Het 'tuut' Mysterie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
28.06.2012 22:58
Ik weet het nu zeker het is hier op het schiereiland van Saint-Tropez de dwergoor uil want hij zit af en toe boven onze caravan en het andere moment een stuk verder op: zo snel gaat die pad of kikker nooit.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
28.06.2012 23:09
Ineke, inderdaad gaan die padden niet zo snel, maar meestal zitten er meer van die padden op een camping, dus je hoort het geluid vaak van meerdere kanten.
Geplaatst door: vonne
, Datum:
29.06.2012 00:29
Grappig dit topic. Jaren terug in de Luberon hadden wij ook elke avond een geluid dat we niet terug konden brengen. Ook de gekste verhalen deden de ronde, de 1 wist het nog beter als de ander. Het was ook een soort van echo, maar klonk wat zwaarder als het geluid van vorige topicschrijfster. Iemand zei dat het een soort van waarschuwingssysteem was, dat het rivierwater niet te hard steeg, dan was de echo zogenaamd van de ene kant naar de andere kant. Later vertelden Fransen dat het een Iboe of Ibu ? was, een soort uil, hij riep ook echt IE-BOE, maar ik heb het net gegoogled maar kan het niet terugvinden, dus misschien ben ik al die jaren wel in de maling genomen haha, en was het ook gewoon een pad of zo, geen idee.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
29.06.2012 11:00
Je hoort ze s'avonds over vliegend het geluidje maken, lijken me toch geen padden.
Geplaatst door: Stori
, Datum:
29.06.2012 11:04
@Vonne Zoek eens op "hibou", dat is het franse woord voor "oehoe" en dat is een uil.
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
29.06.2012 11:33
Geplaatst door: Bruno M
, Datum:
27.07.2012 07:51
Dit jaar in Lussan (Frankrijk, niet zo ver van Anduze), en verleden jaar in Istrië, horen wij voor de tweede keer de heldere roep van de dwergooruil. Die lijkt mij veel sterker en rustiger dan die van een vroedmeesterpad en komt inderdaad vanuit de bomen. Ik heb het vogeltje beide keren ook kunnen lokken door het geluid te imiteren. Dan gaat dit diertje gedreven op zoek naar de indringer.
Geplaatst door: ® claar
, Datum:
27.07.2012 08:33
Geplaatst door: vissie
, Datum:
07.08.2012 12:08
dit jaar op camping les ramieres, ook de tuut of piep gehoord, en inderdaad tot 2 keer toe een bruine pad in toilet gebouw aangetroffen!
Geplaatst door: ® Hans 
, Datum:
22.09.2012 17:07
Op camping Les Couchants (Tiuccia, Corsica) hoorden we dit geluid ook, vanaf verschillende plaatsen. Ik heb het opgenomen met mijn iPhone en ben ermee naar de campingleiding gegaan. Het bleek om een hibou te gaan, een uil dus, maar welke? Het was duidelijk een dwerooruil, of nog beter: meerdere exemplaren, het leek wel alsof ze naar elkaar riepen. Prachtig klonk het in de doodstille avond met een opkomende maan.
Geplaatst door: Andrea
, Datum:
22.09.2012 17:43
Haha, wij hoorden dat geluid ook op merlanes afgelopen jaar! Ik dacht dat het een of ander elektronisch signaal was van de achter onze plek gelegen manege... Nu pas ben ik er dankzij dit topic achter wat het echt was! ;)
Geplaatst door: Heylen Roger 
, Datum:
17.06.2013 23:20
Het typische geluid dat hier beschreven wordt is duidelijk afkomsig van een "dwergooruil".Ik heb het reeds enkele jaren kunnen waarnemen in Mandelieu-La Napoule in de buurt van de Route N7.
Geplaatst door: Mascha 
, Datum:
09.09.2013 21:52
Op dit moment liggen wij in de tent in de Ardeche bij Vallon pon't Arc naar een geluid te luisteren wat wij afgelopen nacht ook telkens hoorde maar wat wij nog niet kunnen thuisbrengen........ klinkt als Oehoeeeeeeeeeeeeeeee met lange halen, wellicht een uil of andere vogel... een rare vogel? Nou ik ben best nieuwsgierig. We zitten op Des Tunnels dus tegen de gorges aan. Aangezien er hier veel roofvogels voorkomen kan het van alles zijn....zodra ik erachter ben laat ik het nog weten.
Geplaatst door: tjsa
, Datum:
09.09.2013 22:58
welke uil zou nou het geluid "Oehoe" maken?..... 3 keer raden.....
Geplaatst door: vb
, Datum:
09.09.2013 23:40
Geplaatst door: vb
, Datum:
09.09.2013 23:42
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
09.09.2013 23:51
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
10.09.2013 00:04
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
10.09.2013 08:47
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
10.09.2013 12:40
Het gaat dus waarschijnlijk om 2 heel verschillende dieren met nagenoeg hetzelfde geluid.Ik heb het inderdaad wel eens gevoel gehad dat het vanaf de grond kwam(Ardeche, Gard) maar de laatste keer kwam het toch echt hoog uit een boom(Var). Beide zijn dus mogelijk?