Procedure invoeren Nederlandse caravan in België (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Eveline
, Datum:
02.02.2011 20:07
@Marjo,
leuk om te horen dat je ervan hebt genoten! We maken ze zelf ook met veel plezier. Soms helpt het ook om dingen die je meemaakt te relativeren of in ander perspectief te zien. We zijn met onze emigratie slechts 200km verderop gaan wonen, maar het lijkt soms wel een halve wereld. De Europese wens om ooit 1 europa te worden is nog heeeel ver weg. Laten we in die tussentijd vooral genieten van het leven en al wat daarbij komt kijken!
Geplaatst door: Gert-Jan 
, Datum:
12.04.2011 11:36
Mij is het invoeren van een nieuwe Nederlandse caravan in België gelukt binnen 3 weken en voor slechts
€ 20,50.
Met het gelijkvormigheidsattest en aankoopfactuur ben ik naar de Belgische douane gegaan voor een vignet 705.
Op dit roze formulier (ad € 0,50) heeft de verzekering een stempel gezet, en het is opgestuurd naar de DIV.
Na ruim 2 weken kwam de kentekenplaat plus kentekenbewijs per aangetekende zending (ad € 20,--).
Geplaatst door: Erik!
, Datum:
16.05.2011 11:40
Geplaatst door: jp v rijswijk 
, Datum:
21.06.2011 12:56
mijn auto staat op belgies kenteken mijn caravan nog op nederlands maar ik ga over2 weken op vacantie naar frankrijk heb ik nu een probleem? wie heeft een oplossing
Geplaatst door: Jokke 
, Datum:
06.02.2012 22:54
Hoi Erik, ik heb vandaag mijn geïmporteerde caravan "Bürstner" gepresenteerd aan de technische controle in Willebroek, om het gelijkvormingheidsattest te verwerven( invoer vanuit Nederland). Ik heb dit 4jaar geleden
ook al eens gedaan met mijn vorige caravan en toen ging het allemaal van een leien dakje. Vandaag echter, zou ik er een wiel moeten afhalen en tevens de remtrommel demonteren. Daar ik daarvoor geen gereedschap voor handen had, moet ik deze week nog een keertje terug gaan om dit alsnog te laten controleren. Wat voor een belachelijke zever is dat nu... Ne mens op kosten jagen , ik was zeer verontwaardigd, maar je kan op dat moment niet veel zeggen zonder dat je die mensen helemaal op stang jaagt en je nog meer kl*ten... Had je zoiets al ooit gehoord? grtz, Jokke.
Geplaatst door: Erik
, Datum:
07.02.2012 11:35
Door de verkopende partij laten uitvoeren/invoeren lijkt mij nog het simpelste.
Dan pas tekenen.