Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 2 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
01.12.2009 21:50
, Datum:
01.12.2009 21:53
, Datum:
01.12.2009 21:55
, Datum:
01.12.2009 21:57
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.12.2009 22:33
Mensenlief, hoe krijgen jullie het voor elkaar, al die plaatsen te vinden, ik neem het petje voor jullie af hoor! Die laatste foto zal wel ergens in de Dordogne,Lot die kanten op liggen.Ik heb me al het apezuur gezocht naar de ronde toren op één van de plaatjes.Ik word er tuureluurs van. Niet iets voor mij.
, Datum:
01.12.2009 22:34
Mensenlief, hoe krijgen jullie het voor elkaar, al die plaatsen te vinden, ik neem het petje voor jullie af hoor! Die laatste foto zal wel ergens in de Dordogne,Lot die kanten op liggen.Ik heb me al het apezuur gezocht naar de ronde toren op één van de plaatjes.Ik word er tuureluurs van. Niet iets voor mij.
, Datum:
01.12.2009 22:35
O, gut, ook nog 2 keer aangeklikt per ongeluk.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
01.12.2009 22:40
, Datum:
01.12.2009 22:56
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
01.12.2009 23:17
Ach, Lilian, als je daar geweest bent dan kan je de toren nooit vergeten. Hij valt zo op...... Maar dikwijls moet ik ook zoeken. Je let op het landschap, de stijl van gebouwen, bouwmaterialen e.d. BV, Breil sur Roya. Ben d'r nooit geweest maar ik zag een foto met kerk die zo Italiaans aandeed dat 't niks anders kon zijn dan de oostelijke Provence. Komt nog bij dat ik belachelijk visueel ben ingesteld. Ik zuig bij wijze van spreken de beelden in me op. Mijn vrouw heeft dat helemaal niet!! Die ziet alleen een landschap in grote lijnen. Mooi of minder mooi...... Ik wil bij wijze van spreken verzuipen in een landschap. En dat kan volgens mij alleen maar als je gaat lopen. Een kaart voor m'n snufferd en lopen maar. Proberen gekke dingen te vinden. Een ruïne van een huis of zo. Of een dolmen die helemaal verborgen zit tussen het struikgewas. Ik verveel me nooit.....
, Datum:
01.12.2009 23:30
Jan, ik verveel me ook nooit en ik ben ook best wel visueel ingesteld. Ik weet altijd haarfijn , ook al ben ik er maar één keer geweest, hoe ik er weer naar toe moet rijden. Maar om het hele internet af te struinen op zoek naar de fotootjes lijkt me nog een hele klus,ik heb daar het geduld niet voor. Als ik foto's zou zien waar ik reeds geweest ben in Frankrijk dan zou ik het wel herkennen.Dus blijf ik voorlopig maar eerst plaatjes kijken om te zien of er een bekende langs komt.
, Datum:
01.12.2009 23:43
Het kwartje viel bij mij toen ik die huizen zag in het water. We hadden in 1992 of zo een gite gehuurd in een minidorpje in de buurt. Omdat mijn moeder net haar vriend verloren had hadden we haar meegevraagd. Meteen de eerste dag zijn we naar dit stadje gereden en ze was helemaal verrukt van die kerk. Dat beeldhouwwerk vond ze prachtig! Maar toen begon het me te regenen!!! Echt absurd! Gek, nu ik er over nadenk zijn er maar weinig plaatsen waar we meer dan een keer geweest zijn. Een stel plaatsen in de Dordogne + Nant en omgeving. En, uiteraard, Collioure. Oh, Cotignac natuurlijk! Enne Balazuc + Labeaume. Zijn er toch nog meer dan ik dacht. Hoe zou het zijn om je eerste zwerftocht door Frankrijk over te doen? Voor ons was dat in grote lijnen: Avallon, Sainte Maxime, Aigues-Mortes, Carcassonne, Hourtin-Plage, Saint-Leon-sur-Vézère, Gien. Natuurlijk!! Ook in Gien zijn we meerdere keren geweest!
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
01.12.2009 23:45
In het geval van Foix zie je bv de vlaggen hangen als aanwijzing. Verder kijk ik veel naar de vormen van daken bv. Het internet afstruinen naar plaatjes van torens doe ik ook niet hoor, ik moet het meteen herkennen. Beetje lui aangelegd misschien.
, Datum:
01.12.2009 23:45
Lilian, volgens mij ben je in Argeles-sur-Mer geweest!
, Datum:
02.12.2009 20:11
, Datum:
02.12.2009 20:34
, Datum:
02.12.2009 21:13
idd Jan, maar dat wist je al. De beurt is weer aan jou.
, Datum:
02.12.2009 23:07
Inderdaad Jan, ik ben óók in Argelès sur Mer geweest. Maar ook in nog zoveel meer plaatsen in Frankrijk. Je wilt me toch niet zeggen, dat het Argeles was? Wat een blunder.Nu ben ik ook niet vaak in het dorp zelf geweest moet ik eerlijk bekennen. De camping lag buiten het dorp en we zijn nogal veel op stap geweest in de omgeving.
, Datum:
02.12.2009 23:54
, Datum:
03.12.2009 12:51