Geplaatst door: jan S
Datum: 08.07.2008 18:11
ik gok op een plaatsje in de Var of Vaucluse.
Moustiers Sainte Marie, wellicht.
overigens, Jan van I, ik ben het ditmaal 'ns oneens met jouw, over het algemeen fraaie, verhalen. Je cliché-matige relaas van het rijden van de lieden uit Marseille klopt niet met de werkelijkheid, althans niet met de mijne. (en ik kom al decennnia (!) in departement 13, en in Marseille). Rijden in Marseille en omgeving (waaronder Aix, ook 13) is vele malen aangenamer dan in Paris en omgeving. (of die wegen in/rond Lyon)
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 08.07.2008 18:34
Helaas, jan s......
Ik ben dit jaar ook door Lyon en langs Parijs (Francilienne) gereden maar dat vond ik veel minder chaotisch dan die weg langs Aix-en-Provence. Misschien veroorzaakt doordat ik een tiental dagen alleen maar binnenwegen heb gezien in de Var en omstreken.
Moest misschien even wennen aan de drukte. Is mogelijk.....
Maar ik was blij dat ik na Arles weer op een D-weg zat.
Toch nog even dit: wij hadden vrienden in Barjols (Var) waar we regelmatig kwamen in de tachtiger jaren. Ze moesten wel eens voor zaken naar Marseille en hij kwam steevast kankerend terug.
Hij had het steeds over die idioten uit Marseille die als een stelletje dwazen over de wegen scheurden.
Waren ZIJN woorden dus schiet me a.u.b. niet dood!!
Datum: 08.07.2008 18:44
Geplaatst door: jan S
Datum: 08.07.2008 19:59
jan van i. ik schiet je niet dood, tuurlijk niet. heb niet eens een pistool, laat staan een licence to kill... (bovendien wat zou dit item zonder jou zijn?)
francilienne... jaja, dat buitenweggetje om P... maar A3-A86, of 'gewoon' de ouderwetse périphérique op vrijdagavond... da's andere koek, hoor.
geef mij dan maar les cinq avenues of de boul. michelet in M.. appeltje-eitje, om met dat orakel uit barca te spreken.
groet.
die abdij.. is die ergens in de corbières, of ben ik helemaal de weg kwijt?
Datum: 08.07.2008 21:13
Datum: 08.07.2008 21:51
Geplaatst door: frank
Datum: 08.07.2008 23:07
De 2 geliefden in Cotignac dus. Vorig jaar niet gezien. Weer eens vergeten? Over het hoofd gezien? Waren ze er nog niet? Ik hoop, maar vrees het ergste:-)
Tja de laatste herken ik dan wel weer, aan de Verdus, dacht ik. Maar goed geen tijd om te plaatsen.
Datum: 09.07.2008 00:21
De twee geliefden in Cotignac. Waar zijn die te vinden?
Je rijdt Cotignac binnen vanaf het noorden via een paar haarspeldbochten. Bij het binnenrijden van het dorp zie je links een bordje Parkeerplaats. Vrij grote parkeerplaats.
Lopend richting centrum loop je door een vrij smalle straat.
Aan het einde van de straat zie je rechts het dorpsplein waar alles zich afspeelt.
In die straat dus waar ik het over had zijn die schilderingen te vinden. Je moet dan wel omhoogkijken :-)
OK, verder met de huidige puzzel. De Verdus?????????????? Nooit van gehoord!! Bedoel je de Verdon? Nou, die is het niet!
Ten noordwesten van Montpellier en hoort bij de mooiste dorpen van Frankrijk.
Nog een paar foto's uit flickr.
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/400.jpg?t=1215554511
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/401.jpg?t=1215555384
http://i228.photobucket.com/albums/ee161/janvaniersel/402.jpg?t=1215555448
BTW, ik weet nu al dat ik een andere camera wil kopen. Eentje met een zoeker. Het verbaast me dat m'n foto's dikwijls redelijk gelukt zijn terwijl ik eigenlijk niks zag op het schermpje. Dikwijls op goed geluk maar afgedrukt.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 09.07.2008 09:35
Mijnheer Jan van I.
Ben speciaal hier eens komen kijken om een reisverslag van jou te lezen,ahum lijkt meer op een Hitchcock triller.
Kun je nadat je geheimen ontrafelt zijn eens je verhaal op die andere topic zetten ,maar dan een beetje leesbaarder?.
Niet dat het dringend is hoor.(mijn reis begint op korte termijn)
Groetjes
Datum: 09.07.2008 10:24
Departement 34 aan de gelijknamige rivier.
Vorig jaar november is deze plaats al eens gepasseerd.
Toen geplaatst door antonia en geraden door Berny.
Waar zijn die gebleven?
Tja, een compleet reisverhaal, bonasera.......
Ik geloof niet dat ik daarvoor de capaciteiten heb. Ik begin altijd enthousiast maar het einde wordt steeds afgeraffeld.
Had ik vroeger al problemen mee als ik een opstel op school moest maken.
Ik begon altijd goed volgens de meester/leraar maar het einde.....
Zat af en toe geen eind aan maar ik stopte gewoon midden in een zin.
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 09.07.2008 13:31
Datum: 09.07.2008 13:48
Datum: 09.07.2008 19:01
Bron van een of andere rivier. Maar welke??
Datum: 09.07.2008 19:44
Kweenie hoor, maar volgens mij loopt de Verdus dwars door St Guilhem in de Herault, als ie vol staat. Waterval zit volgens mij in dat riviertje.
Zoom even iets uit en je ziet op de kaart de Verdus aangegeven:
http://www.viamichelin.nl/viamichelin/nld/dyn/controller/Cartes?strCountry=1424&strAddress=&strMerged=st+guilhem+le+desert&ie=UTF-8&x=44&y=4
Datum: 09.07.2008 19:55
Verdraaid, Frank, je had helemaal gelijk!!!!
Hoe kon ik verzinnen dat je de Verdon zou bedoelen!
Had helemaal niet aan die sloot gedacht die door St Guilhem stroomt.
Het parkeren daar kan in het hoogseizoen wel eens problematisch zijn. Wij konden nog net een plaatsje vinden op het parkeerterreintje beneden het dorp. Het eruit rijden kostte nogal wat moeite. Mijn vrouw moest eruit om mij te helpen met achteruitsteken, weer vooruit, nog eens achteruit etc etc.
Het parkeerterrein boven in het dorp was wat minder vol maar in het hoogseizoen. Poeh, poeh....
Datum: 09.07.2008 20:12
Snap nou waarom ik de 2 geliefden niet ken, doe in de regel niet aan pakeerplaatsen rij altijd maar gewoon door tot ik de kerk tegenkom en zoek dan een plekje.
Lastig die van Jolanda, gokje op Jura?
Datum: 09.07.2008 20:36
Ik snap het het dat Jan van I het niet herkend!!!!!
Datum: 09.07.2008 21:20
Sorry voor typfoutje....
Jan zou moeten weten waar het is
Datum: 09.07.2008 21:41
Ligt in het gebied waar ik de eind volgende week naar toe ga!!!!
Geplaatst door: Koffieleut
Datum: 09.07.2008 22:59
Hier zit iemand KEIHARD te lachen!!!!
(Jolanda begrijpt waarom....en jan van I straks ook)