Geplaatst door: Jolanda
Datum: 09.07.2008 23:09
Laat je Jan nog even in het ongewisse of zet je het antwoord hier neer Koffieleut????
Geplaatst door: Koffieleut
Datum: 09.07.2008 23:15
Wel, dat vind ik nogal geNant, als je begrijpt wat ik bedoel.
Daarnaast ff geen mogelijkheid voor een nieuwe (off topic: aardige buren op 5, zat eerst 10 plekken verkeerd)
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 10.07.2008 00:14
Lieve help, ik zit maar te staren naar die foto's maar ik herken het echt niet. GeNant??
Tuurlijk weet ik wat bedoeld wordt maar nog steeds zie ik het niet.
Misschien omdat ik die bron altijd gezien hen vanaf een andere hoek of zo. Ik weet het gewoon niet......
Maaaaaaaaaaaaaaar, waarom geven andere mensen niet het goede antwoord? Ene koffieleut of zo!!
Ik heb nog even gekeken naar die foto's maar ik mis wat.
Dingen die voor mij herkenbaar zijn. De rotswand bv waar de bron begint en iets verderop een soort stuwtjes om het water tegen te houden.
Meneer Koffieleut, geef jij nu het goede antwoord en plaats dan wat nieuwe foto's.
Eh, Jolanda, hoe heb je in vredesnaam die foto's gevonden? Ik heb met rot gezocht op het internet.
BTW, ik hoop morgen een paar foto's te plaatsen die wel iets met mijn vakantie te maken hebben maar genomen zijn in Rotterdam.
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 10.07.2008 07:57
Gewoon via google en zoeken op naam van de bron Jan, zoeken op Durzon
Datum: 10.07.2008 21:58
Ja natuurlijk, Jolanda!!! Heb waarschijnlijk een tikfout gemaakt!
Zo, m'n beloofde foto's uit Rotterdam.
Zit natuurlijk een verhaal vast.
Het is maandagavond en ik zit te kijken naar Mart Smeets.
Zie ik in mijn ooghoeken iets over de vloer trippelen. Een muis??
Ja, warempel, een muis! Roep mijn vrouw erbij maar helaas 't ding was verdwenen. Nergens te zien!
Heb toch geen hallucinaties?? Maar een muis in een torenflat hartje Rotterdam is niet echt waarschijnlijk.
We leggen een stukje kaas op de vloer midden in de huiskamer.
Ik duik achter m'n PC en kijk na ongeveer een half uur om en verdraaid de kaas is weg!
Volgende dag komt mijn vrouw thuis met een muizenvalletje.
We plaatsen dat ding 's avonds met een stukje kaas midden in de huiskamer en, niet geloven, de volgende ochtend: hebbes!!!!!
Blijkt volgens kenners een veldmuisje zijn. Hoogstwaarschijnlijk in een kratje meegelift naar Nederland.
Datum: 10.07.2008 22:00
Geplaatst door: Jack
Datum: 10.07.2008 22:33
Zo,eindelijk alles geregeld,morgennacht vertrekken we naar de Ardeche met een tussenstop in een landelijk hotelletje in de Isere.
Degenlang bezig geweest met het regelen van een leuk hotelletje,vrijwel alles vol,maar vanmidag kwam eindelijk het verlossende woord.
Alternatieve route gepland buiten de route de Soleil en Lyon om zodat we hopelijk alle files vermijden en de volgende dag lekker binnendoor de Ardeche in.
Ik wens iedereen die nog gaat een prettige vakantie en een goede reis en veel leuke ervaringen.
En voor de achterblijvers dat het weer opknapt,het is echt triest gesteld.
Datum: 10.07.2008 22:43
Da's interessant: een route naar het zuiden waarbij je Lyon kan mijden. Hebben wij ook eens gedaan via Bourg-en-Bresse en kwamen toen bij Vienne weer bij de Rhone. Was goed te doen ik.
Mocht je door Cremieu komen en je hebt tijd.....
Jack, ik hoop dat je een paar prettige weken hebt in het zuiden van Frankrijk. En a.u.b. wat foto's van de wat onbekendere dorpen.
Datum: 10.07.2008 22:53
Ik zal mijn best doen Jan,zet Cremieu erbij op het lijstje,als we ook maar een beetje in de buurt komen gaan we erheen.
Datum: 11.07.2008 01:01
Datum: 11.07.2008 20:54
Geplaatst door: frank
Datum: 11.07.2008 21:48
Lijkt de brug van Cosne sur Loire wel??
Datum: 11.07.2008 21:51
@Jack,
Hele goede vakantie en goede reis gewenst, fijne bestemming, kan bijna niet fout gaan!
Datum: 11.07.2008 21:55
Dat is inderdaad de brug van Cosne sur Loire, Frank!!
Datum: 11.07.2008 22:01
Bedankt Frank,zal wel lukken,om 04.00 uur loopt de wekker af.
Kon het niet laten hier nog even te kijken.
Cremieu even bekeken Jan,misschien pakken we daar wel een hotelletje op de terugweg,mooi plaatsje.
Datum: 11.07.2008 22:03
Om 4 uur??? Wordt tijd dat je naar bed gaat!!!
Datum: 11.07.2008 22:42
Datum: 11.07.2008 23:04
Datum: 11.07.2008 23:07
De laatste:
http://i223.photobucket.com/albums/dd8/frankrijkcamping/veelhuisjes.jpg
Alles wat ik verder uit eigen collectie plaats maakt het iets te simpel, dus succes.
Datum: 12.07.2008 00:20
Ik denk dat ik het weet en wat meer is ik denk te weten waar je de laatste foto genomen hebt. Als je de camera iets naar rechts zwenkt dan zie je iets waardoor die plaats zo beroemd is.
Omdat ik een nachtbraker ben heb ik je foto's dus al gezien maar de vroege vogels (qua opstaan dus) liggen al lang op een oor maar moeten ook een kans krijgen vind ik.
Vanmiddag trouwens gekeken naar de tour.
Er werd gereden over de Pas de Peyrol en het mistte enigszins.
Toen ik daar jaren geleden was dook ik ook een mistbank in maar die was zo erg dat ik een parkeerplaats op reed in plaats van de weg te volgen. Viel me pas op toen de weg doodliep. Het einde van de parkeerplaats dus......
Een heel vreemde gewaarwording vind ik: midden in Franse bergland, doodstil en maar een paar meter voor je uit kunnen kijken.
Of ik het eng of gevaarlijk vond? Nee, niet echt.
Een paar honderd meter verder was de mist weer weg en reden we weer in de zon.
Maar toen we iets verderop onze tent wilden opzetten trok alles dicht en begon het dus te regenen. Dat is de Auvergne..