Geplaatst door: ® connie
Datum: 28.01.2009 23:47
als jij maar plezier hebt gehad!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 30.01.2009 01:00
En Gerrit, hoe was het daar in de sneeuw? Nog een beetje pret gehad? Ik word nieuwsgierig.
Datum: 30.01.2009 01:08
Geplaatst door: mar
Datum: 30.01.2009 10:34
werken onder de zon...neu...maar ik zou nu wel heel graag zon willen. Pffff helemaal gehad, voel me al 2 weken aardig opgesloten in huis: iedereen is om de beurt ziek en snotterig en blijft thuis van school. Ligt hier zo'n zielig hoopje met ruim 40 graden koorts op de bank, sluip je door je eigen huis, af en toe alleen sapje aanreikend. Ik wil de radio hard aan,de deuren en ramen opengooien en de lente verwelkomen!!!
Enfin het is net winter dus......
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 30.01.2009 11:06
Voor Jan van Iersel... vandaag kwamen de jaaopgaven binnen over onze AOW. Allebei over 2008 uiteraard en allebei van de Sociale Verzekerings Bank. Mijn man en ik wonen al 26 jaar op hetzelfde adres. Die van mij kwam via TNT, die van mijn man een uurtje later via Sandd. Ik vind dit toch een vreemde manier van doen of zouden ze bij de SVB een mannetje hebben dat in de postkamer staat te sorteren... eentje voor Sandd, eentje voor TNT en eentje voor Selectvracht... allemaal eerlijk delen! Ik zie dat zo voor me :)
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 30.01.2009 11:27
Heb ik toevallig eergisteren een gesprek over gehad bij Sandd.
Niet zozeer over de SVB maar in het algemeen.
Het blijkt dat enkele grote verzenders van post (Neckermann, ANWB) hun post inderdaad verdelen. Doen ze om te achterhalen welk postbedrijf het beste is.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 30.01.2009 11:31
Dus toch Jan. TNT ligt vandaag een uur voor op Sandd, maar allebei dezelfde dag keurig en onbeschadigd bezorgd. Maakt voor mij geen verschil.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 30.01.2009 13:33
Geplaatst door: mar
Datum: 30.01.2009 13:53
met als commentaar tekst of er dan ook een mini-coffee-shop is...
Die klompen..die molens...en waarom trekken mensen niet even een shirtje aan als ze de afwas gaan doen ;-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 30.01.2009 14:18
En dan die vlag... Ik ga bij voorbaat al niet naar campings die onder leiding van Nederlanders staan. Brrr. Heb het een paar jaar geleden uitgeprobeerd. 3 campings bekeken. We hebben op n kleine camping, onder Nederlandse leiding gestaan. 4 dagen en toen zijn we maar weer vertrokken. Ik heb dan geen "Frankrijk"gevoel :)
Datum: 30.01.2009 15:22
Bij ons was het vroeger nog sterker!
Campings waar een schildje buiten hing van de A.N.W.B. werden door ons zoveel mogelijk gemeden.
Mijn vrouw heeft een lichtelijke aversie tegen het ontmoeten van landgenoten in het buitenland. Een op twee op een camping is best maar geen buslading vol.
Ze heeft zich er nu bij neergelegd dat het bijna niet mogelijk is landgenoten te mijden.
Datum: 30.01.2009 15:33
Nog even terug naar Sandd en TNT.......
Het viel me op dat dat ik voor elk adres met post van SVB maar EEN envelop had! Herstel: bij EEN adres had ik twee enveloppen maar die waren geadresseerd aan twee personen met verschillende achternamen. Dus (??) waarschijnlijk (??) een stel dat niet getrouwd was????
Hieruit zou je kunnen concluderen dat ze de post keurig in twee delen hebben verdeeld.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 30.01.2009 16:22
Inderdaad met het helemaal met jullie eens ...geen camping voor ons.
Vanavond naar metropool in Hengel een optreden van Zuco 103
Datum: 30.01.2009 19:35
Voor geen goud naar zo'n camping.Ook al kon ik geen woord frans
dan ging ik nog niet.Je moet er toch niet aan denken.
