Geplaatst door: digi-oma
Datum: 08.02.2009 23:52
Oh, stom, stom... Johan en Tineke... 24 uur te laat, maar natuurlijk welgemeende gelukwensen met Johan's verjaardag en vooral heel veel gezonde en gelukkige jaren samen...
digi-oma
Geplaatst door: frank
Datum: 09.02.2009 21:55
Zat dit weekend wat te neuzen op internet naar Keulen, omdat we daar mogelijk dit jaar een paar dagen naar toe willen, kom ik de volgende site tegen:
http://www.kk-museum.de/cms/front_content.php?client=1&lang=1&idcat=6
Tja daar begrijp ik dan weer niks van. Ik snap al niets van dat feest als boven de grote rivieren geboren carnavalsbarbaar, maar begrijp ook werkelijk niet wat je daar nou zou moeten tentoonstellen.
Mogelijk dat het voor anderen, gezien dit naderend onheil, wel een leuke tip is. Weet wel zeker dat als we naar Keulen gaan, wij dit etablissement niet zullen bezoeken:-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.02.2009 22:04
Frank, je hoeft t ook niet te snappen.
Als de carnavalisten het maar snappen en dat doen we. Ik heb mijn kostuum bijna af. Flowergirl. Het wordt weer n mooi feestje want t carnaval in Boeskoolstad bestaat dit jaar 55 jaar. De optocht gaat bij mijn broer door de straat en het is daar dan een groot feest. Met buren en familie.Alaaf und Helau.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 09.02.2009 23:37
Ik zag een reclamespotje op TV voor DVD's van Andre Rieu.
Niks voor mij hoor! Iets voor de oudere generatie vind ik.
Maar het deed me denken aan wat onze dochter ooit vertelde.
Moet geweest zijn rond 1992/93/94 of zoiets. Ik weet het niet meer!
OK, zij komt thuis....
Was op visite geweest bij een schoolvriendin.
Er stond een CD op en ze zei meteen: Aaaaaah, Johan Strauss!!!!
Nee, was het antwoord, dat is Andre Rieu!!
En nu, zoveel jaat later?
Onze oudste kleindochter probeert op haar blokfluit de Beatles na te spelen.
En de jongste? Die zingt James Brown na!!!!
Vindt ze prachtig! Dat gekrijs door de microfoon...
Datum: 10.02.2009 00:00
Carnaval? Zit in je genen geloof ik..
Ik woon in Rotterdan maar ben geboren in Brabant.
In R'dam heb je carbavalsverenigingen maar daar heb ik niks mee.
Carnaval in Rotterdam?
Maar zo af en toe beland ik in Brabant en dan gebeurt het!
Geen flauw idee waarom maar het overkomt je.
Geplaatst door: Mar
Datum: 10.02.2009 10:41
Boeskoolstad....mijn vriendin is in september naar Overijssel verhuist vanuit het prachtige brabant, en nu heeft ze het er al over om DAAR (!?!?) carnaval te vieren??
Daar snap ik nou niks van, hopelijk is het eenmalig en ziet ze dat het toch echt anders is "boven de rivieren".
Hoe mijn carnaval gaat worden...met dan 15 weken zwanger past mijn pak niet meer echt en hossen in drukke kroeg lijkt dan ook minder aantrekkelijk..Dus zal wel optocht kijken worden en het kindercarnaval met de 2 kleintjes..;-)
Geplaatst door: InekeH
Datum: 10.02.2009 13:06
Ha mar, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En dat die maar voorspoedig mag verlopen.
En wat betreft carnaval in Boeskoolstad: als er één plaats is boven de grote rivieren waar carnaval gevierd wordt met tradities dan is het DAAR!!
Geplaatst door: ® connie
Datum: 10.02.2009 15:33
Even hier zeggen dat het met Leo elke dag een stukje beter gaat.Degeen die het begrijpt danken wij voor de lieve reacties.
Als nu nog het weer gaat meewerken gaan we er in april weer voor.Groetjes...
con en leo.
Datum: 10.02.2009 15:44
Connie, fijn om te lezen. Sterkte.
Mar, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je je goed voelt.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 10.02.2009 16:55
Connie, van harte beterschap voor Leo. Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie weer samen op reis.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 10.02.2009 17:18
Klasse Connie, houden zo!
Mar, proficiat, dat het maar voorspoedig mag groeien.......
