Geplaatst door: frank
Datum: 18.03.2009 21:38
groot feest vandaag, op de kop af 5 jaar geleden gestopt met roken. Weet nog precies dat ik die dag dacht "zo dat gaan we nu eerst eens 5 jaar volhouden en daarna zien we wel verder".
Weinig verder zien, geen enkele behoefte meer aan. Enorm voordeel: hoef je je ook niet druk te maken over wel/niet roken in openbare gelegenheden. Wat een ongelofelijk partij tijd aan gewauwel gaat daar in zitten bij die rokers, valt me iedere keer weer op:-)
PS, mijn vrouw heeft net aangekondigd nog in geen 50 jaar te gaan stoppen, da's dan weer jammer. Mag zij fijn witten:-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 18.03.2009 22:09
Frank, gefeliciteerd. Volhouden!! Misschien dat je vrouw op n dag ook nog verstandig wordt ;)Ik ben zelf 26 jaar geleden gestopt,van de een op de andere dag. Maar ja, ik hoorde dat ik zwanger was en dat was voor mij een goede reden.
Geplaatst door: claar
Datum: 18.03.2009 22:22
@Digi-oma&Ciremoni, lees over ziekenhuisonderzoeken waardoor
jullie worden getroffen, veel sterkte
Geplaatst door: Mar
Datum: 18.03.2009 22:24
Rook normaal 1 sigaret per dag. Op feestjes meer (om dan de dagen erna niet te roken want keel is rauw;-)). Sommigen vinden dat dan geen reden is om te stoppen. Maar die ene is net zo verslavend als meerdere...Nu ik zwanger ben niet gerookt. Was altijd zoo misselijk op moment dat die ene per dag gerookt "moest" worden dat ik het tijden niet gedaan heb. Nu ik me fitter voel begin ik zelfs alweer te denken: straks als die kleine er is..neem ik een borrel, broodje filet americain en een sigaret;-)! Dus ik vrees...
Maar afgelopen weekend op een feestje in een dorp diep in de provincie. Ik bleef logeren, twijfelde nog over schoon setje kleding mee te nemen en toch maar gedaan (want er wordt niet meer gerookt in de kroeg, maar dacht als ik toch een bier over me heen krijg...) Tot mijn verbazing: het zag er blauw!!!!
Schijnbaar wordt er alleen gecontroleerd en geklaagd in de stad. In de dorpen roken ze rustig door. Nog nagevraagd bij nichtje dorp verderop: ook daar werd rustig doorgerookt...
Alles kon de volgende dag direct in de was. Stinken!!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 19.03.2009 00:14
Claar, bedoel je die nieuwe website, waarover ze het gisteren hadden op het jourmaal?.Ik denk dat het deze is:http://www.kankeronderzoek.info/
Het is te hopen dat jullie die website niet nodig zullen hebben.
Cimeroni,ik sta zelf in één van die gebouwen aan de Hofkampstraat
als 'ontvangstcomité' aan de deur.
Geplaatst door: mar
Datum: 19.03.2009 09:21
ik zie alleen dat Claar beterschap wenst, niet dat er ergens om kankeronderzoeken worden gevraagd??? Of ben ik nog te moe en zie ik het niet zo goed.
Datum: 20.03.2009 00:27
Ik heb de tekst van Claar verkeerd opgevat,nu ik het nog een keer lees bedoeld ze inderdaad dat ze (Claar) leest over ziekenhuisbezoeken van de beide dames.Ik dacht dat ze bedoelde dat ze (de beide dames) over hun ziekenhuisbezoeken veel moesten lezen.Het spijt me, ik dank je Mar,dat je mij er op hebt gewezen.Het was niet mijn bedoeling de beide dames op enige wijze te kwetsen.Ik bedoelde het informatief.Als het leed al is geschied, dan bied ik mijn oprechte excuses aan!
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 20.03.2009 00:49
Lillian, zo snel word ik niet boos hoor. Zo-wie-zo aardig dat je reageert. Groet digi-oma
Datum: 20.03.2009 10:59
Lilli@n, voordat ik boos wordt moet er heel wat gebeuren.En ik heb geen kanker.Verder vind ik het fijn dat er mensen zijn die me sterkte wensen.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 20.03.2009 13:04
YOEPI - 'T IS LENTE
Als de zon nu eens een paar weken zo lekker blijft schijnen als ie op dit moment (hier in Zwolle) doet, knappen we allemaal weer een heel stuk op !
Digi-Oma, Cimeroni en andere zieken op dit forum, 'k hoop dat jullie ondanks alle "ziektebeelden" toch van dit mooie weer kunnen genieten !
