Geplaatst door: lili@n
Datum: 02.02.2009 00:34
Nee inderdaad Cimeroni da's jammer, dat er niets van te zien is.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 02.02.2009 00:49
Lijkt me een prima tocht Jan, maar begrijp ik hieruit dat je echtgenote dit jaar helemaal niet met vakantie gaat of hebben julie nog plannen om er samen ook op uit te gaan?
Wij hebben toch wel regelmatig "wild" gekampeerd... dat was ofwel in het najaar op een camping waar we helemaal alleen stonden en de beheerder 's avonds naar het dorp verdween ofwel op campings waar helemaal niemand meer de francjes kwam ophalen.
Ook een keertje in het bos bij de Col de la Faucile gestaan. Dat overkomt ons nog wel eens... we staan dan wel heel ver weg van doorgaande grote wegen. In de Auvergne bijvoorbeeld; camping gewoon toegankelijk, sanitair en elektra werkte en een week echt niemand gezien. In het dorp gevraagd waar we konden betalen... kon niet want het was een mislukt experiment van het departement en er was geen beheerder. Of op de Col de Portet d'Aspet, samen met een Nederlander in een tentje en een Duitser met een motorhome. Dat was op 11 september... en wij allemaal totaal onwetend van de ellende in New York... dat vergeet ik nooit meer.
Scheelde mogelijk wel dat we destijds twee kalveren van honden bij ons hadden.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 02.02.2009 01:32
Mijn echtgenote gaat inderdaad niet mee.......
Ik begon er een paar maanden geleden aarzelend over te praten en haar reactie was kort maar krachtig: DOEN!!!!!!
Ik weet, zei ze, dat dat een van je wensen is. Een keer met je broer eens rondzwerven door Frankrijk. Je praat er altijd over maar je doet 't nooit!!!
En, neen, ik ga niet mee!!! Dat is iets voor jullie twee!!
En je moet altijd luisteren naar je vrouw! Toch??
Maar in juni hebben we nog een huisje gehuurd in Lotharingen waar we met twee vrienden naar toe gaan.
Tenminste als een van die vrienden is opgeknapt van zijn ziekte.
Nee, dat mag ik niet schrijven. Natuurlijk is hij opgeknapt!!
Hij is in december geopereerd aan zijn linker bovenkaak.
Er was daar een kankergezwel ontdekt. Levensbedreigend: zou binnen twee maanden dood zijn zonder operatie.
Een groot gedeelte van zijn bovenkaak plus alle vlees en huid dat erop zit is weggehaald en vervangen door vlees en huid uit zijn bovenbeen. Vreselijk om te zien in het begin....
Heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis geleden en daarna begonnen de bestralingen om de restanten van de kanker te vernietigen.
Maar die bestralingen hebben behoorlijk vervelende bijwerkingen.
Ik vergat nog te schrijven dat z'n linker oog is weggehaald omdat dat oog de bestralingen toch niet zou overleven.
En nu zit hij thuis te lijden omdat het slijmvlies van zijn mond is aangetast door die bestralingen. Grote blaren met pus.....
Eten is bijna niet mogelijk alleen wat vla en soep zonder kruiden, zout enz.
Toen ik dat huisje reserveerde werd gevraagd of we een annuleringsverzekering wilden hebben.
Nee, nee, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Dat zei ik niet maar dat dacht ik!!!!
Een annuleringsverzekering is de goden verzoeken...
Maar ik heb een enorme bewondering voor hem zoals hij alles vastberaden en stoicijns ondergaat. Nou ja, d'r wordt natuurlijk af en toe wel wat afgejankt en hij verliest af en toe zijn geduld maar dat mag toch wel??
Jeetje, waarom schrijf ik dit alles?? Een beetje afreageren denk ik. Ik ging met hem een paar keer per week naar het ziekenhuis voor de bestralingen en zag dat het met de dag slechter werd.
Komt allemaal goed werd gezegd.......
En, ja hoor, z'n lippen zijn wat minder opgezwollen maar je moet wel veel geduld hebben.
Maar ik weet zeker dat we in juni gezellig met z'n viertjes in Lotharingen zitten!
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 02.02.2009 11:32
Gisteren tijdens het wandelen weer eens plannen gemaakt voor de vakantie en hebben besloten om dit jaar eens richting Normandie -Bretagne-Charente en nogmaals proberen we voor de 3e keer Oradour sur Glane te gaan bekijken (enne 3x is scheepsrecht )
Willen graag voor het eerst "diep" Bretagne in te gaan rijden en niet van bv St Malo naar Carnac maar meer richting Brest..dus gaan lekker op internet surfen.
Zuco nu voor de 2e keer gezien en vind het wel goed zo ..binnenkort komt Leo Blokhuis naar Hengelo
P.S. Jan Goh wat een "verhaal" maar gaat vast wel goedkomen
Geplaatst door: gerrit
Datum: 02.02.2009 19:35
Theo, Leo Blokhuis heb ik afgelopen donderdag gezien in ons theater samen met zijn vriendin Ricky Koole. Ontzettend veel wat die man weet van popmuziek en Ricky kan geweldig zingen. We hebben enorm genoten van hun programma. En geen pauze!!