Geplaatst door: Rivi
Datum: 10.02.2009 18:09
Mar,
Proficiat en een prettige zwangerschap toegwenst !
Connie,
Blij te horen.
Met heel veel geduld en nog meer liefde gaat het vast goed komen !
Groeten en Sterkte voor jullie beiden in deze "herstelfase" !
Cimeroni,
Carnaval is een groot feest voor je óf niet. Uit onze omgeving weet ik dat de voorpret vaak nog groter is dan het feest zelf, als het om de verkleed- en versierpartij gaat.
Wat het feesten zelf betreft: och ne goeie brulfte is ok nooit weg, dus wrum zo'j gin zott'nbal könn'n vier'n ? Völle wille !
Alààààààf !
Geplaatst door: ® visje
Datum: 10.02.2009 21:11
Leuk Mar, gefeliciteerd. Geen zomervakantie voor jullie dit jaar dan?
Connie op naar april!
Carnaval heb ik als noorderling niks mee. De muziek niet en het gehos ook niet, sorry. Misschien moet je er mee geboren zijn.
Datum: 10.02.2009 21:55
Tja, ik ben geboren in Oldenzaal, bijna 55 jaar geleden. Dus ik heb veel met carnaval. In tegenstelling tot manlief en kinderen die er niet geboren zijn en niets om geven.De kinderen zijn inmiddels de deur uit, maar manlief gaat altijd braaf mee. Niet verkleed, maar dat hindert niet.
Geplaatst door: Fan
Datum: 10.02.2009 22:48
De noordeling snapt niets van carneval.
De zuiderling snapt niets van de elf stedentocht.
Als die wordt gereden gaat heel Friesland uit zijn dak.
De zuiderling kan zijn feest elk jaar vieren tewijl de noordeling dit niet kan.
Als ieder nu zijn eigen feestje viert en het leuk vindt dan is het toch goed.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 10.02.2009 23:02
De cliché,s die knallen het scherm weer over. Uiteraard is de Hr.Uylenspiegel de kampioen hier in maar anderen kunnen er ook wat van.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 11.02.2009 00:55
Dik maakt je niet dik! :-) Voor clichés en andere zin- en onzin is dít dé plek bij uitstek!Dus...waar maak je je druk om.Jij hebt vast ook wel iets wat je leuk vindt, toch?
Mar, van harte gefeliciteerd met dit heugelijke feit!
Cim, veel plezier met het carnaval alvast. Ik was vroeger altijd jaloers op mensen die familie hadden wonen aan de route van de
optocht, want dáár wilde ik ook wel voor de ramen staan.Overigens
is het hier thuis alle dagen carnaval en spektakel :-)dus heb
ik daar niet zoveel behoefte meer aan :-)
Connie, fijn dat het goed gaat.We gaan voor een voorspoedig herstel!
Datum: 11.02.2009 01:30
Carnaval en spektakel??? Vertel, Lilian!!!!
Geplaatst door: mar
Datum: 11.02.2009 09:17
Dank jullie wel voor de felicitaties. Idd geen zomervakantie. Althans niet in Frankrijk of elders dan rondom huis.
Deze zomer opteer ik voor een heerlijke Hollanse zomer van om en de nabij 23 graden; lekker veel buiten niet te warm ;-)
Bij aanvang vakantie ben ik 37 weken zwanger, dat is bed op klossen ipv tent.. Nu kijken we wel voor mei-vakantie of vlak daarna maar dat heeft allemaal geen haast.
Ik denk dat heel wat zuiderlingen ook gecharmeerd zouden zijn van de Elfstedentocht..dat is een zeer exclusief feestje van eens in de.....jaren.
Nu ga ik wat doen aan een vogeltje in de tuin. Die bevecht de hele dag zijn spiegelbeeld aan mijn keukenraam. Gekmakend! Volgens internet moet ik huishoudfolie er tegenaan plakken zodat hij zichzelf niet meer ziet. Hij kan zijn snavel ook beter gebruiken voor het zoeken van een lekkere worm ipv tegen mijn glas.
Geplaatst door: frank
Datum: 11.02.2009 20:22
@Mar,
Leuk verhaal over dat getroubleerde vogeltje, mijn advies: Prozac, stoppen ze vooral in Amerika ook in allerlei huisdieren die kennelijk niet geheel acteren zoals de goegemeente verwacht. Over gek gesproken:-)