Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 04.01.2009 02:00
Datum: 05.01.2009 01:08
Het is wel erg stil aan het front!!!
Vandaag met dochter en kleindochters naar Naturalis in Leiden geweest.
Was wel even schrikken! Kostte incl. parkeerplaats op de kop af 50 euro.
Vijftig euro om een museum te mogen bezoeken!
Elf euro per volwassene + zeven euro per kind + drie euro voor de parkeerplaats.
En na een paar uur kreeg het grut wat trek dus daar stond ik weer m'n centen uit te tellen.
Zonder reiskosten was ik dus 73,50 euro kwijt!!
Voor een museum dus......!!!
Maar.....het was wel een succes. Ik had na 2 uur wel genoeg van al die opgezette beesten, al die vreemde wezens op sterk water, al die fossielen, al die mineralen, al die halfedelstenen.....
Ze waren niet kapot te krijgen!!!
Maar nu komt eigenlijk hetgeen ik wilde schrijven.
Ik heb een TomTom cadeau gekregen en het leek me wel een leuke gelegenheid om uit te proberen hoe intelligent zo'n ding is.
Nou, ik kan je zeggen: ze zijn stompzinnig!! Er zit echt geen logica in de route!
Naturalis ligt aan de westkant van Leiden vlakbij het station.
Mijn (MIJN!!!!) logica zegt me dus dat je Leiden moet binnenrijden aan de westkant! TomTom dus niet!
Natuurlijk niet; we rijden gezellig dwars door Leiden heen. 't Was niet druk dus dat was het probleem niet maar logisch was het niet.
Ga 'm uitproberen in Frankrijk! Ben benieuwd.......
Maar zo'n ding is reuzegeschikt bv voor mijn schoonzoon.
Die heeft werkelijk geen idee hoe Nederland in elkaar zit.
Is hem niet echt kwalijk te nemen want hij heeft jaren in het buitenland (Frankrijk, Spanje) gewoond.
Een paar jaar geleden moest hij van Rotterdam naar Enkhuizen.
Op een gegeven moment stopte hij om te tanken en vroeg toen hoever 't nog was.
Wel, hij stond in de buurt van Barneveld!!!!!!!!
Ik hoop niet dat de gulle gever kwaad op me wordt omdat ik dat ding zit af te katten.
Ik wil 'm eigenlijk alleen maar gebruiken in Frankrijk om de KORTSTE route te zoeken tussen twee stadjes of dorpen.
Gewoon voor het rijden over de meest afgelegen weggetjes.
Zelfs ik zit af en toe turen op de Michelinkaarten omdat ik soms twijfel over het juiste weggetje.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 05.01.2009 17:02
Tom-Tom? Voor mij niet. Ik wil liever mijn hersenen blijven trainen. Als je ouder wordt is een Tom-Tom ongeschikt.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 05.01.2009 17:09
Ben een beetje laat maar wens iedereen een gelukkig en geziond 2009
Was de laatste tijd dus weinig op de site te vinden maar dat heeft te maken met mijn werk dat ik wel heel druk was en daarbij hoe gek het ook klinkt ik gestopt ben met roken en misschien de koppeling roken-Frankrijk ...er lopen wel meer gekken op deze aardbol.
ff over de Tomtom van Jan .....eeeeeeeh ja volgens mijn logica heb je ook gelijk en toen ik de nieuwe leaseauto kreeg zat er ook een navigatiesysteem in van Toyota men zei dat je er niet 100% op vertrouwen kunt maar je komt dus wel altijd aan en dat laatste klopt want soms rijden we wel heel onlogisch maar komen altijd aan alleen soms ben ik wel erg eigenwijs en doe want ik denk dat logisch is ....soms werkt het helemaal niet ...ach ja zoals mijn vrouw zegt "ik ben een eigenwijze oude man"
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 05.01.2009 17:37
Een paar voordelen van de GPS:
het is veiliger: bij rijden 'vanaf papier' zul je toch altijd naar het papier moeten kijken en zelf de afstanden moeten bijhouden, en dat leidt toch af. Naast veiliger is het ook prettiger: je krijgt meer mee van de omgeving waarin je rijdt, eenvoudigweg omdat je je niet om je route hoeft te bekommeren, dat doet je GPS wel! En die vertelt je vanzelf wanneer je links- of rechtsaf moet!
de routes zullen meer kloppen: bij het rijden van een route van papier heb je te maken met twee zaken: er kunnen veranderingen in het wegennet zijn waardoor de kaart niet meer klopt (bijvoorbeeld eenrichtingverkeer, of de route stuurt je over een zandpad); maar wat vaker voorkomt: je komt een omleiding tegen. met een papieren route heb je dan pas echt een probleem (want zie de route maar weer eens op te pikken). De meeste GPS toestellen kunnen zich echter aan zo'n verandering aanpassen en verderop de draad weer oppakken. Vaak gaat dat zelfs geheel automatisch (vooral bij Garmin-toestellen), soms moet je er zelf even een eenvoudige handeling voor doen.
