Geplaatst door: frank
Datum: 12.06.2009 19:33
Helaas Anita,
Departement Meuse
Geplaatst door: ® Anita
Datum: 12.06.2009 19:40
Ach ja nu zie ik het, Verdun natuurlijk
Ik heb niet zoveel tijd om te zoeken, ben al weken druk met onze site. Alles van onze Normandie reis erop te zetten en te beschrijven.
Datum: 12.06.2009 19:51
Hebbes Anita.
Datum: 12.06.2009 23:08
Geplaatst door: jan s
Datum: 13.06.2009 09:41
Lisieux
Datum: 13.06.2009 22:36
beetje late reactie maar het is idd Lisieux
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 13.06.2009 23:51
Ik heb lopen tandenknarsen afgelopen week.........
Ga je ergens naartoe en dan moet je betalen!!!
Eerst naar de Rocher Dabo......... Parkeren bij een restaurant bijna op de top en wat zie ik tot mijn afgrijzen? Een kassa!!!!
Om de laatste tientallen meters van die rots te mogen beklimmen moet je 2 euro per persoon betalen!!!
Heb ik tandenknarsend of knarsetandend gedaan!
En dan als klap op de vuurpijl de schepenlift van Atzwiller.
Ben daar jaren geleden geweest en 't was toen gewoon een beetje bijzondere sluis om het zo maar te zeggen. Gewoon je auto parkeren en het ding bewonderen. Naar boven lopen en weer terug....
Maar nu??? Grote parkeerplaatsen en, jahoor, een kassa!!!!!
Belachelijk gewoon! En ik weet niet of ze expres gedaan hebben maar dat ding was vanaf de weg bijna niet meer te zien! Bomen en hoog struikgewas.....
We staan daar te twijfelen en te weifelen. Betalen of weggaan.
Komen er ineens een paar bussen aanrijden met toeristen.....
Nou, toen was de beslissing gauw genomen!!! Wegwezen!!!!!!
Als ik ergens een hekel aan heb dan dan meesjokken tussen tientallen toeristen! Iedereen was het gelukkig met me eens....
Een paar km verderop zijn we even neergestreken op een terrasje vlakbij een gewone sluis. Er kwam gelukkig een bootje aangevaren dat door die sluis wilde dus dat hebben we even bekeken.
Oh ja, de dame die ons bediende op het terrasje sprak een paar woorden Nederlands! Een biertje voor meneer, dankoewel.....
Datum: 14.06.2009 08:53
Datum: 14.06.2009 08:57
Kleine troost, Jan van I. het gebeurt overal in Frankrijk... van die okertoestanden in Roussillon in de Provence tot het stadje Locronan in Bretagne: elke 'scheet' moet je tegenwoordig betalen.
Welkom terug in NL en Camping-F., trouwens. Afgezien van je ergenissen toch ook nog een beetje genoten ????
Geplaatst door: Anita
Datum: 14.06.2009 16:57
Welkom terug Jan van I. Het was hier een beetje stilletjes zonder jou.
Ik hoop dat je toch nog iets leuks hebt gedaan, behalve tandenknarsen haha.
Geplaatst door: marrie
Datum: 14.06.2009 17:03
Komt een man bij de tandarts. Zegt de tandarts:
uw kiezen zijn wat afgesleten, knarst u soms met uw tanden?
Zegt de man: Jazeker, iedere keer als ik uw rekening binnen krijg! :-))
Geplaatst door: Jack
Datum: 14.06.2009 17:35
Volgens mij is iedere vakantieganger een toerist,dus ook Jan.
Datum: 14.06.2009 17:52
Hummmmm, wat moet ik daar op zeggen, Jack?
Technisch gezien waarschijnlijk wel maar gek genoeg voel ik dat helemaal niet. Heb me nog nooit toerist gevoeld in Frankrijk. 't Waren altijd de anderen......
Mijn vrouw heeft 't altijd over blikken toeristen die worden opengetrokken als ze het heeft over een buslading mensen die uit een bus stapt. Het hoeven niet eens buitenlanders te zijn maar het kunnen net zo goed Fransen zijn.
Heb nog nooit een verwantschap gevoeld met dat soort "toeristen" maar inderdaad technisch gezien ben ik ooit een toerist.
Datum: 14.06.2009 18:38
Lille?
Datum: 14.06.2009 20:08
WAT in Lille ?
Datum: 14.06.2009 20:35
Geen idee wat. Geen tijd om te zoeken, heb veel werrk aan mijn site. Laat het zoeken aan iemand anders over.
Datum: 14.06.2009 23:16
Datum: 15.06.2009 12:14
Is goed, Jan, aan jou de beurt.
-overigens; het geboortehuis van De Gaulle is wel interessant om een keer te bezoeken als je in Lille bent.
en Lille blijft voor mij de (bij Nederlanders) meest onderschatte stad van Fr. ik kom er graag (1à2x per jaar, maar niet tijdens de brocante in sept.)
Datum: 15.06.2009 14:28
Afgelopen zaterdag op de terugreis in dit stadje geluncht....
http://picasaweb.google.nl/alouette0/AlbumZonderTitel#
Datum: 15.06.2009 20:47