Geplaatst door: lili@n
Datum: 02.12.2008 01:32
Theo, welkom terug en ik wens je mega veel doorzettingsvermogen, maar
dat zal wel lukken bij jou!Wat ik nog wil toevoegen als je met de
trein naar Münster wilt: Er zijn momenteel op deze route werkzaamheden aan het spoor, dus er worden nogal wat bussen ingezet op verschillende plaatsen.Misschien toch handig eerst wat
informatie in te winnen als je gaat!http://bauarbeiten.bahn.de/
Ik las er laatst wat over in de krant. Op het bijgaande kaartje van
Rheinland-Westfalen zie ik trouwens geen stippellijntjes vanaf Enschede
naar Münster, dus het kan nog meevallen.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 02.12.2008 11:32
Hallo allen en bedankt voor jullie steun en na ca 30 jaar gerookt te hebben en al heel lang tegen het stoppen "aangehikt" te hebben heb ik de knoop doorgehakt alleen die bijwerkingen ....bah het laten staan gaat wel goed. Ja iets leukers de Weihnachtsmarkt...zijn we nog nooir geweest en vorig jaar liepen we met de gedachte naar Colmar te gaan maar om een of andere reden niet gegaan en nu speelt Münster en vorige week zaterdag met de trein vanuit Münster naar Ensche gereden en dat ging uitstekend dus we gaan binnenkort op een zaterdag met de trein naar Münster ....weten alleen niet wat we kunnen verwachten maar gaan het zien
Geplaatst door: Rivi
Datum: 02.12.2008 22:03
Theo,
Een goed begin is 't halve werk !
Zelf heb ik nooit gerookt, maar 'k kan me er wel wat bij voorstellen . . . Ruim 20 jaar geleden is mijn man gestopt van de ene op de andere dag. Wat voor hem het ergste was, wij merkten het niet ! Hij heeft toen direkt een racefiets gekocht en zich daarop toegelegd en zie het resultaat: hij is nog steeds een hele fanatieke fietser (race en mtb). Dus volhouden, jij kunt het vast en zeker ook !
Münster heeft in deze tijd een sfeervol centrum, leuk met die booggalerijen ! De kerstmarkten zijn vooral heel erg gezellig. Allerlei kramen met kunst(hand)werken, kaarsen, kruiden en vele lekkernijen. Probeer vooral de Reibenkuchen, Bratwurst,Chocolademilch mit schuss en natuurlijk tussendoor een Glühwein !
Nu nog maar niet denken aan het feit dat dat allemaal niet goed is voor de lijn !
'k Wens jullie alvast een hele fijne dag toe, geniet ervan !
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 03.12.2008 00:20
Theo,we zijn jaren geleden naar de kerstmarkt in Munster geweest. Was inderdaad heel mooi. Vorig jaar naar Dortmund geweest. Tja, ik hou niet zo van dat massale. Nordhorn vind ik gezellig genoeg. Kleine gezellige winkeltjes. Leuke kraampjes met lekkere hapjes en drankjes. En daarna maar weer zorgen dat het eraf gaat. Ieder pondje gaat door t .... Maar ik wens je veel plezier.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 03.12.2008 01:10
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 03.12.2008 01:41
Yes, alles staat klaar!!
Traditiegetrouw komen onze kleindochters a.s vrijdag voor de pakjesavond.
De oudste is nu 10 jaar maar gelooft nog steeds in Sinterklaas.
Maar, ze kwam een paar weken geleden met de mededeling dat sommige konderen in haar klas niet in Sinterklaas geloofden. Ze was zwaar beledigd!! Dat kon toch niet!!!
Je zit met z'n allen thuis en daar wordt er ineens op de deur gebonst.
De kinderen gillend naar de deur en daar ligt een zak met kadootjes.
Die zak komt daar toch niet vanzelf!! Toch?
Ze vergeten wel dat opa even de deur uit was om wat dan ook te doen.
Heerlijk......
De oudste gaat zich wel een paar dingen afvragen.
Sinterklaas moet toch wel ontzaglijk rijk zijn als hij voor alle kinderen kadootjes moet kopen.
Dan kijken wij elkaar maar aan en proberen iets rationeels te verzinnen.
Dat Sint al heeeeeeeel oud is en dus genoeg tijd heeft gehad om te sparen. We zullen het woord aandeel maar niet gebuiken ;-)
De jongste denkt nog niet aan geld en zit driftig de duurste kadootjes aan te kruisen in allerlei brochures.
