Geplaatst door: cimeroni
Datum: 22.01.2009 23:02
Jan, het lijkt wel n moderne versie van de Ter Meulen Post. Die hadden mijn ouders vroeger thuis.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 22.01.2009 23:11
Ach ja, het roemruchte Ter Meulen!!!
In de zestiger jaren ging ik daar met mijn collega's wel eens koffie met een slagroompunt drinken/eten.
Kan me herinneren dat op een gegeven moment het manvolk geweerd werd maar dat dat plekje voortaan gereserveerd was voor vrouwen.
Volgens mij mochten mannen wel komen als begeleid werden door hun echtgenote.
http://www.ad.nl/rotterdamvantoen/1684987/Koffie_met_n_heerlijke_punt_bij_Termeulen.html
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 23.01.2009 10:10
Eerst voor wat de film betreft je hoort en "proeft" Frankrijk bijna met (voor mij dan) geweldige muziek ...zo van het wordt weer tijd om over de vakantie te gaan dromen...kletsen....plannen....kletsen...die wil mee(dochters) ....gaan we nog met z`n allen naar de Tour de France....familieweekend in de Elzas......kletsen..plannen....kopen we dit jaar nog iets nieuws bij de tent..behalve dat we nieuwe gaspotten en slangen moeten hebben.....slangen zijn van 2001...ja dat moet....Obelink....de Vrijbuiter....kom we gaan film kijken...a good year....of.... Bienvenue les....ook geweldig....Nord......17 Juli in de buurt van Colmar.....plaats reserveren bij "opa" (Le route vert-Wihr au val)...Tour de France.....hele familie tour kijken ...eemm begrijp je zo een film.
Jaaaaaaaah Ter Meulen post kregen we de gids thuis en mijn ouders hebben daar nog nooit iets gekocht net zoals Wehkamp en Otto(die kregen we dan niet)weet het nog wel
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 23.01.2009 12:05
Ter Meulen... allemaal reuze-handige dingetjes. En netjes aan huis bezorgd met het oranje busje. Dan de catgalogus (gewoon beetje goedkoop grauw papier en uiteraard in zwart/wit).
Ik heb er regelmatig wat gekocht (pas getrouwd, dus kon nog wel wat gebruiken); bovendien hadden we geen auto en woonden we wat ver van de winkels.
Geplaatst door: frank
Datum: 23.01.2009 21:34
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3063612/__Chirac_gebeten_door_eigen_hond__.html
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik nou het meest om moest grinniken; ofwel we stoppen de hond vol met prozac, maar het helpt niet. Ofwel de hond heeft de baas eindelijk in de smiezen.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 23.01.2009 21:42
Zijn eigen hond die hem te grazen neemt, haha, een goeie!
Toch nog een beetje gerechtigheid :)
Datum: 23.01.2009 21:55
En dat nog wel door n poedel. Wordt tijd voor n labradoedel;)
Datum: 23.01.2009 22:00
Is dat hetzelfde als een poedrador?
Datum: 23.01.2009 22:02
Een labradoedel wordt de hond van de Obama's.Het is n kruising van een labrador en n poedel.
Datum: 25.01.2009 13:11
Geplaatst door: lili@n
Datum: 25.01.2009 19:10
Om nog even op die catalogus van Huis & Comfort terug te komen,en waar Jan geen fan van is :-)
Ik heb daar toch maar een paar "lekkere" handschoenen gekocht.
Voor het jeu de boulen, tijdens de laatste vorstperiode, waren
het geweldige dingen, zie http://www.walz-shopping.com/v2/artikel,NL,nl/5100-5112-726710439-Handschoenen_Vario.htm
Je zult ze ongetwijfeld ook ergens anders kunnen kopen, maar ik
kwam ze in de catalogus tegen en dacht, dat lijkt me wel wat.