Blijf in alle omstandigheden vooral goede moed houden, kop op !!
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 20.03.2009 15:29
Sluit mij helemaal bij Rivi aan ...en morgen schijnt het nog mooier te worden gaan we misschien wel naar Krul in Hengel want die hebben een voorjaarsshow (Nieuwe tenten en wat al niet meer)
heerlijk komen we weer in de stemming..en misschien ok wel weer vaker op deze site
Datum: 20.03.2009 15:31
Was ik vergeten ons dochter is haar kamer aan het schilderen met Let it be van The beatles..is niet erg ..het zingen heeft ze van haar vader...vals als een kraai...
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 20.03.2009 16:55
De lente O wat is dit fijn
En die mooie zonneschijn
De motivatie schiet omhoog
dat weet zelf de psycholoog
Vertrouwen in de goede afloop
want ons gedachten zijn nu een puinhoop
Leve de menselijke moed
Die ons sterkt in tegenspoed
Aan alle mensen met problemen
Dat de lente ze allen kunnen wegnemen
Sterkte in de moeilijke uren
Moest ik het adres weten zou ik jou een kaartje sturen.
Datum: 22.03.2009 00:49
En Theo, ben je vandaag nog naar de nieuwe caravans wezen kijken?
Was het druk?
Het was prachtig weer om in de tuin te werken.Ik heb er maar weer een paar zakken potgrond en wat viooltjes "aan gewaagd".
Nu maar hopen dat ze niet stuk vriezen.
Cimeroni ik ben benieuwd of ik je vandaag zie!
Annechie wat is 't stil um oe hèn. En Ineke zee ik hier ok nig völ meer, woar zit ieleu toch? Of bi'j saam'n op trad? :-)
Geplaatst door: ® visje
Datum: 22.03.2009 00:55
Ik dacht dat viooltjes wel tegen vorst konden? Heb er ook een paar aangeschaft voor het voorjaarsgevoel.
Datum: 22.03.2009 09:49
Lilli@n, helaas zul je me vandaag niet zien. Morgenvroeg een onprettig onderzoek. En woensdag komen er 4 logees. Dus vandaag de logeerkamers in orde maken.
Viooltjes kunnen wel tegen n beeje vorst,ik heb de primula's van vorig jaar laten staan en die bloeien. Mooie kleuren in de tuin.
Geplaatst door: ® guusje
Datum: 23.03.2009 08:02
Hoi Lillian,
Weet je nog, in de beginperiode van de chat was Bob ook vaak van de partij. Afgelopen weekend zijn wij naar de Ardennen geweest waar hij samen met Eveline en de kinderen een schitterende B&B heeft. Heel leuk om hen nu eens na al die tijd te ontmoeten, en met hun enthousiasme en het schitterende weer is het voor ons een heerlijk weekend geworden! We gaan beslist weer een keer terug! Kijk maar eens op www.botemps.be
Datum: 23.03.2009 08:59
Wij om een beetje vakantiegevoel te gaan krijgen bij Krul in Hengelo naar de (tenten) show gegaan is het een beetje fout gegaan en staan er maar 2 tenten en alles was gericht op caravans..zagen wel een kleine schrottelbraai ...en het lijkt mijn vrouw ideaal(....ik koop meestal tijdens de vakantie)maar ga even naar de topic aan deze braaien kijken
Gisteren voor het eerst een stadsroute gelopen langs alle monumenten van Tuindorp(route van 6 km bij het vvv opgehaald)
Cimeroni..sterkte
Datum: 23.03.2009 12:49
Ja, Guusje dat herinner ik me nog wel. Wat leuk dat hij een B&B heeft.Had hij hier in Nederland ook al geen eigen bedrijf destijds? En twee kinderen die toen nog klein waren?Volgens mij heeft hij mij ooit een paar foto's gestuurd en een naam van een website van dat bedrijf.Wat leuk dat je nog steeds contact met hem hebt gehouden.Ik zal straks meteen even kijken op zijn site.
Overigens mis ik wel meer "oudgetrouwe" voormalige chatters.
Laatst kwam ik een schrift tegen waarin ik in het begin wat namen
en emailadressen noteerde.Jammer maar er zijn er niet veel meer
te vinden hier op C-F.
Datum: 24.03.2009 00:55
Cimeroni, ik hoop dat het nog wat meegevallen is.
Theo, dus het was niet wat je er van verwacht had.
Ze voeren nu toch ook een nieuw merk caravans?
Twee tenten houdt inderdaad niet over.
Ik dacht dat je een "caravankampeerder" was,maar dat is dus niet zo.