Geplaatst door: InekeH
Datum: 11.02.2009 21:32
Goh Frank, dat zou een idee zijn voor mijn puberkater Karel, die nog steeds als een razende in huis rondsjeest....
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 12.02.2009 01:31
Bed op klossen? Oh, jeetje, een thuisbevalling dus.....
Toen mijn vrouw zwanger was (1970/71) was het eerste dat ik zei dat het geen thuisbevalling mocht zijn. Nee, natuurlijk niet, was de reactie van mijn vrouw.
We hadden er nooit over gesproken maar het was voor ons vanzelfsprekend dat ze naar een kraamkliniek zou gaan.
Jaaaaren later (1998) op Tenerife (Spanje).........
Onze dochter was zwanger. Ze begon met de arts te praten over een bevalling thuis. Volgens onze dochter keek de arts alsof hij water zag branden! Thuis bevallen??? Het kwam erop neer dat het verboden was in Spanje!
Ze moest dus naar een ziekenhuis en daar ook nog eens 4 dagen verplicht blijven. Je weet maar nooit!! Complicaties of zo....
In 2002 weer in verwachting maar dan in Nederland. En wat doet ze? Thuis bevallen!
Ik zal wel van alles over me heen krijgen maar thuis bevallen vind ik persoonlijk iets absurds.
Er hoeft maar IETS te gebeuren en je moet met een loeiende sirene naar een ziekenhuis.
Enne, mar, dit heeft uiteraard niets met jou persoonlijk te maken maar het is alleen maar iets in de Nederlandse cultuur dat ik niet begrijp.
Ik hoop van ganser harte dat je prachtig en gezond kind krijgt.
Geplaatst door: mar
Datum: 12.02.2009 13:01
ha ha Jan, helemaal niet vreemd. Was ook mijn eerste reactie bij eerste kind. Dan komt de verloskundige met een verhaal dat je eigenlijk pas naar het ziekenhuis mag als het kind er bijna is. Als leek zit je daar dan en zie je je zelf met een hoofd tussen de benen in de auto stappen en zeg je "nou ok dan thuis"
Enfin de eerste bevalling eindigde in het ziekenhuis. En op dat moment maakte me het geen moer meer uit waar het kind kwam als het er maar uit ging ;-). En het was me ook geen moeite om in de auto te stappen. Alleen al die verkeersdrempels vond ik toen wat minder.
De tweede bevalling was thuis, ging best soepel hoor.
En deze derde..geeneens meer over nagedacht.
We wonen ook maar 5 minuten rijden van een ziekenhuis. Was dat anders geweest dan was er denk ik geen twijfel mogelijk of ik was naar ziekenhuis gegaan.
Dank voor je bezorgdheid!
Zo heb ik overigens ook een vriendin die geen verloskundige aan haar bed wil, ook niet tijdens de zwangerschap voor begeleiding. Ze wil een "echte arts" een geen tussenoplossing, zoals zij verloskundigen ziet..(dus uiteraard dat zij ook in het ziekenhuis bevalt)
Geplaatst door: ® connie
Datum: 13.02.2009 21:50
niemand iets engs overkomen vandaag...vrijdag de 13e?
Geplaatst door: lili@n
Datum: 14.02.2009 02:12
Niet iets engs Connie, maar wel iets anders:
Loop ik vanmorgen (vrijdagmorgen) naar buiten om iets
in de schuur te zetten, heb ik van die slippers aan en ook nog het nachthemd.......lag ik voordat ik er erg in had,onderuit.
Vreemde gewaarwording als je daar ineens op de stenen ligt.
Ik hoop dat niemand het gezien heeft.Het was nog vrij vroeg én
koud.Gelukkig viel ik nog wat zijdelings op m'n achterwerk en
daar zit gelukkig genoeg natuurlijk "materiaal" om het enigszins op te vangen, haha.Het bleek hier en daar glad te zijn.
De hele dag enigszins met een verbeten gezicht rondgelopen, want
het bleek toch pijnlijker te zijn dan ik in eerste instantie gedacht had.Het zal morgen wel mooi blauw zijn.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 14.02.2009 09:20
Vrijdag de 13e. Is voor mij een dag als alle andere.
Lilli@n, vervelend voor je. Was het gisteren dan zo glad??
Donderdag wel, tenminste in B.Bentheim. Ik was daar met 2 zussen en mijn moeder. Rondwandelen bij t kasteel enzo. En natuurlijk kaffee drinken mit himbeerküchen. En als je nagaat dat mijn moeder 83 jaar is.Ze loopt vrolijk overal heen. Het is daar heuvelig.
