (heb altijd het idee dat de meesten hier uit Overijssel komen en nog noordelijker ;-))
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 22.11.2008 13:50
Jaren geleden [ik schat een jaar of vijf] werd er een topic gestart waar de forummers allemaal woonden. Zal gerust nog wel te vinden zijn??
Datum: 22.11.2008 14:26
Mar, laat je weten of de speculaastaart gelukt is? Ik wil hem volgende week maken. En de bokkepootjes ijstaart is verrukkelijk. Die heb ik al gemaakt.
Geplaatst door: marrie
Datum: 22.11.2008 14:33
Voor wie het wil weten:
topic nr. 4129: woonplaats topicbezoekers
topic nr. 4016: gem. leeftijd topicbezoekers
Geplaatst door: lili@n
Datum: 22.11.2008 20:12
Dé appeltaart was heerlijk en de olijven,franse kaas,en bijbehorende
lekkernijen waren weer voortreffelijk!Bedankt mensen voor de gezellige
dag en de gastvrijheid van Jan en Ria!
Datum: 22.11.2008 21:25
Ik wil me graag bij Lilian aansluiten, Rivi en Javi bedankt voor de gastvrijheid. Het was weer ouderwets gezellig, waarbij sommigen het bijna niet droog hielden.
groetjes, Brenda.
Datum: 22.11.2008 21:31
speculaastaart is heerlijk. Net nog maar een stuk genomen want met de weersverwachting morgen vermoed ik niet dat we op bezoek gaan bij (o)pa en (o)ma. Heb 'm nog 5 minuutjes langer in de oven gehad.
En qua boter heb ik ongezouten roomboter gebruikt.
Het is gewoon een lekkere koek. Beetje bestrooien met bv poedersuiker en eventueel een klein bolletje ijs erbij is het ook een heerlijk toetje.