Maar, het zal best gezellig worden.....
Chocolademelk met slagroom!! Ik kan me lekkerder dingen voorstellen.*)
Maar, het hoort er allemaal bij.
*) Een scheutje wodka erdoor gaat er altijd in.
Datum: 03.12.2008 10:51
Alle kadootjes zijn ingepakt. De gedichten en surprises zijn klaar. Slagroom en cacao voor de chocolademelk zijn ook aanwezig. Moet vandaag nog ff een fles rum halen. Want dat doen wij door de chocolademelk. Laat nou het heerlijke avondje maar komen.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 03.12.2008 13:12
Wij doen dit jaar voor het eerst niet meer aan Sinterklaas. Wat een rust geeft dat zeg, heerlijk. Geen gestress en gevlieg, verf die niet wil drogen, iedereen helpen met gedichten. Ik denk dat we zo ook wel een gezellige avond hebben. Spel gekocht ipv allerlei kleine kadootjes dus dat gaan we vrijdag uitproberen.
Datum: 03.12.2008 14:58
Ik krijg een mooi kerstcadeau. Ik heb net meegedaan aan n Queenquizz op radio 2 en heb gewonnen:
http://www.queenonline.com/qpr/news/841/
Geplaatst door: mar
Datum: 03.12.2008 16:50
hee omdat jullie zo bekend zijn met kerstmarkten. Zijn er die bv ook nog op doordeweekse dagen in de kerstvakantie? Dus 22/23 december? Of is het vooral een weekendgebeuren? En waar ligt (jullie) munster? ( ik ken het alleen als plaats in frankrijk/beetje zuidduitsland en in de buurt van hamburg...).
Datum: 03.12.2008 17:06
Hallo Mar. De kerstmarkten zijn elke dag te bezoeken. En "ons" Munster ligt ong. 70km over de grens bij Enschede.
Misschien heb je hier ook iets aan.
http://www.kerstmarkten.de/
Groeten
Geplaatst door: mar
Datum: 03.12.2008 17:14
bedankt voor deze lijst. Misschien is Aken voor ons leuk (brabanders he) Ik zag dat Theo het over Colmar en Munster had en dacht "dat is toch heeeeeeeeel ver rijden voor even een kerstmarkt!!" Enfin misschien ook weer een ander colmar en een ander munster wat daar vlak bij ligt ;-)
Datum: 03.12.2008 17:33
Leuk, cimeroni!!! Ben een beetje jaloers......
Maar ze zijn compleet af te luisteren op:
http://www.emicatalogue.com/queenboxsets/box1/
Datum: 03.12.2008 18:26
Het heeft me ook moeite gekost hoor Jan ;) Ik heb t gisteren ook al geprobeerd maar toen was er iemand uit n naburig dorp bij Almelo de gelukkige.Het is elke dag rond kwart voor 3.
Geplaatst door: frank
Datum: 03.12.2008 19:52
Datum: 03.12.2008 21:07
Even een vraagje,
Ik heb al een paar dagen problemen met Geoportail. Als ik een plaats in vul krijg ik geen of maar een gedeelte van de luchtfoto te zien en de IGN-kaart doet het al helemaal niet.
Pak ik een camping hier op de site en ga naar de luchtfoto van Geoportail dan werkt het probleemloos.
Herkend iemand dit, of heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Datum: 03.12.2008 21:12
Vreemd, bij mij is het net andersom.......
Start ik m'n PC op dan kom ik meteen op "onze" site.
Wil ik een satellietfoto zien van een camping dan krijg ik niks te zien.
Start ik vervolgens nederland-camping.nl en daar vandaan weer "onze" site dan werkt alles prima.
Maar geoportail werkt bij mij prima!!
Alleen gisteren een kleine hapering van 10 (?) minuten.
Datum: 03.12.2008 21:23
Kijk kijk,
Als ik C-F afsluit en naar Geoprtail ga werkt het wel goed! Beetje raar, vroeger kon ik alles altijd open laten staan en werkte Geoportail prima.
Bedankt Jan.
Datum: 04.12.2008 12:56
Als iemand nog niet tevreden is , schrijf een brief aan Sinterklaas, dat deed Jantje ook !
http://www.ofjeworstlust.com/kelvin_verlanglijst
Datum: 04.12.2008 13:06
Helaas, werkt hier niet . . . . . Sorry !
Wel de moeite waard om even op te zoeken !