Geplaatst door: frank
Datum: 30.12.2007 19:01
Leuk Bona!
Vooral Nazare lijkt mij wel wat, mocht ik ooit nog in Portugal komen.
Die derde foto: is die vanaf de brug van Vallon Pont d´Arc naar Salavas? Oftewel de Ardeche stroomafwaarts?
Datum: 31.12.2007 00:22
Topic-vrienden.
De laatste dag van 2007 is net begonnen. Kan lange bespiegelingen gaan houden over wat voor jaar het was. Weinig zinvol voor jullie uiteraard, behalve de conclusie dat het voor ons een goed Frankrijk-jaar was. Veel gezien en absoluut genoten.
Misschien wat vroeg, maar kan zijn dat morgen de tijd ontbreekt, wil ik iedereen de allerbeste wensen en gelukkige tijden voor 2008 vast doen toekomen.
Vreemd eigenlijk, ook voor 2009 en daarna trouwens maar dat schijnt er dan nog niet bij te horen:-)
Rest mij toch ook Tineke en Johan even apart te noemen en hun, naast voornoemde wensen, ook veel wijsheid en inspiratie toe te wensen met dit heerlijke forum in de toekomst en hun te danken voor weer een jaar veel tijd investeren en ons in de gelegenheid te stellen dat we ons hier een beetje uit te mogen leven.
Gelukkig nieuwjaar!!!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 31.12.2007 09:17
Frank, dat heb je prachtig verwoord. Kon het zelf niet beter doen.
Sluit me helemaal bij je aan.
Voor iedereen een fijne jaarwisseling en en fijn 2008.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 31.12.2007 12:59
Ben het helemaal met de vorige spreker en spreekster eens!
Kan het niet beter verwoorden. Bedankt Frank en voor jou ook een
heel voorspoedig en gezond 2008.
Allemaal een gezellige jaarwisseling!
Trouwens het is nu 12.56 uur zie ik hier onder in mijn beeld, maar nog geen oliebol gehad vandaag, ach, nee, och, jaaa, "zielig hè"?
Annechie alles wel goed met jou, je bent me te stil :-)
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 31.12.2007 14:52
Frank, wat heerlijk dat jij het voorwoord zo goed hebt gedaan, mag ik me daar ook bij aansluiten? Voor jou en de jouwen, maar ook voor alle lezers en schrijvers van dit forum en natuurijk voor Tineke en Johan een heel gelukkig, heel voorspoedig en gruwelijk gezond 2008 toegewenst!!!!
Lilian, maak je niet ongerust, 't is heel best met mij, ben alleen op het moment ontzettend druk met allerlei familiezaken en natuurlijk ook met alle feestdagen-besognes! Heerlijke dagen, ik geef ze tot nu toe allemaal een sterretje! Heel even nog en dan zijn ze weer achter de rug en gaan we de gewone, kale, grauwe januaridagen weer in, het staarje van de uitverkoop, slanke-lijn en schoonmaakproducten in de etalages... jesses.. Dan komt er weer tijd om hier de pen te roeren. Nou ja, de toetsen dan, ook goed.. '-))
Hoe is het met jullie verhuisperikelen, Javi en Rivi al druk aan de slag? Lilian schiet het al op?
Geplaatst door: Rivi
Datum: 31.12.2007 16:17
Nieuwjaar...wat mogen we verwachten?
Een jaar vol vreugde,vrede en vriendschap,dat heeft ieder in gedachten.
Wensen die mogen uitkomen.
Beleven van onvervulde dromen.
Geen macht, rijkdom of weelde dat alles overheerst.
Gewoon gelukkig zijn met elkander,geven en delen...
dat raakt een mens het eerst.
Zie elkaar gewoon graag, geef genegenheid en liefde,
aan een ieder die je lief is,
Begin ermee vandaag en het wordt zeker en vast een schitterend,
sprankelend en boeiend 2008 !!
Een Gezegend, Gezond en Gelukkig Nieuw Jaar gewenst.
Jan & Ria
Geplaatst door: bonasera
Datum: 31.12.2007 16:43
Frank had weer gelijk
De Ardeche vanaf de brug stond te kijk
Wat kan een simpele Belg nu nog toevoegen aan de nieuwsjaarswensen
Laat ons zoeken onder de mensen
Naar diegene die een brug kunnen slaan,
naar de eerbied en de lach die steeds bovenaan staan
Er zijn er hier veel van, zo niet allemaal
Mijn gedachten deze avond bij het feestmaal
Zijn dan maar simpel en vol vree
Tout le monde Bonne Année
Geplaatst door: gerrit
Datum: 01.01.2008 02:53
Voor jullie allemaal de allerbeste wensen, met daaraan verbonden geluk en gezondheid voor 2008.
Geplaatst door: ® Tara
Datum: 01.01.2008 09:41
Aan alle forumers een heel gelukkig 2008 toegewenst, met speciaal aan Johan en Tinneke de moed om er mee door te gaan!
en nu........aftellen naar de zomer....
