Campingspeurtocht [cryptogrammen] (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Thea
, Datum:
24.04.2009 10:23
Of een rots die ergens voor de kust ligt....?
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
24.04.2009 12:49
Tip 3. Indien je dit woord vind heb je de campingnaam. Dit is een gedeelte van de uitleg. Ensemble de rochers.(geologie)
Geplaatst door: marrie
, Datum:
24.04.2009 13:06
Na enig speurwerk, deze misschien: Camping La Falaise, Mers Les Bains?
Geplaatst door: Bona
, Datum:
24.04.2009 16:13
Marrie,U bent een rappe zoals ze zeggen in West Vlaanderen. Natuurliujk is het deze,het woord falaise is niet zo gemakkelijk te vinden. Hierbij de volledige uitleg. Ensemble de rochers escarpés situés sur le littoral ou en retrait du littoral. Mers les bains heeft geen nadere uitleg nodig. Die Nestor was een beetje om verwarring te zaaien maar is dikwijls gebruikt in een cryptogram(van achetren naar voren lezen van een belengrijk woord.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
24.04.2009 16:51
Amai,sorry voor de fouten ,moet leren nalezen!!!!!
Geplaatst door: ® puzzelaar
, Datum:
24.04.2009 16:56
Tja Bonasera, er zijn veel vormen van cryptogrammen. De oervorm, de echte cryptische omschrijving, kom je steeds minder tegen. Het is ook één van de moeilijkste. Niet zozeer om te maken dan wel om het begrijpelijk te houden voor de oplosser, van wie de maker verwacht dat hij of zij de hersenkronkel kan volgen. Anagrammen en woorden achterstevoren lezen evenals rebus vormen komen heel veel voor. Wat dat laatste betreft vond ik het erg jammer dat je mijn cryptogram ´raar´ vond. Hou me ten goede, het is je goed recht om iets raar te vinden.Uiteindelijk zegt die classificatie in dit geval meer over jou dan over mij. Ik vond het jammer dat er zo negatief werd gereageerd op mijn opgaves.Op zich is het een leuk topic maar aan mij niet besteed. En wat ´clos´ betreft, het is een oud Frans woord en het betekent oa ommuurde of omheinde wijngaard. Veel plezier nog op dit forum.
, Datum:
24.04.2009 18:25
Beste puzzelaar, Hierbij bied ik U mijn oprechte verontschuldegingen aan. Ik zou het jammer vinden dat U hier niet meer aan mee doet door mijn domme inteventie. Ik zie dat U met gedegen antwoorden reageerd dus mea culpa. Ik hoop dat je deze exuses aanvaard en op het oude pad voortwerkt. Met genegen bewondering. Bona
, Datum:
24.04.2009 19:02
@puzzelaar: ook ik zou het jammer vinden als u hierdoor dit topic links zou laten liggen. Het was tenslotte maar 1 mening, waarvoor inmiddels als excuses zijn aangeboden :-). Bovendien zijn we allemaal maar amateurs, die ieder op hun eigen manier een cryptogram plaatsen en daar (hopelijk) lol aan beleven. Van mij mogen er rebussen, anagrammen etc. in een crypto verwerkt worden, maar vind wel dat er dan een hint in moet zoals in een echte cryptogram meestal ook gebeurt. Bijvoorbeeld : verward, verdraaid, gehusseld (bij een anagram) of weer, terug, omgekeerd (zoals bij de Nestor van Bonasera). Maar dat is mijn bescheiden mening. OK, weer over naar de orde van de dag: *Als u de kas ingaat is er een bassin.*
, Datum:
24.04.2009 19:15
Mijn eerste indruk met het woord kas,denk ik aan een serre.
Geplaatst door: Kees
, Datum:
24.04.2009 19:52
Geplaatst door: puzzelaar
, Datum:
25.04.2009 09:02
Ik kom er nog niet uit. Heb al gezocht op serre en etang en op caisse.Het levert geen camping op die het zou kunnen zijn. "als u de kas in gaat" kan betekenen dat de letter u wordt toegevoegd aan kas, serre of caisse en zo een plaatsnaam of camping naam oplevert. Ik heb nog niks kunnen vinden maar misschien brengt het iemand op een idee. En Bona..zand erover..:-))
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
25.04.2009 09:19
, Datum:
25.04.2009 14:19
Niet de juiste, Connie. Ik dacht dat het een hele simpele zou zijn. Puzzelaar heeft de hint eigenlijk al gegeven, essentieel is dat u de kas ingaat (= de plaats).
, Datum:
25.04.2009 14:26
... en Bona zat ook al op de goede weg.
, Datum:
25.04.2009 15:41
, Datum:
25.04.2009 16:21
, Datum:
25.04.2009 17:32
:-) Ik heb een tijd lang zitten schuiven met de letters u+serre maar gek genoeg kwam seurre daar niet uit. Totdat ik de omschrijving opnieuw las en ik plotseling zag dat "U in serre komt" en dus niet een echt anagram was. De eerste uitkomst was suerre en de tweede...juist ja....:-)) --------------------------------------------------------------- Op een terras in Peking rookten ze Franse sigaren en dronken ze een Frans apéritief waarvan één van de ingrediënten verwijst naar een Franse badplaats.
Geplaatst door: Annet
, Datum:
25.04.2009 19:14
, Datum:
25.04.2009 19:24
Krijg ineens een ingeving: er wordt gezegd dat Chinezen van de R een L maken. Dus Cigales moet zijn Cigares en dat zijn sigaren. Alleen het terras in Peking snap ik niet. Maar volgens mij moet hij goed zijn
, Datum:
25.04.2009 19:26
Nee, ik ben niet blond! Peking slaat natuurlijk gewoon op China/ Chinees.