Geplaatst door: frank
Datum: 24.12.2007 17:49
Zat me net af te vragen, hoe laat begint kerstavond eigenlijk?
Geen flauw idee, maar volgens mij ben ik nog wel op tijd om iedereen fijne en gezellige kerstdagen inclusief kerstavond toe te wensen.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 24.12.2007 19:45
Lieve mensen,
De kerstboom staat al dagen opgetuigd
De stoofpeertjes zijn inmiddels mooi rood opgekleurd
We steken zo meteen de kaarsen aan
Maar nog eerst even wat kerstwensen via de digitale snelweg versturen
Zo maar . . . even extra . . .
Het is kerstavond . . . .
Wij wensen jullie allemaal hele fijne dagen toe !
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 25.12.2007 00:39
Dankjewel Rivi, ook voor jullie hele 'warme' feestdagen en een heel voorspoedig nieuw jaar in jullie nieuwe huis toegewenst!
Ook voor alle andere 'forummers'.. fijne feestdagen en een heel voorspoedig 2008 toegewenst.
Hoe'st Lilian, kun je het allemaal nog een beetje bolwerken?
Geplaatst door: ® visje
Datum: 26.12.2007 00:48
Eerste Kerstdag goed doorgekomen, met kerstkuier en alles wat erbij hoort. Dit keer eens niet te veel gegeten :-)
Allemaal nog een goede 2e Kerstdag gewenst, de meesten een weekje vrij en een goed uiteinde en gezond 2008. Veel kampeerplezier in Frankrijk of waar dan ook.
gr. Brenda
Geplaatst door: lili@n
Datum: 26.12.2007 22:32
Joa, Annechie het wil nog wa 'n betje, al bin ik vandage opestoan met 'n heel'n zeer'n kop. En dat was nig van de jenever of anders zins
van dat spul. Ik hebbe in tegenstelling tot visje misschien wa wat tevöl gêt'n gister.Ik hop dat jullie allemaol mooie daag'n hebt had.
Ik har helaas gin tied hier mie'n goeie wèns'n veur jullie op te schriev'n,meer zoas jullie allemaol wat wet,wens ik oeleu altied goeie
daag'n!
Noe he'k nog wat aans te meld'n dan allènig den verhuuzing,den begint
mie zo langzaamerhaand ok de keel oet te hang'n.
Ie könt nig opscheet'n met dee daag'n.Ie knooit meer 'n betje.
De bôwenste etage he'k noe in orde en doar kan de vloer in.
Mô'n mu'k met de 1e etage an de gang en vandage hebt wie oons concentreerd op de kleinigheed'n, want wie muss'n hen ett'n bie de
a.s. schoonfamilie.En dan wee'j 't wa.
Veur de frans sprekkende "geschoolde" forummers (en dat bint jullie bienoa allemaol) he'k hier nog 'n vroag of ieleu het volgende veur mie
könt vertaal'n.
merci de m'accuser reception.
Ik heb op 't oog'nblik nog wa völ mailpost van könnigheid oet Frankriek
't is eigenluk könnigheid van mien oaleleu, meer dee hebt gèn ordinateur, dus doot ze 't via mie. Vandoar miene vroage.
Ik za wa zeen of 't wat wödt.
Datum: 26.12.2007 22:40
Accuser reception = de goede ontvangst berichten.
Oftewel men bedankt voor het feit dat ze bericht hebben gehad van de goede ontvangst van iets, lijkt mij.
Datum: 26.12.2007 23:42
Hartelijk dank Frank.Ik had wat gestuurd en zij hebben iets gestuurd, dus zal het daar wel betrekking op hebben.Weer wat geleerd!
Geplaatst door: InekeH
Datum: 27.12.2007 10:32
Zo, de kerstdagen zijn weer achter de rug. Beide netjes in de familiekring doorgebracht. En nu nog lekker een paar daagjes vrij op weg naar de oliebollen.
