Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 2 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
23.09.2009 20:54
20kg opeten;)Ja op den duur, als ze geschild en ingemaakt zijn. Heb ze nu op t vuur staan.FF pauzeren....en dat kan t beste om deze site te bekijken..
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.09.2009 21:08
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
23.09.2009 22:12
Peertjes? Jammie!! Wat zit er doorheen???? Heeft iemand nog een lumineus idee voor het spel?
, Datum:
23.09.2009 22:25
, Datum:
23.09.2009 22:31
, Datum:
23.09.2009 22:34
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
23.09.2009 22:48
, Datum:
24.09.2009 00:16
Wat leuk, Frank!!!! Ik zal die kerk nooit vergeten omdat we jarenlang een uitgegrote foto aan de muur hadden hangen van die kerk. We waren daar op de camping in september 1980. Dochterlief was logeren bij vrienden dus wij konden er even tussenuit. Camping bestaat helaas niet meer...... Op een gegeven moment zag ik twee mensen die aan het worstelen waren met hun tent. Ik er naartoe.... Was een Duits stel die voor het eerst aan het kamperen waren. Ze hadden nog NOOIT een tent opgezet! Ook niet even proefgedraaid in hun tuin. Was volgens mij een simpel tentje en dat klopte ook. Stond binnen 15 minuten overeind. Ik vroeg nog of ik weer moest afbreken zodat ze het zelf nog eens konden proberen. Hoefde niet want ze hadden goed opgelet. Het leukste van het stadje was een restaurant. Ze hadden in principe alleen maar voor- en nagerechten!! Als je wilde kon je ook nog een hoofdgerecht nemen. Dat deden we dus.... Spijt, SPIJT, SPIJT........!!!! Hoofdgerecht (wat weet ik niet meer) was zeeeeeeer middelmatig! Maar die voorgerechten!!!! Alles wat je maar kan verzinnen aan koude voorgerechten stond er op lange tafels! En dan die nagerechten!! Om gek van te worden!!! Ijzen, taarten, kazen, drijvende eilanden....... Noem maar op!!!! En dan de wijn. Die mocht je zelf tappen!!! Zoveel als je wilde! Ik geloof dat we kruipend terug zijn gegaan naar de camping. Kruipend door de maagpijn van het eten en een beetje van de wijn. Ik weet zelfs de naam nog van het restaurant: Gargantua! Maar waarom weet ik nog steeds dat het in 1980 was? Wel, enkele dagen later stonden we op een camping in een ander stadje. We kwamen terug uit een restaurant en we zagen in het donker een jongen klungelen met een tentje. Ik vroeg of hij wat licht wilde hebben. Nou graag!!!! Effe de auto zo gedraaid dat de koplampen de plek beschenen waar hij bezig was. Hij bleek met zijn Solex (!!!!) de complete route van de Tour de France van dat jaar aan het volgen was. Het jaar dat Joop Zoetemelk de tour won! En dat was dus in 1980!
, Datum:
24.09.2009 00:24
Rode wijn??? Ja, met drank kan je alles lekker maken ;-) Ik ben opgegroeid met peertjes die je kookt met bessensap. Mijn vrouw ook dus zo aten we die peertjes dus. Totdat we eens gingen eten bij vrienden. D'r waren peertjes en die waren me lekker!!!! Het recept???? Zo ongeveer als jouw recept, cimeroni! Dus vanaf die tijd..... Rode wijn!!!!!!!!!
, Datum:
24.09.2009 11:06
Nou kan ik er wel een kooktopic van maken, maar dat doe ik dan maar op dat andere topic....
Geplaatst door: Jack
, Datum:
24.09.2009 13:56
Ach Cimeroni we kunnen ook foto's van typisch(streekgebonden) Franse gerechten gaan plaatsen,waarbij het antwoord dan moet zijn;de naam van het gerecht en de streek waar het vandaan komt;) Eventueel opgeleukt met foto's van de streek of plaats waar het gerecht zijn origine heeft.
, Datum:
24.09.2009 14:27
Geplaatst door: Jack
, Datum:
24.09.2009 14:55
10 punten Cimeroni,nog een foto van de streek of plaats erbij en je hebt een leuke afwisseling voor het fotospelletje.
, Datum:
24.09.2009 15:18
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
24.09.2009 20:42
aan het eten te zien ergens in de Elzas Nu ff verder zoeken, heb een vermoeden, komt bekend voor
, Datum:
24.09.2009 21:06
Het huisje van cimeroni staat in Kaysersberg en de kerk van Frank in Meung sur Loire.
, Datum:
24.09.2009 21:13
, Datum:
24.09.2009 21:39
Tja Jan, als de foto's die ik plaats zelfs al bij je aan de muur hangen dan wordt het wel heel moeilijk om nog iets te verzinnen:-) Uiteraard geheel goed Meung sur Loire.
, Datum:
24.09.2009 21:41
De gerechten die ik had geplaatst zijn respectievelijk Choucroute en Tarte Flambée. En dat kun je heerlijk eten in de Alsace. Wij eten het vaak in Kaysersberg.
, Datum:
24.09.2009 22:43