Je kunt makkelijk onderweg de route aanpassen. Duurt de route wat langer dan voorzien? Slaat het weer ineens om? Dan sla je gewoon een aantal routepunten over, of laat je toestel de route naar huis of hotel uitrekenen.
Dit heb ik ergens gelezen en tot mijn verbazing heeft die groot gelijk.
Met een gps en goed kaarten kunnnen lezen is het een plezier in auto te rijden in streken waar je niet thuis bent.
Wie is er nu domst?Die gps of de mens?
Ik ben de baas en ik zeg dikwijls tegen trientje(gps stem),met al de chinezen maar niet met den deze.Wanneer de weg mij niet aanstaat rij ik gewoon door en trientje moet weer rekenen.
Dus een prima hulpstukje bij de onvermijdelijke kaarten.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 05.01.2009 18:06
Om even bij het verhaal van Jan aan te sluiten... (Naturalis).
Wij hebben zaterdag met onze kleindochter van 11 jaar meegedaan aan een grootvader/kleinkind-workshop met roofvogels. Was onwijs leuk. Van 13.30 tot 16.15 uur met een kleine groep (vier ouders/grootouders en vijf kinderen/kleinkinderen onder begeleiding van drie valkeniers alles leren over de in Nederland voorkomende roofvogels en zelf allerlei dingen doen zoals "de loer draaien" en de echte valkeniersknoop leren. Daarbij eerst met de vogels op de hand en daarna inderdaad ook laten vliegen en met een prooi weer terug lokken. Het was (ijs)berekoud want alles gebeurt buiten, maar zeker de moeite waard en voor een heel schappelijke bedrag (nog geen 20 euro per persoon) en halverwege chocolademelk met slagroom en kruidkoek. Mijn man en kleindochter deden mee en ik heb wat foto's gemaakt, met o.a. verschilende uilen, een gier, valken en noem maar op.
Op zondagmiddag zijn er gewone demonstraties met allerlei roofvogels voor 4 euro per persoon. Sfeerboerderij Jan-Cees Lont bij Nieuwe Niedorp in Noord-Holland. Voor belangstellenden heb ik wel wat foto's. Is weer eens iets anders dan bowlen of disco!
Wij gaan beslist nog een keertje.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 07.01.2009 01:17
Allemaal goed het nieuwe jaar "ingerold"? Bij sommigen van ons
is het minder goed gegaan heb ik begrepen en hoe is het met jouw man Connie?
Brenda al op de schaatsen gestaan? Moet bij jou in de buurt toch "een fluitje van een cent" zijn, om een locatie te vinden.
Zijn er nog meer durfals op de schaats onder onze "stamgasten"?
Wat hebben we een weer hè, nu hoeft niemand over het weer te klagen, elke dag mooi zonnig. Zal ons alleen bij de eindafrekening van het gas wel tegenvallen, :-) ja, je blijft nederlander, altijd op de centen letten, haha
Gisteren hebben we als echte "diehards" in de sneeuw ge-jeu-de-
bouled,(wat een woord,zal wel niet goed zijn zo), is weer eens
wat anders dan met korte broek en shirtje.
Sommige van de clubleden zitten in Portugal,alhoewel het
daar gisteren bewolkt was,lijkt me dat ook wel wat om eens een
paar weken in zuidelijke streken te logeren, rond deze tijd van
het jaar.
Geplaatst door: gerrit
Datum: 07.01.2009 14:47
Ik meende dat de aarde aan het opwarmen was!
Datum: 07.01.2009 14:49
Ja dat is ook zo, maar momenteel koelt ie behoorlijk af. Het is net als n berg, je kunt erop, maar dan moet je erook weeraf ;)
Geplaatst door: InekeH
Datum: 07.01.2009 19:39
Nee Lili@n, mij niet gezien op de schaats. Ben veel te bang dat ik val en ik heb het afgelopen jaar genoeg fysieke ellende gehad.
Ik kijk er wel met plezier naar, op de vijver (bijna voor mijn huis) kan ik de ijspret zien.
Ik vind dit trouwens wel lekker weer hoor, vooral met de zon erbij.
Datum: 07.01.2009 20:19
Schaatsen is ook voor mij niet weggelegd. Ik ben ook bang dat ik val. En ook ik heb het afgelopen jaar lopen klungelen met de "pootjes". De boodschappen haal ik voor een hele week in huis. Gewoon lopen, want als ik voorzichtig ga lopen val ik geheid op mijn snuit, of op iets anders ;) Nee laat dit weer maar gauw over zijn, warmte daar verlang ik naar. En gewoon buiten kunnen lopen.