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 02.02.2009 22:39
@ Jan... Klasse! Voor dit soort moedige mensen maak ik een diepe buiging, ook voor de mensen die hen steunen trouwens. Dus, bij deze...chapeau!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 04.02.2009 16:49
Ja Jan, dat is een hele opgave. En het is altijd fijn als je op steun van vrienden kunt rekenen.
Hier is t voorjaar vandaag binnengeslopen. Ik heb een treetje petunia's gekregen. Vrolijke kleurtjes. Toch wel handig zo'n familie:)
Datum: 04.02.2009 17:40
Nee geen petunia's maar primula's. Schrijf je bijna hetzelfde maar is qua plantje wat anders;)
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 04.02.2009 23:34
Net van 't nieuws geplukt.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/2/4/dubbelebonusvoormanagerabnamro.html
Ik ben zo verschrikkelijk kwaad! Twintig jaar bij een baas gewerkt... niks bonus, geen tijd voor een dubbele functie. Pensioen ondergebracht door werkgever bij "De Wereld" in Rotterdam. De Wereld ging failliet, was niet aangesloten bij de verzekeringskamer en dus voor mijn collega's en mij niets te halen. Baas vond ons "te oud" om nog een pensioen bij een andere maatschappij te starten. Nu alleen AOW (niet geindexeerd) en dan toch meebetalen via de belasting aan Zalm en trawanten.
Nog erger vind ik dit voor firma's (zoals aannemers, bouwbedrijven etc.) die geen voorschotten of krediet kunnen opnemen omdat de bank het geld voor zichzelf houdt en dus hun projekten (huizenbouw) niet kunnen afmaken. Dit kun je toch niet maken!
Datum: 04.02.2009 23:43
Digi-oma het is het aloude liedje,dat wat Louis Davids vroeger al zong:
De kleine man
Het is op ons kleine wereldje een beetje raar gesteld
want de ene mens neemt veel te grote happen
De een woont in een villa en de ander bij de belt
En die moet zich op z'n teentjes laten trappen
De een slaat z'n slag, doet wat ie soms niet mag
Zo'n hele kleine man met een confectiepakkie an
De man die niks verdragen kan blijft altijd onder Jan
Dat is de kleine man, die kleine burgerman
Die doodgewone man met 'n confectiepakkie an
De man met zo een achttien gulden C & A-tje an
Zo'n zenuwelijer, hongerlijer van een kleine man
De verkiezingen in Holland zijn altijd een grote pret
Want dan hoor je onze heren kandidaten
Elkaar uitschelden voor leugenaar, voor schoffie enzovoorts
Zoeken gaatjes om hun gifgas uit te laten
En zitten z'op d'r stoel, hoe veilig zo'n gevoel!
Wie moet de rekening betalen voor hun grote .... mond?
De man met zo een achttien gulden C & A-tje an
De minister van Defensie vraagt weer onderzeeërs aan
Mocht een vreemdeling zich met de Oost bemoeien
En als wij die vloot dan hebben en er komt een beetje mot
Kunnen wij er in de Amstel mee gaan roeien
Dat heet voor 't ideaal, voor Neerlands grond en taal
Maar wie betaalt het pakkie van de vice-admiraal?
Zo'n ordinaire man met van die Bata-schoentjes an
Zo'n zenuwelijer, minimumlijer van een kleine man
Dempsey gaat weer aan het boksen en krijgt weer 'n dik miljoen
En zijn tegenstander, als ie wint, een half miljoentje meer
Want die kereltjes die laten zich niet lompen!
Wie snakt er naar zo'n baan, zou, kreeg ie het gedaan
Voor twee tientjes al zijn kiezen uit zijn kaken laten slaan?
Zo'n doodgewone man met 'n confectiepakkie an
De man met zo een uitgesneden linnen frontje an
We verzorgen onze medeburgers tegenwoordig best:
Als je niet werkt krijg je achttien gulden premie
En dan zijn er veel slampampers die zijn liever lui dan moe
Want die denken: nou die achttien piek, die neem ie
Ze schelden allemaal op patroon en kapitaal
En wie is weer de dupe van dat vrijheidsideaal?
Zo'n hele kleine man met een confectiepakkie an
Eén met zo'n imitatie-jaeger onderbroekkie an
Zo'n minimumlijer, zenuwelijer van een kleine man
Datum: 04.02.2009 23:47
Datum: 05.02.2009 01:20
Ons Moeder, ojé
Onze moeder was een schat.
Die kookte, naaide, daag'lijks bad.
Nimmer was haar iets te veel.
Ieder kreeg op tijd zijn deel.
En vader kreeg voor ieder klusje
Altijd weer een dankbaar kusje
's Avonds rustig bij de haard,
's Z ondags lekker appeltaart.
Helaas, 't is over met de pret:
Mammie is aan 't INTERNET.
Nog steeds is pappie in de weer,
Maar hij krijgt geen kusje meer;
Zit vaak zielig bij de buis.