Tara
Geplaatst door: InekeH
Datum: 01.01.2008 11:16
Uiteraard sluit ik me aan bij alle goede en mooie wensen reeds gedaan door degenen die mij voor gingen.
Een gelukkig en gezond nieuwjaar en dat 2008 mag verlopen zoals iedereen het elkaar wenst!
Groet, Ineke
Datum: 02.01.2008 09:37
Hallo, kent iemand deze site al??
http://frankrijk.verzamelgids.nl/
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 02.01.2008 13:54
Nee, nog niet. Heb hem meteen opgeslagen!
Dank je wel Cimeroni!
Geplaatst door: Loes O
Datum: 02.01.2008 15:02
Dan heb ik er ook nog een. Maar misschien is die al bekend hier:
http://www.france-voyage.com/
Datum: 02.01.2008 21:45
Datum: 03.01.2008 21:56
Deze is er ook nog. Past wel op de site.
http://duitsland.verzamelgids.nl/
Geplaatst door: lili@n
Datum: 04.01.2008 00:26
Voor het geval dat één dezer dagen de internetaansluiting tijdelijk
afgesloten wordt vanwege de verhuizing, wil ik jullie allemaal alvast de hartelijke groeten doen. De tv kabelaansluiting is vandaag al afgesloten, dus geen tv meer voorlopig (wat een rust :-)
Rivi en Javi ook veel sterkte met jullie verhuisperikelen.
Het nieuwe huis is vandaag al goed door mijzelf ingewijd.Door een knots van een stommiteit van mij door ongewild vacuumzuigen,zodat het afvalwater hoog uit de afvoerpijp van de wasmachine naar boven tegen de pas gespoten spackwerk muur en het plafond aanspoot en stinken....... brr. Het was een complete rioollucht.Dus extra schoonmaakwerk.:-( Zoiets moet mij dus gebeuren.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 04.01.2008 00:48
Lili@n,
Begrijp ik hieruit, dat jullie er al "wonen" ?
Wij wensen jullie in ieder geval heel veel geluk, gezondheid en woonplezier in jullie nieuwe huis. 't Zal even wennen zijn, na zoveel jaren in een andere buurt. Maar dat zal jullie zéker lukken !
Wij beginnen nog maar pas, dat duurt nog wel even. Tegen de tijd dat wij echt verhuizen, hebben jullie het wittebrood al wel op !
Groetjes !!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 04.01.2008 01:30
Hallo allemaal,
shame on me........dat ik deze topic zo verwaarloosd heb.
Ik zat even terug te denken aan de periode toen ik nog wel regelmatig hier te vinden was. Ik vond mezelf behoorlijk uitgeblust....
Gewoon iets schrijven om het schrijven. Krampachtig dingen zoeken om maar een onderwerp te hebben.
En toen, en toen, verscheen het fotospelletje.......!!!!
Ik leefde helemaal op!! Frankrijk!!! Daar kan ik uren over zwetsen en schrijven!!
Tuurlijk, ook dat spelletje zal een stille dood sterven als alles de revue gepasseerd is. Maar zolang 't duurt vind ik het wel geinig.
Maar zoals bij deze topic maar een beperkt aantal deelnememers. Jammer.
Op den duur leer je je "tegenstanders" kennen wat betreft hun vakantiebestemmingen zodat het denken en zoeken eenvoudiger wordt.
Er is iets waar ik al een paar dagen over loop te tobben.......
Afgelopen maandag las ik in de krant dat mannen van 50+ met overgewicht een langere levensverwachting hebben dan de mannen zonder vet op hun lijf.
Jeetje, je doet je best om eruit te blijven zien als een jonge god dan krijg je dat over je heen. Moet ik mezelf vol vreten met hamburgers en roomsoesjes om langer te leven.
Is toch te gek voor woorden? Roomsoesjes gaat nog wel maar hamburgers is zo ongeveer het smerigste wat ik me voor kan stellen. Niet eens de smaak maar de manier hoe je dat ding naar binnen moet werken. Je bek (sorry maar zo zie ik het) opensperren en dan proberen dat ding in je mond te wringen om een hap te nemen. Jakkes......
Zo; ik stel 't maar uit maar ik moet nu echt naar bed.
Morgen de post met o.a. Otto en Neckerman gidsen. Daar ben ik echt niet blij mee want die dingen zijn loodzwaar!
Geplaatst door: bonasera
Datum: 04.01.2008 18:11
Ik ben
Ik was
Ik zou
Ik wens
Ah zo ben ik
Datum: 04.01.2008 20:22
Ha Jan,
Welkom terug, kon me al niet voorstellen dat je dit nog lang vol ging houden:-)
Maar goed dat je eens opschrijft dat het allemaal "krampachtig zoekwerk" was, begrijp ik eindelijk waarom jij altijd 10 keer zoveel te plaatsen had.
Gewoon iets aparts, leuks of interessants plaatsen op zijn tijd, omdat je er tegenaan loopt is toch ook prima?