Juist de mengelmoes van verschillende talen en mensen,geeft "schwung".
Theo veel plezier vanavond!
Geplaatst door: frank
Datum: 30.01.2009 22:18
Da's even graven in het geheugen maar ik heb hier lang geleden 2 keer op doorreis met pa en ma gestaan. Toen in ieder geval geen molens en weinig landgenoten gezien. Vond het een leuke camping en kan me nog herrinneren mijn zus helemaal, die had daar chans met een franse hippie met een gitaar die een beetje aan het water zat te tokkelen.
Zoals mijn vrouw nog wel eens zegt over dit soort campings, "ach het doet geen pijn, we overleven het wel". Zelf heb ik wel eens de neiging om dan maar van die complete wijntanks achterover te slaan, onder het mom "dan merk je er niks van:-)"
Datum: 01.02.2009 02:01
Voor ons worden het jaar bijna helemaal geen campings!
Zelfs geen simpele gemeentecamping......
Wij (mijn broer en ik) gaan in mei wandelen in de Gers en ik heb met de hulp van geoportail.fr enkele aardige plekken gevonden om wild te kamperen.
Twee aan de Garonne en een aan een meertje......
Ziet er van bovenaf prachtig uit maar kan in werkelijkheid behoorlijk tegenvallen.
Zoals eentje in de buurt van een in onbruik geraakte brug over de Garonne.
Vanaf de oprit van de brug loop een weggetje naar beneden richting rivier.
Op een gegeven moment is rechts nog een weggetje (of pad) dat eindigt op een schiereilandje in de rivier.
Lijkt me prachtig: links van je, voor je en rechts van je water!
En maar staren over de rivier! En geen geluid te horen waarschijnlijk.......
En het sanitaire gedeelte?? We graven onze eigen latrine natuurlijk en water zit in de rivier. En af en toe naar een camping voor een grondige schrob- en scheerbeurt.
En waarom de Gers eigenlijk? We hebben het er jaren over om te wandelen door Frankrijk maar het kwam er nooit van.
Ik had steeds gedacht aan een gedeelte van de St Jacobsroute maar bij nader inzien is dat geen wandelen voor de lol.
Er zitten behoorlijk wat straffe etappes tussen.
't Moest wel leuk blijven vond ik en mijn broer beaamde dat.
Het wordt dus een zeer luxe wandelvakantie.
Een auto wordt aan het eindpunt gezet en we gaan met de tweede auto naar het beginpunt van etappe. Rugzakje om met wat noodzakelijke dingen: proviand en drinken en op stap door de wijnvelden, boomgaarden en zonnebloemvelden via allerlei dorpjes naar het eindpunt.
Terug naar het beginpunt om die andere auto op te halen.
En dan komt het moeilijkste!! Waar gaan we eten??
Effe naar de supermarkt of toch liever een restaurantje?
En in de tussentijd nog beslissen of we een camping nemen of dat we de rivier weer gaan opzoeken.
Mijn moeder zou zeggen: "Als dat je grootste problemen zijn dan valt het nog wel mee!"
Datum: 01.02.2009 02:13
Wild kamperen Jan? In deze tijd? Ik zou maar het één en ander meenemen als ik jou was.Vandaag aan de dag zijn er van die
snuiters die nergens voor terugdeinzen.Net als die twee luitjes destijds in Italië.
Het idee is natuurlijk h.s. leuk daar niet van,en jullie zijn
2 mannen, maar desalniettemin zou ik wel mijn maatregelen nemen.
Sorry dat ik nog al negatief ben, maar ik stel het toch op prijs
dat je het naderhand nog na kunt vertellen hier op CF. :-)
Geplaatst door: tineke
Datum: 01.02.2009 11:14
Ik had laatst een camping met retro-caravans in Frankrijk gevonden, maar deze in Nederland op Texel is ook heel bijzonder:
http://www.campsilver.nl/
Datum: 01.02.2009 11:33
Datum: 01.02.2009 16:28
Daar is dus niets van te zien.