Geplaatst door: lili@n
Datum: 05.03.2009 00:50
Prachtige gedichten allemaal.Laat nu de lente maar komen.
En zowaar scheen vandaag ook flauwtjes de zon af en toe.
Bona dat liedje van Moriaantje mag niet meer gezongen worden...
:-) Dat is net als met de naam negerzoen, die mag ook niet meer
gebruikt worden.Allemaal uit een koloniaal verleden, toen mensen nog niet wisten dat "moriaantjes" óók mensen waren.
Maar het blijft een leuk liedje, ik heb het vroeger op de kleuterschool ook gezongen.Trouwens die Piet Hein met zijn appeltjes van oranje was ook niet zo'n lieverdje.
Geplaatst door: Toon
Datum: 05.03.2009 10:22
Piet Hein was gewoon een zeerover in dienst van de regering en dan mag het.
Datum: 06.03.2009 01:39
Ha,ha Toon, zeg dat wel, er is dus weinig veranderd sindsdien.
Cimeroni ik zal opletten! "Vlieg" je langs de oude provinciale weg naar Vjenne?
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 06.03.2009 09:21
Al hoewel dit liedje niet meer mag
Zie ik het zonnetje al twee dagen na mijn beklag
Dus moet er toch een reden zijn
Dat dit mensenbrein
Het heeft gemaakt
En die ommekeer heeft veroorzaakt
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 06.03.2009 09:50
Nee Lllli@n, dwars door de stad. Langs het "gemene"huis en de brandweer en dan rechtdoor.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 06.03.2009 11:58
Hier in Hoorn staat een standbeeld van Jan Pieterszoon Coen... destijds ook niet de meest symphatieke figuur.
Geplaatst door: Toon
Datum: 06.03.2009 14:48
Moriaantje zo zwart als roet
Ging eens wandelen zonder hoed
Maar de zon scheen op zijn bolletje
Daarom droeg hij een parasolletje
Ik heb nog eens gekeken en ik zag het goed.
Hij zag inderdaad zo zwart als roet.
Maar is die kleur dan soms verkeert.
Of wordt de kleur zwart niet meer gewaardeerd.
Iemand die zo een lied verbiedt is een rassist.
Of zie ik het verkeerd en heb ik mij vergist.
Het is toch fantastisch zo een lekkere negerzoen.
Die wil ik nog best een keertje overdoen.
Straks mag de toverbal ook niet meer worden gebruikt.
Want daar komen nog veel meer kleuren uit.
Wat is er fout aan dit liedje, ik heb geen idee.
Nou ja, laat maar, ik zit er verder niet mee.
Datum: 06.03.2009 16:27
Even iets heel anders... ben ik vanmiddag in m'n werkkamer bezig (naaimachine, computer etc.) zie ik allemaal kleine zwarte beestjes op de muur, op de grond enz. Formaatje vlo, maar iets donkerder en smaller, maar wel met een hard schildje. Wat is dat nou weer! Zoeken, zoeken, onder tafel, achter kast maar geen bron gevonden. Half uurtje later na het stofzuigen... jawel weer invasie, en ze komen onder uit een ingebouwde kast. Deur open: gatver....
Wat blijkt: onderin staat een krat met fotospullen. Toestellen, lenzen, statief, opladers enz. Er zat ook een schoon washandje bij dat ik ooit gevuld had met rijst en daarna dichtgenaaid. Ideaal om onder het fototoestel te leggen om net wat meer hoogte (op tafel of op onregelmatige ondergrond) te krijgen of het toestel recht te zetten. Al die beestjes kwamen uit het washandje! Hele boel weggegooid, kast leeggehaald... stofzuigen (Dyson en ook leeggegooid en omgespoeld) en spuitbus erbij. Ik hoop dat het over is. Dus mocht je overwegen ook zo'n handig "statiefje" te maken... geen rijst erin.
Geplaatst door: tineke
Datum: 06.03.2009 17:45
Geplaatst door: InekeH
Datum: 06.03.2009 18:24
Jakkes, wat een verhaal digi-oma. Hopelijk komen ze niet meer terug. Ik heb vanmiddag ook de werkkamer opgeruimd, kwam gelukkig alleen maar (véééééééél) stof tegen. Maar het was er wel weer voor, het regent hier al sinds gistermiddag, en niet zo zachtjes ook.
Cimeroni: heb je al wat gehoord ivm de onderzoeken?
