Geplaatst door: jan s
Datum: 04.07.2008 22:37
Sorry jan van i (en anderen)
ik zend inderdaad nooit in (kan dat -als relatieve digibeet- ook niet!)
maar ik ben bang dat het onderwerp een beetje aan het verlopen is... aan de ene kant jammer, want het is een heel leuk en zéér succesvol forum-item... maar aan de andere kant ook logisch: want ook grote succesnummers eindigen ooit!!!
Geplaatst door: frank
Datum: 04.07.2008 22:53
Ha Jan,
Gelukkig weer veilig terug zie ik. Sorry maar ik ben te druk om regelmatig met foto's bezig te zijn en dat duurt ook nog wel een paar weken, maar daarna!!!
En wat zie ik nu toch allemaal, mooie foto van bovenaf, vorig jaar zat ik regelmatig tussen die 2 grote linkerbomen op de keien, dit jaar zou ik daar dus kennelijk verzopen zijn, geen kei te zien.
Op de camping in St Croix du Verdon gestaan? Quinson nog gezien?
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 04.07.2008 23:21
Ha die Frank,
we stonden op de camping van Quinson en Ste Croix was gewoon een van de dorpen die we bezocht hebben.
De stacaravans in Quinson stonden er prachtig bij maar de tenten van Vacansoleil stonden er wat verlaten bij op een verwaarloosd veldje. Wat een treurnis! Lag niet zozeer aan de tenten maar ze hadden de laatste tijd wat wateroverlast gehad. Een groot gedeelte van de camping zag er niet uit: plassen, opgedroogde modder, ongemaaid gras......
Plus dat het grote sanitairgebouw een grote opknapbeurt kreeg maar ik heb zo mijn twijfels of 't voor het echte hoogseizoen alles in orde zal zijn. Maar goed; da's mijn probleem niet.
Datum: 04.07.2008 23:50
Wat vond je verder van de camping en het dorp?
Komt er mogelijk nog een reisverslagje?
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 04.07.2008 23:56
Dat reisverslag van Jan zal wel geleidelijk aan komen via foto's op dit topic denk ik ;)
Datum: 05.07.2008 01:31
Een reisverslag?? Nou nee, want dan verraad ik alle plaatsen waar ik geweest ben. Toch??
Maar, ik heb dit jaar duidelijk gelet op hoe Fransen zijn tegenover ons Nederlanders. Onhebbelijk, korzelig, arrogant etc. etc.
Goed, op een camping na hebben we alleen maar gemeentecampings bezocht en de beheerders hoeven dus niet vriendelijk te zijn. Waarom zouden ze? Ze verdienen hun salaris toch wel.
Maar wat hebben wij ervaren? Alleen maar vriendelijkheid en enthousiasme!!
Een voorbeeldje in de Languedoc dan maar.
We vroegen of er een restaurant was in het dorp. Die was er dus en hij (de gardien dus dus) zou er 's avonds ook zitten voor een drankje.
Wij er naar toe en inderdaad eenvoudig maar prima gegeten. De gardien kwam dus ook langs; groette ons en dook naar binnen.
Ik liep op een gegeven moment naar binnen om te betalen en hij vroeg of we goed gegeten hadden. Na mijn bevestigende antwoord vroeg hij of ik het beste, lekkerste drankje van Frankrijk wilde proeven. Tuurlijk, ik wil altijd wat bijleren!!!
Kreeg ik me bel Calvados voor m'n neus die in een keer naar binnen moest. Maar, hij was perfect!! Zacht en niet scherp.
Of mijn vrouw ook wat wilde drinken.
Ik haar roepen en ze kwam naar binnen met een brandende sigaret.
Ik wees haar daarop maar de jongen achter de bar liet merken dat 't hem niets kon schelen. Zij kreeg dus ook een bel Calva voor haar neus en die ging er ook soepeltjes in.
Verschijnt ineens de kok/eigenaar en je gelooft 't niet maar er verschenen weer twee volle glazen voor onze neus. Van de zaak dus!!
En zo ging het maar door!! Half Engels, half Frans en iedereen verstond elkaar.
Een andere camping had ik speciaal uitgezocht omdat er een restaurant op was. Maar, helaas, dat ging niet door omdat er problemen waren met de douches. Ik zie het verband ook niet maar de gardienne dus wel.
De ene ochtend kwam er wel water uit de douches en de volgende dag niet. Ze begreep er niks van. Ze was ten einde raad en het restautant kon ze er even niet bijhebben.
Was naar de dokter geweest: hoge bloeddruk......enz...enz...
Maar, of we wel wat konden drinken?? Tuurlijk, dat kon wel maar we mochten niet betalen want de douches......
En inderdaad, de volgende ochtend nada!! Geen water! Helemaal niks.
Enne, dat is waar ook: ze sprak perfect Engels!
Dus, als nog iemand iets negatiefs zegt over de Fransen dan kan hij/zij een dreun voor voor zijn/haar hoofd krijgen.
Datum: 05.07.2008 09:22
Jan van I: jouw woorden ('reisverslag') zijn me uit het hart gegrepen! Ook wij hebben zelden 'last' van onaangename Fransen.
