Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 2 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.11.2009 23:39
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.11.2009 23:42
Dacht even aan Saint Cirque Lapopie
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
19.11.2009 23:48
, Datum:
19.11.2009 23:53
Ik schreef: "Nou, niet helemaal......" Ik bedoelde daarmee dat het dorp zo'n beetje op loopafstand van de rivier de Dordogne ligt.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
20.11.2009 17:00
, Datum:
20.11.2009 17:49
, Datum:
20.11.2009 19:17
Had al bewust geen vraagteken er achter gezet omdat ik wist dat het goed was. Maar ik schrok wel een beetje. Wij hebben dan ook absoluut geen prettige herinneringen aan dit plaatsje over gehouden. In 2007 stonden we op de camping in Calviac ook in de Lot. Na ongeveer anderhalve week op de camping bellen m,n schoonzusje en zwager ons om te vragen of het goed was dat ze een tijdje bij ons op de camping kwamen en zo ja of we een plaatsje konden regelen. Dat was dus geen probleem. Zij zaten nog in de omgeving van Honfleur dus 2 dagen later kwamen ze aan. Nu is het wel zo dat wij elkaar van beide kanten niet willen claimen. Maar op de maandag daarop zouden we gezamelijk iets ondernemen. Niet zo gek ver van Calviac liggen de plaatsjes Carennac [ook al eens langs gekomen bij het fotospelletj, Loubressac en Autoire. We gingen eerst naar Carennac. Mooi plaatsje met een kerk. Daar vlakbij een mooie brug. Werden we aangesproken door plaatselijke bewoners. Verstond er dus geen woord van. Mijn schoonzusje wel want die kan dus vrijwel perfect Frans. Bleek de poes dus weg te zijn. Hierna gingen we naar Loubressac. Eerst picknicken bij een soort dorpsplein. Zaten een tijdje kwam er een Medelander die autopech had. Of we hem waar hij stond weg wilden halen. Geen probleem dus. Naar de plek gebracht waar we zaten te picknicken en geprobeerd aan te duwen. Zijn vrouw zat achter het stuur maar door de stress volgde ze onze aanwijzingen niet goed op. Toen mijn persoontje er achter [geen last van stress]en toen lukte het wel. Ze wilden eerst de ANWB nog bellen maar nadat de auto weer liep probeerde ze toch de camping weer te bereiken. Hierna het dorpje nog even doorgelopen. Werd wat druilerig en even in de kerk schuilen die feestelijk was ingericht voor denk ik een bruiloft. Op naar Autoire. Daar moest een waterval zijn. [cassade]. Niet in het dorp zelf maar toch wel een stukje er buiten. Kwamen een parkeerplaats tegen. Moest daar dus ergens zijn. Wij lopen maar zagen niks. Horen deed je hem wel. Wij naar boven klauteren. Net gekkenwerk dus. Heb dus een kunstheup [inmiddels al twee] en een kleine misstap en dan weet je wel hoe laat of het is. Boven aangekomen bleek dus dat je daar dus ook met de auto had kunnen komen. Wel een schitterend uitzicht op de waterval. Nu moet ik dus wel bij vermelden dat mijn echtgenote en dochter dus niet zo gek waren om naar boven te klimmen. Dus weer naar beneden geklauterd en kijken of we het met de auto konden vinden. Wel een tijdje gezocht maar toch gevonden en konden we met z,n allen [5 personen] dit aanschouwen. Nu kwam het plan om de waterval te bekijken aan de voet zeg maar. Wij dus weer naar het dorp. Auto neergezet en lopen. Maar waar naartoe. Dat was dus niet helemaal duidelijk. Een bewoonster bracht dus uitkomst. Wij lopen richting een bos met hier en daar een huis. Toen een bospad in. M,n schoonzusje en ik liepen achter en m,n dochter echtgenote en zwager voorop. Plots paniek want m,n zwager was naar beneden gegleden of gevallen en zat nu meer of min in het water. M.n echtgenote wist direct dat het goed fout zat want ze hoorde iets knakken. Nou daar sta je dan met je goede gedrag. Geprobeerd 112 te bellen wat wel lukte maar m,n schoonzusje die toch goed Frans spreekt kon het door de zenuwen ook niet goed verwoorden. Gelukkig kwam er net een Frans echtpaar langs die het gesprek overnamen en die de pompiers goed hebben uitgelegd waar ze moesten zijn. Ja en dan begint het lange wachten. Dan lijkt elke minuut wel een uur te duren. Denk toch wel dat het een half uur duurde voordat ze er waren. In die tussentijd ben ik teruggelopen naar de weg om de auto op te halen en teruggereden zo ver als ik kon.Nog even wat zenuwachtig rondgelopen tot dat ze er waren. Dat was dus met vijf of zes man wat achteraf nog te kort bleek. Een van de pompiers heeft zeker 2 uur voor m,n zwager in het water gezeten om op hem in te praten om bij z.n positieven te blijven. Na ongeveer 2 uur werk hadden ze hem boven op het pad nadat er nog 3 man bij was gekomen. M,n schoonzusje kon ook gelukkig mee naar Figeac waar ze naar toe gingen. Je vakantie is op dat moment eigenlijk zo goed als over. De dagen erop verschillende keren in het ziekenhuis geweest. Zijn alleen nog een dagje in Rocomadour geweest bij de roofvogelshow. M,n schoonzusje moest zelf de caravan terug rijden naar Nederland. Dat heeft ze gelukkig goed gedaan. Onderweg zat dan m,n dochter en dan m,n echtgenote bij haar in de auto. Het is een ervaring die ik nooit meer hoop mee te maken maar het zijn nu eenmaal dingen wat je overkomt. Het is niet anders.
, Datum:
20.11.2009 19:40
, Datum:
20.11.2009 19:42
, Datum:
20.11.2009 19:44
, Datum:
20.11.2009 19:46
, Datum:
20.11.2009 19:48
, Datum:
20.11.2009 19:49
, Datum:
20.11.2009 19:51
, Datum:
20.11.2009 19:52
, Datum:
20.11.2009 19:55
, Datum:
20.11.2009 20:45
Wat een verhaal, Dik! Gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt. Hmmmmm, een muurschildering van St Christoffel ergens op een huis in de Savoie. Althans ik denk dat 't de Savoie is omdat het wapen ook op het huis staat. Een wit kruis op een rood veld.
, Datum:
20.11.2009 20:53
Jan het ligt niet in het Savoie gebied maar wel in Rhone-Alpes.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
21.11.2009 21:56
Ik heb heel Clocher afgesnuffeld naar kerken in de Rhone Alpes, maar kan niks vinden. Ik denk de Isere. Ga nog ff verder Googelen
, Datum:
21.11.2009 22:03