Datum: 06.03.2009 18:25
Tineke, geen idee... van zo dichtbij heb ik ze niet bekeken. Zal het fototoestel klaarleggen en - mocht ik er nog eentje zien wat ik trouwens niet hoop - dan gaat mag ie op de kiek en daarna verpletter ik hem met m'n nagel zoals zovelen van z'n voorgangers.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 06.03.2009 18:51
Geplaatst door: Fan
Datum: 06.03.2009 19:01
Kun je er geen uit de stofzuiger halen.
Staat die nu in de kast met die beestjes er in.
Zo meteen zit de hele kast vol. Ontsnappingsroute via de slang.
Geplaatst door: Irene
Datum: 06.03.2009 19:20
mooie site bonasera!
Heb hier geregeld de grijs gestreepte lapsnuitkever rondscharrelen. Kwam indertijd op klamme was en vochtige luiers af. Die tijd zijn we gelukkig voorbij. Heb er toen 1 in een luciferdoosje op het gemeentehuis binnengebracht en kreeg kort daarop mooi een berichtje thuis wat het was en hoe ermee om te gaan.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 06.03.2009 20:47
InekeH, ik krijg donderdagmiddag de uitslag.
Digi-oma, wat n belevenis, brr.
Datum: 06.03.2009 23:22
Jawel, nog eentje gevonden en foto gemaakt met macrolens; daarna vergroot. Het was die van Tineke... dat rijstgeval dus.
Nu helaas overleden. De laatste uren niets meer gezien. Stofzuigerslang is leeg hoor en de bak van de Dyson omgespoeld.
Ik heb toch liever honden in huis! Ik kreeg trouwens spontaan de kriebels van alle kevertjes die ik heb zien langskomen. Met dank :-)
Geplaatst door: ® kea
Datum: 06.03.2009 23:29
Dat was inderdaad schrikken met al die beestjes.(Weet je wat ik zie als ik gedronken heb, allemaal beestjes..............) Het idee van dat zakje met rijst vond ik wel leuk. Misschien kun je de volgende keer het zakje met maaszand vullen.
Datum: 07.03.2009 01:54
Brrrr digi-oma,het idee alleen al. Doet me denken aan de tijd
dat ik ooit Molenaars kindermeel kocht.Het was toen al niet meer overal te koop, maar ik had dan toch eindelijk nog een pakje kunnen bemachtigen.
Mijn zoontje gedijde daar prachtig op, dus prima spul.
Ik maakte het zakje open en daar kroop me toch een regiment
ongemak in,brrr, als ik er nog aan denk.Toen maar overgestapt
op bambix.
Ook in pannekoekmeel en hagelslag al eens beestjes aangetroffen.
Bij extreme weersveranderingen en lang op de plank liggen,wat
vroeger in de winkels voorkwam, had je gauw last van meelworm
en dergelijke. Daarom kijk ik nu nog altijd goed voordat ik welk
pakje dan ook openmaak.Brrr.
Vond ook eens bruin spul in witte basterdsuiker.Geen lekker
"gezicht".Heb toen de hele handel opgestuurd naar de leverancier.
Kreeg brief terug met excuses en een aantal artikelen.
Datum: 08.03.2009 23:56
Een ieder een leuk weekend gehad?
Ik denk het wel anders was hier wel meer geplaatst.
We kunnen niet hebben dat dit topic onder aan de tweede bladzijde
"hangt".
Wat was het gisteren mooi weer! Heerlijk van genoten.
Vanmiddag viel het ook niet tegen, nadat het vanmorgen weer pijpestelen had geregend.Ik wou dat het eens een tijdje droog weer werd. Kan ik eindelijk weer eens in de tuin aan de gang.
Visje hoe staat het met jouw bossen hortensia's? Hebben ze de
vorst overleeft?
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 09.03.2009 10:52
Zaterdag bij Metropool in Hengelo bij Leo Blokhuis en Rikie Koolen geweest en echt een geweldige avond gehad.Heel leuk hoe Leo verteld over de muziek en wat kan die Rikie Koolen zingen echt een hele leuke avond gehad ..daarna aan de bar de keel doorspoelen. Gisteren was mijn schoonzus jarig dus we zijn naar Haarzuilen gereden was stralend weer ..lekker in het zonnetje
Heb dit weekend wel veel meegemaakt want vrienden van ons gaan in de zomer(eind Juli en 2 weken Augustus) naar Sardinie(huis van zijn zus) en ze vroegen of wij ook zin hadden om te komen ....dus wij kijken of we dit jaar kunnen gaan eiland hoppen...dus Frankrijk-Corsica-Sardinie-Corisca-Frankrijk. en onderweg lekker kamperen...nu schijnt tegenwoordig corsica in de zomer heel druk te zijn ...gaan zeker even kijken of het mogelijk is...conclusie heel leuk weekend gehad