Maar dat zou wel 'ns kunnen zijn omdat we de Franse taal méér dan gemiddeld machtig zijn. Als Fransen, door de bank genomen van huis uit wat individualistisch en gereserveerd van aard, merken dat je Frans verstaat/praat, is het ijs snel ontdooit. (en daarnaast zijn mijn vrouw en ik natuurlijk gewoon aardige lui.... (hahaha))
Overigens weiger ik 'pétanque' met de franzozen mee te doen, wat een dommelullenspel!
Datum: 05.07.2008 09:29
ontdooit = ontdooid
Geplaatst door: Irene
Datum: 05.07.2008 15:56
"" En zo ging het maar door!! Half Engels, half Frans en iedereen verstond elkaar.""
Dat wil ook wel na 2 bellen calvados pp :-)
Ook wij hebben vooral goede ervaringen. Deze week de camping van verleden jaar even gebeld, verzoeknummer voor de tieners. Eigenaresse herkende mijn stem en we hebben vervolgens gezellig "bijgekletst". Handen en voeten Frans per telefoon, maar het lukte, zelfs zonder calvados :-)
Datum: 05.07.2008 18:15
Omdat niemand anders wat plaatst zal ik mezelf maar opofferen ;-)
Als we op doorreis zijn gaan we bijna altijd ergens lunchen.
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/218.jpg?t=1215273468
Girolles is een ander woord voor "chanterelles" bleek achteraf.
Bij de linker deur is een kunstwerkje te zien waar de asbak in verwerkt was. Toen we daar aankwamen stond daar een vrouw te roken.
Aaaaah, zei ik, le cendrier!! C'est la loi, monsieur, c'est la loi, was haar antwoord.
Wij naar binnen en na 30 seconden komt de vrouw ook naar binnen om de bestelling op de nemen. Bleek dus de eigenaresse/barkeepster/kokkin te zijn.
Na het nuttigen van de omelette ging ik ook even naar buiten om de vrouw gezelschap te houden tijdens haar volgende rookpauze.
Dat 't zover moest komen, monsieur, dat je in je eigen huis niet meer mag roken!!
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/219.jpg?t=1215273646
Het straatje waaraan het restaurantje lag....
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/220.jpg?t=1215274271
Datum: 05.07.2008 20:39
Dit zijn geen foto's waar we iets wijzer van worden Jan, geeft weinig aanwijzingen over de plaatsnaam
Datum: 05.07.2008 20:53
Datum: 05.07.2008 21:10
Geplaatst door: javi
Datum: 05.07.2008 21:31
Jan S,
Met deze zin maak je echt geen vrienden.
Overigens weiger ik 'pétanque' met de franzozen mee te doen, wat een dommelullenspel!
Wij boulen bijna iedere dag met veel plezier met de fransen en daar doen dan ook veel dames aan mee.
Geplaatst door: Jan s
Datum: 05.07.2008 21:38
javi
ik weet het
shame on me... (??)
behalve pétanque vind ik bijna alle franse eigenaardigheden leuk.
ik heb dan ook veel franse vrienden.
maar ik mijd 'hollanders' die zonodig op de camping moeten boulen:
triest volk, in het algemeen.
Datum: 05.07.2008 21:51
Jan S(ul)??
Nou heb ik eindelijk sinds 2 jaar een bezigheid gevonden die zowel mijn vrouw als ik leuk vinden om te doen, buiten een niet nader te noemen andere bezigheid, ga jij me vertellen dat dat ook weer niet goed is.
Wat moet ik dan op die franse campings doen om nog een beetje in beweging te blijven?
Datum: 05.07.2008 22:03
'n Discussie op deze topic??
Ze hebben uiteraard ook een kerk.....
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/225.jpg?t=1215287786
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/226.jpg?t=1215287918
Er zijn in Frankrijk zo'n 15 plaatsen met dezelfde naam. Uiteraard elk met zijn eigen achtervoegsel. Voor zover ik weet hebben ze ook allemaal een gelijksoortige ontstaansgeschiedenis.
Datum: 05.07.2008 23:44
Vreemd, op flickr en panoramio zijn voor de rest geen bruikbare foto's van dit dorp te vinden. Of ze zijn identiek aan de mijne of gewoon niet bruikbaar voor het spel.
Wil dus zeggen dat er bijzonder weinig toeristen komen. Dorp heeft twee campings met in totaal nul meningen.
Jullie zijn toch wel achter het departement gekomen mag ik hopen?
Je moet dan in het zuidelijkste puntje zoeken.
Oh ja, het achtervoegsel bij de naam slaat op de streek waar het dorp ligt.
Heb nog wel een foto gevonden via google:
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/untitled.jpg?t=1215291157
Datum: 06.07.2008 02:02
zo, visite net de deur uit, kon nog net even 5 min. googelen voor het slapen gaan: Villefranche du Perigord
Op een nieuwe foto helaas even wachten tot morgen.
Datum: 06.07.2008 12:13
Inderdaad, Jolanda!! Ligt 22 km ten zuiden van Belves.