Geplaatst door: frank
Datum: 18.07.2008 21:06
en daarna rechtermuisknop.
Geplaatst door: anita
Datum: 18.07.2008 21:07
Frank volgens mij lukt het nu!!
Thanx
nu heb ik wel een verslaving!!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 18.07.2008 21:46
Het kruis heb ik kunnen traceren op flickr.
Er staat bijvermeld dat hij staat op een heuveltop bij een stadje in zuidelijke Drome.
Maaaaaaaar......op jouw foto's herken ik niets van dat stadje.
Dus moet (??) ik concluderen dat plaatser van die foto op flickr fout zit. Of niet.....??
Geplaatst door: frank
Datum: 18.07.2008 21:58
Scheel maar 25 km Jan, niet te precies worden graag:-)
Datum: 18.07.2008 22:00
Deze foto is niet in Nyons gemaakt,daar zijn we vorig jaar wel geweest,maar deze foto staat tussen de foto's van dit dorpje.....een aantal km ten zuiden van Nyons.
Datum: 19.07.2008 00:54
Ik kan natuurlijk allerlei dorpen opnoemen die in de buurt liggen en daar zit beslist de goede tussen maar dat is niet mijn manier.
Goed, effe iets anders.
Wij begonnen onze vakantie dit jaar toen het voetballen in het middelpunt van de belangstelling stond. Begrijp ik niks van.
Voetballen vind ik echt iets voor kinderen die graag tegen een balletje trappen. Maar volwassenen?? Volwassenen die tegen een balletje trappen?? Daar begrijp ik niks van.
Maar goed, zelfs in je vakantie word je geconfronteerd met dat verschijnsel.
Onze eerste camping.
We willen vertrekken. Ik sta aan het loket om af te rekenen.
De jongen achter het loket dacht dat hij Engels sprak. Ik had al een paar keer moeten tolken omdat een stel landgenoten letterlijk geen woord Frans spraken. Of ik effe wilde helpen.
Echt, zijn Engels was van een abominabel niveau!
Goed, ik sta daar dus en hij zei met een grote grijnslach: Italie: zero et Pays-Bas: trois. Hij had echt een glimlach van oor tot oor.
Was waarschijnlijk dolgelukkig dat een groot voetballand uitgeschakeld was door een relatief klein landje.
Dacht dat zijn land (Frankrijk) dat landje makkelijk zou kunnen verschalken.
Onderweg.
We rijden ergens. Loopt tegen lunchtijd. Ik zie iets wat lijkt op een hotel/restaurant. We stoppen en lopen er naar toe.
Zag er tamelijk gesloten uit. Er komt een ouder Frans echtpaar aangelopen en de man zegt: restaurant kaput!
Eigenaardig, hij sprak waarschijnlijk een woord Duits nl kaput!!
Allemand?? vroeg hij later.
Non, non, Hollandais.
En wat gebeurde er toen?
Hij begon mij uitgebreid de hand te schudden en te feliciteren omdat wij (vind ik ook zo stom om te zeggen) gewonnen hadden van Frankijk.
Fransen zeikerig en arrogant? Kom op zeg!!!
De schotel.
We stonden op een klein gemeentecampinkje.
Wij met onze tent, een Fransman met een enorme camper en Nederlands stel met een caravan. Da's alles....
In ieder geval geen gedring bij het sanitair.
Op een gegeven moment komt die Nederlander naar ons toe lopen.
Hij had een probleem. Wilde 's avonds naar voetballen kijken.
Maar er was maar een plek op de camping waar zijn schotel werkte en wel pal achter onze tent. Of wij dat vervelend vonden. Er zou geen geleuidsoverlast zijn want hij had een koptelefoon.
Wij zaten daar uiteraard niet mee.... Vrijheid blijheid! Toch?
Af en toe keek ik om het hoekje en daar stond in het schemer en later een in het donker een TV te schitteren tussen de bomen.
Een eenzame man in zijn klapstoeltje ervoor. Doodstil....
De volgende dag 's morgens in de plaatselijke kroeg effe de lokale krant gepakt. Ach gut, bleek het de wedstrijd te zijn geweest dat Nederland werd uitgeschakeld.
Geen wonder dat het zo stil bleef achter ons.
Datum: 20.07.2008 14:24
De foto van het cafe staat ook bij de afbeeldingen van deze plaats.
In 1999 512 inwoners.
Geplaatst door: Irene
Datum: 22.07.2008 22:41
Proficiat, 100 pagina;s vol in deel 2! het blijft leuk om mee te kijken en af en toe mee te raden en zoeken.
Geplaatst door: Irene
Datum: 23.07.2008 12:53
This image has been moved or deleted, komt er te staan.....
Datum: 23.07.2008 19:02
Oeps ik heb alle mooie foto verwijderd,vandaar :(((
jammer ze waren zoooooo mooi!!!
Datum: 27.07.2008 00:36
Anita,
je hebt ergens een foutje gemaakt maar ik heb geen idee wat....