Goed hoor Lilian, dat je nog even tijd hebt/maakt om hier je verhuisvorderingen te melden. Vervelend van de hoofdpijn.
Verder is het wel heel erg rustig op dit topic. De meeste reacties komen nog steeds op het fotospelletje, dat ik overigens alleen in het begin gevolgd heb, nu al een hele tijd niet meer. Hopelijk mis ik niet teveel.
Groetjes aan iedereen.
Datum: 28.12.2007 01:03
Ik begrijp nog steeds niet goed hoe dat fotospelletje werkt.
Jan schrijft dat je het eerst moet raden en dan mag de volgende,
nou volgens mij waren er laatst toch wel mensen die voor hun beurt gingen.Je zoekt dus ergens foto's zonder dat je laat zien waar je die vandaan hebt.
Ik vind dat Jan ons hier wel in de steek laat hoor.
Zou hij het nog druk gehad hebben met kerstpakketjes en kerstkaarten
bezorgen?
Datum: 28.12.2007 01:13
Nou, ik heb toch wel bewondering voor Jan.
Als ik goed tel heeft hij al 35 dagen niet meer gereageerd op dit topic, zal toch niet meevallen als je daarvoor meestal dagelijks meerdere bijdargen levert, lijkt mij zo.
Datum: 28.12.2007 01:17
Ik heb ook bewondering voor Jan, maar dat wil niet zeggen dat ik hem hier niet mis en dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Er zit ook veel werk in al dat opzoeken van de foto's,dus denk ik dat hij er hier niet meer aan toe komt.
Dus geen kwaad woord over Jan ('k zou niet durven :-)
Geplaatst door: bonasera
Datum: 28.12.2007 18:11
Even een vraagje.
Tegen ouderdomskwaaltjes neem ik nu en dan een half Asproke.
Het verschot van mijn leven deze morgen.
Die zijn niet meer te verkrijgen in Belgie.
ZIJN die kleine Aspros nog te verkrijgen in Nederland.?
Wel Aspro GEEN ASPIRINE DAAR BEN IK NIET VOOR.
Geplaatst door: Loes O
Datum: 28.12.2007 18:20
Bona, Aspro IS asperine, oftewel acetylsalicylzuur. In ieder geval online te bestellen .
Datum: 29.12.2007 23:37
Wat nu Bona, ouderdomskwaaltjes? Jij? Nee toch? Je bent toch nog zo kwiek :-)Ik denk dat je Q10 en ginseng nodig hebt.:-0
En wat dacht je van paracetamol? Da's ook een pijnstiller die nog al eens wil helpen.
Beterschap Bona! Niet te veel pintjes misschien? (grapje)
Datum: 30.12.2007 01:13
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 30.12.2007 09:46
Leuk rivi, ik heb er mijn mailbox ook mee vol staan. Maar het is er ook met Scrooge.
Geplaatst door: doewelenzienietom
Datum: 30.12.2007 11:58
@ bonasera
Ik veronderstel dat "een half asproke" moet nemen als bloedverdunner.
Dus wat jij nodig hebt is 100 mg acetylsalicylzuur en dat is idd de scheikundige naam van de actieve stof in Aspirine
dus een halve Aspirine is even goed
Gelijkwaardige alternatieven zijn Aspegic en Asaflow en andere...
paracetamol is wel een pijnstiller maar heeft GEEN bloedverdunnende eigenschappen; kwestie van e.e.a. niet door elkaar te mixen.:-)
grt doewelen...
Datum: 30.12.2007 17:25
Cimeroni, welke site is dat ?
Onze kleinkinderen zijn er n.l. helemaal gèk van !
Geplaatst door: tineke
Datum: 30.12.2007 17:32
Geplaatst door: bonasera
Datum: 30.12.2007 17:34
Ik heb enkele foto's van onze eenmalige motorhome reis 2007 geplaatst op het Spanje forum.