Datum: 08.01.2009 01:13
En ik dan?? Moet met een afgeladen fiets de straat op!!
Nee, flauwe kul, tot nu toe heb ik echt geluk gehad.
Wel koud maar geen gladheid.
Zijn hier nog liefhebbers voor?
Lijkt mij hartstikke leuk! Vooral omdat het een streek is waar ik enorm van gecharmeerd ben: Bocage Bourbonnais.
http://www.tourpress.nl/bericht.php?id=13764
Datum: 08.01.2009 10:11
Met de solex. Ik zou dan met mijn eigen spartamet gaan. We hebben er wel eens aan gedacht. Maar zo kan t ook...
http://www.overijsseltoerisme.nl/index.php?mod=show_detail&nawid=74985&titel_text=%20Solexverhuur%20Twente
Geplaatst door: mar
Datum: 08.01.2009 14:04
ik heb wel eens met de solex door brabant getoerd. Heel leuk, maar ik was ook wel bang dat het ding de geest zou geven ergens op een door godvergeten landweggetje, dan is het toch ver lopen met het ding. Maar dat zal op die tocht door Frankrijk wel goed geregeld zijn, dat je door gebied rijdt met altijd gsm bereik (;-)) zodat je de organisatie kunt bellen... Overigens zou ik geen 75 km op dat ding willen zitten, heel comfortabel zit het niet. Liever 75 km op een mooie scooter ofzo, zo'n nostalgische Vespa, of kan dat alleen in het Toscaanse land ;-)
Datum: 08.01.2009 18:14
Jáááren geleden, toen ik puber was, hadden mijn ouders allebei een Solex. In de zomer gingen we met vakantie, mijn zus en ik bij hen achterop van Twente naar Midden Limburg, waar mijn opa en oma woonden. We reden via Duitsland, het was een hele onderneming. En vooral in Duitsland hadden we heel wat bekijks, daar kende men geen Solex.
Tjonge wat een nostalgie......
Geplaatst door: mar
Datum: 08.01.2009 18:29
mijn hemel: achterop een solex van twente naar limburg. Dat is ver. Zat dat lekker ineke? Nee toch zeker? En je was al een puber, dus waar liet je je benen? ;-)
Datum: 08.01.2009 19:36
Tja, je kunt je dat nu niet meer voorstellen, maar het was echt zo. En ik kan me niet herinneren dat het een beproeving was. We deden er wel zo ongeveer de hele dag over. Ik zal toen een jaar of 12 geweest zijn, mijn zus een paar jaar ouder.
Later ben ik nog vaak met de Solex naar school getuft. Eerst een beetje vaart maken en dan het motortje op het voorwiel zetten....
Datum: 08.01.2009 22:49
Wat ik nu weer gelezen heb!!!
Een architectenbureau wil in Rotterdam de hoogste woontoren van Europa bouwen!! Maar liefst 450 meter hoog!!
En dan ook nog midden in de Maashaven! 't Moet niet gekker worden!
In het stukje zegt de architect o.a.:
"Wij zien die zone als een pakje boter: simpel vervormbaar tot ver buiten het binnenstadsgebied.''
Wat zou hij bedoelen in gewone menstentaal?
http://www.ad.nl/binnenland/2898390/Hoogste_flat_van_Europa_in_Rotterdam.html
Datum: 08.01.2009 22:54
Nog een stukje over hetzelfde onderwerp....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2954425/__Megawolkenkrabber_R_dam__.html?p=11,1
Hier zegt de architect o.a.:
"Normaal staan torens op een grote parkeergarage. We hebben onze toren vanaf de parking het water in geschoven en op de parking die vrijkwam een extra project met een stedelijk raam en plein op de Maashaven gepland."
Een stedelijk raam en plein?? Wat wordt daar in vredesnaam me bedoeld? Kan die man niet normaal praten.
En hij heeft de toren het water ingeschoven. Tja.....
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 09.01.2009 11:57
Solex toen in ik 16 jaar was nee....Puch,Zündapp of Kreidler en mijn vader werkte voor een verzekeringsmaatschappij en met dank aan mijn broer die mijn vader op de provenciale weg met zijn opgevoerde Kreidler ging inhalen heb ik nooit een brommer mogen kopen.
Hoogbouw in Rotterdam ? Wij krijgen in Hengelo een WTC en die moet volgens de ex wethouder zo hoog worden dat de omringende steden de WTC kunnen zien......hoe bedoel je moet niet gekker worden!