Mammie liefkoost nu een muis.
Nooit meer is er appeltaart
't I s Hotmail Dot Com Apestaart.
Zelden is er warm te eten,
Haar kookkunst is ze mooi vergeten.
Internetten uur na uur,
Eten trekken uit de muur.
Een bal gehakt en een kroket,
Want mammie is aan 't INTERNET.
Laatst verloor zij duizend yen,
Poker spelend met Dzjapaen.
En een man uit San Francisco
Wil nu met haar naar de disco.
Ze deed zich voor als een jonge meid
En nu raakt ze hem niet meer kwijt.
Pappie gaat alleen naar bed,
Want mammie is aan 't INTERNET!!!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 05.02.2009 01:23
Ik las in de krant dat Qatar zou willen meedoen als etappeplaats in de Tour de France.
Groningen in de Giro vond ik al absurd maar dit slaat alles!
Dat een grote wielerronde een uitstapje maakt naar het buitenland is uiteraard te billijken maar om helemaal naar het Midden-Oosten te gaan voor een etappe in de Tour de France is te gek voor woorden.
Zag vandaag toevallig een stukje van de ronde van Qatar.
Volkomen belachelijk!! Bij de finish stonden enkele tientallen mensen. Volgens mij gewoon een speeltje van een steenrijke oliesheik. Hij betaalt en die klojo's van wielrenners gaan een beetje rijden door de woestijn.
Met een beetje pech zijn de allround schaatswedstrijden over een paar jaar in Qatar. Een schaatsbaan is zo gebouwd als je genoeg geld hebt.
Datum: 05.02.2009 10:39
2 weken geleden kreeg ik een berichtje vanuit Kaysersberg. Met het volgende erin: De tour komt dit jaar op 17 juli door Kaysersberg.
Dus als het weer het toelaat ben ik daar te vinden. Met de trein tot aan Colmar en dan de bus naar de camping in Kaysersberg.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 05.02.2009 13:26
Jan van I, waarom zijn die wielrenners klojoos ???
Maakt het jouw wat uit WIE jou betaalt (legaal uiteraard), als je op die manier een hele goede voorbereiding voor het komende seizoen treft, hoef je toch geen klojo te zijn ???
We hadden gisteravond een wielrenner-in-spé op visite, die er alles voor over zou hebben gehad om daar mee te mogen rijden. Trouwens ONZE Kirsten Wild is daar op dit moment ook om de damescours te fietsen, voor het eerst bij Cervélo.
Helaas is daar vannacht een jonge Belgische wielrenner (21) in z'n slaap overleden . . . . . heftig hoor.
Lili@n, hebt de jongeleu dit ok al elèèsn en oe met de snoete op 't toets'nbot edrukt ??
Cimeroni, wat maakt 't uut of 't begeunia's, peteunia's of primeula's bint . . . 't wöt d't drekt a wat fleuriger van in en um 't huus. 'k Heure trouwns wel's dat mèènsn veur die laatsten ellergies bint, hèj doar gin las van ?
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 05.02.2009 13:36
Aaaaah la tour de france wij gaan ook naar de Elzas met hele familie(is niet zo groot hoor) maar wij gaan naar Munster..met z`n allen en een aantal dagen daar blijven ...en dan nog een weekje werken en dan...ja weer naar Frankrijk.
Geplaatst door: c
Datum: 05.02.2009 16:25
rivi, veur primula's kuj nig meer allergies wén. Dat hebt ze d'r al oet vigeliert. Wat dat betreft geet de wetenschap veuroet.
Ik bin noe bezig met mien carnavalskostuum. Ik wil dit joar verkleed goan als flowergirl. Dat liek mie wa wat. De bokse is a zowat kloar. En dan mot de bloese nog. En ak t allemoal kloar heb mot ik nog n betke jepske in hoes. Anders kan ik t daansen nig volholl'n.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 05.02.2009 16:26
Zondag 8 februari wordt op RTL4 (20.00 uur) de film 'A GOOD YEAR' uitgezonden.
Ik ken deze film (nog) niet, maar ik las in de gids dat deze film voor een deel in de Provence speelt.
.........."De in Londen woonachtige belegger en 'hotshot' Max Skinner (Russell Crowe) verhuist naar de Provence om een kleine wijngaard, die hij onlangs van zijn overleden oom heeft geërfd, te verkopen. Het is zijn bedoeling het erfgoed zo snel mogelijk van de hand te doen om zo ook zijn verleden voorgoed achter zich te laten. De realiteit blijkt echter anders uit te pakken dan hij zich dat had voorgesteld. Hij wordt langzaam maar zeker verliefd op het land en op een mooie dame."............
Geplaatst door: frank
Datum: 05.02.2009 21:45
Kwam dit toevallig tegen:
http://video.aol.com/video-detail/la-perte-de-lain/3705083510
6 jaar geleden ook geweest, komt op het filmpje niet helemaal over vond het veel inposanter in werkelijkheid.
Datum: 06.02.2009 01:24