Datum: 14.02.2009 10:54
Cimeroni, of het zó glad was, weet ik niet, in ieder geval waren er stoeptegels die wél erg glad waren en als je dan ook nog het
verkeerde schoeisel aan hebt........
Omdat het 's nachts geregend had op de bevroren ondergrond,bleek
dat het hier en daar spekglad was 's nachts. (maar dat hoorde ik achteraf) Dat is ook het verradelijke van dat kwakkelweer. Dan vorst dan weer regen.Enfin we hebben het "overleefd".Ik ben nu een gewaarschuwd mens, in ieder geval andere schoenen aan.
Zijn jullie al met een Valentijnsurprise verrast? :-)
Datum: 14.02.2009 10:59
Nee, valentijn hoeft voor mij ook niet. Veuls te commercieel.
Ze proat d'r al oaver om er n nationale feestdag van te maken.
Het is helemoal nig nationaal, maar Amerikaans.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 14.02.2009 17:54
Oh Lili@n,
Dat was veur oe dus ech vriedag 'n dartien !
Doar zu'j vedage nog wè mear las van hebb'n, dat wöt nog 'n mooin picasso !
Maar zonder gein, meestal heb je de dagen erna pas goed in de gaten wat je overkomen is.
Kneuzingen zijn ook vaak heftiger dan breuken.
Eventueel goed smeren met Arnica !
Was trouwens wel een goede reden voor Valentijn om jou vandaag een beetje te verwennen :-) !!
Beterschap !
Geplaatst door: mar
Datum: 14.02.2009 20:37
manlief heeft de groene aanslag al van de stoep gespoten. Ik vind het gekkenwerk in februari maaaaarrrrr....geen gladheid of valpartijen meer nu ;-)
Voor eerst in mijn leven valentijnskaart gehad: kreeg er 1 van mijn oudste zoon die hij op school had gemaakt en vandaag echt met de post werd bezorgd!!!
Het thema was afgelopen weken "post" en gisteren dan ook met 8 ukken de wijk rondgelopen met posttas, postpet en bij iedere ouder een kaart in de bus stoppen die ze zelf gemaakt hadden.
Datum: 15.02.2009 00:15
Met één klik de wereld rond.
Prachtige kiekjes van steden,dorpen en landschappen!
http://www.yvettedefrance.com/Photos-du-monde/Fotos_monde.htm
Datum: 16.02.2009 10:34
Mooie site Lilli@n.
Ik hoop dat ik zondag naar t carnaval kan. Ben grieperig.Alles dut mie zeer :(
Ik las net nog in de krant dat bij de versieraktie, de straat woar mien breur woont, een pries hef wonnen. Ze vindt het een eer om deur die straat te goan.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 16.02.2009 15:29
HIEP, HIEP, HOERAAAA !
ONS "VISJE" IS JARIG VANDAAG
VAN HARTE GEFELICITEERD EN NOG VÉÉÉLE JAREN !
Geplaatst door: ® connie
Datum: 16.02.2009 21:41
Het allerliefste toegewenst...
con en leo
Geplaatst door: InekeH
Datum: 16.02.2009 22:50
Visje: van harte gefeliciteerd!
Cimeroni: hopelijk ben je voor het weekend beter. Lekker onder de wol blijven, tis nu toch geen weer om naar buiten te gaan.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 16.02.2009 22:54
Dank voor jullie felicitaties, er is nog taart over hoor :-)
Geplaatst door: Johan en Tineke
Datum: 16.02.2009 23:00
Visje, van harte gefeliciteerd!
Datum: 17.02.2009 14:08
Visje, ik ben wel laat, maar mijn welgemeende felicitaties nog.
Ik blijk geen griep te hebben. Maar iets anders. Daarvoor moet ik donderdagmiddag naar t ziekenhuis. Afwachten maar.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 17.02.2009 19:25
Stom... Sorry 'Visje', te laat!!!!
Toch onze welgemeende felicitaties.. en dat laastste stukje gebak? Geen probleem...'-))
Datum: 18.02.2009 01:32
Ik kom er achteraan hobbelen met mijn verjaardagswensen, maar
ik was ons aller visje niet vergeten, als het goed is,
zijn de wensen rechtstreeks bij haar aangekomen!
Cimeroni, wat vervelend nu, ik hoop dat het niets ernstigs is,
beterschap en ik hoop dat je a.s. zondag toch je feestneus kunt opzetten.Anders maar binnen blijven en vanuit het huis van je broer de optocht bekijken.
Ging ik vorige week onderuit, val ik vanavond over een tv die één van onze huisgenoten op de grond had gezet voor een kastje,
kom ik daar langs gelopen in het donker........