En inderdaad, het is ook wat. Ze noemen die "dingen" ook wel
postbode handschoenen, dus moet jou Jan dat bekend in de oren klinken.Heb jij niet een een stel van die handschoenen?
Je weet nu waar je ze kunt kopen, haha
Datum: 25.01.2009 19:12
Nog mensen mee gedaan aan de vogelteldag?
Aan mij is duidelijk geen vogelaar verloren gegaan, dacht vandaag is even een uurtje vogeltjes te tellen maar was het na 20 minuten helemaal zat, wat een saaiheid in die tuin zeg. Ben er wel achter dat we hier vooral geteisterd worden door koolmezen, duiven en her en der een verdwaalde spreeuw. Waarom weet ik eigenlijk niet maar vooral aan die laatste heb ik een hekel.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 25.01.2009 20:56
Geen vogels geteld frank, die komen denk ik niet zo dichtbij met die twee katten hier.
Maar ik liep vanmiddag even door de tuin, het zonnetje scheen lekker en ik hoorde de vogeltjes wel weer fluiten, waardoor ik een heel klein beetje voorjaarsgevoel kreeg.
Cimeroni, jammer dat de wit-zwarten verloren hebben vandaag. Ben je nog geweest?
Datum: 25.01.2009 23:02
Frank, ik heb niet meegedaan aan de vogelteldag. Ben afgelopen woensdag wel wezen wandelen, Ruim 2 uur. O.a.langs de Regge.
En ik heb de nodige vogels gezien. Waaronder de Albatros, de Koperwiek en de Groene Specht. Mooi hoor.
InekeH. Inderdaad jammer dat Heracles heeft verloren. Nee, ik ga niet naar sportwedstrijden. Ik woon 10 min. lopen van t stadion. Dus ik kon wel meegenieten. Ik volg de wedstrijd dan via de TCT.
Datum: 26.01.2009 00:54
Tuurlijk heb ik zulke handschoenen, Lilian!!!
Maar dan uiteraard in Sandd-blauw!
Gebruik ze alleen nooit want ik vind het zo'n gedoe om die kleppies over mijn vingers en duim te trekken als ik weer op de fiets stap.
Heb gewone handschoenen aan en als ik een lading post uit mijn fietstas ruk dan trek ik ze uit.
Nu heb ik uiteraard het geluk dat ik midden in de stad woon en dat de meeste brievenbussen zich bevinden in de hal van een flat of woontoren.
Heb vanmiddag wat rondgezworven langs allerlei oude havens en waterlopen in de stad en wat gelet op het gevogelte in het water.
Veel eenden uiteraard in allerlei soorten en maten.
Op een plek een stel meerkoeten die ik daar elk jaar zie.
Geldt ook voor een stuk of 6 ganzen van een soort die ik niet ken. Zitten ook elk jaar op dezelfde plek.
En, hoera, ergens langs de Rotte midden in de stad een reiger.
Verder meeuwen, meeuwen, meeuwen, meeuwen.......
En, naruurlijk, de nodige vliegende ratten! Duiven dus...
Datum: 26.01.2009 10:29
Datum: 26.01.2009 22:27
Ik heb natuurlijk niet de Albatros gezien, maar de aalscholver.
Geplaatst door: mar
Datum: 27.01.2009 13:18
Toch nog even terug komen op het schaatsen.
http://www.waldnet.nl/videonieuws.php?id=205
Ik vond het een erg leuk filmpje (het wilde maar niet vriezen in friesland ;-) ha ha) maar ook als die meneer nog iets zegt van "ik ben toch ook niet zoveel zwaarder dan al die anderen.."
leedvermaak ik weet het..
Datum: 27.01.2009 14:26
Mar het is leedvermaak ...maar ...ik deed het in mien boks van `t lachen.....en hij niet een zwaarder!!!
Geplaatst door: gerrit
Datum: 28.01.2009 23:33
Kom ik terug van een weekendje sneeuw, staat dit topic op pagina 3.