Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 2 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
14.10.2009 00:40
Vreemd,heeeeel vreemd, dat ik nog nooit dat bruggetje heb bekeken. Ik ken 'm al jaren van foto's maar op 'n een of andere manier is het er nog nooit van gekomen. Vier jaar geleden zijn we dat dorp rakelings gepasseerd. En vorig jaar zaten we op een terrasje te eten op nauwelijks 25 km afstand. Raar........ Zal volgend jaar ook wel niet lukken omdat ik weer eens een maf idee heb. Ben van plan te reizen van het uiterste noordoosten (Lauterbourg) naar het uiterste zuidwesten (Hendaye). Is ongeveer 1200 km en 't lijkt me wel leuk om dat te doen in 4 etappes. Laat ik de TomTom gewoon de kortste route bepalen en dan maar zien waar ik uit kom. Moet natuurlijk niet te gek worden dat ik over bospaden moet rijden. Is me dit jaar overkomen: hotsend en botsend over een onverhard weggetje door gaten en kuilen. Is een paar km leuk maar geen uren achter elkaar. Maar het geinige eraan vind ik dat ik geen idee heb waar ik uitkom. Onverwachte plekjes en zo.... Maar om de TomTom te gebruiken om op de SNELSTE manier ergens te komen vind ik nog steeds onzinnig. En het klopt ook gewoon niet! Dit jaar liet ik een route berekenen van de Elzas naar Macon. Zit te staren naar het schermpje en dacht: Da's echt lariekoek!! Ik weet echt niet meer wat de verwachte reistijd zou moeten zijn maar ik heb toen wat tussenhaltes geprogrammeerd. En incl. een tussenstop voor een koffiepauze waren we toch een half uur sneller. Oh ja, die brug is een Romeinse brug!
, Datum:
14.10.2009 22:03
, Datum:
14.10.2009 23:44
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
15.10.2009 00:26
Saint Thibéry is goed Jan. En ook nog van harte gefeliciteerd met je 40 jaar huwelijk en nog een heel fijne dag.
, Datum:
15.10.2009 01:31
Bedankt, Joost, maar ik ben blij dat we niks echt georganiseerd hebben. Vrouwlief is al dagenlang ziek! Ze heeft een bacteriële luchtweginfectie. Als ze al op is dat zit ze als een ziek vogeltje voor zich uit te staren. Praten gaat bijna niet omdat haar stembanden niet goed werken. En dan dat verschrikkelijke hoesten!! Ik hoor haar nu in bed tekeergaan...... Doet me denken aan mijn prille jeugd. Ook mijn moeder was een keer haar stem helemaal kwijt. Ik had wat uitgehaald. Wat weet ik niet meer maar ze zei er wat van. Tenminste ze probeerde wat te zeggen. Ik deed net alsof haar niet verstond.... En kwaad dat ze werd!!! Ik kreeg me een draai om m'n oren!!!!! En terecht!!! Achteraf gezien.....;-) M'n lief begon er vanavond over.... Gaan we nog wat doen? Leek mij geen goed idee. Heeft toch geen zin om hoestend, kotsend, proestend in een restaurant te zitten? Maar zoals altijd heb elk nadeel z'n voordeel! Ze is in die anderhalve week 3 kilo afgevallen!! Dat kwam ze me vanmiddag opgetogen vertellen! Iets heel anders...... We kregen een kaartje uit Zwitserland van een neef van mij. Hij werkt daar al zo'n 15 jaar als kok in een hotel in de buurt van Saas-Fee. Hij ging trouwen op 31 juli 2010 en of wij ook wilden komen. Mijn vrouw begon meteen over een camping met huuraccomodatie. Ik zoeken maar dat viel behoorlijk tegen. Vijf campings in de buurt maar maar één camping die caravans erhuurden. Geen STAcaravans maar "gewone"caravans. Is er wat beleven voor kinderen vroeg ze. Kinderen?????? Ja, dan kunnen we die twee meiden (kleindochters) meenemen!! Hoe het afloopt weet ik niet......
, Datum:
15.10.2009 01:32
Oh ja, mijn opgave...... Dat ding is duidelijk aangegeven op de Michelinkaarten.
, Datum:
15.10.2009 18:57
Geplaatst door: frank
, Datum:
15.10.2009 22:01
Jan gefeliciteerd samen met je vrouw. Prachtig stukje Frankrijk wat je plaatst. Is de tweede keer volgens mij en staat op het te doen lijstje!! Beetje weinig tijd dus moet een ander maar even.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
15.10.2009 23:15
, Datum:
16.10.2009 14:58
Ongeveer 30 km west-zuid-west van de Romeinse brug van Saint Thibéry.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
16.10.2009 15:03
Geplaatst door: Rien
, Datum:
16.10.2009 16:53
Dat moet dan wel Beziers zijn ?
, Datum:
16.10.2009 18:13
Wat westelijker, Rien!!! Ik had ook al een paar campings gevonden maar ik zoek iets met huuraccomodatie en dat val niet mee. Voorlopig heb ik er maar eentje gevonden:http://www.kapellenweg.ch/wohnwagen.htm
, Datum:
16.10.2009 19:19
Wat ik allemaal zie - Tunnel de Malpas - Etang de Montady - Montady - Oppidum d'Ensérune
, Datum:
16.10.2009 19:43
Je hebt ze allemaal gevonden, Joost!
Geplaatst door: ® joost_k
, Datum:
16.10.2009 21:38
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
17.10.2009 09:51
Jan van I, ik ga even op dat andere topic door over t Saasdal.
, Datum:
17.10.2009 20:27
Grappig dat ronde dorp! Ik dacht meteen aan een bastide. Maar dat klopte jammergenoeg niet..... Naar mijn weten bestaat er maar één ronde bastide in de Gers. Ik denk dat ik de handdoek in de ring moet gooien :-(
, Datum:
17.10.2009 20:51
Ik geloof dat ik het dorp gevonden heb!!! Wat zeg ik?? Ik weet zeker dat ik 't dorp gevonden heb!!! Heb me even geconcentreerd op die beeldengroep!! Voor de niet-kenners: da's een "pieta"! Gewoon een kwestie van googlen! Effe verder gekeken.... Ze hebben daar ook een camping zag ik! Zonder website.... Ook die heb ik gevonden!! Morgen effe doormailen naar onze webmaster!
, Datum:
17.10.2009 21:02